Nem tudom, hogy mit csináltak vele, de már kezd érdekes lenni...
Az én autótban most Zzoollyy cartárs mp3-as skoda rádiója van. Szóltam a Fehérvári szalonban a srácnak, hogy kell a kód. Mondta, hogy változott a rendszer, már kell hozzá a rádió gyári, illetve a kocsi alváz és motorszáma. És online csinálják. magyarul odaül az ember a gép elé és hipp-hopp megkapja a kódot...
Ja és miután összetanul a CAN-Bus-al, többet nem kéri...
A dolog pikantériája, hogy közben eladtam az én eredeti rádiómat és ott is kellett a kód. ugyanez a procedura és azóta vígan szól egy Fabia-ban.
Szóval nem tudom melyik szervíz csinálta ezt Veled, de biztos leanyáznám Őket rendesen, ha velem csinálták volna...
100 ezerért szerintem már 2 DIN-es rádiót is lehet kapni...
Ha gariban cserélik még jól is járhatsz, mert elvileg már csap mp3-as rádiók vannak...
Nem írtam el. Egyszázezer azt mondta a szerízes csóka. Simphony van benne. Ezen nem csodálkozom, mert az egyik ügyfélnek közel 300000 Ft-os javítási ajánlatot adtak egy padkázásra és hozzá valamilyen kereszttartó javításra. Gumi, felni csere és futómű javítás. A szerencsétlen meg azzal volt elfoglalva, hogy a futómű állítást fizesse ki a biztosító. Megnéztem a kódot a rádió könyvében. Azt nem találtam, de a gyári számot beleragasztották. Ugyan az ami alapján lekérdezték a kódot, mert arról adtak egy papírt. Már csak a saját szememmel kell látnom, hogy a kocsiban is az a száma a rádiónak. Holnap kiszerelem és megnézem.....
No ma talán -de nem akarom elkiabálni- megoldódott a jó múltkorában említett, szaggatása a jó öreg superbemnek. Valaki azt mondta a múltkor, hogy semmi kábel nem megy forró olajban... Hát, ha olajban nem is, de forró és olajos helyen igen, már ha a hengerfej ezeknek a kitételeknek megfelel. Szóval az a kábel ami gondolom a komputerből jön az a hengerfejen belül fut végig és úgy csatlakozik a PD fejekhez. Az egészben az a szép, hogy miután ezt a kábelköteget a tűzfal felöl lehete berakni, és ennek a kötegnek egy abszolute hajlíthatattlan, vékony törékeny müa. burkolatszerűsége van, ezt beszerelni csak a motor majd teljes kiszerelésével lehet. Ha nem látom nem hiszem. Tehát a kábelt kicserélték, igaz most csak kb 20 km-t mentem vele, de mintha -és nem csak úgy érzem-sokkal jobban menne. Nem tudom, nem érzéki csalódás, de nagyon furcsálom ezt, mert elviekben egy kábelkötegnek vajon mi köze van a teljesítményhez, mert a szaggatáshoz, ahhoz lehet azzal nincs gondom, de hogy a teljesítményhez most valami közre játszik az biztos :) Az egészben az legjobb, hogy senki nem tudja, hogy valójában mi volt a baja. És azt sem, hogy ez megoldotta e? Legfeljebb csak reménykedni tudok.
Ma voltam újra a szervízben és megint lekérték a kódot. Ugyan azt adta meg a rendszer. Ezután valahonnan a gyár környékéről kérik újra. A rádió az eredeti, nem volt piszkálva soha. Nekem megfelelt arra, hogy egész nap szóljon. Utána fogok nézni a kód beragasztásnak és megpróbálom a gyujtásos módszert. Igaz már a sarut is levettem és utána se lett jó. Én is arra gondoltam, hogy a kocsi komputerével kommunikál és azért nem kell a kód, mert vettem már le a sarut máskor is akkor nem volt belőle gond. A biztosítékot hétvégén egyenként fogom végig nézni kellő odafigyeléssel. Előtte a 33-ast megnézem. Már a rádió kikódolására is gondoltam. Azt nem tudom mennyibe fájna. Különben a kereskedés azt mondta, hogy gariban ilyen hibánál cserélik a rádiót, nem sz@roznak vele. Kb 100000 Ft az értéke. Végső megoldás a párkányi szervíz lesz. Köszönöm a segítségeteket!
