Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bigjohni Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2744
Nemrég olvastam róla, még most is Superbel jár.
Valamiért nem töri a hátsóját.
Meg nem is ciki.
Máshogy nézne ki hogyha a ronggyá adósodott kis hazánk vezérei beérnének pl. egy 2,8-as Superbbel, és nem játszanának az agyukat a gigantikus teljesítményű legújabb Audiban. /a városi dugóban/
Előzmény: langsam (2742)
langsam Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2743
Csipi a csőrömet a teljesítménymérés. Hallott valaki az Ivánko Bosch Car cégről ?
A Totalcaron mértek teljesítményt, a honlapjukon jó képek vannak a szerintük profi teljesítmény mérő padjukról - látszatra jónak tűnik a dolog.
Ha majd Pesten járok, beneveznék esetleg egy mérésre.
De érdekelne, hogy volt-e már valaki a fórumtagok közül náluk, milyenek a tapasztalatok, mennyi a mérés díja.
És hogy mennyi ideig járatják padlógázzal a gépet, kérdi az aggódó tulajdonos énem.

langsam Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2742
Állítólag Vaclav Havel egy ideig Superben járt. Üdv.
Előzmény: Chris905 (2741)
Chris905 Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2741

 

Skoda Superb az elnöki konvojban!

Bora1 Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2740
Jut eszembe. A minimum szintre lehúzott fényszóróval meg én vagyok szivatóra húzva :) Szóval remek találmány ez az automata magasságállító rendszer. Míg nem az én autómban van.
Előzmény: tec1 (2738)
Bora1 Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2739
Egy kedves barátom 5-ös BMW-je meg nem húzta sehova. Mert elromlott. Szal erősen függ attól, hogy mi krepál bé rajta. Ha az elektronika nem tud magáról, vagy a mozgató motor van önkívületben akkor kalap kabát.
Előzmény: tec1 (2738)
tec1 Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2738

Rakás szart sem ér, és ha elromlik baszhatja a szembe jövő, mert ha akarod sem tudod beállítani.

 

A gyári automata magasságállítók hiba esetén "lehúzzák" a fényszórót a minimum szintre. Kb. 5 méterre világít az autó elé.

A barátom Lagunájában volt szerencsém megtapasztalni.

 

tec1

Előzmény: Bora1 (2733)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2737

Nem akarok álszentnek, vagy elvakult környezetvédőnek tűnni, de nem bánom, hogy Euro IV-es a gép.

 

Csak hogy undok modon lelohasszam a lelkesedesed: az Euro IV nem nagyon foglalkozik a szilard reszecskek (magyarul "korom") kibocsatasaval, ezert elmondhato, hogy Euro IV ide vagy oda, a gyerekeink szamara MINDEN dizel auto lenyegesen artalmasabb barmilyen benzines motornal, beleertve a ketutemueket is. Hosszu tavon a CO vagy az Nx levegobe eregetese sem egy hozsánna, de a koromszemcsek, belelegezve, mar rovid tavon is kepesek gondokat okozni (asztma, allergia, tudoproblemak).

 

A reszecskeszuros autok termesztesen masok. De amig nem kotelezo, nalunk nem lehetne eladni, viszont amikor meg kotelezo lesz, még nagyobb lesz a kulonbseg a benzines es dizel arak kozott.

