Egyik barátomnak van egy Ferroli Domitop F24-es kazánja és azt szeretném megtudni, hogy használható e hozzá busz rendszerű időjárás követő termosztát. Elvileg igen de megerősítést várnék. A ferroli Magyarország nem válaszol.
Illetve jó öreg Fég C24-hez valami rádiós termosztát? Azért vagyok bizonytalan mert amiket találtam 2 vezetékesek a fég meg 3 és nem tudom mit csinál a 3. szál. De azt már olvastam ha fordítva kötöd be a termosztátot akkor tönkre teszik az elektronikát.
60 fokos előremenővel 10 kw a radiátorok. Értem, köszönöm. Akkor majd ha kész lesz a rendszer a kazán teljesítménnyel játszok egy kicsit.
Remélem már csak ez a 3-4-5kérdésem maradt. :)
Ennyi radiátorra kell 22-es rézcső gerinc vezetéknek ami 13 méter hosszú és onnan a radiátorokig csak 5 méter 15-ös rézcső menne, vagy elég lehet gerincnek a 18-as is? Árban ugye nem mindegy.
A radiátorokat méreteket 50 w/köbméterrel számoltam.
Ez egy 3 szintes családi ház aminek felső szintjét nem használjuk.
Alul tufa második szinttől gáz szilikát.
Ablakok fából dupla üveges de nem hőszigetelt.
13 nm szobába belmagasság 2.5 méter 32 köbméter 180 centiméter széles ablak ide reális lehet a 1400-as radiátor 60 fokos előre menővel? A többi szobát is így számoltam.
Csak egy kis tapasztalati megerősítést várnák,mert ugye ez hosszú távú dolog
Illetve a fürdőbe mennyivel nagyobbat érdemes berakni? Illetve a konyhába mekkorát érdemes?
A táblázatokban a 90/70 fokos és a 60/40(45) fokos előremenő között kettes szorzó van 20 fokos szoba hőmérsékletre. 24 fokos szoba hőmérsékletre meg 2,5-es szorzó van amit a fürdőbe terveztem.?
Kazánszerelő ismerős két dolgot javasolt: kazán paraméterek menüben keressek vmi távvezérlőre vonatkozót, mert lehet h át kell állítani. A másik meg , h ha nem válik be, akkor esetleg szedjem ki az átkötést a sima 220at kapcsoló szobatermosztát kapcsairól (amit be kell rakni, ha az alacsony feszültségű buszrendszerű termosztátot használja az ember).
Az első megoldás bevált: a Paraméterek menüben a 10es menüpont vonatkozik a távvezérlés módjára. Defaultból 00, átállítva 01-re még mindig nem jó, átállítva 02re úgy működik, ahogy kell. Több lehetőség nincs szerencsére.
Így most jól működik, de azért nem lenne baj, ha látnék egy leírást, ami megerősíti, h tényleg ez a jó beállítás, mert mindehova oda tudják írni, melyik érték mit jelent, de ide pont nincs írva semmi! :) Nincs valakinek ilyen leírása?
hány fokos előremenővel 10kW a radiátoraid?? ez a kérdés. ha mondjuk 60-al, akkor a kazánt 60fokra állítva sűrű lesz a kapcsolgatás. ha feltekered 80-ra, akkor megnő a radiátorok hőleadása, ritkul a kapcsolgatás.
Korábban kérdeztem itt a fűtési rendszerünk átalakításával kapcsolatban (előzmény).
Kialakult egy elképzelés, felvázolnám, hátha (biztos) van benne hiba...
Mivel ezen a télen vegyes rendszerrel kell megoldani a fűtést, ezért azt találtam ki, hogy meglévő vastagcsöves, radiátoros rendszert az osztó-gyűjtő egy ágára kötném, vagyis úgy használnám, mint egy padlófűtés kört. Így jövőre ezt csak lekötöm, és mehetnek a helyére a további körök. Ide azért gondolom valami szűrő jó lenne a radiátoros kör visszatérőjébe, hogy nem szennyezze a padlófűtés körét.
1. Milyen szűrőt javasoltok?
Kinéztem egy 2 csöves indirekt tartályt, aminek a felső csövére kötném az osztó-gyűjtőt, tehát a tartályt használnám hőcserélőnek, nem lemezes HCS-t.
A tartályt az alsó csövön keresztül a meglévő gázkazánnal fűteném fel a szükséges hőmérsékletre (ez nem tudom, mennyi lenne).
