Keresés

Részletes keresés

endrepp Creative Commons License 2017.04.06 0 0 136883

Nem csak ezen, Carl, Kothe berendezéseken is van, a gőztér van itt átkötve.

Előzmény: Törölt nick (136881)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.06 0 1 136882

Távtartóra kell tenni mert felforrósodik a hajtómű, és a motor is.

 

Előzmény: raczno (136823)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.06 0 0 136881

 

A Müller típusú lepárló berendezésen, van a leeresztő előtt egy visszacsatolás.

Pálinkás Alex Creative Commons License 2017.04.06 0 2 136880

Csapágyas kérdésedre több dolog is felmerült bennem:

Ha a kertész, vagy a gépész szót ker-tész és gé-pész szerint válasszuk el, akkor a csapágy szót miért csap-ágy bontással válasszuk el? Borász az bo-rász! 

Ha valaki tudja a választ, ne tartsa magában, mert érdekel.

 


Anno én is gondolkodtam a csapágakon, és meglepő képeket találtam itt a fórumon, hogy nincs benne görgős csapágy és mégis jó.

Viszont ha már csapágy, akkor legalább 2 db kellene. A tengelyt merőlegesen tartaná.
A propeller csak belelóg a cefrébe, azaz alul nem lenne tartó tengely támasz.

A kupolára/dómra az egyik csapágyházat rátenném fixre. Vízszintesen. (3db dómra ráerősített kiálló tartó csavar segítségével.)

3-4db távolságtartó jönne fel a csapágyháztól. A távolságtartó adná a merőleges rúdtartást.
Majd egy másik csapágyházhoz kapcsolódnának a csapágytartók.

Úgy mint a fünyíró motor, vagy hajdúsági mosógép-centrifuga motor alumínium háza. Azaz két csapágy, csapágyházzal egymással szemben és 3 db távolságtartó. Csak éppen nincs benne a motor mag része, sem a tekercse.
A 3db távolságtartó hosszát a kupola dőlésszögéhez kell igazítani.


Felső csapágyház felé rátenném a motort. (távolságtartóval hogy a motor tengelye és a felső csapágy között legyen pár centi.)

A motor tengelyét és a propeller tengelyét csavarozható kötéssel kötném össze. (a motor bonthatósága miatt)

Mivel a propellert a tengellyel is le szeretnénk néha venni, és nem akarjuk a két csapágyon megszorult tengelyt kirángatni, ezért a dómon belül a propeller tengelyt is bonthatjuk. (a tengelyt és nem a propellerrészénél.)
Azaz egy vastagabb cső, amit ráhúzunk az elvágott tengelyre és csavarral, de inkább tüskével rögzítjük. (vagy az alsó tengelyre fixen ráhegesztjük a csövet és fentebb rögzítjük.)


Le akarom venni a motort?
A motor tengelyénél kicsavarom a csavart és két motortartó csavart kicsavarok és levehetem.

 

Le akarom venni a propellert?
A dómon belül oldom a kötést.

 

Ekkor maradt a dómon két csapágy, közte egy tengely darabbal.
Annak függvényében, hogy hogyan rögzítettük fel a dómra az alsó csapágyházat, ez is bontható.

 

Legkönnyebb, bontott, kedvező árfekvésű 12V-os motor jó szolgálatot tesz.

Minden levehető, cserélhető, fejleszthető.


Remélem ötletelésben tudtam segíteni. A profi fémesek pedig kijavítják ha valamit rosszul írtam.

Előzmény: raczno (136865)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.06 0 0 136879

Az a probléma, hogy sokunknak az alszesze nem karcos, nem acetonos. Igaz ez nem a te hibád, majd  a saját 1-2 hetes cefre főzésekor nem lesz ennyi kérdésed.

Előzmény: pacsepa (136875)
pacsepa Creative Commons License 2017.04.06 0 0 136878

Szia!

Kedden eléggé elhúzódott a dolgom, már nem tudtam megcsinálni amit javasoltál a cefre ellenőrzésére (befőttes üvegben tesztelni a maradékot).

Amit mégis megcsináltam és tapasztaltam az alábbi, csak kísérletezés, ha úgy tetszik játék, meglátjuk mi lesz belőle?

 

A 60 literes cefre hordó jó fele tömör gyümölcs és szárazanyag. A felette lévő kb. 25-28 liter lét lefőztem, ebből lett valamivel több mint 7 liter alszesz 38-40 % alkoholtartalommal. Korábban írtátok (azt hiszem Obsitos), hogy a második főzés gyengül, a teteje jobb lesz. Ez igaznak bizonyult és szagra is érzek különbséget, ahogy írtam a második vége már büdösödött.