Ez így van a CAN-Bus-on kommunikál az autóval és ha az volt benne eredetileg akkor nem kell hozzá kód. Nekem is így volt mikor a navit betettük és nem volt jó, akkor visszatettem az eredeti cd-t és nem kellett kód, de csak akkor nem, ha rá voltak dugva a CAN-Bus vezetékei.
Csak 1 apró info: Ha leveszed,vagy kicseréled ,az akksit,és gyári a rádiód nem fog kódot kérni,ha először gyújtásra teszed,és utána kapcsolod be. 2-3 sec-ig kiírja"CODE", utána "LEARN",és minden müxik,ahogy volt.;-)
Én egy hónappal ezelőtt cseréltem akkut és aztán sikeresen elbaltáztam a kódot. 1 óra folyamatos használat után kéri be mégegyszer a kódot a szerkentyű, de nincsen végtelen számú próbálkozási lehetőség, talán a harmadik után lopásgátlás címszó alatt tönkrevág magában a rendszer valamit. Nekem a kód a navi használati útmutatjója hátuljában van beragasztva!
Úgy tudom, ha elcseszik a kódot pár órára letilt, de utána kezdőthet minden előröl. Miután nekem lekérték a kódot, kiderült hogy a készülék leírásában egy tetszőleges oldalra ragasztott kisméretű alu matricán is ugyan az a szám van. Nem csak én csodálkoztam. Megnézem a bizti kiosztását. Van olyan bizti amelyiknél a teteje felől is látszik ha elpusztult. (csak ötlet)
Sziasztok! Sajnos kettős problémám lett egyből: 1. Az egyik utas bedugta a hátsó aljzatba a gagyi telefon töltőjét és az kiverte a biztosítékot. Egyszerű lenne a dolog, de nem közös az első aljzat biztijével. 2. Keresés közben kivettem a rádió biztosítékot és az elfelejtette a kódot. A szervízben előkeresték, de valamit elnyomkodtak rajta és letiltott. Az érdekelne, hogy mivel van közös ágon a hátsó dugalj, mert nem találom a könyvben? Másik biztosítékot meg nem merek kihúzni nehogy megint letiltson mondjuk a légzsák. A rádió kivárási ideje alatt be kell legyen kapcsolva, vagy nem? Most ülök a nagy csendben a kocsiban és hallgatom a taxi rádiót. Kicsit sz@r meg ciki, ha az utas rádiózni szeretne :-) Kösz a segítségeteket!
Nem zavar annyira, csak felmerült bennem a kérdés, hogy meg tudnám-e oldani valahogy ezt a kérdést. Elég sokat használom az autót, így viszonylag keveset van a kocsi kotyogó fázisban.
Más: Múlt héten tetettem fel a télikerekeket és a bal elsőt alig bírták felrakni. Majd egy órán keresztül küzdöttek az egyik csavarral mert a furatban a menet teljesen szétrozsdásodott! Találkoztatok már ilyen esettel? Valószínűleg tavasszal már nem tudják mégegyszer ezt megjátszani és alkatrész csere lesz, kiváncsi leszek hogy mi lesz amit ki akarnak velem majd cseréltetni!
Na ezt az akváriumos hasonlatot kerestem, telitalálat. 3 hónapos a Superbem, nekem is ugyanígy kotyog, kellőképpen zavaró is. Nem hiszem, hogy lenne rá barkács megoldás, Mlada Boleslavban ezt könnyen megoldhatták volna - másoknak sikerült, nekik nem. Sajnos együtt kell vele élni. De legalább jól felrázódnak az adalékok. He.he. Üdv.
Az üzemanyagtartájban a gázolaj az újabb Superbekben is kotyog, vagy csak a régebbiekben?
Az enyém még a régi lámpás verzió és el nem tudom képzelni, hogy ezt miképp sikerült elérni a tervezőknek, de olyan mintha hátul egy félig töltött akváriumot szállítanék!