A tartályon átfolyna a HMV, előmelegítve meglévő villanybojlereknek a vizet (ez persze plusz hőveszteség, de gondolom elbírja a kazán).
2. A padlófűtéskör zártnak kellene lennie, de felmerült bennem az, hogy bírja-e majd a nyomást a meglévő nyitott rendszerként használt radiátoros kör? Gondot okoz-e, ha a padlófűtés nyitott rendszerként működik egy telet (amíg nem lesz homogén a rendszer)?
3. A gázkazánnál minimális vízmennyiség keringene, kell-e ide kiegyenlítő tartály, illetve ez maradhat-e nyitott rendszerben?
4. Elegendő-e egy 200 literes tartály puffernek? Azt számolgattam, hogy ha teljesen kész leszek, akkor olyan 400-450 liter víz lesz a csövekben, amit olyan 30-35 fokos előremenővel üzemelne. Ha van 200 liter mondjuk 65 fokos vizem, az elég utánpótlást ad gondolom, pláne, hogy menet közben a kazán is bekapcsol.
5. A kinézett tartályban az alsó cső 1 a felső 0,8 m2 felületű. Elegendő ez ilyen célra?
6. Az OGY-be a tartályból előremenő csőbe kellene illeszteni egy keverőszelepet, amivel a visszatérő vízzel keverve beállítható az előremenő hőmérséklet, jól gondolom? Ilyen célra milyen keverőszelepet javasoltok?
7. Van pár adat a tartály műszaki lapján (a teljesítményadatok), amit nem értek, ha valaki képben van megmagyarázhatná...
8. A kiválasztot tartály egy hajdú STA200C2, ez olyan 120-130e ft körül van. Ha tudtok esetleg másikat/jobbat/olcsóbbat javasolni, az is jöhet. Ez egyébként vállalható?
Nem pontosan fogalmaztam. A radiátorok teljesítménye 10 kw, ezt már összeszámoltam. :) A kazán 24 kw ahogy írtam. Azért kérdeztem, ezt a kazán teljesítmény dolgot, hogy mi az optimális mert eddigi olvasatom szerint pl egy 35 kw-os kazán többet fogyasztana mint a jelenlegi 24 kw-os. A több ki bekapcsolás miatt.
Hagyományos nem lángmodulációs kazánra értve. Jól tudom/gondolom?
Van esetleg valakinek információja, hogy mennyivel gazdaságosabb 60 fokos előre menő vízhőfokkal radiátorral fűteni, mint például 75 vagy 90 fokos előremenővel?
Szinte az egészet!:DDD Na de tényleg komolyan, gondolom hogy mit akart írni ,de ezt írta:" ami meleget nem adnak le, az benne marad a vízben. ergo a víz felmelegedik a beállított hőfok fölé,". Nem bántásként akartam írni,meg a szövegkörnyezet is fontos.Remélem nem sértődik meg senki,csak olvassa az ember és nem minden érhető számomra.
Még nem is ittam ,de ez a mondandód talán kissé zűrös (nekem):"viszont amikor fűtesz, akkor 20kW-al fűtesz, muszáj hogy ennyit le tudjanak adni a radiátorok. ami meleget nem adnak le, az benne marad a vízben. ergo a víz felmelegedik a beállított hőfok fölé, a kazán kikapcsol, a víz megy mégegy kört, lehűl, kazán bekapcsol... ez nem jó." Biztos letudod ezt írni érhetőbben ,eddig mindig jó és frappáns válaszokat tudtál adni.
nem fűtesz 24 órában. szóval ha tényleg 10kW a szükséges, akkor is ok hogy óránként félórát fűtesz 20kW-al. ha meg csak 5kW az igény, akkor kétóránként félórát. ezt a termosztát lerendezi neked.
viszont amikor fűtesz, akkor 20kW-al fűtesz, muszáj hogy ennyit le tudjanak adni a radiátorok. ami meleget nem adnak le, az benne marad a vízben. ergo a víz felmelegedik a beállított hőfok fölé, a kazán kikapcsol, a víz megy mégegy kört, lehűl, kazán bekapcsol... ez nem jó.
össze kell számold a radiátorokat, hogy kb elérik-e a kazán teljesítményét.