A hordóban maradt gyümölcs (meggy és meglepő módon pár szem szilva is előkerült) részben befőttszerű, azaz biztosan nem erjedt ki a cefre. Jól megkavartam, felöntöttem 15 liter vízzel a kb 30 liter maradékot a hordóban és tettem bele élesztőt. Csak por élesztőm volt, de pohárban beindult. Hagytam néhány órát a hordót nyitva, aztán a tetejét visszatettem, de csak rá tettem, nem zártam le.

Ennek a hordó tartalmával már nem akarok semmit csinálni, megy a komposztra, csak kíváncsiság hajt, mi történik? Beindul, vagy nem? Hétvégén fogok találkozni vele, meglátjuk.

Előzmény: kopasz szuzukis (136820)
firekiller Creative Commons License 2017.04.06 0 0 136877

Raknál föl képeket a rögzítésről és a bontható hajtásról?

Köszi

Előzmény: BIRSALMADARÁLÓ (136870)
rézmanó75 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 136876

Ígértem Neked hogy kűldök képet róla. Sajnos még nem sikerűlt szétszednem. 

Szerintem keress egy esztergályos T  ő érteni fogja mit szeretnél. Egy esztergályos úgy is kell hozzá!

Előzmény: raczno (136874)
pacsepa Creative Commons License 2017.04.06 0 1 136875

Az normális hogy a cefre lepárlásakor az alszesz vége (10%-os alkoholtartalom alatt) meglehetősen fazékszagú?

Azért kérdezem, mert ugyanennek a cefréből az első adagnál ilyenkor még inkább gyümölcs illata volt. Az alszesz ennél az első főzésnél végül 72-5% között lepárolva átlag 42 fokos lett.

A mostani második lefőzés 3 nappal később történt, cefrét visszazártam hermetikusan. Az alkoholtartalom szintén 70%-on indult és 5%-nál zártam le a fűtést. Átlag 35 fokos lett az alszesz.

 

Vagy az alszesz az alszesz, ne szagolgassam? :-)

raczno Creative Commons License 2017.04.06 0 1 136874

Nem kérdőjelezem meg, de én nem ilyen megoldást szeretnék. Egy közel függőlegesen benyúló keverőnél

sima liba..., de nekem oldalkeverőm lesz, ott már ezt nem tartom annyira jónak...

Előzmény: BIRSALMADARÁLÓ (136870)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.06 0 2 136873

Az Quintessence (VIII). Pálinkaverseny – 2017

Czetis Ház Pálinkamanufaktúra     Rizmajer Sörpárlat       arany -  champion, azaz nagy aranyérem

Agárdi Pálinkafőzde Kft.                 Sörpárlat                    ezüst

Előzmény: derbigp1 (136771)
öreg_néne_b Creative Commons License 2017.04.06 -2 0 136872

Vannak, akik nem szeretik az egyszerű és működő megoldásokat.

Előzmény: BIRSALMADARÁLÓ (136870)
mili70 Creative Commons License 2017.04.06 0 1 136871

220-as motorral, a láncos keverő kiválóan megbirkózik a kicsit szárazabb törköllyel is.....

 

Előzmény: rézműves1 (136868)
BIRSALMADARÁLÓ Creative Commons License 2017.04.06 -1 0 136870

Miért nem hiszel azoknak akiknél már több éve működik?

A kupolából egy 15 ös rézcső belelóg a cefrébe,ebben a csőben forog egy 12 es rozsdamentes rúd, aminek egyik végén van a lapát, másik végén egy csúszó persely.

A tengely átfúrva,egy rozsdamentes 12 es alátét, ami tartja a távolságot nehogy bezuhanjon.

Minek a hardi tárcsa elég két villa között egy kereszt tartó, hogy szünet legyen köztük, és érintőleg kapcsolódjanak.

A rúd végébe flexelsz egy nútot, abba csúszik egy kereszttartó acél lemez, nálam ez egy nyolcas rozsdamentes nagyalátét. és kész a bontható hajtás .

Nem kell itt túlbonyolítani, ez is 100 évig fog így működni.

Bőven elég egy 12 voltos ablak törlő motor ,ezt én csak 6 voltal hajtom ,és a lehető legkisebb amperszámmal, minél lassabban forogjon .

Néha csöppentek egy kis szilikon habzásgátló olajat a cső és a tengely közé,hogy ne nyikorogjon

Nálam egy mozdulattal leemelhető a motor a dómról .

Nincsen a tengellyel ,csak érintőleges kapcsolatuk,négy tartó csőpofilba csúszik be a motorházán lévő négy láb.

Egy mozdulattal az egész főzőm bontható egy perc alatt.

