Keresés

Részletes keresés

BakiBali Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81079

Sziasztok,

 

tanácsot szeretnék kérni az alábbi dologban.

A lakásunkban az alsó szinten padlófűtés, felső szinten radiátoros fűtés van kialakítva. Most van tervbe véve a kazán és radiátor csere.

Eddig egy rádiós termosztátról ment a szabályozás, viszont ezen szeretnék változtatni. A két szintet külön szeretném kezelni, szabályozni. Ezt hogyan tudom megoldani?

Oké kell plusz szivattyú, keverőszelep, stb. de valaki világosítson fel, hogy hova mit lenne érdemes berakni. Cél természetesen a hatékonyság meg persze a komfort.

Nem tudom milyen infóra van szükségetek, párat leírok.

Amit az új rendszerbe tervezek:

- Kondenzációs kazán

- indirekt tároló

- külső hőmérséklet érzékelő

- több radiátor, mint amennyi jelenleg van

- gondolkodom egy sensys vezérlőn

 

Ja és az emeleten is van osztó-gyűjtő a radiátoroknak külön. 

Sok mindennek utána olvastam, de csak nagyobb lett a zavar :)

 

Előre is kösz!

mistermekkmester Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81078

Ès melyik a jobb anyag, a polifoamos v a buborèkos?

Előzmény: lala1961 (81077)
lala1961 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81077

Ha felakarod rakni ,akkor most rakd,mert ha fent lesznek a radiátorok akkor már nem lehet a tartók miatt olyan korrektül felrakni!!!

Előzmény: Irvine811 (81076)
Irvine811 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81076

Igen ez az hogy talán senki nem mérte meg nem tudja, hogy na jó felraktam és így havi pl 1-5 m3 gázzal kevesebb fogy, melegebb van 0.2 fokkal.

Ez van. Vagy felrakom vagy nem. Bár most nagyon könnyű lenne amíg a radiátor nincs a falon. :)

Előzmény: lala1961 (81075)
lala1961 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81075

Talán rosszul is fogalmaztam,nem is a viszonyítási alap a baj,hanem a 2 verzió közötti különbség nem mérhető,és alig érzékelhető.De viszont annyit kell hozzon(mivel nem a falat melegíti),hogy majd valamikor megtérüljön.

Előzmény: Irvine811 (81073)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81074

Ezeket a szelepeket be lehet építeni úgy, hogy azon át legyen kötve a wc szagelszívója?

Magyarul a szelep ugye kiáll, erre ráhúznék valahogy egy 50-es csövet, amiben egy ventillátor nyomja rá a "szagos" levegőt a WC-ből elszívva. Amikor nyomja a venti akkor átpréseli a levegőt, amikor nem, akkor az ugye lezárná és nem jön vissza.

 

Kézben még nem fogtam ilyet amiről beszéltek, csak filózok egy fenti megoldáson is. Rendkívül leegyszerűsítene mindent.

Előzmény: C20NE (81068)
Irvine811 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81073

Igen ez a gondom, hogy nincs viszonyítási alapom. Gondoltam másnak hátha van már.

Előzmény: lala1961 (81072)
lala1961 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81072

Nincs viszonyítási alap!Nekem van, saját megnyugtatásom miatt raktam ,hogy az eleve alacsony vizhőmérséklettel működő radiátorok melege lehetőleg jobban hasznosuljon.Csodát ne várj ,de a felrakás sem akkora összeg hogy tétel legyen, és valószínű hosszútávon biztos a megtérülése.

Előzmény: Irvine811 (81071)
Irvine811 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81071

Van értelme radiátor mögé tenni hőtükröt? Érezhető különbséget ad vagy csak a placebó hatás? :)

C20NE Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81070

Mert azokban a szelepüléket tisztítani kellene és/vagy cserélni a tömítést is. Vagy cserélni az egészet. Eleve elburkoltan kád mellé/alá én nem tenném be, csak hozzáférhető helyre.

Előzmény: halaloszto (81069)
halaloszto Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81069

valami oka mégis van hogy ami már 10-15 éve a helyén van az mind ilyen lecsorgó szutykos...

Előzmény: C20NE (81068)
C20NE Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81068

A szelepes légbeszívó egyben visszacsapó szelep is. Nem enged át vizet.

Előzmény: halaloszto (81066)
bossery Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81067

Ok, akkor minél közelebb a kádhoz... gondolom egy ilyen egy T csatlakozóval megfelelő: http://fittingbolt.hu/Legbeszivo-szelep-termekek-578.html

 

 

Előzmény: halaloszto (81066)
halaloszto Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81066

ha ott fér el, akkor oda. jó lenne minnél magasabbra, hogy ha dugulás van ne menjen fel odáig a víz.


Vajk

Előzmény: bossery (81065)
bossery Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81065

Légbeszívó szelep beépítésére van csak lehetőség, ezt a kád lefolyójának az 50-es csövére kössem rá mielőtt eléri a 110-est?

