Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Pontosan milyen tárcsát használsz, nem tudnád belinkelni?
Pont ilyen gépem van, és lenne egy kis tisztítanivaló akácos, bokros rész ami fürésznek még vékony, 3 águ késel meg nem akarom szétcseszni a szöghajtást.
Én megvétel után is tettem bele zsírt, illetve minden munkanap végén teszek bele. Eddig még nem ártott neki:) Inkább 1200-ért egy tubus zsír/év, mint menet közben tönkremenjen 25-30 ezerért...Úgyis a felesleget kinyomja felfelé a szárba, ott se árt a kenés.
rendben köszönöm elég kis területre lenne használva és egész évben alig menne bele egy pár üzemra a szöghajtásba gyárilag mnnyi zsirt tesznek vagy az a biztos ha vásárlás után bezsirzom?
BC420T + fűrésztárcsa teljesen jó választás, rendszeresen használom ilyen célra is. A fűrésztárcsám az a tipus, amit lehet élezni, olyanok a fogai, mint a láncfűrészé, a4.8mm-es reszelő való hozzá. Kicsit drágább, mint a kihajtogatott lemeztárcsa, viszont jóval tovább tart. Lassabb vele vágni, viszont nem terheli agyon a gépet. Ezt a felállást használom rendszeresen a BIOKOM-os területeken, ami elég susnyás pálya, időnként hüvenyknyi szárakkal.
Ugyanaz a kettő, csak délelött oleo, délután efco a cimke. Ugyanez előfordul más márkáknál is pl. McCulloch - Partner. Egyébként egy nagyon jó tipus a sparta 250, nekem az elődje volt, a 25-ös, kisebb munkákra nagyon jó, igénytelen, csak jó keverék kell bele és rendszeres szöghajtás zsírozás. Nekem a félszintetikus olaj 33-as keveréke bevált, sose volt problémám vele, pedig erősen gyilkoltam.... 400nöl bozótírtás fűrésztárcsával júliusi melegben, illetve 1.5Ha fűkaszálás 3 ágú dikicskéssel.
Max 2.4-es damilt bír el, de inkább a 2-est szereti a nagyobb (130-as)oleo fejjel. Az enyémen a 26-os feje volt először, az kisebb, asszem 105-ös, azzal vitte rendesen a 2.4-est.
Sok sikert hozzá!Én nem csalódtam benne.
Más téma:
Keresnék 250 rx husqvarnahoz univerzális, azaz késhez és damilhoz használható szórásvédőt használtan. ugyanaz, mint a 244-esé. Ha valakinek esetleg lenne bontottan, reális áron átvenném.
Helló Fűkasza vásárlása előtt állok és kinéztem az oleo mac sparta 250-et de azthalottam hogy ugyan az mint az efco stark 25 ha ugyan az akkor miért kerül 10ezer forintal többe a sparta?
25-ös kell a könyv szerint, bejáratáshoz sűrűbb lesz, általában hány óra kell a bejáratáshoz?....a sthil adalék nagyon jó, régóta használom a láncfűrészben...
Elvileg 3.5 kw vagyis 4.8 kM..., nem tudom ezek az olcsó kategóriák valójában mit tudhatnak erőben...azért talán használható lesz ez a tipus...
Nemrég vettem egy fűkaszát nem profi márkát Demon-t mondjuk nem is lesz nagy igénybevétele...de az lenne a kérdésem hogy mivel keverni kell a benzint...motorolajat ír de lehet-e helyetteseíteni Repsol olajjal mint a robogókba, vagy illetve a sthill adalék is jó-e adaléknak?
Köszönöm a segítséget, azt hiszem itt lesz valami difi. Tehát úgy értelmezed, hogy a képen mutatott 790-es rúgós pofák helyett az 500-asoknál gumi pofa van,aminek úgy kellene működnie, mint a rúgós kivitelűnél. Majd valamelyik nap szétszedem ismét, mert ma a saját motoroskapám motorján végeztem téli karbantartást.
Azt nem írtam, hogy a méretkülönbségnek meg kell lennie, mert ha nem lenne, akkor a motor beindításávak azonnal forogna a bovden(még berántáskor is).
A centrifugális erő hatására feszíti szét azt a gumiszerű anyagot, mert olyan a kialakítása a kuplung belső részének.