Előzmény: langsam (2736)
langsam Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2736
Köszi. Nem akarok álszentnek, vagy elvakult környezetvédőnek tűnni, de nem bánom, hogy Euro IV-es a gép. Iszonyat, hogy csúcsidőben, dugóban milyen büdös van az autómasszával bedugult nagyobb tereken. Ahol ugye a gyermekeinkkel is sétálnánk. Van a környezetemben egy hangos bemondós reklám autó, járja a várost. Már az sem tetszik, hogy ordít a hangszórója, mint az atom, de maga az autó egy kétütemű trabant - iszonyat rossz, vagy rosszul beállított füstokádó motorral. Érthetetlen, hogy engedi a város vezetése. Nem vagyok egy bejelentős tipus, de ha meglátom mindig eljutok arra a határesetre, hogy feljelentem. Felhőben húzza maga után a füstködöt az autó, tiszta balkán. Üdv.
Előzmény: Törölt nick (2735)
langsam Creative Commons License 2007.11.02 0 0 2734
Honnan tudhatom, hogy a gépem (2007.augusztusában vettem újonnan) EU III-as, vagy sem ? És egyébként ez miért is számít az esetleges többlet teljesítménynél ? Üdv.
Előzmény: Törölt nick (2731)
Bora1 Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2733
Statisztika. Mennyit javít az út megvilágításán a xenon, és ehhez képest hány alkalommal megyünk extrém (hátsó) terhelés mellett.
Én már egyszer mentem, de a xenon útra vetített kontúrja alig változott. De ekkor is ott van a lehetőség, ha villantanak le tudod tekerni a fényszóró "magasságát".
Szóval és tetvel. Ennyi erővel kötelezővé kéne tenni a távolsági fényszóró automatikát. Nekem a Superb-el eltelt 7500km alatt már kétszer villantottak miatta. Igazuk volt, elfelejtettem. A xenon miatt egyszer sem.
Konklúzió:
Az automata magasságállítót _tiltanám_. Egyszerű az ok. Rakás szart sem ér, és ha elromlik baszhatja a szembe jövő, mert ha akarod sem tudod beállítani.
Előzmény: langsam (2678)
Bora1 Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2730
Szó-szó, érzetre tényleg az. De erre ugye nem illik adni. Minden esetre egy egy beszorulós kereszteződésben lepett már meg a Skodri agilitása.
Persze az is igaz, hogy a VW, mint itt egy tapasztaltabb márkatárs már megírta szereti picit túl lőni a motor teljesítményét. Azaz a 115 ló egy picit akár több is lehet. Desajnálóóóóm :)))))
Előzmény: Varshi (2713)
langsam Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2729
Igazad van, de a Skoda, különösen a Superb használtan túlárazott.
Csak a rend kedvéért szétnéztem a használtautó piacon is, de amikor láttam, hogy egy 1 éves 20ezer km-es Superbet annyiért kapok, mint egy újat, ha ügyesen alkuszom - nem is volt kérdés az új.
Ez egyértelmű túlárazás.
Persze ez olyan is lehet, mint a Merci és Saab hirdetések, iszonyat magasak, aztán vevő sehol, és 1 év múlva a tulaj 2/3-áért, néha feléért (!) tudja csak eladni a kitartott árú gépét.

A Skoda helyzetét szerintem egy szó fejezi ki híven: MEGBECSÜLT.

Nem presztizsautó, nem prémium autó, nem menő, hanem megbecsült.

Üdv.
Előzmény: stevie wonder (2722)
langsam Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2728
Akkor az én 115 lovasom lehet, hogy 125 lovas ? Üdv.
Előzmény: Törölt nick (2721)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2725

Nincsenek partiban a 3 "mesterhármassal", hanem ha csak a puszta számadatokat nézzük és matekozunk, akkor még jobb is azoknál...

 

Amikor en kezdtem Skodazni (Favorit Silver Line, Felicia 1.6 GLX gyari klimaval...), akkor valoban lenezett marka volt a Skoda. A marketingesek nagyon ugyesek voltak, es alig egy evtized alatt meno markat krealtak a Skodabol.

 

Igazabol egy kicsit tul is lottek a celon, ezert nem eri meg ma hasznalt Skodat venni.

Előzmény: Törölt nick (2724)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2722

Márkaimázsa csak a PA autóknak van, lehet arról vitatkozni, hogy ez jó-e vagy nem, kell-e vagy nem, számít-e, vagy nem, de jelenleg a dobogón csak :
1.Merci. 2.BMW 3. Audi áll.

A dobogon igen, de kozvetlenul utana...

 

Az atlagember (a szomszedod) magasra ertekeli a Skodat.

 

Megint nehez lesz teged meggyozni, mar latom.

 

Tenyleg csak a hasznaltpiaccal tudok jonni, az precizen kifejezi, mit gondol az atlagember egy markarol. A Fabiak, Octaviak es a Superbek is kategoriajukon belul magasan a legertektartobb autok koze tartoznak. A nemet mesterharmassal teljesen partiban.

 

N-e-z-d m-e-g a h-a-s-z-n-a-l-t-a-u-t-o-k a-r-a-i-t.

