A lakásunkban az alsó szinten padlófűtés, felső szinten radiátoros fűtés van kialakítva. Most van tervbe véve a kazán és radiátor csere.
Eddig egy rádiós termosztátról ment a szabályozás, viszont ezen szeretnék változtatni. A két szintet külön szeretném kezelni, szabályozni. Ezt hogyan tudom megoldani?
Oké kell plusz szivattyú, keverőszelep, stb. de valaki világosítson fel, hogy hova mit lenne érdemes berakni. Cél természetesen a hatékonyság meg persze a komfort.
Nem tudom milyen infóra van szükségetek, párat leírok.
Amit az új rendszerbe tervezek:
- Kondenzációs kazán
- indirekt tároló
- külső hőmérséklet érzékelő
- több radiátor, mint amennyi jelenleg van
- gondolkodom egy sensys vezérlőn
Ja és az emeleten is van osztó-gyűjtő a radiátoroknak külön.
Sok mindennek utána olvastam, de csak nagyobb lett a zavar :)
Talán rosszul is fogalmaztam,nem is a viszonyítási alap a baj,hanem a 2 verzió közötti különbség nem mérhető,és alig érzékelhető.De viszont annyit kell hozzon(mivel nem a falat melegíti),hogy majd valamikor megtérüljön.
Ezeket a szelepeket be lehet építeni úgy, hogy azon át legyen kötve a wc szagelszívója?
Magyarul a szelep ugye kiáll, erre ráhúznék valahogy egy 50-es csövet, amiben egy ventillátor nyomja rá a "szagos" levegőt a WC-ből elszívva. Amikor nyomja a venti akkor átpréseli a levegőt, amikor nem, akkor az ugye lezárná és nem jön vissza.
Kézben még nem fogtam ilyet amiről beszéltek, csak filózok egy fenti megoldáson is. Rendkívül leegyszerűsítene mindent.
Nincs viszonyítási alap!Nekem van, saját megnyugtatásom miatt raktam ,hogy az eleve alacsony vizhőmérséklettel működő radiátorok melege lehetőleg jobban hasznosuljon.Csodát ne várj ,de a felrakás sem akkora összeg hogy tétel legyen, és valószínű hosszútávon biztos a megtérülése.
Mert azokban a szelepüléket tisztítani kellene és/vagy cserélni a tömítést is. Vagy cserélni az egészet. Eleve elburkoltan kád mellé/alá én nem tenném be, csak hozzáférhető helyre.
Szerintem nem a koszosság tette tönkre a csapágyakat, hanem a kilenc év amióta működik és meleg éri. A ventilátor házra erősített motornak is van egy önálló hűtőventije, de ennek ellenére az egyik csapágy kissé el volt színeződve.
Itt is feltehetnénk a kérdést mint a kabarétréfában: Hogy mi kerül ezen ennyibe? Azt pedig nem igazán fogadom el, hogy ha egy kicsit szűkebb illesztésekkel készült volna ez az egység, akkor sokkal többe került volna. Én betudom a minőség-ellenőrzés hiányosságának.
Kondenzációs kazán kondenzvíz elvezetésére kérek tanácsot. Jelenleg az indirekt tartály túlfolyó csöve és a kazán kondenzvíz kivezető csöve egy ún. zuhanyszifonba van vezetve és az megy bele a felső szintről lejövő csatornacsőbe. Viszont, ha fent a megtöltött kádat leeresztjük, akkor a lezúdúló víz vákumhatása miatt a zuhanyszifon elkezd hangosan kluttyogni és ahogy néztem kirántja belőle a vizet a csőbe. Szag nincs, de nagyon zavaró a hangja. Dugulás nincs, tegnap megnéztem, szépen kimegy a víz a házból, az utcai főgyűjtőbe, igaz elég hosszú az útja, de ez nem hiszem, hogy befolyásolna bármit is. A fenti wc használatakor nincs ilyen gond, mert akkor jóval kevesebb víz megy le egyszerre, sőt zuhanyzásnál sem, csak a megtöltött kád leeresztésnél. Szóval milyen megoldást javasoltok ennek a dolognak a kiküszöbölésésre, hogy nem legyen ez a zavaró hangos hang? Valamilyen vákumcsökkentő szelep beépítését fent a lefolyóba valahol? Vagy más megoldás?
Felmerült még egy kérdésem. Ha van egy ilyen indirekt tartályom, ami 200 literes, és gyakorlatilag előmelegítem vele a vizet a 120 literes villanybojlernek, az összesen 320 liter. Ennyi melegvizet nem hiszem, hogy elhasználunk egy nap. Mennyi az esélye, hogy elszaporodik a tartályban a legionella? Fűtési időszakon kívül nyilván kizárnám a tartályt a HMV-ből.
