A szervizig hátralevő idő és km lekérhető a vezérlőből. Ülj be az autóba, add rá a gyújtást (az ajtó legyen csukva és hideg időben a figyelmeztető elhallgatását is várd meg) és nyomd meg a napi számláló nullázó gombját és tartsd lenyomva. Először nullázódik, de ha továbbra is nyomva tartod akkor vissza áll az előző állásra és kijelzi (kijelző típusától függően más és más módon) a még megtehető távolságot és a hátralévő napok számát.
Ha nem márkaszervizbe viszed, de szeretnél továbbra is rugalmas periódusban maradni (min15000 és max 30000km használattól függően és max 2 év, már ha eddig abban volt), akkor az csak diagnosztikai kábellel nullázható! Ha rögzített periódusban akarod használni (fixen 15000km és max 1 év) akkor az a műszerfalon is nullázható és akkor automatikusan át is áll erre, ha eddig nem ebben lett volna, akkor is!
A nyekergés több helyről is jöhet, nyekereghet az ajtótömítés és akár a lengéscsillapító is!
A vezérlés csereperiódusa a leírással ellentétesen 90 ezer km. A márkaszervizekben is így szokták, de illik megnézni, hogy megcsinálták-e. Egyébként ilyenkor az összes görgőt és a vízpumpát is cserélni szokták nem csak a szíjat mint ahogy az instrukcióban szerepel! A generátorszíj ha már nagyon mélyre ül a bordákban és nagyon "hegyesre" vannak kopva a bordái, vagy ha vizesen már nyekereg, akkor cserére érett! Az olajnál nagyon fontos, hogy a megfelelő VW jóváhagyással rendelkező olaj legyen, pláne a flexibilis intervallum esetén!
A szűrők esetén olaj levegő és pollen esetén minimum a MANN Filter legyen, de ha lehet akkor gyári cikkszámos! Vezérlésnél is illik maradni a cikkszámosnál, de ha szerelővel csináltatod, akkor bízd rá a beszerzést, hisz csak akkor vállal rá garanciát és ha valami van akkor elkerülöd, hogy az alkatrészessel egymásra mutogassanak...
Ha Bp-i környéki vagy, akkor vidd el egy hozzáértőhöz, pl. Doni, aki nem a legolcsóbb, viszont profin ért hozzá, és bármit megcsinál, de csak, ha szükséges.
A nyekergés nem komoly, VAG autóknál jellemző, meg kell nézni a futóművet. 130.000-nél a szilentcsere esedékes lehet, ami egyébként nem drága.
A műszerfalon az olajcserét jelzi ki, ha esedékes. Fix 15.000 KM, vagy változó, ha céges nyilván utóbbi.
Olyan nincs, hogy akkor most nagyszervíz és minden csere. A vezérlést kell KM után, ami lehet 90.000-, de 200.000 Km is, motorszám és alvázszám alapján lehet meghatározni, de a szervíznek is tudnia kell.
A többit, fékbetét, tárcsa, aksi, stb. állapot alapján kell cserélni, nem KM után.
Céges kocsi volt, csak márkaszervízbe szervízelték előírás szerint. Szervízfüzet vezetve csak azt hiszem most lenne esedékes a "nagyszervíz". Mikor megvettem kicseréltem az olajat-olajszűrőt, légszűrőt, utastérszűrőt.
Lehet hogy feszítőgörgőt és bordásszíjjat vagy vezérműszíjjat is kell cserélni. Ebben nem vagyok biztos. Illetve most, hogy it a hidegebb idő, nyekereg mint egy szekér. Lengőkarszilent lenne?
Ezek egy 2007-es Octavia (1z) szervizinstrukciói a szervizfüzetéből:
Ahhoz, hogy a kérdéseidre akárki is választ tudjon adni, tudni kellene pár dolgot, például azt, hogy eddig ki és milyen szervizciklusban szervizelte, elvégezte-e az időszakos dolgokat (fékfolyadék csere, stb...)
Meg kell nézni az autó általános állapotát, ülések, kárpitok stb... érdemes kiolvasni a motorvezérlőt is, az újabb TDI-k motorvezérlőjéből is kiolvasható. Nem futásteljesítményt veszel hanem állapotot. Ha vannak regisztrált szervizelőzmények, akkor azokból is sok minden kiderül, pl ha az utóbbi években alig volt használva az autó, de előtte sokat ment, az mindenképpen gyanús! A kettős-tömegűtől nem kell félni. Az is csak egy alkatrész és kis odafigyeléssel nagyon sokáig jó lesz. Ha fáradtnak tűnik akkor az mindjárt legalább 200 ezres alkualap és a csere után legalább 150 ezer km, de általában több problémamentes km lesz a lendkerék miatt!