Előzmény: halaloszto (81064)
halaloszto Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81064

a fenti szinten a csatorna tetején kellene egy strangszellőző, vagy legalább egy légbeszívó szelep.

 

Vajk

Előzmény: bossery (81062)
Pompiere Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81063

Szerintem nem a koszosság tette tönkre a csapágyakat, hanem a kilenc év amióta működik és meleg éri. A ventilátor házra erősített motornak is van egy önálló hűtőventije, de ennek ellenére az egyik csapágy kissé el volt színeződve.

 

Itt is feltehetnénk a kérdést mint a kabarétréfában: Hogy mi kerül ezen ennyibe? Azt pedig nem igazán fogadom el, hogy ha egy kicsit szűkebb illesztésekkel készült volna ez az egység, akkor sokkal többe került volna. Én betudom a minőség-ellenőrzés hiányosságának.

Előzmény: nyúllabda (81058)
bossery Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81062

Kondenzációs kazán kondenzvíz elvezetésére kérek tanácsot. 
Jelenleg az indirekt tartály túlfolyó csöve és a kazán kondenzvíz kivezető csöve egy ún. zuhanyszifonba van vezetve és az megy bele a felső szintről lejövő csatornacsőbe. Viszont, ha fent a megtöltött kádat leeresztjük, akkor a lezúdúló víz vákumhatása miatt a zuhanyszifon elkezd hangosan kluttyogni és ahogy néztem kirántja belőle a vizet a csőbe. Szag nincs, de nagyon zavaró a hangja.  Dugulás nincs, tegnap megnéztem, szépen kimegy a víz a házból, az utcai főgyűjtőbe, igaz elég hosszú az útja, de ez nem hiszem, hogy befolyásolna bármit is. A fenti wc használatakor nincs ilyen gond, mert akkor jóval kevesebb víz megy le egyszerre, sőt zuhanyzásnál sem, csak a megtöltött kád leeresztésnél.
Szóval milyen megoldást javasoltok ennek a dolognak a kiküszöbölésésre, hogy nem legyen ez a zavaró hangos hang? Valamilyen vákumcsökkentő szelep beépítését fent a lefolyóba valahol? Vagy más megoldás?

topikolos Creative Commons License 2015.10.01 0 0 81061

Kicsit elsüllyedt a hsz...

Felmerült még egy kérdésem. Ha van egy ilyen indirekt tartályom, ami 200 literes, és gyakorlatilag előmelegítem vele a vizet a 120 literes villanybojlernek, az összesen 320 liter. Ennyi melegvizet nem hiszem, hogy elhasználunk egy nap. Mennyi az esélye, hogy elszaporodik a tartályban a legionella? Fűtési időszakon kívül nyilván kizárnám a tartályt a HMV-ből.

Az mennyire elvetemült ötlet, ha megcserélném a tartályban lévő víz és a felső csőkígyó funkcióit? Tehát a tartályban keringene a padlófűtés vize, a felső csőkígyóban pedig a HMV?

Előzmény: topikolos (81035)
ZolKa Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81060

Tudna valaki abban segíteni, hogy egy társasház kémény felújításánál (gyűjtő kémények egyedire való cserélése) milyen kötbért szoktak kikötni késedelmes kivitelezésre? A kivitelezés díja 25M ft.

 

Köszönöm!

ZolKa Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81059

Köszönöm szépen mindenkinek a választ!

Előzmény: nyúllabda (80973)
nyúllabda Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81058

Ha passzentosabb, akkor a háznak kell(ene sokkal) pontos(abb)nak lennie, mert egyébként a két csapágy - ami nem esik egy tengelybe - beszorítja a tengelyt.

Az meg akkor drágább. Nem a kosztól ment tönkre?

 

Nem tartozik ide, de mint jelenség igen:én a kocsi klímakompresszorával jártam így. Megállt és az ékszíj elfüstölt. A kopmpi 160000, de a épp nem volt és a boltos megsúgta hol kapok mágneskapcsolót (45000) mert csak az romlott el. Leszedtem, a csapágy ment tönkre. 1500 volt. Összeraktam és még tölteni sem kellett a rendszert.

 

Előzmény: Pompiere (81056)
bananatree Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81057

köszi a választ.

ha jól értem, akkor ez a "hatásfokra" van rossz hatással,

de igazából fizikai negatív következménye nincs?

(ettől még nem megy tönkre hamarabb a hőcserélő/égőfej/akármi?)

 

Előzmény: halaloszto (81055)
Pompiere Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81056

Igaz, hogy egy tavaly decemberi kérdésre írom ezt a választ, de a téma manapság is aktuális lehet:

Közel tíz hónapja volt itt szó róla, hogy a turbós kazánok füstelszívó ventilátorai egy idő után zajossá válnak. Mivel egy ventilátor több tízezer forint is lehet, joggal merült fel akkor a kérdés, hogy cserélhetők-e a csapágyak.

