Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bigjohni Creative Commons License 2007.11.27 0 0 2909
  Próbálom összegezni (mindkettőt használom).

Az i-go valóban tök jó. Az én szememben mégis csak egy pozitív dolog írható a javára, mégpedig az hogy frissíthető, mert enyhénszólva gusztustalan elvárás a felhasználóval szemben hogy évente 45-60e-ért vásároljon friss térképet.

Aztán a külömbségek: az i-gon több beállítás lehetséges mint a gyárin, ezeknek viszont kb. 110%-a tök felesleges. Beállítható pl. hogy hány méterre hány százalékot nagyítson és döntsön a térképen.

A gyárin ilyen nincs, de valamiért (még így hogy van i-go is) nem hiányzik mert mindíg azt látom amit szeretnék. A grafika pont annyival jobb amennyi egyáltalán nem számít. (de jobb)

Hang bemondás és a maxi kijelzőn megjelenő adatok mindíg elegendőnek bitonyultak, mert egy csomó adaton kívül ábrával is segít. Pl. egy körforgalom teljes egészében megjelenik. Mivel a kerekektől érkező jeleket is feldolgozza, a „most“ az valóban most van nem pedig 10 méter múlva ami tök jó, de lehet 10 méterrel hamarabb is ami viszont nem olyan tök jó.

A technika fejlődését értékelni kell, és elgondolkodni rajta amikor az „őskövület“ nem gyári antennával több holdat lát mint a baromi szuper SIRF III-as vevő az ablak alatt.

A gyári kütyü sallangoktól és felesleges buziságoktól mentesen, nagyon precízen tudja a dolgát.

A másik pedig sokszor újraszámol, szűk utcákban elveszti a fonalat aztán mire észhez tér már túlvagyok három sarkon és csak saccolni tudtam az irányt. Múlt héten elirányított az Üllői útról a Gyömrői felé, aztán kis háztömb körüli nézelődés után vissza az Üllőire ugyanott. Ez a kis figura a reggeli csúcsban közel 30 percet jelentett, közben kb. végtelenszer számolt újra.

Ennek ellenére mindenhová szuperül elvezet, csak néha megkergül. Ami pedig a lényeg, hogy a dolgomat nagyon megkönnyíti még így is.

A gyári ketyerével fordult elő néhány hete, hogy Ausztriában egy kisvárosban leterelt a főútról,

kicsit furcsáltam de mentem az utasítások után, végül amikor visszaértünk a főútra és visszanéztünk láttuk hogy útjavítás miatt a sok balga várta hogy váltson a lámpa. Na ez technika.

Továbbá el kell fogadni, hogy a CD pótló ketyere nem beszélget az autóval (ez fontos), nem használja a gyári vevőt, viszont csak AV üzemmódban használható, ami azt jeleneti hogy csak valamilyen áttételes módon tudunk rádiót vagy CD-t hallgatni. Ezért itthon továbbra is marad a felnyálazott PDA, a külföld pedig ezután is egyértelmű.

Szerintem.

(aki úgy gondolja, hogy az autójában bántja szemét, és főleg a fülét a csúcsgagyi Symphony, valamint úgy gondolja hogy a gyári navi (normális áron) megér annyit, tegye be. Cserébe kap egy gyári, oda illő, nagyságrendekkel jobb hangzást biztosító készüléket. Nem kell sopánkodni a Mo. CD hiányán mert az egész csak, (lássuk be) egy felnőtt játék. Mint pl. egy baromi dizájnos alufelni.

:) 

Előzmény: kopernicus (2908)
kopernicus Creative Commons License 2007.11.27 0 0 2908
Köszönöm a segítséget, a 250 eFt magyar térképért végleg eldöntötte a kérdést.
Itthonra veszek valami kis kütyüt, külföldön meg marad a gyári!
Előzmény: bigjohni (2904)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.27 0 0 2907

a maxi-dot kijelzőn akkor sem írja a nyilakat meg a többi infót, míg ha a gyári navit használod az ott is rajzol és ez sokkal jobban szem előtt van, nem kell lefelé nézni.

 

 

Nem tudom, milyen gyakran hasznaltal navigaciot valoban ismeretlen helyen, de sajnos egy sima nyil es a hangbemondas sok esetben nem elegendo informacio, ra kell nezni neha a terkepre is.

 

Az teny, hogy ehhez a Skodakban bena helyen van a kijlezo...

Előzmény: zzoollyy (2905)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.27 0 0 2906

Annak kéne eldöntenie aki mindkettőt használja.

