Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

meibez6 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61758

Nézz utána annak is, hogy mikor cseréltek utoljára fékfolyadékot a kocsin! ; -)

Előzmény: SZ.LUI (61754)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61757

A szervizig hátralevő idő és km lekérhető a vezérlőből. Ülj be az autóba, add rá a gyújtást (az ajtó legyen csukva és hideg időben a figyelmeztető elhallgatását is várd meg) és nyomd meg a napi számláló nullázó gombját és tartsd lenyomva. Először nullázódik, de ha továbbra is nyomva tartod akkor vissza áll az előző állásra és kijelzi (kijelző típusától függően más és más módon) a még megtehető távolságot és a hátralévő napok számát.

 

Ha nem márkaszervizbe viszed, de szeretnél továbbra is rugalmas periódusban maradni (min15000 és max 30000km használattól függően és max 2 év, már ha eddig abban volt), akkor az csak diagnosztikai kábellel nullázható! Ha rögzített periódusban akarod használni (fixen 15000km és max 1 év) akkor az a műszerfalon is nullázható és akkor automatikusan át is áll erre, ha eddig nem ebben lett volna, akkor is!

 

A nyekergés több helyről is jöhet, nyekereghet az ajtótömítés és akár a lengéscsillapító is!

A vezérlés csereperiódusa a leírással ellentétesen 90 ezer km. A márkaszervizekben is így szokták, de illik megnézni, hogy megcsinálták-e. Egyébként ilyenkor az összes görgőt és a vízpumpát is cserélni szokták nem csak a szíjat mint ahogy az instrukcióban szerepel!
A generátorszíj ha már nagyon mélyre ül a bordákban és nagyon "hegyesre" vannak kopva a bordái, vagy ha vizesen már nyekereg, akkor cserére érett!
Az olajnál nagyon fontos, hogy a megfelelő VW jóváhagyással rendelkező olaj legyen, pláne a flexibilis intervallum esetén!

A szűrők esetén olaj levegő és pollen esetén minimum a MANN Filter legyen, de ha lehet akkor gyári cikkszámos! Vezérlésnél is illik maradni a cikkszámosnál, de ha szerelővel csináltatod, akkor bízd rá a beszerzést, hisz csak akkor vállal rá garanciát és ha valami van akkor elkerülöd, hogy az alkatrészessel egymásra mutogassanak...

Előzmény: SZ.LUI (61754)
Gianniz Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61756

Ha Bp-i környéki vagy, akkor vidd el egy hozzáértőhöz, pl. Doni, aki nem a legolcsóbb, viszont profin ért hozzá, és bármit megcsinál, de csak, ha szükséges.

 

A nyekergés nem komoly, VAG autóknál jellemző, meg kell nézni a futóművet. 130.000-nél a szilentcsere esedékes lehet, ami egyébként nem drága. 

Előzmény: SZ.LUI (61752)
Gianniz Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61755

A műszerfalon az olajcserét jelzi ki, ha esedékes. Fix 15.000 KM, vagy változó, ha céges nyilván utóbbi.

 

Olyan nincs, hogy akkor most nagyszervíz és minden csere. A vezérlést kell KM után, ami lehet 90.000-, de 200.000 Km is, motorszám és alvázszám alapján lehet meghatározni, de a szervíznek is tudnia kell.

 

A többit, fékbetét, tárcsa, aksi, stb. állapot alapján kell cserélni, nem KM után. 

Előzmény: SZ.LUI (61754)
SZ.LUI Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61754

Gianniz!

 

Gondolom kijelzi a műszerfal a közelgő szervízesedékességet. 

Előzmény: Gianniz (61751)
SZ.LUI Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61753

Köszi szépen. Ezt nem találtam.

Előzmény: Octi19 (61750)
SZ.LUI Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61752

Céges kocsi volt, csak márkaszervízbe szervízelték előírás szerint. Szervízfüzet vezetve csak azt hiszem most lenne esedékes a "nagyszervíz". Mikor megvettem kicseréltem az olajat-olajszűrőt, légszűrőt, utastérszűrőt.

Lehet hogy feszítőgörgőt és bordásszíjjat vagy vezérműszíjjat is kell cserélni. Ebben nem vagyok biztos. Illetve most, hogy it a hidegebb idő, nyekereg mint egy szekér. Lengőkarszilent lenne? 

Előzmény: Gianniz (61751)
Gianniz Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61751

AZ nem az óraállástól függ, hanem hogy mikor mi volt cserélve benne előtte. 

Előzmény: SZ.LUI (61749)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61750

Ezek egy 2007-es Octavia (1z) szervizinstrukciói a szervizfüzetéből:

Ahhoz, hogy a kérdéseidre akárki is választ tudjon adni, tudni kellene pár dolgot, például azt, hogy eddig ki és milyen szervizciklusban szervizelte, elvégezte-e az időszakos dolgokat (fékfolyadék csere, stb...)

