(bár mint talán említettem, motanában a shell fuelsave lével többet eszik, de közben beszéltem ismerőssel, akinek ugyanez volt a helyzet, amikor annál a kútnál tankot, mint ahol én mostanában. ugyan ez van a legkényelmesebb helyen nekem, de próbaképpen pár tankolást majd máshol ejtek meg)
Amikor nem elsősorban a bp-i utakat járom, szinte mindig el tud menni 1000 km fölött egy tankkal, az 1100 túllépéséhez már elég langsam spaciren kell, de legalábbis sokkal több országút, mint autópálya.
Azért van igazság a céges autók legyilkolásában, de elsősorban a kis meg közepes tgk szegmens ami igazán kapja az ívet (most személyeskedés, és általánosítás nélkül, de mindenki látja az utakon is, hogy miképpen bánnak ezekkel a bennük ülő jóképességűek), , a személyautóknál kevésbé tetten érhető ez a jelenség. Különösen az olyan kategóriában, mint a Superb, amit közép vagy felsővezetők használnak inkább.
A kicsit is komolyabb cégeknél (de meg az enyémnél is :) ahogy látom az autók rendben megkapják az időszaki karbantartást, a garancia időn túl is, nincs okoskodás azzal, hogy mikor mit, meg egyáltalán kell-e cserélni. Azon lehet rugózni, hogy a márkaszervízes karbantartás mennyire jó vagy nem jó, nekem is vannak bizonyos fenntartásaim az utóbbi időben, de az tény, hogy az elmúlt 10 évben legalábbis, a saját autóinkkal nekünk sem volt különösebb bajunk. És azoknak sem, akiket közelről ismerek.
(illetve, de ez más kérdés, és nem márkavitát akarok értelmetlenül kezdeni, de a francia vasakkal a szervízek sem mindig tudtak mit kezdeni, Citroën, Peugeot, Renault, mindegy, ezekből volt olyan amit olyan hamar cseréltek le, ahogy lehetett, szgk és tgk viszontlatban is, de ne legyünk igazságtalanok, Renault-t pl ismerek többet is ami szó nélkül lép a havi 10+ ezret)
Ontopic példa a pár hónappal ezelőtt eladott 500e km-t futott Superb, amit egy szervizes ember vett meg nagyon-nagyon boldogan, nem is igazán fillérekért, nem is visszatekert órával, nem is rossz állapotban.
Nekem az a véleményem, hogy a normális állapotú céges (éd akár állami) autóktól fölösleges félni, és fenntartásokkal kezelni, nyilván azzal a kitétellel, hogy nem egy szarrágó putricégtúl származik a vas.
Érdekes a hozzáállásod! Tettél egy kijelentést a céges !!! autókról, amiről hamar kiderült, hogy nem tudod alátámasztani, erre magyarázatképpen átváltottál az állami kocsik egy szűk szegmensére. Kezd a dolog nevetségessé válni!
Mondjuk igénytelen felhasználó valóban akad közöttük (rendetlenség van az autóban), de javítás/karbantartás alkalmával az előzetes árajánlat sose érdekelte egyiket sem....
A mintavétel nem reprezentatív...:)
A rendőrautóknak ehhez pedig tényleg semmi köze. Néha az volt az érzésem, hogy kizárólag hétfői vagy pénteki autók voltak.
A rendőröknek meg sose tetszett amit használtak, bármi legyen is az. Bár az állóhelyzetben, járó motornál felforró hűtővíz valóban bosszantó lehetett. Sokat ronthatott a komfortérzetten egy árnyas fa alatt trafizva, nyáron....:) Ezért nem értettem, miért baj a magas fogyasztás...:))
Van, állami autókról.
Igaz személyi használatúak voltak, de különb bánást, szervizelést kaptak, mint a legtöbb maszek autó, mert nem számított a pénz.
Ha valaki, akkor pont Airbag tudna erről mesélni.
Én ugyan nem vagyok tulajdonos (nekem "csak egy fabiam van), de alapvetően "skodás" család vagyunk. Szeretnék egy-két tanácsot kérni tőletek Superbbel kapcsolatban.
Apósom autót szeretne venni (jelenleg III-as golfja van), és félig-meddig ismeretség révén felajánlottak neki egy 2006-os superbet. Azt nem tudom pontosan, hogy faceliftes, vagy nem. Az tuti, hogy egykilences PD, asszem 115 lovas. 200 000 van benne, elvileg megvoltak a kötelező szervízei, a kecskeméti önkormányzaté volt. 1 900 000 ért kínálják, nagyon bele van szeretve.
Tudnátok-e pár infot mondani róla. Nekem is tetszik az autó, nagy, kényelmes, de mégis, öszintén milyen negatívumokra, hibákra lehet számítani. Kiváncsi vagyok minden tapasztalatra.
Én pl. nem nagyon tudtam sokáig erről a 115 lovas motorról. Abban a hitben éltem, hogy van a 100-as, meg a 130-as 1.9-es PD Superb. Aztán később úgy olvastam, hogy ezeket a motorokat az első szériás passatokba tették, de ahogy nézem a hirdetéseket, a faceliftesekben van cask ez a motor.
Szóval érdekel minden vélemény, jó, rossz, kiadások, futómű, motor, váltó, stb.
Nézd meg a diagcsatlakozóban hová van kötve a két CAN szál. Némelyik VAG csoportos típusnál megesik, hogy a szabványos 6/14 helyett a 3/11 pinekre kötik. Ezt az ilyen "egzotikus" csatolók nem tudják.