 

 

Előzmény: langsam (2714)
langsam Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2720
A Saabosok sírnának örömükben, ha olyan költségekkel hasonló teljesítmény növelést érhetnének el hosszú távú megbízhatósággal, mint a Superbesek. Akárhogy számolom, 100 lóból 150 ló sima chiptuninggal (max 200ezer pénz) az 50 %-ot jelent és az elmondásotok szerint hosszútávú károsodás nélkül.
Ezt hosszú távú élettartamban gondolkodva (nem csak hajrá turbónyomás !) nyugodtan megszorozhatod minimum 3-al a Saabnál.
Tudom, mert a gatyámat ráköltöttem az Aerora. De legalább jól járt, aki megvette.... Üdv.
Előzmény: Törölt nick (2716)
langsam Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2717
A gyengébbek (én) kedvéért: Mi is az a DPF ? Üdv.
Előzmény: Törölt nick (2712)
Varshi Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2715

> A 3 literes V6 CRTDI-t a DPF miatt elég nehéz tuningolni....

 

Höhö, a chipes emberem most vett egy A4-est ilyennel, mert annyira megszerette ezt a motort, miközben megírt egy csomót. :)) Gondolod, viccből tette? :p

 

Még a böszme Q7-et is jól mozgatja egy jól megírt 3.0 TDi, pedig ez nem kis szó az illető szájából, nem kevés erős autót írt/vezetett/birtokol(t).

 

BTW, már a hírhedten köcsög DPF-es RS TDI-t is jól meg tudja írni, pedig ez egy ideig elég nonszensz volt. Persze tény, nem lehet csak olyan simán, mint szűrő nélkül, ahol "max kormol egy kicsit nyáron majd..."

Előzmény: Törölt nick (2712)
langsam Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2714
A márkaimázst ne tévesszük össze mondjuk a J.T.Power elégedettség felmérési statisztikáival, amelyekben évre évre dobogós, néha nyertes a Skoda és a Superb (pld.Angliában) is.
Márkaimázsa csak a PA autóknak van, lehet arról vitatkozni, hogy ez jó-e vagy nem, kell-e vagy nem, számít-e, vagy nem, de jelenleg a dobogón csak :
1.Merci. 2.BMW 3. Audi áll.
Sok különleges márkát lehetne még az első 10-be betenni (Jaguár,Lexus,Saab,stb.)
és hát ott vannak a pár ezres szériás gépek is, de elvakultság lenne azt hinni, hogy a Skoda benne lenne az első 10-ben.
Viszont jelenleg már a Skoda nem ciki, a Superb a különlegessége miatt valahol már egyéniségnek is tünteti fel az embert, legalábbis az ismerőseim reakciója nagyjából ez.
Üdv.
Varshi Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2713

> Az én Superb-em a 100 lovas verzió chiptuninggal, de a 150 lovas Vectránál jobban megy...... És csak sima szoftvermódosított...

Egy (PD) TDi érzetre mindig erősebb lesz egy közel azonos erejű, CR rendszerű dízelhez képest.

Előzmény: Törölt nick (2700)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2711

Turbodizeleknel ugyanez az ut.

 

Ha hosszutavon is megbizhato autot szeretnel.

 

Ehhhh..... :-(

Előzmény: langsam (2710)
langsam Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2710
Hiszek neked, de csak a garanciaidő letelte után...
A szteroidos hasonlatot lehet, hogy nem jól értettem.
A Saabnal arra akartam utalni, hogy könnyen fel lehet tekerni a turbónyomást (pld. waste-gate szelep) de az rövid idő után kiadja a rendszer szűk keresztmetszetét.
Az igazi profik nagyobb turbót raktak be, nagyobb benzinnyomást adtak, nagyobb injektorokkal és intercoolert raktak be, svéd tununigcégek ECU-jára cserélték a motorelektronikát, stb.
És miután végeztek, rájöttek, hogy hát akkor a futóművet, a váltót, a kuplungot és a fékeket is meg kéne erősíteni, no meg a kipufogórendszert sem ártana felhozni az új szelekhez....
Erre írtam, hogy úgy tűnik, egy turbodiesel autóban több lehetőség van egyszerűbb és olcsóbb eszközökkel, több fórumtag autója 50 %-al erősebb már a gyárinál. És nem hallottam horror költségekről tőlük. Ehhez a Saabnál 500ezer és 1 milla közötti pénzmag szükségeltetne. Minimum.
És ezt most pozitíve írom a Superb, illetve a diesel motorok javára. Üdv.
Előzmény: stevie wonder (2706)
bigjohni Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2709
Elhiszem Neked, de nem nálunk az tuti.
Előzmény: stevie wonder (2708)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2708

Gagyi autót azért nem vásárolnak mert félnek a fenntartástól és az értékvesztéstől, skodát pedig azért mert kiröhögi a szomszéd.