Előzmény: SZ.LUI (61749)
SZ.LUI Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61749

Sziasztok!

 

Megpróbálom még egyzser, hát-ha kapok rá választ.

2007-es 1.6 benzin O2-es 130.000 km. óraállással.

Mikor esedékes a gyári szervíz és mit kell cserélni?

Nem találok sehol adatot az előírt szervízintervallumokról és a cserés alkatrészekről.

 

Előre is köszi

Hannsg52 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61748

Nekem 90 lovas AGR motorkódú van, és kettős tömegű van benne. 1,9 Tdi.

Előzmény: Octi19 (61747)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61747

Meg kell nézni az autó általános állapotát, ülések, kárpitok stb... érdemes kiolvasni a motorvezérlőt is, az újabb TDI-k motorvezérlőjéből is kiolvasható.
Nem futásteljesítményt veszel hanem állapotot. Ha vannak regisztrált szervizelőzmények, akkor azokból is sok minden kiderül, pl ha az utóbbi években alig volt használva az autó, de előtte sokat ment, az mindenképpen gyanús!
A kettős-tömegűtől nem kell félni. Az is csak egy alkatrész és kis odafigyeléssel nagyon sokáig jó lesz. Ha fáradtnak tűnik akkor az mindjárt legalább 200 ezres alkualap és a csere után legalább 150 ezer km, de általában több problémamentes km lesz a lendkerék miatt!

 

Létezik átalakító készlet amiben egy hagyományos lendkerék van és egy nagy elfordulásra képes kuplungtárcsa, de azzal megnőnek a vibrációk és lassan, de biztosan szétrázza a motor a kasznit, hiszen a bekötései egy csillapított vibrációra vannak méretezve.

Az egyes Octaviákban a kisebbik motoros (90Le) változatban még fix lendkerék van, de azok nem a kettes ligájában játszanak más témában sem...

Az adagolós TDI-k tényleg az elpusztíthatatlan kategóriában vannak, de azok már nagyon idősek és még az egyebe szereltek ilyen motorokat.

 

Az 1.9 (PD)TDI-k általában megközelítik az előd tartósságát és alapvetően megbízható motorok. Volt egy szériája a BXE kódú 105 Le-s változatnak, amiben előfordultak hajtókartörések és emiatt blokk selejtes lett a motor, de ez sem mindet érintette és a felrobbant motorok többségéről kiderült azért, hogy chippet kaptak, vagy megerőltető használatban voltak. Az én autóm is BXE motoros volt és 311 ezerrel adtam el remek állapotban! Mondjuk nem volt sokat hajtva, de néha azért kapott rendesen. (Én 250 ezernél, amikor a lendkereket cseréltem akkor a hajtókarcsavarokat is kicseréltem egy állítólag erősített kivitelre)

Előzmény: antalkepes (61728)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61746

A O2 Scoutba 28oe cseréltem előszőr, de nem tört el, csak kicsit rezgett a motor, a szerkezet le volt ragadva. Szerintem eleget tartott, emelelem kalapomat a VW előtt. A kuplungtarcsának nem volt semmi baja, de persze az is kicseréltettem.

A 4x4 miatt a szekrényen van egy osztomű, amit nehéz leszerelni,  kell egy nagyon hosszú 6mm impusz kulcs, sokat kínlódott a szerelő, a gyári célszerszámot el is tőrte. Szóval akinek 4x4-se van és lenditőkereket kell cseréljen, az vigye egy szakihoz. 

Előzmény: Gianniz (61743)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61745

A 6-osat is pont olyan hamar el lehet égetni, meg a 7-esnek is van olyan üzemmódja, hogy kúszik az autó. Olyankor is kap a kuplung rendesen...

Előzmény: nohab (61730)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61744

A Passatos topikban szinte pont ilyesmi miatt kérdezte valaki ezt a témát. Ő viszonylag hamar meggyőzhető volt, hogy inkább a kocsibehajtót bütykölje mint az autót... Ha kőművest is kell fogadnia, akkor is kb egy kerék ára az anyag és a másiké a munkadíj. Így megmarad egy csomó pénze és lesz egy jó kocsibehajtója... ;-)

Előzmény: Mr_Marell (61731)
Gianniz Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61743

A Touran topicban keress rá, ott van 1.9PD-s kolléga majdnem 500.000 KM-el. Taxi üzemmódban 2 szett kettős tömegűt fogyasztott el ennyi idő alatt. Szerintem minden Octavia-ban ilyen van, a Fabia/Roomsterekben van 1 tömegű lendkerék, ami tartósabb.

 

Bár a 200-250e KM-es csere nem vészes, ill. nem jelentős költségtényező. 2010 előtti szériából én csak az 1.9 PD-t ajánlom, a CR-ek mind a botrányos VW szériából vannak (1.6CR, 2.0CR, a 2.0PD betegágy, a láncos TSI-k is problémásak). Ami jó még az 1.4 szívó, az elmegy szintén 500.000-1 millió Km-t, de csak városba jó, mert gyenge, főleg a PD-hez képest.