 

En nem altalanossagban irtam, hanem irtam negy konkret pontot, ahol az iGO-alapu navi jobb, mint a gyari. Eggyel lehet vitatkozni, a szebb grafikan, mert az ugye izles kerdese (mondjuk szerintem akkora a kulonbseg, hogy ezen sincs ertelme a vitanak), de a masik harom pont objektive igaz.

 

En elegge ra vagyok kattanva a navigaciokra, a munkambol adodoan igazi power user vagyok (hetente legalabb 3-4 teljesen ismeretlen cimet kell megtalalnom, itthon es kulfoldon), es probaltam sokfelet, gyari rendszerektol kezdve a navi specialista cegek termekeit (Tom-Tom, Aeromap, Destinator), es az iGO bizony mindegyik kozul kimagaslott.

Előzmény: bigjohni (2904)
zzoollyy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 2905

""Gyakorlatilag ami a szemed elott van hardver, az gyari.""

 

Ez tény, hogy a gyári szines kijelzőn mutat mindent, de a maxi-dot kijelzőn akkor sem írja a nyilakat meg a többi infót, míg ha a gyári navit használod az ott is rajzol és ez sokkal jobban szem előtt van, nem kell lefelé nézni.

 

 

""De ha valakinek ez a 250 ezres kiadas nem faj (egy uj gyari navi fele, mellesleg)""

 

Ez igaz, hogy egy új gyári navi fele, de a szines fejegység nélkül semmit nem ér, mivel vagy van egy gyári szines fejed hozzá, vagy veszel vmi nagykijelzős cuccost.

Tehát magában a 250e Ft-os "térképcucc" semmit nem ér.

 

Én is gondolkodtam rajta erősen, de végül csak nem vettem meg, nem rosz amugy láttam már élőben is, de nekem annyit nem ér.

Előzmény: stevie wonder (2903)
bigjohni Creative Commons License 2007.11.27 0 0 2904
"gyari rendszernel nagysagrendekkel jobb:"
Annak kéne eldöntenie aki mindkettőt használja.
Előzmény: stevie wonder (2903)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2903

Mert 160ropi plusz még egy multimédia interfész ami nélkül nem lehet rákötni a navira, ami még kintről is 35-40e körül van.

 

 

Tegyuk hozza, hogy a beszereles is ujabb 30-40 ezer.

 

 

Másrészt nem megy a központi kijelzőn sem a kijelzés(maxi-dot), meg nem gyár, ami engem zavar.

 

Gyakorlatilag ami a szemed elott van hardver, az gyari.

 

A szoftver nem gyari, de vigasztalhat a tudat, hogy a gyari rendszernel nagysagrendekkel jobb:

 

- jobbak a terkepek

- frissithetoek a terkepek

- okosabb maga a szoftver, jobbak az algoritmusok

- szebb a grafikaja

 

Ami az igazi hatrany, az az, hogy az erintokepernyo nem mukodik, hanem egy szappantarto taviranyitot kell bűvölni.

 

De ha valakinek ez a 250 ezres kiadas nem faj (egy uj gyari navi fele, mellesleg), akkor igenis jol jar vele, mert egy verprofi, jol kitalalt, frissitheto (!) termeket kap a penzeert, amit az auto eladasakor raadasul at lehet szerelni a kovetkezo autoba.

Előzmény: zzoollyy (2901)
bigjohni Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2902
Holnap, rendes gépről.
Előzmény: kopernicus (2900)
zzoollyy Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2901

Hali!

 

Mert 160ropi plusz még egy multimédia interfész ami nélkül nem lehet rákötni a navira, ami még kintről is 35-40e körül van.Másrészt nem megy a központi kijelzőn sem a kijelzés(maxi-dot), meg nem gyár, ami engem zavar.

Amugy nem rossz dolog, csak szerintem egy Mo. térkép ennyit nem ér, kint meg megy a gyári navi hibátlanul.SZERINTEM!

Előzmény: kopernicus (2900)
kopernicus Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2900
Miért hülyeség, kifejtenéd bővebben, mert nem vagyolk otthon ebben a témában?
Csináltatott itt már valaki ilyet?
Köszi!
Előzmény: bigjohni (2898)
zzoollyy Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2899
1et értek!
Előzmény: bigjohni (2898)
bigjohni Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2898
Ez nem megoldás, hanem hülyeség.
Itthon marad a felnyálazott PDA.
Előzmény: stevie wonder (2896)
bigjohni Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2897
Nem kell betojni.
Ki kell kapcsolni a navit (és kivenni a lemezt, mert feleslegesen gyötri)
Előzmény: kopernicus (2895)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2896

Van megoldas:

 

http://www.autosnavigacio.hu/

 

(Nav'n'Go Limousine)

Előzmény: kopernicus (2895)
kopernicus Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2895
Akkor szerinted nem kell neki nagy jelentőséget tulajdonítani? Ha leállítom és újraindítom akkor eltűnik és újból látom az adatokat.

