Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pity68 Creative Commons License 2013.12.31 0 0 12038

Minden kalos,és forumozó társnak B.U.É.K !

Szaszi i Creative Commons License 2013.12.31 0 0 12037

Biztos igazad van!

Én abból indultam ki, hogy előtte volt már pár új autóm, és azoknál is mindig szép tiszta volt az olaj, ha betartottam az előírt csere időt. Használtam Shell hélix, castrol, stb, amik nem jutnak eszembe. Ezek benzinesek voltak. Most is szerintem még a 7 ezer kilóméter nem sok , hogy rengeteg szennyeződés érje , ha jó állapotban van  a motor ( ezt idén vettem használtam).  Biztos  a 15ezer táján már  nem lenne majd ilyen tiszta, de azt én sem akarom megvárni, mivel évente le szoktam cserélni , és nem megy bele benzinesbe annyi kilóméter. Megvan már az új cseréhez is az új olaj, szintén gyári opel.

 

A dieselemmel többet mentem évente , ott 20000km az előirt olaj  csere ideje . De már 16ezer körül bizony feketedik. Ott már ilyenkor szoktam cserélni, de az is kb egy év .

Előzmény: Infomaker (12036)
Infomaker Creative Commons License 2013.12.31 0 0 12036

ha tiszta marad a színe az a cikkek szerint pont hogy rossz, mert magában kéne lebegtetnie a koszt, és feketének kéne lennie.

persze én is GM olajjal járok, 10enként cserélem.

Előzmény: Szaszi i (12035)
Szaszi i Creative Commons License 2013.12.31 0 0 12035

A Fordomban is  ford gyári olajat használok , és semmi gond vele ( cromaxnál veszem azt is ). 

 A Gm Opel olajat ezért is merem megvenni. 7000km után szép tiszta a színe, a motor szép csendesen jár. 

 

Meleg motornál engedtem le ,így biztos nyitva volt a termosztát, a belső hőfokszabályzó teljesen feltekerve . A csavar kis lazítása után már el kezd kifolyni a hűtőfolyadék( a belső fele ki van könnyítve, kúpos , olyan mintha csap lenne). Nem megy kézre, nem forráz le. A végén teljesen kitekertem , hogy még véletlenül se maradjon benne , ha esetleg el volna dugulva. Ezután tiszta vízzel átmostam a rendszert, üzemmelegre melegítettem egy kis körrel. Az új betöltése után , megint egy melegítő kör, majd még valamennyi utántöltése, azóta állandó a szint. A zöldből biztosan nem maradt , mert a piros színűt nem szinezte át, max egy árnyalatnyit. De hát a rendszer nem volt steril ,  hiába mostam át. Esetleg ha többször mosom át.

Előzmény: DelSonar (12034)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.30 0 0 12034

Az Opel GM olajról olvastam már mindenfélét, azt hogy csúcs szuper olcsón, meg azt is hogy 500 km után nagygenerál a motornál. Azért is érdeklődtem.

 

A hűtőfolyadék mind lejön ha ott eresztem le, vagy marad a rendszerben valahol? Termosztát játszik-e a leengedéskor és feltöltéskor pl, vagy az urastérfűtés hogy néz ki egy ilyen csere esetén? Abból is távozik a folyadék?

Előzmény: Szaszi i (12033)
Szaszi i Creative Commons License 2013.12.30 0 0 12033

Szia! Én levettem a jobb első kereket, és könnyebben hozzáfértem az olajleeresztő csavarhoz akna nélkül. Gyári Opel olajat raktam bele ( cromaxnál vettem, aránylag olcsó, 5000ft a 4 liter, ha jól emlékszem  ). Olajszűrő kézzel lejött, visszarakásnál az új szűrő gumiját megzsíroztam, és csak kézzel húztam meg , nem ereszt, nincs szivárgás .    cromax.hu, házhoz is viszik , vagy a legközelebbi boltjukba ingyenesen átvehető.