Az mennyire elvetemült ötlet, ha megcserélném a tartályban lévő víz és a felső csőkígyó funkcióit? Tehát a tartályban keringene a padlófűtés vize, a felső csőkígyóban pedig a HMV?
Tudna valaki abban segíteni, hogy egy társasház kémény felújításánál (gyűjtő kémények egyedire való cserélése) milyen kötbért szoktak kikötni késedelmes kivitelezésre? A kivitelezés díja 25M ft.
Ha passzentosabb, akkor a háznak kell(ene sokkal) pontos(abb)nak lennie, mert egyébként a két csapágy - ami nem esik egy tengelybe - beszorítja a tengelyt.
Az meg akkor drágább. Nem a kosztól ment tönkre?
Nem tartozik ide, de mint jelenség igen:én a kocsi klímakompresszorával jártam így. Megállt és az ékszíj elfüstölt. A kopmpi 160000, de a épp nem volt és a boltos megsúgta hol kapok mágneskapcsolót (45000) mert csak az romlott el. Leszedtem, a csapágy ment tönkre. 1500 volt. Összeraktam és még tölteni sem kellett a rendszert.
Igaz, hogy egy tavaly decemberi kérdésre írom ezt a választ, de a téma manapság is aktuális lehet:
Közel tíz hónapja volt itt szó róla, hogy a turbós kazánok füstelszívó ventilátorai egy idő után zajossá válnak. Mivel egy ventilátor több tízezer forint is lehet, joggal merült fel akkor a kérdés, hogy cserélhetők-e a csapágyak.
Nos, egy kazán esetében biztosan állíthatom, hogy igen. Nekem egy FÉG Komfort F24V-s kazánom van. Az idei lesz a tizedik szezonja. Két-három éve tűnt fel, mintha zajosabb lenne.
Mivel nyakunkon a fűtési szezon nem halasztottam tovább. A mai napon kiszereltettem a ventilátor egységet, aminek az új ára 45.000 forint. Miután elment a szerelő nekiálltam átvizsgálni, bizonyos elemeket összejelöltem, majd szétszedtem. A csapágyak hangján egyértelműen hallatszott, hogy kopottak. Az SKF-nél vásároltam hozzá két minőségi csapágyat, hogy bírják néhány évig. Összeraktam az egészet és hangja egy szál se. Háromezer forintból teljesen rendbe lett hozva az egész. Holnap jön a szerelő és visszaszereli az egészet ill. végez egy időszakos karbantartást is.
A fentiekkel csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ugyan a gázkészülék-szerelők nem nagyon reklámozzák ezen egységek javíthatóságát, de egy kis műszaki érzékkel bárki otthon is megtudja magának csinálni, miután kiszereltette a kazánjából. Mivel gyaníthatóan az 5-10 éves FÉG kazánokban ez vagy ehhez hasonló ventilátoros egységek vannak, ezért a javításuk is hasonló lehet.
Ezzel a csapágycserével sajnos fény derült arra is, hogy a ventilátort meghajtó motor forgórészének tengelye igen lazán van illesztve a csapágyhoz. A csapágyfészkek is elég "tágak". Mindez azt eredményezi, hogy a csapágyak kézzel lehúzhatóak voltak a tengelyről ill. kinyomhatóak voltak a fészekből. Ennek ellenére azért betöltik feladatukat, de megnyugtatóbb lett volna, ha egy kicsit passzentosabb minden.
a kapcsolgatás azért nemjó, mert a huzatot a meleg kémény biztosítja. akkor is ha pont nem ég a láng. így a kémény szépen tolja ki a lakásból a meleg levegőt. ráadásul a kazán-hőcserélőn keresztül, tehát még direkt hűti is a vizet.
Van egy parapetes FÉG cirkóm, amit pár éve használtan vettem. Az lenne a kérdésem hogy ezt még üzembe lehet e helyezni. Esetleg a gázszerelők hogyan viszonyulnak ennek a beszereléséhez.
Van egy SaunierDuval CombiTEK F24 gázkazánom, ECO vagy COMFORT üzemmódban érdemesebb üzemeltetni ? A használati útmutatóban található leírás:
A készülék üzemeltetése „eco” üzemmódban: A gyári beállítás „eco” vagy „téli” üzemmód. Amikor a hőmérséklet a központi fűtés módban meghaladja a beállított értéket, a készülék lekapcsol. Ha a készülék „eco” üzemmódban működik, az LCD kijelzőn az „E” szimbólum jelenik meg.
A készülék üzemeltetése „comfort” üzemmódban: A vezérlés automatikus lángmodulációt végez a készülék kikapcsolása nélkül, amint a hőmérséklet meghaladja vagy még el nem éri el a beállított értéket. Az LCD kijelzőn a „C”’ szimbólum jelenik meg.