Más kuplungnál rugó/k tartják a pofákat összehúzott állapotban, hogy indításnál ne érjenek hozzá a kuplungház belső palástjához, csak gázadáskor nyílnak szét, mivel nő a fordulat, vele együtt a centrifugális erő is.
Pedig a kuplung a külső homlokrészen adja át a mozgást/erőt a kuplung háznak, csészének, aminek a belső felületéhez kell hozzáérnie.
A kuplungház végébe csatlakozik a bovden, és ha a kuplung nem ér hozzá a "csésze" kuplungház belső részéhez, akkor ugye nem forgatja a bovdent.
Ez lehet attól is, hogy szorul valami a szárban, fejben, és túl nagy erő kellene a megforgatáshoz, amihez a szükséges erőt a kuplung nem tudja átadni, így megcsúszik, elcsúszik inkább a kuplungház belső felületén.
Ha nem szorul semmi, akkor elkophatott, vagy elfáradt csak az anyaga, és azért nem viszi át az erőt.
Megpróbálhatod csiszoló vászonnal a kuplungház belső palástját finoman felcsiszolni, meg a kuplung külső palástját is felcsiszolhatod(ne túl durvával) és zsírtalanitsd is azokat a felületeket.
Ha így működik, akkor azt a "piskóta" részt kell cserélned szerintem.
A tűgörgő kosár nincs összetörve, vagy megszorulva a kuplungházban?
Jó gondolod, ez egy gumi szerű anyag. Az Általad is jelzett prospektusban is a kuplung és a ház közötti méretkülönbség átmérőben 1.7 mm, ami azt jelenti, hogy nem a külső átmérőn adja át a mozgást a kuplung! Homlokon sem lehet, mert van egy pici távtartó az agy részen. Így nem is merem javasolni a tulajnak, hogy melyik alkatrészt kellene cserélni.
Én még ilyen típust nem szereltem, de miből van az a piskótára hasonlító(kuplung)?
Nem látok rugót benne, akkor esetleg valami gumiszerű anyagból van?
A centrifugális erőnek szét kellene nyitnia, itt ha minden igaz feszítenie, és az érne hozzá az ellendarabhoz(kuplungház, kuplungcsésze, "kuplungharang") gondolom én, így első nekifutásra.
Ha megkopik nagyon, lehet nem ér hozzá, így nem tudja megforgatni, vagy csak érdesíteni kellene a felületeket.
Esetleg más nem szorúl a szárban, szöghajtásban, hogy az végett megcsúszik?
Ez valami dörzshajtás szerű valami lehet, talán, nem tudom. :-)))))
A következőkbe kérnék segítséget, szét szedtem egyik rokon MTD-500 A 250-EC tipusú szegélynyíróját, mert a berántás után a motor pörög, de a bowden már nem forog. A mellékelt képen látható fekete színű, piskótára hasonlító részt a berántó szerkezet mozgatja, de a képen láthatóellen darabját már nem forgatja! Nem értem a működési elvét sem, mert látok semmi csatlakozási módot, sem rögzítést?
"Egyébként annyira kicsi gépet nem akar helyette, mert a Solo 142 az 2,6 LE(profi) a 142 SB meg 2,4 LE, igaz a Stihl FS 350 meg csak 2,2 LE(profi), de az meg Stihl. :-)
Súlyban árban kb. egyformák a Solo kaszák, fogyasztásban a stihl biztos jobb."
Ezt az írást nekem szántad? Vagy csak általánosságba.
Kösz! Bocs hogy nem írtam, de nem a gyári damilfejről van szó hanem egy Husquarna fejről. Ennek nem passzol a menete a kaszára, ezért kell kicserélnem benne az anyát.Találtam róla robbantott ábrát azon nem látok rögzítőelemet ami biztosítaná,de inkább kérdezek mielőtt elkezdem feszegetni.
Segítséget kérnék: vettem egy T45X damilfejet a Komatsu Zenoah BCZ 5000-es kaszámhoz, az anya cseréjéhez szét kellene szednem,de megakadtam, nem tudom hogy kell leszedni a műanyag alaplapról a koppintófej-tartóelemet. Aki csinált már ilyet légyszi írja már meg mi a
módja, nem szeretném elrontani mielőtt egyáltalán használtam volna!