Gondolom ideges akkor lennék ha lenne hozzá Mo.-i lemezem és használni akarnám, aztán így üzengetne! Bár ha belegondolok az is idegesítő, hogy egyáltalán nincs hozzá térkép lemez!

Tényleg szerintetek az megoldható, hogy a gyári navi helyett belekerüljön egy olyan amihez van itthoni térkép. Mondjuk Audi A6?

Köszi a segítséget!
Előzmény: stevie wonder (2894)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2894
Nem a helynev nincs aktivalva, hanem maga a navi :-) Zielführung: a célhoz vezetés.
Előzmény: zzoollyy (2893)
zzoollyy Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2893

Hali!

 

A navi csinálja, nincs aktiválva a célnak megadott helynév, mivel nem tudja hol van, mert nincs hozzá Mo. térkép, szerintem ilyesmi. Ha van benne térképlemez akkor vedd ki és elviekben nem fogja csinálni.

Előzmény: kopernicus (2886)
kopernicus Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2892
köszi,
holnap megnézem...
Előzmény: vasad70 (2891)
vasad70 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2891
"Ha jól tévedek, akkor németországi a kocsi."
Vagy németül tudott a gazdája. Én pl. angolra állíttattam nyelvet (csak szervízben lehet).
Le kéne kérdezni, hogy a státusznál is hozza-e, vagy csak alkalmi a probléma.
(jobb oldali bajusz kapcsoló végén lévő le-fel léptető gombot valamelyik állásban néhány mp-ig folyamatosan nyomva a "szűkös" menübe kerülsz, itt lehet a statuszt megnézni (kilépés a statuszból úgy, ahogy oda mentél, előszőr belépni a menübe...))
Előzmény: Törölt nick (2889)
kopernicus Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2890
még az jutott eszembe, ha a navit átállítanám német nyelvről mondjuk angolra, akkor lehet hogy az üzenet is úgy íródna ki! És ha már érteném mit jelent előbbre is lennék.

Amúgy az autó magyar, a munkahelyemen volt céges autó.

köszi a segítséget!
Előzmény: Törölt nick (2889)
kopernicus Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2888
Szia,
műszerfalon a maxi DOT kijelzőn. Az autót még csak most vettem használtan és még azt sem tudom ez mit jelenthet.
De szerintem is a navihoz lehet valami köze. Mondjuk ahhoz nincs egy lemezem sem, így nem is használtam még eddig!
Előzmény: Törölt nick (2887)
kopernicus Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2886
sziasztok!

SuperB-ünk mostanában egyre többször adja ki indítás után a "zielfuehrung nicht aktiv" üzenetet!
Szerintetek mitől lehet ez?
Nálatok jött már ki ilyen üzenet?

k robert Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2885
üdv szerintem a szervó olajhoz nem kell nyúlni min 4 éves korig a váltóál / mech./ kb 120-160 e. km között használattól függően részemről 15 ezrenként cserélem a motor olajat a long lifés dolgokat pedig szerintemel kell felejteni és ne ringassuk magunkat a 30-50 e km csereperiódusokban 15 ezrenként le kell cserélni szerintem a 7-8 ezer km azért egy kicsit túlzás bár ha hajtjá az autót akkor nem árt normál öreguras használatnál bőven elég a 15 ezrenként

üdv K. Robi

az enyém egyébbként most múlt 4 éves lassan eladó sorba kerül majd, de lehet, hogy újra benevezek egyre.
Előzmény: zzoollyy (2884)
zzoollyy Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2884

Hali!

 

Szerintem a szervóolajjal nem kell foglalkozni, viszont a váltóolaj érdekes lehet szerintem 100e km-enként illik lecserélni, annyit tudok, hogy a dsg-knél 60e-ként kell cserélni.(igaz nem sok köze van a kéziváltóhoz)

Én a motorolajat 7-8e km-enként cserélem, baj nem lesz belőle, nekem annyit ér, sokáig akarom használni a vasat.

Előzmény: bazso1017 (2883)
bazso1017 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2883
Köszi az infókat, a sörrel lógok neked is meg Licsiminek is. Ha összefutunk valahol vendégeim vagytok.
Most Shell motorlaj van benne, de az ő katalógusuk nem ajánl Superb-hez szervóolajat :-(
biztos más márkában kellene kersgetnem, ne nincs támpontom milyen előírásoknak kell megfeljen, már csak azért is, mert teljesen úgyse tudom kiszedni ami benne van, így valamennyi fog keveredni is. Ha bemegyek valami autósboltba, biztos rámsóznának valami "hidralika" olajat ...

