Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80810

NA=Névleges Átmérő

 

A 65-ös egy sima szerelvénydoboz amit a konnektorokhoz, kapcsolókhoz használnak.

Előzmény: tamas1000 (80809)
tamas1000 Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80809

Hali!

 

Gázterven szerepel:

 

"NIKECELL hőszigetelésben, védőcsőben
vezetve, iránytöréseknél NA 65
villamos doboz építendő be"

 

mi ez az NA 65 villamos doboz??!? esetleg egy képet tud valaki?

1 db irányváltás van, ahogy felmegy, majd befordul a falba a cső, nem tettek oda semmit a szerelők, utólag lehet?

most van szerelés alatt a dolog.

 

köszi

tamás

 

 

 

 

 

 

C20NE Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80808

A legtöbb radiátor gyártónál kapható adapter 5 -rétegű csőhöz.

Előzmény: Mrteo (80807)
Mrteo Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80807

Oké, megfogadom a szappanos ötletet.

 

Más kérdés, a beépített szelepes radiátorba szeretném H szelep nélkül megoldani az 5 rétegű cső bekötését.

Jól gondolom, hogy egy sima 1/2-es külső menetes betéttel egy félhollandis csatlakozó működő megoldás?

Előzmény: C20NE (80806)
C20NE Creative Commons License 2015.09.22 0 1 80806

Olajat gumitömítéshez pont nem használnék.

Előzmény: Mrteo (80805)
Mrteo Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80805

Köszönöm, étolajat is ajánlottak.

Ezek szerint bármi jó ami síkosít.

 

Előzmény: C20NE (80804)
C20NE Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80804

Sok csodaszer van én folyékony szappan vagy mosogatószer párosában hiszek, ha semmi sincs akkor sima szappant nedvesítek és azzal taknyolom össze.

Előzmény: Mrteo (80803)
Mrteo Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80803

Sziasztok!

 

Szürke 110-es PVC csővel fogom összeszerelni a lefolyómat. 

Az a kérdésem, mivel 2 fix idom közé kell bevarázsolni új elemeket ezt karmantyúval szeretném kijátszani.

Az a kérdésem, hogy milyen anyaggal szabad kenni a gumigyűrűt, ami engedi tologatni a karmantyút de nem károsítja a gumit?

 

köszi

C20NE Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80802

Természetesen nem. A kollega írta, hogy nyílt rendszert akar a fűtőkörnél és zártat a kazánnál, csak nem értettem, hogy az IBC tartályon keresztül, hogyan nem fog  távozik a víz ami a tartálytól magasabban van.

Előzmény: kormi07 (80799)
digium Creative Commons License 2015.09.22 0 0 80801

Úgy próbáltátok ki, hogy 95 fokos víz volt benne? Pontosan úgy fog kinézni már 6 barnál fél óra alatt, mint Barbapapa amint próbál kiszökni a börtönrácson...

A hőmérséklet miatt alkalmatlan az ibc tartály fatüzeléshez, fatüzelés + zárt rendszerbe nyomás alá meg életveszélyes.

Előzmény: masterflash (80793)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80800

Ez a tartály kibírt 8 bart?Az komoly(saccra egy kidurrant focilabda képe ugrott be hirtelen).

Előzmény: masterflash (80793)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80799

Ööö, ezt tőlem kérdezed?

Előzmény: C20NE (80792)
probanicknevnekem Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80798

Sziasztok Szakik!

Ha a vegyes kazán visszatérő csonkja d42mm, azon egy golyóscsap, onnantól meg d34mm cső megy be a házba, és be szeretnék szerelni egy szivattyút, elkerülőágon, akkor 34mm, vagy 42mm átmérőjű csőre lesz szükségem? Okoz-e gondot, ha 42mm-es csövet teszek be elkerülő ágnak - ahhoz van alkatrész meg esbe szelep - ? Ráadásul az előremenő cső d42mm, ehhez meg pont passzolna a nagyobb esbe, vagy tévedek?

nyúllabda Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80797

Nekünk átkapcsolós a rendszer gáz, és vegyes kazán között. A nem fűtős egységben nem hűtöm a vizet.

Egyszer elfelejtettem egy szelepet kinyitni és a kazánból a meleg víz nem tudott keringeni. Persze jól bedurrantottam és mire feltűnt hogy miért nincs már meleg

a biztonsági szelep lefújt, a pince állt a gőzben, és a szivattyú nem bírta ki hogy a kiáramló gőz szembe forgatja.

 

Előzmény: masterflash (80794)
C20NE Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80796

Ha Öv kazánra csapvizet engedsz hűteni, el fog repedni.

Előzmény: masterflash (80794)
c-stahl Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80795

Sok sikert a kivitelezéshez.

Várom a beszámolót az üzemeltetésről.

Előzmény: masterflash (80794)
masterflash Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80794

Azért kell a puffer, hogy ne kerülhessen a fűtőkörbe túl meleg víz, valamint az alacsony üzemvízhőmérsékletet így lehet biztosítani. Az öv kazánt nem ajánlotta a falfűtés forgalmazója közvetlen rákötésre a szennyeződés miatt.

 

Amiket kérdezél, problémákat, azok a fém tartálynál is fennálnak.

 

Ha a primer oldal megszalad, akkor arra két megoldást találtam, az egyik a spirálos visszahűtő, vagy van egy olyan megoldás, ami két szelepen kereszül közvetlen a rendszerbe engedi a hálózati vizet a hűtéshez.

 

Ha a tartály melegedne 40 fok fölé, akkor azt egyszerűen a pince padlófűtére vezetném, amit nem akarok amúgy fűteni, viszont biztonsági megoldásnak tökéletes, és a házban marad a meleg is.