Értem, köszönöm! Ha lenne még időd a kérdéseimre.? :)
A számított hőigényem 10 kw. A kazán egy fég C24. A kazán teljesítményét valamennyivel lejjebb lehet venni, csak tippelem, hogy 15-18 kw-ig. (Az új C24H-t 13.8 kw-ig)
Akkor ez így nem igazán ideális?
Azt jól tudom, hogy az lenne a legtakarékosabb ha a kazán egész fűtési szezonban nem kapcsolna ki?
Mennyivel több a veszteség, több a gáz számla ha az ideálisnál nagyobb kazán van?
Erre a 10 kw hőigényre mi lenne az ideális? (Lehet hogy butaság, de nem a két hét -15 fokra méretezve)
Sziasztok! Van egy Baxi Luna Duotec Comapact 1.24 kazánom. Megvettem hozzá a gyári szabályzót (Baxi heti kronotermoszát). Egy ideje használom is csak melegvíz üzemmódban, mert eddig csak meleg víz kellett. Minden jó is. Az imént azonban kipróbáltam a fűtést (tehát ez az első alkalma), de valami nem jó: nem kapcsol ki a kazán. 22fok van beállítva pl komfort hőmérsékletnek, 21 a csökkentettnek. Akár komfort, akár csökkentett, akár autó módban vagyok, csak fűt. De annyira, h már 24,5 foknál (eddig mentem el, mielőtt kikapcsoltam a fűtés részt) is még megy, ha meg off-ról rakom akármelyik módba (még ha épp nincs is aktív időprogram), elkezd villogni a fűtés jel, majd jön a láng jel, és fűt... Mi lehet a bibi? Köszi előre is!
Vaillant kombi gázkazán karbantartására korrekt szerelőtkeresek Kecskeméten. Még az előző szerelő mondta tavaly, hogy idén anódot kell majd cserélni, aztán idén meg felszívódott. Valaki tud ajánlani valakit? Köszi!
A gázfogyasztó készülék mechanikai feszültségektől mentesen csatlakozzon a fogyasztói vezetékhez. E célból a készülék elzáró és a készülék közé szabad hajlékony-fém csatlakozóelemet beépíteni. A hajlékony vezeték hossza legfeljebb 1,5 m lehet. Toldás több darabból nem megengedett. Szabadban alkalmazott, elhelyezett mobil vagy elmozdítható gázkészülékeknél 1,5 m-nél nagyobb hosszúságú mechanikai sérülés ellen védett flexibilis tömlő hajlékony vezeték is megengedett, de a hossza a 6 m-t nem haladhatja meg.
gázbekötéssel kapcsolatban lenne kérdésem: a sárga, flexibilis tűzhely bekötőcső hosszabbítható-e? 2m-re nyújthatót vettem, mert nem lehet hosszabbat kapni, de nekem 2,3m-re lenne szükségem. Meg lehet-e ezt toldani egy másik, ugyanilyen bekötőcső és egy közcsavar alkalmazásával?
a radiátorokra ki tudod nézni a katalógusadatot, ami megmondja hogy mondjuk 60/40 esetén hány wattot tudnak leadni. ha ez kisebb mint a kazánod (tippre 18kW), akkor a kazán ki-be kapcsolgatni fog fűtéskor. ha megemeled az előremenőt, nő a radiátorok hőleadása. a tömegáram agyalás csak ezután jön.
Köszönöm! Értem ezt a tömegáram dolgot nagyjából, de akkor ezt így előre elég nehéz meghatározni. Mivel egy régi fég kazánról van szó ami igényel minimum egy 25/50es szivattyút és mivel vizes membrános szelep nyitja a gáz szelepet nem tudok berakni modern fordulatszám szabályzós szivattyút.
Az lehetséges, hogy 0,5 köbméter/óra lesz a számított tömegáramom?
A jelenlegi tervezett radiátorok 22k 600 mm magasak
3 db 1400-es
1 db 2000-es
1 db 1800-as
1 db 500-as
A többi esetleges radiátorral most nem számolok.
A gerinc vezeték 13 méter 22-es rézcső
radiátorokhoz összesen 60 méter 15-ös rézcső.
A gerinctől a radiátorokhoz kb egyenlő hosszúságú csövek fognak menni. Kétcsöves rendszer.
ez tisztán tömegáram kérdése. lehet ilyenre is tervezni meg olyanra is. ha alacsony visszatérőt akarsz, akkor nagyobb radiátorok kellenek és kisebb tömegáram