 

A fagyállót is nem rég cseréltem , pirosat tettem bele ( 1000ft volt a liter, és ez felesben -35 fokig bírja, cromaxban vettem ezt is ), előtte zöld volt. Kicsitt átöblítettem , hogy a pirosat ne szinezze át. Könnyű volt cserélni, a hűtő alsó pontján van a leeresztő csavar ( ha szembe állok  a hűtővel). Nem tud berohadni , mert műanyag  csavar van , nálam könnyedén egy 12-es csillagkulcs lazította. A villás nehogy leszedje a sarkát , ezért jobb a csillag szerintem. Ha jól emlékszem kb 5 liter ment bele . 3 fagyállót és két liter deszt víz, biztos bírja így -40-ig.

Előzmény: DelSonar (12032)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.30 0 0 12032

Azt jól láttam, hogy az olajleeresztó csavar a kocsi segge felé néz. Nagyon nem tudtam alá nézni, csak amennyire befértem így, hogy a kerekein áll.

 

Hűtőfolyadékból mit érdemes beletölteni? Számít a szín pl? Piros azt hiszem jó az alu blokkokhoz is vagy ilyesmi. Vagy elég, hogy etilénglikol alapú legyen, ahogy a gépkönyvben írják?

Előzmény: Árpi76 (12031)
Árpi76 Creative Commons License 2013.12.30 0 0 12031

Én így 130e km körül Valvoline Maxlife 10W40-et szoktam beletenni.

Előzmény: DelSonar (12030)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.30 0 0 12030

Ki milyen olajat ajánl egy Daewoo Kalos-ba?

viliapu Creative Commons License 2013.12.29 0 0 12029

Ezt nekem is sikerült megtapasztalni :-(

 

   Tolatóradart szereltem és ugye a betápot a tolatólámpáról vettem (csak akkor műxik,ha rükit tolok)

Egy edzőtábor kellett végignyomnom a lámpa kiemeléséhez.

 

   Szerencsére eddig nem kellett, csak első izzót cserélnem. Na, de hát még új a kocsi 44000 km.

Előzmény: DelSonar (12025)
pity68 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 12028

Ha magad cseréled  akkor 1500 ft-tól,kb ennyi a legolcsobb szűrő.

Előzmény: 444444 (12027)
444444 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 12027
Pollenszűrő csere kb mennyibe kerül?
Zolesz78 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 12026

A legegyszerűbb kivenni a légszűrőházat! Csak néhány csavar és kész is! :) De az is lehet, hogy csak érintkezési hiba miatt nem világít.

Előzmény: kuka125 (12023)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.29 0 0 12025

Még a hátsó lámpák trükkösek, mert azokat két csavar tartja, jól látható helyen, viszont olyan erős patent van a külső élek felől, hogy alig lehet kiszedni őket. Vagy alá lehet feszíteni valami lapos cuccal, a fényezés felől letakarva, védve a fényezést, vagy tapadókoronggal kihúzni a helyéről.

Előzmény: kuka125 (12023)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.29 0 0 12024

Én sem férek az első lámpákhoz, így a középső maszkot kiveszem és a fényszórókat tartó csavarokat kitekerem. Kettő hozzáférhető helyen van, a harmadikat a középső maszk takarja le. Ezután kipattintom a helyéről és hozzáférek mindenhez.

Előzmény: kuka125 (12023)
kuka125 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 12023

Sziasztok! Benéztem a motortérbe jobboldali helyzetjelző izzó csere miatt, és 10 másodperc matatás után rá kellett ébrednem, hogy fizikai kiterjedésem miatt ez a csere nem lesz egy egyszerű mutatvány, vagyis nem fér be a kezem a rendelkezésre álló helyeken. Akkor most bontsam le a jobb oldalát, vagy van egyszerűbb megoldás?

BTO11 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 12022

hagyományos 1 szem LED az általában 1.5V-s 12-15V-hoz 1-1.5kohm ellenállás szükséges,de vannak 3V nagy fényü LED-ek is.amit meg autóhoz gyártottak foglalatba-az az bajonett zársan-azoknak ki kell birni a max 14.4V töltöfeszt is.

