Mondjuk valami ilyesmibe. Csak aztán előjön a piros lámpa az agyamban pl. a problémával kapcsolatosan, ami a napokban is volt az F10 fórumon, hogy beszarik a pumpa és visz mindent injektorostól. :S
Nekem annyira tetszik az F10 formája, hogy simán beleülnék egy nem agyonextrázott példányba is. Persze nagynavi azért legyen benne. Ha jól néztem olyan 6 körül mennek.
BMW-GMBH: esetleg nem láttál egy szép E91-et mostanában (nagynavi, sportüllés, PDC, ülésfűtés, tempomat)?
A megoldás: LUBRIZOL 6178. Ez egy adalék a szervó olajhoz 50ml-es kiszerelésben. Nekem egy autószerelő ismerősöm szerezte be, kereskedelmi forgalomba nem igazán van, Mercikbe is rakják. Állítólag a szervó oljból ki kellet hagyni egy adalékot, ami kormánymű nyekergését idézi elő. Erről az adalékról a szervízek mélyen hallgatnak, nehogy már egy 5000 Ft-os löttyel megoldódjon a probéma. Ehelyett: kormányműcsere. Kedves! Nem? Az eljárás: álló autónál, emelt fordulatszámon, kb.: 2000-2500 a kormányt ütközésig jobbra-balra tekerve kb.10 percig. Ezidő alatt kb.100C-ra emelkedik a szervó olaj hőmérséklete. Motor leállít, adalék hozzáönt (figyelve a maximum jelzésre). Motor beindít és megint emelt fordulaton jobbra balra tekergetve a kormányt 10 percig csinálom a műveletet (elég izzasztó, úgyhogy vetkőzz neki). Mire vége, azonnal megszűnik a hang, és nem jön elő újra. Nekem bejött. Remélem egyfajta hangról beszélünk, ami inkább lassabb kormányelmozdításnál hangosabb. Tulajdonképpen álló motornál is hallatszik ha eltekered, mintha valami gumi a fémen kenetlenül nyekeregne. Sajnos jobban nem tudtam körülírni. Sok sikert.
Viszont nekem is előjött néhány napja bal oldalról valami hang. Menet közben a kanyarokban, amerre kanyarodok egy klattyanó hang egyszer. Másik irányba, megint klattyanó hang, mintha egy elszabadult tárgy ide-oda a kanyarodás irányába csapódba. Egyszerűen nem jövök rá. Ha tud valaki valamit szívesen várom.
Igaz, hogy az enyém E39 530DA, és tudtam, hogy a Tiéd E60, de az E60-ra direkt rákérdeztem anno a szerelőmnél, talán valami 2006-os évjáratig mondta a láncgondmentes 3000-es dízelt.
Persze lehet, hogy tévedek, és aki jobban tudja, remélem kijavít.
Kiss Attinak nagyon szépen köszönöm a tájékoztatását. Lehet hogy szerencsém van, hogy az én gépem az első-első e60 2013.07.havi, és ezeknél még nincs gond a vezérműlánc megnyúlásával és szakadásával. Ha a tiédben több mint 400e km van és nem nyúltál a lánchoz, remélem az enyém is ilyen jó lesz. Nem tudom a tiéd milyen évjárat? Valójában nem is értem, hogy szakadhat el egy lánc 180e km után, selejtes széria, vagy mi? A szívósort és a szíjtárcsát természetesen kicseréltem gyárira 180 e km-nél. Sajnos a porlasztóimat is kellett újítani 220 e km-nél, alapjáraton rángatózott a motor. Ez 570e Ft-os mutatvány volt. Ha valakinek hangot adna, nyiszogna a kormányműve, tudok rá megoldást, ha valaki érdekel.
Az átlag magyarnak meg az kell, hogy 5m- ból legyen neki egy F10-e.
Ennek a duplájáért sincs kint normális, valóban makulátlan múlttal rendelkező autó, amelyben van is némi extra. Az olcsó autók kint is szarok, de hát ezeket Te tudod a legjobban mert ezzel foglalkozol. :)
hogy ez még a "jó" motor, 5-600k km-t simán mennek, ha karbantartott állapotról beszélünk. ( nyilván, ha beszívja a szívósorból a lapkát, és az rendet tesz odabenn, az nem a vezérműlánc baja alapvetően, de vagy veszel rá új szívósort, vagy alternatíve "megoldod". Nyilván nem használ neki, ha 60k km-t mész vele olajcsere nélkül, stb, stb, stb).
Az enyémben majd' 400 van, nem tervezek hozzányúlni, majd vetünk rá egy gyógypillantást másfél év múlva, 500-nál.
Segítségeteket szeretném kérni. 2003-as e60 530d-m van. Mikor esedékes vezérműláncot cserélni? Az enyémben 235 e km van, még bontatlan a motorja. Semmi csörgés-zörgés nem hallatszik, de állítólag 180e-km től bármikor elszakadhat. Ha mégis kell, ajánlott gyárit belerakni, vagy jó az utángyártott, mondjuk FAI. Szeretném a jó és rossz tapasztalatokat ha megosztanátok velem.