Nos, egy kazán esetében biztosan állíthatom, hogy igen. Nekem egy FÉG Komfort F24V-s kazánom van. Az idei lesz a tizedik szezonja. Két-három éve tűnt fel, mintha zajosabb lenne.

Mivel nyakunkon a fűtési szezon nem halasztottam tovább. A mai napon kiszereltettem a ventilátor egységet, aminek az új ára 45.000 forint. Miután elment a szerelő nekiálltam átvizsgálni, bizonyos elemeket összejelöltem, majd szétszedtem. A csapágyak hangján egyértelműen hallatszott, hogy kopottak. Az SKF-nél vásároltam hozzá két minőségi csapágyat, hogy bírják néhány évig. Összeraktam az egészet és hangja egy szál se. Háromezer forintból teljesen rendbe lett hozva az egész. Holnap jön a szerelő és visszaszereli az egészet ill. végez egy időszakos karbantartást is.

A fentiekkel csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ugyan a gázkészülék-szerelők nem nagyon reklámozzák ezen egységek javíthatóságát, de egy kis műszaki érzékkel bárki otthon is megtudja magának csinálni, miután kiszereltette a kazánjából. Mivel gyaníthatóan az 5-10 éves FÉG kazánokban ez vagy ehhez hasonló ventilátoros egységek vannak, ezért a javításuk is hasonló lehet.

Ezzel a csapágycserével sajnos fény derült arra is, hogy a ventilátort meghajtó motor forgórészének tengelye igen lazán van illesztve a csapágyhoz. A csapágyfészkek is elég "tágak". Mindez azt eredményezi, hogy a csapágyak kézzel lehúzhatóak voltak a tengelyről ill. kinyomhatóak voltak a fészekből. Ennek ellenére azért betöltik feladatukat, de megnyugtatóbb lett volna, ha egy kicsit passzentosabb minden.

Előzmény: joevagyok68 (75773)
halaloszto Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81055

a kapcsolgatás azért nemjó, mert a huzatot a meleg kémény biztosítja. akkor is ha pont nem ég a láng. így a kémény szépen tolja ki a lakásból a meleg levegőt. ráadásul a kazán-hőcserélőn keresztül, tehát még direkt hűti is a vizet.


Vajk

Előzmény: bananatree (81053)
morgen66 Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81054

Sziasztok!

Most kaptam egy Junkers Euroline kazánt és egy Junkers Hydropower vízmelegítőt, ha valakit érdekel kereshet privátba.

Mind a két készülék jó állapotban van.

Készülékek Budapesten vannak.

bananatree Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81053

Sziasztok,

olvasom, hogy "hagyományos" gázkazánnál nem jó, ha túl alacsony hőfokon megy, mert "kondenzál".

ezt értem. De mi számít ideális hőfoknak?

 

és azt is olvasom, hogy ha gyorsan felfűt, lekapcsol, és így kapcsolgat, az is rossz neki.

ezt viszont még nem értem...

miért rossz ha ki-be kapcsolgat a kazán?

és mi számítana ideálisnak fűtésidőre és pihenőidőre? 

köszi

 

LatteO Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81052

Sziasztok,

 

a kazán szobatermosztátnál van egy olyan beállítási lehetőség, hogy előremenő hőmerséklet alapjel.

max és minimum.

Jelenleg max 75, min 25 -re van beállítva. Ez rendben van, vagy ezt így nem lehet meghatározni mennyi az ideális érték?

 

Továbbá szerintetek mekkora az jól beállított környezeti ráhatás értéke? Azaz hány százalék legyen?

Ha jól tudom ez az, hogy figyeli a külső hőmérsékletet és a beállított értéktől függően avatkozik be a fűtésbe

Lógás Hugó Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81051

Üdv a szakiknak!

 

Van egy parapetes FÉG cirkóm, amit pár éve használtan vettem. Az lenne a kérdésem hogy ezt még üzembe lehet e helyezni. Esetleg a gázszerelők hogyan viszonyulnak ennek a beszereléséhez.

Köszi a válaszokat....

<zoltán Creative Commons License 2015.09.30 0 0 81050

Van egy SaunierDuval CombiTEK  F24 gázkazánom, ECO vagy COMFORT üzemmódban érdemesebb üzemeltetni ? A használati útmutatóban található leírás:

 

A készülék üzemeltetése „eco” üzemmódban:
A gyári beállítás „eco” vagy „téli” üzemmód.
Amikor a hőmérséklet a központi fűtés módban
meghaladja a beállított értéket, a készülék lekapcsol.
Ha a készülék „eco” üzemmódban működik, az LCD
kijelzőn az „E” szimbólum jelenik meg.

 

A készülék üzemeltetése „comfort” üzemmódban:
A vezérlés automatikus lángmodulációt végez a
készülék kikapcsolása nélkül, amint a hőmérséklet
meghaladja vagy még el nem éri el a beállított értéket.
Az LCD kijelzőn a „C”’ szimbólum jelenik meg.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!