A kazán szerintem egy megpakolással nem fogja tudni túlmelegíteni a tartályban a vizet, mert ha a falfűtésbe elindul a keringetés, akkor az nagyon vissza fogja hűteni az ibc tartályban a vizet.

 

A primer oldalra beraknék egy kazánvédő szelepet, ami a visszatérő hőmérsékletét szabályozná, meg a kazán termosztát mondjuk 60fok-os viznél indítaná a szivattyút.

A szekunder oldalnál egyszerűen egy termosztát 25 fokos víz esetén kezdené elindítani a szivattyút.

 

A puffer tartály  lényegében azért sem hagyható ki, mert vegyeskazánnal a 25-40 fokos előremenő nem oldható meg, és a fa leégése sem szabályozható jól, szemben a gázzal.

Előzmény: c-stahl (80786)
masterflash Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80793

Ez már megvolt, 8bar. A fémkeret kicsit hordós lett.

Előzmény: kormi07 (80789)
C20NE Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80792

Ha a tartály lejjebb van mint a rendszer legmagasabb pontja, hogyan akarsz ebből nyitott rendszert?  Mitől nem fog a víz elfolyni?

Előzmény: kormi07 (80789)
C20NE Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80791

A cleanert ki kell mosni a rendszerből a protectornak meg benne kell maradnia, ha jól rémlik 100 literenként kell 0,5liter a protectorból.

 

A duguláson ha vízkő okozza segíthet a cleaner és a későbbi kialakulásnál a protector de ha be van állva egy szelep azt a legjobb lenne kicserélni.

Előzmény: Lampel (80790)
Lampel Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80790

Fernox Protector F1-et.

...de volt talán utána Fernox Cleaner is...

A rendszer egycsöves radiátoros, MNG csatlakozókkal szerelt.

A csatlakozóknál valami dugulás lehet, mert van, hogy átfolyik a fűtővíz van  úgy hogy nem.

 

Előzmény: C20NE (80775)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80789

a tartály lent lesz, így a rendszer magassága adná a nyomást, ami kb 4,5-5m. a vízhőfok a tartályban kb 40°C lenne.

 

Mielőtt bármit is csinálsz, nyomasd meg fél bárral az IBC tartályt, hogy mit szól hozzá, de állj tőle messzebb.

Előzmény: masterflash (80771)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80788

Nem hiszem, volt/van rajta bojlertöltő szelep, az működik.

Előzmény: C20NE (80769)
ilias Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80787
Sziasztok!
Van egy Saunier Duval Thema Classic C25-ös kazánunk, amihez szeretnék egy olyan elektronikát, ami a kazán működésekor áramtalanítja az esetlegesen bekapcsolt elszívót.
Mit tudnátok tanácsolni?
Köszi!
c-stahl Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80786

Ez a "puffer" tulajdonképpen csak a hőcserélés miatt kell, vagy más miatt is? (Érdemben képes pl. az éjszakai üzemet áthidalni ez a puffer?)

A primer előremenő miképpen lesz szabályozva?

Milyen hőfokú lesz a primer előremenő?

Mi történik ha a "puffer" teljes egészében felmelegszik 40°C-ra, de a kazán még meg van pakolva, nem égett le.

Mi történik, ha elromlik a kazán primer oldali vízhőmérséklet szabályozása?

 

 

Előzmény: masterflash (80784)
Allehandró Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80785

Sziasztok,
Van egy SD semia f24 kombi kazánom. Újonnan véve de 1,5 évet pihent a padláson saját dobozában. Így nincs garancia.
Elkészül a fürdőszoba, kazánt felszerelik. Fűtése kiválóan működik. Melegvíz nem.
Melegvíz készítés közben ki-be kapcsolgat. Mosogatni még ok de zuhanyozni nem mert amire felmelegszik a víz már kapcsol is és pár mp múlva újra be. Ezt csinálja bármeddig ki-be amíg el nem zárom a csapot. Piros lámpa nem gyullad fel.
Ha előtte megy a fűtés akkor nem csinálja, akkor lehet vele zuhanyozni.
Szerelő megkérdez, azonnal rávágja látatlanban, hogy ez bizony váltószelep.
Jó akkor gyere és csináld meg. Kijött, nem váltószelep. A fűtéskör elzárt golyóscsapjaival is ugyanúgy csinálja, nyárira állított üzemmódban is ugyanúgy.
Az égéstérben lévő érzékelők is meg lettek smirglizve/tisztítva kicsit de teljesen jól néztek ki előtte is meg az egész belseje is mert új.
Tudna valaki segíteni, hogy mi lehet a baja?
Köszi előre.

masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80784

Semmi extra nincs benne, egy fal és padlófűtéses rendszer, műanyag csővel. Primer oldalon egy vegyestüzelésű kazán.

Ebbe kellene egy puffertartály, mert a kazánból nem mehet a műanyag csövekbe közvetlenül a melegvíz. Ezt az acél puffert szeretném kiváltani egy műanyag IBC tartállyal. Gakorlatilag az IBC tartályba raknék egy hőcserélőt, amin keresztül a kazán melegíti a vizet benne, és ez a víz menne a falba, és a padlóba.

 

Előzmény: c-stahl (80782)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80783

De miért nem?

Előzmény: C20NE (80781)
c-stahl Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80782

Teljesen igazad van. A kísérletezés viszi előre a világot.

Ha megtennéd, hogy vázolod a rendszer kialakítását, illetve leírod hogyan akarod üzemeltetni majd, azt megköszönöm, mert magam részérél nem értem a leírtak alapján hogyan is működne (hogy értelme is legyen a működésnek), igaz a jelenlegi rendszeredet sem ismerem.

 

 

 

Előzmény: masterflash (80778)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80781

Én ezt ebben a formában nem építeném meg.

Előzmény: masterflash (80780)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!