Előzmény: raczno (136866)
sogi01 Creative Commons License 2017.04.06 0 1 136869

                                                                            vf1 linkgyüjteménye  

                            

 

                                               linkás jóreggelt!   

Hogyan készítsünk jó pálinkát?  Cefrézési, főzési ismertetők, főzőberendezések, tanácsok,videók, tesztek, gyakran ismételt kérdések a következő linkeken: 

 

                                                    A tudás forrása

                                              http://snapszmester.hu/

                                                             Benne

                                       Snapszmester és Nabiti összefoglalója

                                            Miklós1 féle pálinkafőzési 1x1

                                               

                                                Magánfőzés jogszabályai

          

      Szárított fajélesztők hatása                                  Hagyományos kisüsti eljárás

Miklós1 összegzései a ph beállításról                Miklós1 összegzései a cefre elkészültéről 

 Kationcserélő műgyanta használata                          Firekiller tűzvédelmi tanácsai

Előzmény: sogi01 (136842)
rézműves1 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136868

..."Ez megbirkózna a szárazabb törköllyel is?"...

 

Szárazabb törköly??...olyat nem főzünk, csak hígítottat, de azt még a nagy főzők sem keverik lapátos keverővel...

legalábbis én még nem láttam...viszont a törkölyhöz van egy speciális, "horizontális tengelyű" keverő, amit a Márton és Lányainál láttam...a Kothe csinálta nekik...

 

.........ez a vízszintes tengely körül forog és a szemben lévő íves "lapátok", szorosan követik az üst aljának ívét...persze ez is lassan forog...de így legalább nem tud rátekeredni, mint a "propelleresre"...

Előzmény: raczno (136866)
raczno Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136867

Korábban tettél fel képet, amikor "kerekekre állt" a főződ... Mekkora teherbírású, és átmérőjű kereket raktál alá?

Előzmény: 1zsakkrumpli (136863)
raczno Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136866

köszi, ilyenekre gondoltam... :-)

Ez megbirkózna a szárazabb törköllyel is? Elméletileg azt is fogok majd főzni.

Találtam egy 220-as kicsi, kompakt motort, ford. szám szabályzással. Azt fogom feltenni, de valami

hardys tengelykapcsolattal, hogy az esetleges szöghibát kiegyenlítse. Lent már endrepp mutatott valamit,

meg találtam olyat is, amit a húsdarálókhoz ajánlanak, ha hajtóművet tesznek rájuk

Előzmény: rézműves1 (136864)
raczno Creative Commons License 2017.04.05 0 1 136865

Nem gondolkodom hangosan. Tanácsért jöttem, konkrét kérdésekkel. A lent írtak miatt én a csapágyazást preferálom.

Arra lettem volna kíváncsi, hogyan lehetne a 2"-os csőbe, csőre, rögzíteni és mit..., és ha már valakinek kész és működik.

A motor, 220-as, már úgy néz ki, hogy meg is van, a Vaterán, de nem tudom, hogy belinkelhetem-e.

Ablaktörlő motorom van, de lassúnak gondolom.

Nem okoskodni jöttem, de a felhozott példák nem hasonlíthatóak össze a merülős hüvellyel..., ami lehet, hogy a végtelenségig működik.

Ez az én "heppem", mármint a csapágyas keverő, másnak más...

Előzmény: kupeci (136861)
rézműves1 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136864

..."De ugye a fő kérdés, hogy elég-e az ablaktörlő motor,

vagy kell combosabb hálózati..."

 

Ha az üst duplafalú, mint nálad, akkor szerintem elég az ablaktörlő motor is... mert tulajdonképpen a cefre kevergetése nem a leégés miatt kell, hanem csak a homogenizálás miatt...arra meg bőven elég egy lassabb fordulatú keverő is...

 

Éppen a hétvégén lett kész egy ismerősömnek a 100-literes saválló üstjébe, egy ilyen keverő 3 lapáttal...

 

..............

 

....ott látszik a tengely vége....itt meg a motor fogadó

 

platform......8-Volttal hajtja, az a fordulat bővel elég...azt hiszem ötleteléshez ez is elég..

 

 

Előzmény: raczno (136857)
1zsakkrumpli Creative Commons License 2017.04.05 0 1 136863

Köszi, már megcsináltam, hasonlóan.

Ma délután a Manónak volt egy 5lete, tegyem az ívet sík felületre le, majd állítsak talpas derékszöget mellé, és a külső belső íven kitudóm jelölni a szimmetriatengelyt. Majd a külső belső íven zsineggel megmérve a hosszt, félbevágva feljelöltem a tengelyek közepét.

Igen de én erre merőlegesen szeretnék fúrni.