Létezik átalakító készlet amiben egy hagyományos lendkerék van és egy nagy elfordulásra képes kuplungtárcsa, de azzal megnőnek a vibrációk és lassan, de biztosan szétrázza a motor a kasznit, hiszen a bekötései egy csillapított vibrációra vannak méretezve.
Az egyes Octaviákban a kisebbik motoros (90Le) változatban még fix lendkerék van, de azok nem a kettes ligájában játszanak más témában sem...
Az adagolós TDI-k tényleg az elpusztíthatatlan kategóriában vannak, de azok már nagyon idősek és még az egyebe szereltek ilyen motorokat.
Az 1.9 (PD)TDI-k általában megközelítik az előd tartósságát és alapvetően megbízható motorok. Volt egy szériája a BXE kódú 105 Le-s változatnak, amiben előfordultak hajtókartörések és emiatt blokk selejtes lett a motor, de ez sem mindet érintette és a felrobbant motorok többségéről kiderült azért, hogy chippet kaptak, vagy megerőltető használatban voltak. Az én autóm is BXE motoros volt és 311 ezerrel adtam el remek állapotban! Mondjuk nem volt sokat hajtva, de néha azért kapott rendesen. (Én 250 ezernél, amikor a lendkereket cseréltem akkor a hajtókarcsavarokat is kicseréltem egy állítólag erősített kivitelre)
A O2 Scoutba 28oe cseréltem előszőr, de nem tört el, csak kicsit rezgett a motor, a szerkezet le volt ragadva. Szerintem eleget tartott, emelelem kalapomat a VW előtt. A kuplungtarcsának nem volt semmi baja, de persze az is kicseréltettem.
A 4x4 miatt a szekrényen van egy osztomű, amit nehéz leszerelni, kell egy nagyon hosszú 6mm impusz kulcs, sokat kínlódott a szerelő, a gyári célszerszámot el is tőrte. Szóval akinek 4x4-se van és lenditőkereket kell cseréljen, az vigye egy szakihoz.
A Passatos topikban szinte pont ilyesmi miatt kérdezte valaki ezt a témát. Ő viszonylag hamar meggyőzhető volt, hogy inkább a kocsibehajtót bütykölje mint az autót... Ha kőművest is kell fogadnia, akkor is kb egy kerék ára az anyag és a másiké a munkadíj. Így megmarad egy csomó pénze és lesz egy jó kocsibehajtója... ;-)
A Touran topicban keress rá, ott van 1.9PD-s kolléga majdnem 500.000 KM-el. Taxi üzemmódban 2 szett kettős tömegűt fogyasztott el ennyi idő alatt. Szerintem minden Octavia-ban ilyen van, a Fabia/Roomsterekben van 1 tömegű lendkerék, ami tartósabb.
Bár a 200-250e KM-es csere nem vészes, ill. nem jelentős költségtényező. 2010 előtti szériából én csak az 1.9 PD-t ajánlom, a CR-ek mind a botrányos VW szériából vannak (1.6CR, 2.0CR, a 2.0PD betegágy, a láncos TSI-k is problémásak). Ami jó még az 1.4 szívó, az elmegy szintén 500.000-1 millió Km-t, de csak városba jó, mert gyenge, főleg a PD-hez képest.
O1 Tour-on (nem kombi) a hatso abalktorlo ma reggel megallt kozepso allasban es azota jol erzi ott magat. Probalkoztam a kapcsolojaval a kormanyrol, kicsit kezi erovel probaltam rasegiteni a lapatra, de semmi. Egy ideje lassunak talaltam a torlesi sebesseget, de nem gyanakodtam. Lehet, hogy a motor csapagya megszorult es kinyomta a biztositekot? Tapasztaltatok hasonlot, otlet?
Tovabbra is kerdesem, hogy mi okozhatja egy henger vezerlo altal torteno letiltasat (MIL villog, auto rangat 130-nal, majd henger lekapcs, MIL elalszik)? Majd masnap es azota mintha semmi sem tortent volna. Gyenge akku? Gyertya? Gyujtotrafo? (1.4 16V BCA O1)
7 sebességes DSG-nél nagyon kell vigyázni ezzel a fékpedállal-játszom-a-startstop-ellen dologgal, mert ha ilyenkor sikerül tartósan csúsztatni az autót, akkor remekül el lehet égetni a kuplungot. Amit írsz, az nem annyira veszélyes, de a másik ága, amikor megálláskor csak annyira nyomod, hogy ne álljon le, már nagyon.