Köszi mégegyszer!

Ü:Zs
Előzmény: stevie wonder (2881)
Licsimi Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2882
Hol van az a sör? :))
Előzmény: bazso1017 (2880)
stevie wonder Creative Commons License 2007.11.25 0 0 2881

Ma elsosorban a motorok es a valtok jobbak (sokkal precizebbek az illesztesek, finomabb a kidolgozas), masodsorban a kenoanyagok is javultak.

 

A valtoolajat is erdemes cserelni idonkent, még ha a gyar nem is irja elo. A sajat automban (nem Skoda) a 120 ezres nagyszervizzel kotottem egybe. Nem tudom, a Superbnel hogy van, de az OFF tipusnal mindenfele trukkoket kellett alkalmazni: az autot emelore kellett tenni es megdonteni elore, mert csak igy folyt a megfelelo helyre a gyari beontonyilason betoltott olaj. Ezeket a trukkoket sehol nem irjak le, de az ugyesebb szerelok ismerik. Viszont emiatt hazilag nem erdemes nekikezdeni.

 

Az egyeb folyadekoknal a Skoda ket eves csereperiodust ir elo a fekfolyadekra es 3 evet a hutokozegre. Mas markak nagyvonalubbak, peldaul a Renault-kban 3 es 4 ev a periodus.

 

A szervoolajat passzolom, szerintem nem kell cserelni.

Előzmény: bazso1017 (2880)
bazso1017 Creative Commons License 2007.11.24 0 0 2880
Hali!

Tudtok segíteni? Az olajdokitól már többször kérdeztem de nem kaptam válaszokat. Azt már időközben kiderítettem, hogy a motorolaj nem a legjobb volt amit beleraktak a legutóbbi szerviznél, 505.01-est raktak és 30ezret adtak rá, most 507.01-es van benn már.
A váltóolajat nem kell soha cserélni? Én még a régi időkben nőttem fel, ahol 30 ezrenként kellett váltóolajat cserélni, motorolajat meg 10ezrenként, ma már a motolajra mondják a 30-at. Most tényleg jobbak az olajak, vagy azt akarják, hogy feküldjönek ki a motorok, meg a váltók?
Az egyéb folyadékok terén is lenne kérdésem, hátha valaki tud segíteni és veszi a fáradtságot, egyrészt hogy elolvassa amit írok (itt jegyem meg ha valaki eddig elolvasta annak megyek egy sörrel :-) ) szval úgy tudom érdemes kicserélni 2 év elteltével az egyéb folyadékokat is, mint pl.: szervó olaj, fékfolyadék, hűtővíz. Erről mit tudtok? Nekem most aktuális, mert épp 2 éves a kisbálna. A fékfolyadék volt cserélve - lekopott a hátsó betét, az első nem, de légtelenítettem az egész rendszer, meg áthajtottam új fékolajjal az egészet -, arról úgy tudom elég ha FMVSS 116 DOT4. A hűtővíznél van valami különleges elvárás? A szervóolajhoz meg semmi támpontom sincs.
Megköszönöm előre is időt és fáradtságot nem kímélő segítségeteket!

Üdv:Zsolt
Ursa Major Creative Commons License 2007.11.20 0 0 2878

az NTC egy negatív hőfoktényezőjű ellenállás, az elektronikában elég gyakori alkatrész. itt szabályozó szerepe van, ahogy melegszik, úgy csökken ennek az ellenállása. (létezik PTC is, aminek ilyenkor növekszik).  az egész egy szabályozón megy keresztül ami az NTC épp változó ellenállása valamint a beállított 1-5 fokozat alapján ki-be kapcsolgatja a fűtést, a fokozatnak megfelelő tartományban tartva a hőmérsékletet.

ha jól emlékszem, nálad is az egyik oldalon "csak" az egyik "szállt el". előfordul az ülésrész és a támla fűtésének sorba ill. párhuzamosan kapcsolása is, értelemszerűen az utóbbi esetben a kettő egymástól függetlenül is működik. csak éppen, ha az ülésrész fűtése száll el, úgy nem tud NTC-n keresztül szabályozni, mivel ilyen alkatrész csak az ülésrészben van. a jó szabályozó ilyenkor észreveszi az ülésrész kiesését - szakadás=végtelen ellenállás - és emiatt mondjuk eleve csökkentett teljesítményt enged csak a támlára, vagy be sem kapcsolja.

Előzmény: vasad70 (2867)
zzoollyy Creative Commons License 2007.11.20 0 0 2877

Hali!

 

Inkább a pd, olcsóbb, kevesebb a fenntartása és nem lesz vele gondod!

Előzmény: szmutkolaci (2875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!