Ken_Block Creative Commons License 2013.12.28 0 0 12021

Még nem szóltak érte. Ugyan, azért rendőr sem szopatja magát a papírmunkával. Ha meg akar büntetni megbüntet, ha fejjre állsz is.

Jégfehér helyzetjelzőért nem igen szól, meg rendszámvilágításért. Tompítottatt meg többit letojom..Havernak zöld indexe volt pár éve, szóltak neki, hogy nem nagyon kellene többet használni, azaz hazamegy, kiveszi és visszateszi a gyárit, mert figyelik a környéket, és ha meglátják következmények lesznek.Kicserélte és jóidő.

Másik haver bojlerezett(bojler=Halálosabb iramban lévő tuning fajta...nagy lökös, nagy küszöb, nagy kipufogó, 60le) kocsival jár, neon is van alatta, rossz szót nem szólnak hozzá...múltkor parkolóba égette neont, akkor odamentek ,hogy forgalomban remélik nem használja...mondta, hogy ott nem: további szép estét.

 

Tudom, hogy minden szarra tüv kell meg engedély, de azért már röhej kategória, hogy 1 rohadt izzóba belekötnének. Sok gyökeret a nagy menetfénnyel kereshetik..10-ből 11 házilag van felrakva, nem is jól elhelyezve, az nembaj.

Világ hülyesége ami itt megy, meg tuningolás terén is...2 számmal térhet el elvileg + és - irányba a felni méret, különben büntetnek. Ültetésért büntetnek, forgalmiba 40mm-ig lehet bejegyeztetni, sport kormányért szólnak,kipufogóért szólnak, intercoolerért szólnak, ha lökhárítóba van vágva, nem mögötte van....

Árpi76 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 12020

Annyira azért nem parázom túl, ha meg akarnak bűntetni, akkor meg fognak... Pl. nincs öt láthatósági mellény sem az autóban, de néha öten ülünk benne. :-)

Előzmény: DelSonar (12019)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.28 0 0 12019

Az, de az ilyesmi nem lehet alap a védekezésre, hogy mások bezzeg mit csinálnak.

Én csak azt mondom, ha az előírások ezt lehetővé teszik, akkor bárkit meg lehet büntetni. Nyílván a gyakorlat is más, mert alufelnik esetében pl a vizsgákon is nagyívben tojnak rá, mi van a kocsin, viszont vannak olyan helyek ahol nem.

Nyílván a LED-es világítás a jövő, csak a szabályok ezt a gyajkorlatban nem képesek időben lekövetni.

Előzmény: Árpi76 (12018)
Árpi76 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 12018

Azért ez eléggé durva lenne egy gyertyányi fényű helyzetjelző miatt... Pláne, amikor olyan lámpákkal jönnek szembe néha, hogy nem csak a retinám, hanem az agyam is kiég...

Előzmény: DelSonar (12017)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.28 0 0 12017

Igen, ez a legnagyobb probléma ezzel, hogy "még nem szóltak érte". Alufelniknél ugyanez van. Ott is számtalan esetben nem szólnak, de ha nincs műbizonylat és a rendőrnek olyan a hangulata, ott maradsz az út szélén és egy lépést nem mehetsz tovább.

Előzmény: Árpi76 (12016)
Árpi76 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 12016

Direkt autóba készültet kell venni, aminek a színhőmérséklete melegfehér. (gondolom bele van építve a feszültség stabilizátor is, mert annyi volt a dolog vele, hogy beraktam). Gyakorlatilag észrevehetetlen a különbség színben az izzóhoz képest. (Nekem ugyan hidegfehér van, ami valóban kékes kissé. De mivel "csak" a helyzetjelző és rendszámvilágítás ilyen még soha nem szóltak érte, azzal is vizsgázott az autó) Sajnos a foglalat miatt nem láttam más megoldást: vagy minden izzócserénél veszek foglalatot is, vagy led-re váltok...

Előzmény: DelSonar (12015)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.28 0 0 12015

Még a LED-ekhez annyi: figyelni kell a szinekre is, mert közúti forgalomban csak a fehér és a sárgás árnyalat megengedett.

