valamikor vagy 20 éve volt talán amikor hosszantaró és komoly mínuszok voltak télen, a szomszédom 80 cm mélyen lévő (talajszinttől) vízbekötése bizony elfagyott.
Nálunk ugyanakkor 90 cm-en nem fagyott el.
Normal időjárási körülményekközött, valóban 70 cm-t veszünk fagyhatárnak.
Vegyél olyan keverőszelepet, amelyik LEZÁRJA a hideg ágat teljesen, ha a beállított értéknél "hidegebb" víz jön a tartályból !
Milyen tipusú/kódú keverőszeleped van ?
Mert nemelyik szelep pl. az esbe vta372 (lehet 322 is...) olyan, hogy 'alap' helyzetben se zarja le a hideg agat ! Ott mindig atenged es a hideghez kever annyi meleget, hogy eloallitsa a megfelelo hofuku vizet.
Gondolom pont a forrazas megelozese miatt...
A tobbi szelep - vta321, 572 - le tudja zarni a hideg agat teljesen es ugy allitja elo a kivant hofoku vizet, hogy a meleghez kever hideget !
Hívd fel két kör kft biatorbágyot és ők segítenek melyik olyan pontosan !
Azzal, hogy szigeteled javítod a csőben lévő közeg hőtartását, azaz kitolod azt az időt amikorra kiegyenlítődik a környezeti hőmérséklet és a csőben lévő közeg hőmérséklete.
Amennyiben van olyan időszak, hogy kevest használod (munkahelyen vagy), ugyan úgy átveszi a talaj hömérsékletét mintha nem lenne szigetelve, csak ehhez szigetelve több idő kell.
Sziasztok kedves Fórumtársak!Segítséget illetve tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Adott egy 300literes Indirekt Bojler 2 hőcserélős.(Napkollektor és a központiról) plusz van egy elektromos fűttőbetét is.
Az egészet 2 Omron hőfokszabályzó és egy Resol Som +7 (4 hőérzékelős) vezérli.
A gondom ott kezdődik hogy tavasszal betettem az elmenő ágba egy forrázás elleni keverőszelepet.Ami teszi is a dolgát ha túl meleg a víz!A beállított hőmérksékletűre csinálja a vízet.
Akkor van igazán gond vele amikor a vízhőmérkséklete nem,vagy csak épp hogy a kívánt hőfokú a tartályban.Ez a jelenség álltalában átmeneti időszokba fordul elő.Mikor még nem fűttünk,és a nap sem süt olyan erővel,esetleg borongós-esős idő van pár napig.
ilyenkor az időrelével is beszabályzott fűtőpatron bekapcsol,de csak 48-50fokig fűtetem fel elektromosan.
48-50 fok közötti vízet szokunk használni keverőcsapokon (kád-mosdó)keresztül.
A baj az hogy ilyenkor is kever hozzá hideget.Ami sokszor már csak 40-45 fok körül jön le.
Ez azért kevés,mert fürdéshez kevés.Zuhanyozáshoz elég lenne,de mi inkább az előbbit favorizáljuk.
Arra gondoltam hogy olyan szelepet kellenék beépíteni ami ezen jelenséget úgy megszüntetné hogy ne kelljen átmeneti időben-vagy borongósabb napokon a hőfokokat figyelnem.
Olyan szelepet tennék be ami a tartály hőmérksékletét figyelné.és mondjuk 50fok felett nyitaná a keverőszelepem hideg ágát.Alatta zárva tartaná.Így a tartályom direkt hőjét vehetném ki.
Mind ezt lehetőleg thermosztatikusan,hogy további áramfogyasztót ne pakoljak a rendszerembe.
Szerintetek van ilyen,vagy más a megoldás is érdekel!
Köszönöm a válaszaitokat. Nyilván a legegészségesebb megoldás a tartály cseréje lenne. Ami persze újabb kérdéseket vet fel, mert a meglévő és kilyukadt tartály kicsit sem hasonlít azokra, amiket árulnak. Vagyis jól sejtem, hogy a meglévő vas fűtéscsöveket hajlítani kell (melegen) és hegesztgetni?
A régi tartály alsó bevezető csöve az szerelve van, de a túlfolyóé (ami egy WC tarályba van belevezetve...) az hozzá van hegesztve a tartályhoz...
Sejtem, hogy a falban mindenféle madzagok futnak valamilyen konkrét céllal, de ezzel a termosztát dologgal tényleg megfogtál. Most utána kell olvasnom, hogy a termosztát hogyan kommunikál a kazánnal. Ettől ugyan meleg víz még nem lesz, de legalább világosság lesz az agyamban. A villanyórát még értem, biztos valami zsinórok kötik össze a többi elektromos izével, bár az összefüggés távolabbi, mint ahogy írod, mert kint a lépcsőházban figyel az óra :)
No!Komolyság!Régebben,(a kombik előtt)divat volt,hogy a szobatermosztáttal megvezérelték a cirkó dug.alját.Azért kérdeztem,hogy nem valami ilyesmit örököltél-e meg?Ez indokol(hat)ná a bizonytalan betápot.