Előzmény: antalkepes (61720)
Mr. Heisenberg Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61742

Első fék. Van valami tipped? Momentán nem is találok első tengelyre teli tárcsát.

Előzmény: bambi942 (61741)
bambi942 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61741

első vagy hátsó fékről van szó??

Előzmény: Mr. Heisenberg (61738)
Mr. Heisenberg Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61740

Köszi! Nem akarok tuningolni :-)

Előzmény: Octi19 (61739)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61739

Másik nyereggel, és talán féktartóval.... talán, de az is lehet, hogy a főfékhengert is cserélni kell majd!

Előzmény: Mr. Heisenberg (61738)
Mr. Heisenberg Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61738

O1, BCA 1,4 16V autóhoz jó a belső hűtésű féktárcsa? Jelenleg tele tárcsa van benne.

Sok helyen felsorolják az én gépemet is, mint amihez jó a belső hűtésű, de hát ez mégiscsak 20 mm vastag, ami benne van az meg csak 7-8 mm.

meibez6 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61737

hatso abalktorlo ma reggel megallt

 

Az enyém akadva ment, azon segített, hogy (más miatti) szétszedéskor bezsíroztam. (Megoldható otthon is, ugye, de nem egy izzócsere.). Üdv!

Előzmény: kezdo_O1-es (61736)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61736

O1 Tour-on (nem kombi) a hatso abalktorlo ma reggel megallt kozepso allasban es azota jol erzi ott magat. Probalkoztam a kapcsolojaval a kormanyrol, kicsit kezi erovel probaltam rasegiteni a lapatra, de semmi. Egy ideje lassunak talaltam a torlesi sebesseget, de nem gyanakodtam. Lehet, hogy a motor csapagya megszorult es kinyomta a biztositekot? Tapasztaltatok hasonlot, otlet?

 

Tovabbra is kerdesem, hogy mi okozhatja egy henger vezerlo altal torteno letiltasat (MIL villog, auto rangat 130-nal, majd henger lekapcs, MIL elalszik)? Majd masnap es azota mintha semmi sem tortent volna. Gyenge akku? Gyertya? Gyujtotrafo? (1.4 16V BCA O1)

 

Koszi, ha valaki tud segiteni.

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61735

Csak valami gyűrűkről van szó, de le kell szerelni mind a négy lengéscsillapítot.

Menj el egy márkaszervízbe, ott fognak segíteni. 

Nekem volt O2-es kombi  megemelt és erősítetett fütőművel, annak a hátsó rugói is mások voltak és volt egy fém motorvédő is. 

Előzmény: Mr_Marell (61731)
_Yasin_ Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61734

Küldesz az emailomra egy telszámot? Kösz.

 

Küldtem...

 

-Y-

Előzmény: Hannsg52 (61680)
timla Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61733

Radásul garázst ritkábban cserél az ember mint autót.

Előzmény: stevie-13 (61732)
stevie-13 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61732

Volt egy költözés, és az új helyen a garázsba történő beállás indokolná ezt a dolgot……

Inkább egy kőművessel konzultáljatok.

Az autók ültetése vagy emelése erős kompromisszumokkal jár. (Elsősorban sok kiadott pénz, másodsorban a magasabbra került súlypont miatti problémák.)

Előzmény: Mr_Marell (61731)
Mr_Marell Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61731

Megpróbálkozom még1x. Hátha van valakinek van ilyen irányú javaslata vagy tapasztalata.

 

Érdeklődnék, hogy van-e lehetőség (és ha igen, akkor milyen) egy normál (nem emelt) futóműves Octavia esetén, emelni a kocsi magasságán.

Volt egy költözés, és az új helyen a garázsba történő beállás indokolná ezt a dolgot……

 

Esetleg próbált már ilyet valaki?

 

Tudja esetleg valaki, hogy a gyári emelt verzióban milyen alkatrészek másak  a normál futóműveshez  képest?

 

Előzmény: Mr_Marell (61518)
nohab Creative Commons License 2015.10.11 0 0 61730

7 sebességes DSG-nél nagyon kell vigyázni ezzel a fékpedállal-játszom-a-startstop-ellen dologgal, mert ha ilyenkor sikerül tartósan csúsztatni az autót, akkor remekül el lehet égetni a kuplungot. Amit írsz, az nem annyira veszélyes, de a másik ága, amikor megálláskor csak annyira nyomod, hogy ne álljon le, már nagyon.

Előzmény: (M)Ákos (61715)
Hannsg52 Creative Commons License 2015.10.11 0 0 61729

61709 hozzászólás! Az előbb írtam. Nem  olvasol vissza?

Előzmény: antalkepes (61728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!