 

A Fiat ujabb modelljei es a Daewoo-k igen tavol allnak a gagyitol, celszeru ilyeneket venni hasznaltan. Nekem az egyik (Koszovoba jaros) ceges autom egy Daewoo Nubira, es teljesen rendben van a gep. Hasznaltan par evesen masfell milla korul van az aruk -- annyiert lopas megvenni. Dehat Daewoo...

 

Az sem veletlen, hogy momentan Renault Lagunaval jarok :-) Immar a harmadikkal. Vennek en Superbet is, de a hasznaltpaicon ugyanannyi penzbol lenyegesen fiatalabb, kevesebbet futott es sokkal jobban felszerelt Lagunat lehet kapni.

 

A Skoda azert tartja jol az arat, mert magas a markaimidzse. Bizony. A nagy cegek rendszeresen csinalnak ilyen felmereseket, es megsughatom, hogy a Skoda a Top10-ben van, egy kategoriaban a Mercivel, BMW-vel, Audival, Toyotaval.

Előzmény: bigjohni (2707)
bigjohni Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2707
A gagyi nem ugyanaz mint a ciki. Gagyi autót azért nem vásárolnak mert félnek a fenntartástól és az értékvesztéstől, skodát pedig azért mert kiröhögi a szomszéd. :( /sok ilyet ismerek/
Előzmény: stevie wonder (2705)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2706

pld. a Saabnál 20 % teljesítmény növeléshez azért már eléggé a zsebbe kellett nyúlni és a módosításnál általában több alrendszert is érinteni kellett.

 

Hidd el, hogy az a normalis. A turbos autok lehetoseget adnak a teljesitmeny egyszeru novelesere, de ez csak olyan, mint az edzoteremben a szteroidos . A tobb evi komoly edzesmunkaval keszult versenyzok hosszabb tavon egeszsegesebbek, mint a par het alatt felpumplat kolosszusok.

 

A chiptuning remek utolso simitas, amikor egy motort mar atalakitottak a nagyobb teljesitmenyhez.

 

De ugy tunik, hiaba irok neked errol, nem hiszel nekem. Na nem baj :-)

Előzmény: langsam (2703)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2705

A Skoda Magyarországon ciki. Ez van.

Ne viccelj mar. Ha az lenne, zuhanna az ara. (Mint a Citroeneknek, Daewooknak, Kiaknak, Fiatoknak...)

Előzmény: bigjohni (2695)
bigjohni Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2704
Két féle rezonancia létezik. Az egyikre valóban megoldást jelent a szivacs (úgy mint a passatban). Ez nekem már nincs.
A másik viszont csak superb jelenség és nem jelentkezik minden autónál.
Ezt még fel kell fedeznem.
Előzmény: langsam (2702)
langsam Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2703
Egyébként ha a dieselek így tuningolhatóak (korábban fanatikus benzinesként nem is gondoltam volna) akkor milyen lehet mondjuk az Audi 3 literes turbodieseljét tuningolni, amely alapban is 225 ló és 7,9 alatt rántja fel 100-ra a nem épp pehelykönnyű A6-ost. Vezettem egy alapgépet, az is ment mint az állat, de milyen lehetne mondjuk chip tuninggal ? Valahogy a tuningról a benzines turbók jutnak az emberek eszébe, pld. a Saabnál 20 % teljesítmény növeléshez azért már eléggé a zsebbe kellett nyúlni és a módosításnál általában több alrendszert is érinteni kellett. Vagy pld. mit lehetne kihozni a Mercedes 4 literes V8-as dieseljéből ? Vagy az Audi 5 literes V10-es TDI-jéből ? Belegondolni is rettenet....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!