Húú, ez nekem nagyon kínaiul van, pedig nem vagyok szőke, csak női személy:) A termosztát bent figyel az egyik szobában a falon. Eddig biztos. A cirkó a fürdőben és ott van egy konnektor (dugalj) amibe bele van dugva. De hogy mi az összefüggés a kettő között... :)
A régi csöves TV és rádió készülékeknél sem volt mindegy, -bár ez inkább a javításnál volt fontos. Ha a fázis rajta volt a sasszin, akkor meg kellett fordítani a konnektorban, de a legjobb az volt, ha leválasztó trafóról működtettük a javítás vagy mérés idején.
Érdekes, nem is gondoltam volna, de köszönöm mindkettőtöknek!
Én következetesen mindig úgy szerelem a konnektorokat, hogy szemből nézve baloldalon legyen a fázis. (A legrandot megfordítva oda egy L betű írva is vagyon, a másiknál meg egy N - szemből nézve jobboldalon)
Ezért érdemes olyan dugvillát felszerelni, amiből nem hosszanti irányba, hanem derékszögben jön ki a vezeték, mert így könnyebb megjegyezni a helyes állást.
A régebbi, mechanikus szobatermosztátnál sem mindegy, hogy melyik szálon kapja a fázist, mert különben nagy lesz a hiszterézise. Ez is azon múlik, hogyan van bedugva a kazán.
Hét éve lett a lakás felújítva, a villanyhálózat is teljes körűen, de köszönöm a tanácsot, villanyszerelő ismerősöm van, konzultálok majd vele. De ugye meleg víz meg fűtés az most kéne, vagyis fűtés alighanem hamarosan, szóval most a kazánt kellene először valahogy életre lehelni.
A hajszárító, porszívó kettős szigetelésű, nincs védővezetője (nincs földelésük). A kazánnál meg biztosan van. Villanyreszelőt hívj, előbb a villanyhálózatot csináltasd meg, de ne csak abban az egy konnektorban, hanem mindenhol. Valami nagyon nem kóser ottan.
Lehet neked villanyszerelő kell! Amit leírtál az nem normális jelenség. Próbáld meg más dugaljból hosszabbítóval. Sok kazánnál nem mindegy, hogyan van bedugva a dugvilla. Ha nem megy elsőre akkor fordítsd meg.
Nem kaptam ötletet gázszerelőre, kénytelen leszek a netről keresni valakit, csak az sajnos lutri, meg még kérdezek ismerősöket.
Abban szeretném a segítségét kérni a hozzáértőknek, hogy az alábbi hibajelenség milyen hibára utalhat. Azért kérdezem, mert az egyik szerelő, akit felhívtam, azt mondta, hogy nagy valószínűséggel váltószelep ( ha jól értettem) hiba, de ő nem vállalta, mert bajos a junkers alkatrészek beszerzése, a másik rögtön rávágta, hogy ez 99 %, hogy vezérlőpanel hiba, amit cserélni kell, és ennek 65 ezer az ára :(
A páciens: Junkers euroline kazán, a kerek kis hibajelző gomb pirosan villog és mellette a 60 celsius kis zöld led villog. Mikor megnyitom a meleg vizet, akkor próbál indulni, perceg folyamatosan, mintha a szikragyújtó próbálkozna, de nem gyullad be, illetve egyszer-kétszer minimálisan volt benne alacsony láng, de szinte rögtön is ki aludt.
Egy furcsaság, aminek alighanem semmi köze ehhez, de azért leírom: a konnektor amibe a kazán van dugva, furán viselkedik, a kazán kap áramot, de ha mást dugunk a konnektorba, hajszárító, porszívó, azok nem indulnak el, más konnektorokról meg mennek rendesen. Ezt most vettem csak észre, ezért nem tudom, hogy ez eddig is így volt-e.
- a kazán termosztát bemenete egy sima nyitó záró relé bemenet a kazán az erről kapott nyitott, zárt állapot alapján kezdi meg a fűtést vagy állítja le.
- egyedi buszos vezérlő, ez már finomabb de itt a fűtési teljesítményben variál a kazán vezérlése, vagyis kis lángon muzsikál vagy nagyobb lángon.
- belső és külső szabályzás a belső vagy nyító - záró, vagy buszos, a külső meg egy kis hőmérséklet mérő néha szélmérő is.
A kazánt a mostaniakat be kell szabályozni,
- nem mindegy a kémény huzata
- a gáz és levegő aránya
- a gáz nedvesség tartalma
illetve program állítani,
- mekkora maximális előremenő hőfok
- mikor mit csináljon (busz és külső hőmérséklet)
- ha vegyes mi legyen az elsődleges kiszolgálás meleg víz vagy fűtés vagy szabályozott ha van ilyen szelepe.