visszacsatolásként: második tank másholtankolok gázolajat evett meg azóta a sárkány, a fogyasztás 5.3 alatt nem műszer szerint, jóideje már nem volt 5.8 alatt. legalábbis amikor időnként kíváncsiságból megnéztem.
Igen, szerintem is hasonló a korrekt eljárás, hiszen akár egy gyári-hibás darabot is beépíthetnek, vagy a beépítés alatt is véthetnek valamilyen hibát.
Azonkívül, egy garanciális és egy garancián túli javítás között ideális esetben csak az a különbség, hogy ki fizeti a számlát. Én anno azért paráztam mert a cserélt gyári fejegységre közel félmillió ft.-ot mondtak árként... és amit kicseréltek annak is olyan baja volt ami gyártási hibára utalt...
Ráadásul, a munkalapot még garancia időben nyitották, de már a garancia lejárta után végezték el a cserét, és amikor kérdeztem, hogy hova fordulhatok, ha egy hónap múlva ismét előfordul a hiba, akkor azt mondták, hogy a fal felé...
Ez egy érdekes dolog, de szerintem gyártója válogatja.
A Fiat-omnál mikor vezérlésmódosítót cseréltek, akkor 1 év gari volt az alkatrészre, és mivel az 1 éven belül ismét meghalt, újra cserélték, pedig akkor már majdnem 1,5 évvel túl voltunk az autó eredeti 2 év gariján.
(tegnap kaptam egy új Asus médialejátszót: a manuálban az áll, hogy ha cserélnek egy alkatrészt, akkor 3 hónap gari van rá vagy az eredeti gari időtartama; amelyik a hosszabb, ugye).
"..de ha gari időn túl építenek be egy alkatrészt, akkor is adnak az alkatrészre és a munkára bizonyos garanciát.."
Igen, de ezt akkor kifizeted (akkor veszed meg), míg a garanciában cseréltet az autó vásárlásakor. Azt vedd alapul, ha nem romlik el az a valami, akkor meddig tartott volna rá a garancia. Tudomásom szerint fődarab cseréjekor hosszabbodik meg a cserélt fődarabra a garanciális idő. Persze a vevő szerint az lenne az "igazságos", ha ilyenkor a cserélt alkatrészre újra indulna a garancia, de ezzel szemben a gyár azt is mondhatná, hogy adtam egy új alkatrészt egy használt helyett, fizesd ki az értékkülönbözetet.
Ez egy érdekes kérdés... ha a garanciális időszak utolsó időszakában cserélnek valamit, ami mondjuk hibás, vagy a javítást nem végezték szakszerűen, de ez csak a garanciális időszak után 1-2 hónappal derül ki, akkor mi van?
Értem én, hogy amikor megveszem az autót, akkor egy meghatározott időre, vagy futásra értve leszek jogosult a garanciára, de ha gari időn túl építenek be egy alkatrészt, akkor is adnak az alkatrészre és a munkára bizonyos garanciát... a fenti esetben meg: így tudtam járni?
(nem csak vaktában lövöldözök, mert nekem egyszer cseréltek egy fejegységet, pontosan így! Amikor kérdeztem, hogy akkor mennyi a garancia az új fejre, akkor csak néztek bután, hogy azt meg minek adnának...)
Igen, ezzel egyet értek magam is, csak ugye elhangzott egy teljesen általánosított kijelentés a céges autókról, pont egy Suberb-vel kapcsolatban ami, mint magad is mondod, nem a "kulcsos" autók kategória.
(bár mint talán említettem, motanában a shell fuelsave lével többet eszik, de közben beszéltem ismerőssel, akinek ugyanez volt a helyzet, amikor annál a kútnál tankot, mint ahol én mostanában. ugyan ez van a legkényelmesebb helyen nekem, de próbaképpen pár tankolást majd máshol ejtek meg)
Amikor nem elsősorban a bp-i utakat járom, szinte mindig el tud menni 1000 km fölött egy tankkal, az 1100 túllépéséhez már elég langsam spaciren kell, de legalábbis sokkal több országút, mint autópálya.
Azért van igazság a céges autók legyilkolásában, de elsősorban a kis meg közepes tgk szegmens ami igazán kapja az ívet (most személyeskedés, és általánosítás nélkül, de mindenki látja az utakon is, hogy miképpen bánnak ezekkel a bennük ülő jóképességűek), , a személyautóknál kevésbé tetten érhető ez a jelenség. Különösen az olyan kategóriában, mint a Superb, amit közép vagy felsővezetők használnak inkább.
A kicsit is komolyabb cégeknél (de meg az enyémnél is :) ahogy látom az autók rendben megkapják az időszaki karbantartást, a garancia időn túl is, nincs okoskodás azzal, hogy mikor mit, meg egyáltalán kell-e cserélni. Azon lehet rugózni, hogy a márkaszervízes karbantartás mennyire jó vagy nem jó, nekem is vannak bizonyos fenntartásaim az utóbbi időben, de az tény, hogy az elmúlt 10 évben legalábbis, a saját autóinkkal nekünk sem volt különösebb bajunk. És azoknak sem, akiket közelről ismerek.
(illetve, de ez más kérdés, és nem márkavitát akarok értelmetlenül kezdeni, de a francia vasakkal a szervízek sem mindig tudtak mit kezdeni, Citroën, Peugeot, Renault, mindegy, ezekből volt olyan amit olyan hamar cseréltek le, ahogy lehetett, szgk és tgk viszontlatban is, de ne legyünk igazságtalanok, Renault-t pl ismerek többet is ami szó nélkül lép a havi 10+ ezret)
Ontopic példa a pár hónappal ezelőtt eladott 500e km-t futott Superb, amit egy szervizes ember vett meg nagyon-nagyon boldogan, nem is igazán fillérekért, nem is visszatekert órával, nem is rossz állapotban.
Nekem az a véleményem, hogy a normális állapotú céges (éd akár állami) autóktól fölösleges félni, és fenntartásokkal kezelni, nyilván azzal a kitétellel, hogy nem egy szarrágó putricégtúl származik a vas.
Érdekes a hozzáállásod! Tettél egy kijelentést a céges !!! autókról, amiről hamar kiderült, hogy nem tudod alátámasztani, erre magyarázatképpen átváltottál az állami kocsik egy szűk szegmensére. Kezd a dolog nevetségessé válni!
Mondjuk igénytelen felhasználó valóban akad közöttük (rendetlenség van az autóban), de javítás/karbantartás alkalmával az előzetes árajánlat sose érdekelte egyiket sem....
A mintavétel nem reprezentatív...:)
A rendőrautóknak ehhez pedig tényleg semmi köze. Néha az volt az érzésem, hogy kizárólag hétfői vagy pénteki autók voltak.
A rendőröknek meg sose tetszett amit használtak, bármi legyen is az. Bár az állóhelyzetben, járó motornál felforró hűtővíz valóban bosszantó lehetett. Sokat ronthatott a komfortérzetten egy árnyas fa alatt trafizva, nyáron....:) Ezért nem értettem, miért baj a magas fogyasztás...:))