Konkrét méretezésről, méretekről nem írogattam csak elvekről !!
Azokat neked kell meghatározni, kiválasztani.
Kérdezed hogy jó e az a 50 x 15 cm es szarufa méret ? nos itt is csak a távolságokról estt szó, de arról nem, hogy az milyen hosszú.
Úgy ránézésre jó, na de mennyi annak a terrasznak az alapterülete , milyen fazonú , egy keskeny a faltól mondjuk max.másfélméterig kinyúlónak más szarufa kell, mint egy 3-5 m -re kinyúlónak.
Más egy 1,4 x 5 m -res és más egy 5 x 3,3 - 4,5 méteres fedés.
A helyzet az hogy akkor 15x15-elcsinálom , és merevítőket rakok a sarokponthoz 45 fokban...
a felső rész felől nyugodt vagyok a szarufáknak mivel ott a fal azon elüldögél majd...
a szarufákat ha mondjuk 90 centire rakom ,az nekem pont a gerendaközökhöz esne tehát nem egészen 90 lesz hanem mondjuk 85 lesz, és így ha megoldható a födémgerendával össze is köthetem esetleg....:D
az eddigi tanácsok mind építő jellegűek , és kezd kirajzolódni mit is akrok....
Csatlakozva a többi javaslat tevőhöz , át kell gondolni azt a szerkezetet !
Ez lényegében egy egyszerű ácsszerekezet, aminek vannak szabályai.
Így a cölöpeid, azok itt oszlopok, ami valószinű karcsú a 5 m -hez- Aztán az erre üllő szelemen - érdekes arról semmi méretet nem adtál valószinű azt is a 10 x 10 -ből gondolod.
Az kevés.
És az oldalirányú mozgásra nem gondoltál/ gondoltatok ? Egy ilyen szerzet tud nyekleni - nyaklani főleg, egy megfelelő nagyságú szélben. Ennek csillapítására, kivédésére valók a karfák , azok a melyek egy derélszögű csatlakozásnál ( oszlop és a rá ülő szelemen kötik össze ferdén 90 fokban ) . Így valamicskét csökken a fesztáv és rögzítve van az oldal irányú terhelésekkel szemben.
A szarúfákról nem szólok. Még annyit, hogy az a vízszintes szelemen lehet téglány szevényű is. Pl. ha végkép nem kapsz megfelelő szelvényüt, duplázod, azaz 20 X10 -es lesz a szelvény.
Még annyit az ácsszerkezeteknél a kötésekre vannak megfelelő csapolási megoldások - vagy azok vagy a modernebb fémes kötések.
Más : egy ilyen 10 x 10 -es szelvény, azt valamiből kivágod, aztán egy hétmúlva görbe lehet. El tudnak néha mindenféle szar annyagot adni. Márpedi itt az esztétika elsődleges, nem úgy mint az én telekvégén álló garázsomnál, ahova minden hulladék fel lett használva. Az autó azóta már régen az utcán parkol, a lomoknak és a kutyáknak meg jó !!
Ha nem akarsz harmadik lábat, akkor igen massziv szelement kell oda beraknod, minimum 15x15-öset, mivel ekkora fesztávnál már nagy a lehajlás.
Ezt meg lehet úgy is oldani, hogy a két oszlopnál belülre és kivülre is raksz egy-egy 5x15-ös anyagot, ez is eléggé merev lesz. Bár a 10x10-es öszlopot én karcsúnak érzem...
A "szarufák" távolságát meg a polikarbonát táblák mérete határozza meg úgyis.
polikarbonát terasztetőt akarok építeni , és érdekelne hogy egy 5mx2m-es terasztetőnél mekkora hóterheléssel illik számolni?
illetve ha a képen mellékelt módon akarom építeni kkor milyen közöznként kell illetszteni a megeresztett gerendákat!
a terasz lába 10x10-es gerenda lesz amiből kettőt akarok mindössze, és egy 5m-es gerendával kötném össze,a tetején még nem tudom milyen anyaggal dolgozzak de célszerűbbnek érzem a keskenyebb faanyagot hogy minél több fény jöjjön be fenntről...a tartószerkezet többi része a stáblonnál afalra lesz ültetve....
elég lesz két cölöp a két sarkán?
bocsi ha tömör lett, de nemakarom hogy összezuhanjon:D
Ahhoz, hogy a glettelés elég legyen, vasalt alapozás és szerelőbeton szükséges (amit 90%-ban amúgy is meg kell csinálni), és az Ytong nagyon vékony ágyazatú falazóhabarcsa. Ekkor ugyanis homogén a falazat, és nincsenek benne a centi vastag habarcsrétegek, amik még engednek mozgásokat.
Olyan repedéseket képzelj el,amik nem futnak át egyik tégláról a másikra vagy akár többre folytatólagosan./egy itt,másik hárommal arrébb,harmadiknak az alsó éle letörve)
-és ezeknek nagyrésze a 170cm-s betonalapon induló első soron találhatóak.
Szóval nincs 2db. repedt tégla egymás mellett.
-az,hogy a fal mocorog,hogy látom én meg?(holnap szednek le 50m2 vakolatot a blokkokról)
/teszek holnap képeket/
Manapság miből érdemes házat építeni? Minden téglát kell szigetelni, ytongot is? Melyik a legjobb anyag, ami hőszigetelés és hangszigetelés szempontjából is ma a legjobb? Aki most építkezne, miből tenné, ha nem passzív házról van szó?
Helo.
Igen,10cm hungarocellt gondoltam feltenni.
A dűbelezés nem fogja szétrepeszteni a téglákat?,mert ahol leszedtünk nagyobb felületet,némelyik tégla meg van repedve vékonyan,és itt-ott ki is vannak törve kissebb darabok,szóval elég érzékeny erre,
-,vagy a kis repedések a téglákon nem probléma?
-(egyébként nagyrészt nagyon szépen,masszívan,egészben és mindenhol abszolút szárazan fekszenek a téglák egymáson)
-a garázs a házba van beépítve amit csak simán vakolni szeretnék hungarocell/dűbel nélkül..,mehet mostmár rendesen mész-homok-cementtel,vagy kell még vmi ehez a gázsszilikát vakolásához?
Köszi.
Helo.
A napsütötte oldalakon egészben le tudjuk venni a vakolatot úgy,hogy egy darabka malter nem marad a nagy kékesszürke téglákon,de még a vastag (2-3cm) vakolat is tükör sima,viszont ahol árnyékosabb,ott hibátlan az egész vakolat..
Igen,az ytong elődje,ma leinfóztam jobban és valóban azt mondják szakemberek hogy ha jó az alap+munkával építettek,a mai napig hibátlanok minden tekintetben.
Tudnátok ajánlani egy ügyes szakit, aki képes jó minőségben legyártani és felszerelni egy, a képen láthatóhoz hasonló garázskaput? A mindenféle billenő, és szekcionált kapukat elvetettem, a motoros mozgathatóság sem kell, gondos mérlegelés után jutottam arra, hogy a legjobb lenne a most is meglévő, ám fából készült, régi, kétszárnyú kaput egy ugyanolyan kivitelű, de immár fém ajtóra lecserélni.
Budapesti garázshoz kellene, de vidéki mestertől is szívesen megrendelem, ha el tudja szállítani hozzám.
A neten már találtam 2 ígéretes címet, de ők még válaszra sem méltattak.
Ha valaki tudna megfelelő embert ajánlani, de a számát vagy email-címét nem szívesen adná közre a fórum nyilvánossága előtt, hát jöhet privátban is, az email-címem publikus. (bmwfahrer kukac freemail, stb...)