Na mondjuk ezért újabbra nem fogom cserélni az autót, de érdekelne, hogy találtak-e megoldást erre a problémára!
"A gyari antenna jobb helyen van, mint a szelvedo mogotti Sirf III. De lehet a Sirf II-hoz kulso antennat csatolni (kb 10e ft), es akkor mar abszolut nincs verseny..."
Kedves Stevie, nem olvastál figyelmesen. A navi gyári antennáját nem tettem a tetőre mert sajnáltam széttúrni, ezért a műszerfalpárna alá került egy beltéri. Így a PDA-hoz használt vevő jobb helyzetben van mert ott csak a szélvédő áll az útjában.
"Nem kell sopánkodni a Mo. CD hiányán mert az egész csak, (lássuk be) egy felnőtt játék. Mint pl. egy baromi dizájnos alufelni.
Pont ez a bokkeno. A Magyarorszag CD. Itt veri kenterbe a Limousine a gyari rendszert."
Ez most némileg azért értelmetlen mert nem verheti kenterbe, pont azért mert a gyári ugye itthon nem ér sokmindent, a Limousine pedig ugyanennyit gyári navi nélkül.
Nincs szó versenyről, hanem ki tudják egészíteni egymást.
"Ha valaki ottjon es a munkahely kozott jar, akkor valoban uri huncutsag a navi. De ha idonkent tenyleg tok ismeretlen helyeken kell egy-egy cimet megtalalnod..."
Nyilván a gyári készülékre gondoltam, nem pedig a navigáció funkcióra.
Ha átlagban nézem akkor naponta két új helyet kell megtalálnom Budapesten, pont ezért vásároltam az iGO-t, PDA pedig azért lett mert egy csomó funkcióját használom a navigáción kívül. Nagyon sokat segít.
Még 1X:
Abban az esetben ha az országot nem hagynám el soha, így a navigációs tudását nem tudnám használni, nekem mint szimpla fejegység akkor is megért annyit amennyibe került. Mert sokkal jobban szól, oda illik, működik a maxi és a multi. Nekem sokkal többet ér mint egy csiricsári, motoros, kibújós ketyere.
A technika fejlődését értékelni kell, és elgondolkodni rajta amikor az „őskövület“ nem gyári antennával több holdat lát mint a baromi szuper SIRF III-as vevő az ablak alatt.
A gyari antenna jobb helyen van, mint a szelvedo mogotti Sirf III. De lehet a Sirf II-hoz kulso antennat csatolni (kb 10e ft), es akkor mar abszolut nincs verseny...
Nem kell sopánkodni a Mo. CD hiányán mert az egész csak, (lássuk be) egy felnőtt játék. Mint pl. egy baromi dizájnos alufelni.
Pont ez a bokkeno. A Magyarorszag CD. Itt veri kenterbe a Limousine a gyari rendszert.
Ha valaki ottjon es a munkahely kozott jar, akkor valoban uri huncutsag a navi. De ha idonkent tenyleg tok ismeretlen helyeken kell egy-egy cimet megtalalnod...
PDA-m van külso antennával, amit a szélvédo tövéhez szoktam tenni. A gyári pedig a teton lenne, de sajnáltam szétszedni ezért a jobb légzsák fölé került a muszerfalpárna alá egy beltéri változat.
" A másik pedig sokszor újraszámol, szűk utcákban elveszti a fonalat" Ugyanez a jelenség hegyi szerpentíneken is előjöhet. Oka egyszerű. Ez antenna probléma, a hiba nem a készülékben van, ugyanis a tetőn nem lát ki az ablakra nyálazott cucc. Nyílt terepen ez nem gond, de amikor az oldalirány korlátozott lesz, akkor már messze van az ideálistól a műholdak láthatósága. Külső antenna megoldja a problémát (tudom plusz macera) .Francia autók fémgőzölt szélvédője alapból megköveteli a külső antennát. Mio-hoz 6 eFt volt. Nem tudom, hogy a gyári navinak hol az antennája, de valószínüleg nem a tető árnyékában. Ha csak navigálni kell akkor a pda-tól olcsóbb megoldás pna-t venni, 30-35eFt között megúszható a hardver beszerzés, Igo megy rajta.