Kicsit tovább gondoltam, Manó segítségét, és papírból csináltam egy karikát ami szorosan ment rá az ívre.

A karikát kétszer keresztbe, majd hosszába félbe hajtottam és sarkát levágtam, ezt megcsináltam negyedenként. A hajtás tengelyeit rárajzoltam, és ráhúztam az ívre, 2 db kicsi "ablakocskát" az előzőleg kijelölt pontokra állítottam, és rögtön megjelent a keresett két pont. Jelölés, és holnap fúrás.

 

 

Előzmény: endrepp (136860)
kupeci Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136862

Egyetértünk!:)

Előzmény: endrepp (136859)
kupeci Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136861

Ha ablaktörlő motor mellett döntesz, a lapát nagyságára különös tekintettel kell lenned. Ha teszel rá egy 220-ast,ez már nem annyira érdekes. DE biztos hogy tanácsot kérsz? Vagy csak hangosan gondolkodsz?:)

Előzmény: raczno (136857)
endrepp Creative Commons License 2017.04.05 0 1 136860

Passz. Állíts be egy bútorlapot asztalra merőlegesre,  fektetsd neki az ívet, egy talpas derékszögre mérd fel az 50mm-t, talppal tedd a bútorlapra és ez ívre jelöld át.

Előzmény: 1zsakkrumpli (136851)
endrepp Creative Commons License 2017.04.05 0 1 136859

Az illeszkedő köpenycső-tengely (D12mm rézcső, D10mm Ko33 rúd) megoldásnál is felmerül a motor tengelybehelyezésének problémája ("túlhatározott" lesz a tengely), de egyszerű megoldani, csapágyboltokban lehet kapni ilyen kuplungot, ez megenged annyi tengelyeltérést, amennyi kell a feszülésmentes múködéshez.

Sztem is tökéletes megoldás a merülő hüvely, de a csapágyazás is lehet az. :)

 

 

Előzmény: kupeci (136854)
rézműves1 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136858

Jól tudod az olajfilmet...(a gépjárműszerkezettan könyvemben is valami hasonlót írtak...DDD)...de hol van itt több ezres fordulat?...a másik kérdés, hogy miért kérdezed, ha te úgy is jobban tudod?...

Előzmény: raczno (136857)
raczno Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136857

A belsőégésű motorok csapágyazása nem jó hasonlat, mert ott nyomott olajtér van, min. 3bar olajnyomásból kialakuló olajfilm tarja el egymástól a forgó- és állórészt. De ez itt offos bejegyzés.

Amig nem tisztul le, addig nekem is így lesz...

De ugye a fő kérdés, hogy elég-e az ablaktörlő motor,

vagy kell combosabb hálózati...

Köszi a hozzá szólást...

Előzmény: kupeci (136854)
kupeci Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136856

Na hát tőlem ennyi tellett:)

kupeci Creative Commons License 2017.04.05 -1 1 136855

Soha sem lesz neked még felül sem száraz mert a csőben forgó tengelyed ha akarod ha se, visz fel egy kis nedvességet. Na annyi pont elég.

De tégy belátásod szerint , csak túl ne kombináld!:)

Előzmény: raczno (136853)
kupeci Creative Commons License 2017.04.05 0 0 136854

100 évet is el fog menni.Ettől komolyabb helyeken is siklócsapágyat használnak nem pedig csapágyat. Az önindítók bendix felőli vége persely.A motorok főtengelye hajtókarja nyugvó csapágya amit én idáig láttam mind siklócsapágyas a kerti traktortól a több száz lovasig. Másrészt meg egy perselyezett tngelyre ami nem csapágy illesztésű, jóval konnyebb nekem egy villanymotort illesztenem hogy úgymond vonalban legyen, ne billegjen. Mert ha a prselyt kellőképpen lazára hagyom, enged egy kis oldal irányú mozgást az összeillesztett tengelyeknek.

Valamikor én is elkövettem azt a hibát hogy a belógó tengelyt megszimeringeztem, ne jött be. Fogta a motort. Tettem helyette tömszelencét az is fogta egy kicsit. Ledobtam róla mindent, és csak a cefrébe van belogatva a cső is tengely is,hibátlanul tömít pedig még egy kicsit lötyög is!:)

De hogy világosabban lásd , itt (nekem) tulajdon képen az a cső ami be van lógatva egészen a cefréig, az egyben a persely is tehát nincs külön persely!( meg vagy 35 cm-en megvezeti a lapát tengelyét hogy eszébe ne jusson billegni)

De aki szeret barkácsolni (köztük én is) az néha indokolatlanul fut néha köröket:)))))

Előzmény: raczno (136850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!