Én próbából az első helyzetjelzőket akartam LED-es "izzókra" cserélni, a leírásban fehér fényűnek állították be, a gyakorlatban kékes árnyalat volt.

Mindent egybevetve elég macerás dolog ez a LED-es világítás egy olyan kocsinál, amelyik gyárilag nem így szereltek.

DelSonar Creative Commons License 2013.12.27 0 0 12014

Ja, a "A legközelebbi alkalomra tanuld meg:" nem neked szólt, csak ahol találtam onnan így sikerült kimásolni :D

Előzmény: DelSonar (12013)
DelSonar Creative Commons License 2013.12.27 0 0 12013

A legközelebbi alkalomra tanuld meg:

"A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
44. § 

(8)279 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

Viszont az 5/1990 KöHÉM rendelet szerint rendelkeznie kell műbizonylattal a beépített alkatrésznek, de:

(8) Műbizonylatként kell elfogadni a pótalkatrészen vagy annak csomagolásán feltüntetett gyártói jelet, szabványszámot, vagy az alkatrészkatalógusban szereplő cikkszámot, ha

a) a pótalkatrész a jármű gyártójától származik, vagy

b) a gyártó azt első beépítésű alkatrészként is használja, illetőleg más, hitelt érdemlő módon a gyári eredeti alkatrész helyett használhatónak elismerte.

Tehát ha szabványos "E" jelőlésű, akkor használhatod, persze csak akkor, ha megfelelő módon van beszerelve, és ezt hitelt érdemlően tudod is bizonyítani. Ezért nem árt, ha be van jegyezve a forgalmiba a változás, amihez a vizsgán meg kell feleljen!"

 

Tulajdonképpen úgy néz ki a dolog, hogy csak a gyári méretű, formájú és paraméterű izzók a megengedettek, minen, ami attól eltér, gyakorlatilag műbizonylat-köteles.

Nézegettem pl áruházakban autós LED-es izzókat. Mindegyikre rá volt írva, hogy "Közúti forgalomban nem használható" - ezen kókat derültem, mert akkor mi a fenének venné meg az ember.

 

A LED-eknél még a feszültségre kell figyelni. Mivel a kocsiban 14.4V is előfordulhat, a LED-ek meg 12V-ra vannak méretezve, így állandó túlfeszültséget kapnak. Ezért kell LED-es átalakításnál valami e célra készített feszültségstabilizátort alkalmazni.

 

http://www.vilagitasok.hu/stabilizator-gepjarmuvek-led-vilagitasahoz-36w-t165287

 

 

Előzmény: Ken_Block (12012)
Ken_Block Creative Commons License 2013.12.27 0 0 12012

Valaki nem tudja amúgy, hogy rendőr szól-e LED-ért?

Kalosba is gondolkodtam jégfehér helyzetjelzőn, meg rendszámvilágításon. Most Dusterre is töröm a fejem, csak azt mondják, hogy recseg érte a rendőr, meg ellenállást kell kötni rá.(Utóbbit nem értem, nem is fogom...nem led csík, hogy be kelljen ellenállásozni...legjobb tudásom szerint ehhez a t10, meg bajonettes led izzókhoz nem kell semmi)

kuka125 Creative Commons License 2013.12.27 0 0 12011

belakisteleki@freemail.hu

Köszönöm szépen!

Előzmény: almaata66 (12010)
almaata66 Creative Commons License 2013.12.27 0 0 12010

Írj egy email címet és elküldöm

Előzmény: kuka125 (12005)
Ken_Block Creative Commons License 2013.12.27 0 0 12009

Rendszámtábla meg: 2 csavar fogja ha jó az emlékem, kicsit oldalasan kihúzod az egész búrát, szintén negyed fordulat, foglalat izzóval kijön. Hibalehetőség: megeszi az izzó a foglalatot, meg a búrát is, és ki kell szakítani a búrából, foglalatból meg kb 10 perc izzófaragás, vagy új foglalat. Sógorom már "új" foglalatra kell vetemedjen, totál kuka.

Előzmény: Árpi76 (12008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!