Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81139

HMV-t nem készít a kazánod? Ha készít akkor megint csak elővenném a tágulásit, megnézném a nyomást benne úgy, hogy vízoldalon feszteleníteném.

 

Mit mutat a nyomásmérő amikor csöpögni kezd a csap?

Előzmény: BBONE (81135)
hantorish Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81138

Sziasztok!

 

Egy fontos kérdésem lenne, mert úgy néz ki, hogy a gáz szolgáltatóm rákényszerít arra, hogy alternatív megoldást is keressek.

 

 

 

Új házhoz alapvetően gázra épülő rendszert szeretnénk kialakítani, az építkezést idén kezdjük a gázos előreláthatólag február, március környékén kezd hozzá a munkálataihoz. DE!

 

A gázszolgáltatónak befizettük a csatlakozási díjat másfél hónapja, természetesen ezidáig semmi nem történt (közel 400.000 Ft-ról van szó), akkor azt mondták, hogy megoldható probléma nélkül. Most már védik magukat és azt állítják, hogy a bekötésnek mindig lehetnek akadályai, most még csak tervezési fázisban van, ami még innen legalább 2-3 hónap !! Akkor fog kiderülni, hogy mindenki hozzájárul-e....

 

Most arról ne beszéljünk, hogy úgy kértem tőlük az ajánlatot, hogy 100%-ra mondják meg beköhető-e a gáz, mert akkor a telket sem vettük volna meg... Ezt megtették, mi befizettük a hozzájárulást és most áll a dolog.

 

Ezért a következő kérdésem lenne.

 

 

Milyen megoldást javasolnátok, ha teszem azt a gáz még sem lehetséges (lehet pl, hogy az önkormányzat nem járul hozzá az aszfalt bontásához)? Padlófűtést terveztünk, erre kellene rákötni egy alternatív megoldást.

joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81137

Mivel/hol méred a nyomást ?

Az 1,4 , az biztos 1,4 bar ???

Előzmény: BBONE (81135)
BBONE Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81135

Köszi a gyors reagálásokat!

 

De akkor mégis mit csináljak?

Lehet hogy rossz az új csap, vagy egy erősebb nyomás bírású leeresztőcsapot kellene beleszerelni!

Pl. 4 barosat.

Gondolom a vakdugó nem megoldás!

 

Előzmény: joevagyok68 (81130)
BBONE Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81134

Köszi!

 

Azt hogy kell ellenőrizni?

Előzmény: C20NE (81126)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81133

"A masik kerdesem, hogy mi lenne akkor, ha egyszerűen a 2 collos cső maga lenne az átvezetés, azaz a vekonyabb csövet csatlakoztatom a lakasban a vastagabbra, majd a pinceben vissza a vekonyra."

 

Nem lenne jobb megcsinálni most "rendesen" ?

Mert mi lesz mondjuk 2 év múlva, ha valahol kilikad a 2"-os cső ? Mondjuk a falátvezetésnél....

Előzmény: Sportsboypaper (81129)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81132

esetleg

"flexi inox cső szigetelés nélkül, méretre vágva "

http://www.solar-napkollektor.hu/solartermekek/bordascso/

 

Vagy a "gyártótól" biztos olcsóbb....

Előzmény: Sportsboypaper (81129)
C20NE Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81131

:-) Akkor mindegy...

Előzmény: joevagyok68 (81130)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81130

"feltöltöm kb 1.4-es nyomásra ugyanúgy csöpög. Nem értem miért? Pedig még be sincs kapcsolva."

 

Akkor meg nem mindegy "milyen" a tágulási ?  :-)

Előzmény: C20NE (81126)
Sportsboypaper Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81129

Kedves Fórumozók. Tanácsot szeretnék kérni. Van egy jelenlegi gravitációs rendszerem, melyet teljesen lecserélek kondenzációsra. A jelenlegi csövek, főleg a gerincvezeték jó vastagok. Eddig a pincében volt a kazán ahonnan egyrészt a garázsba, másrészt a házba ágazott el a vezeték. Az új kazán a lakótérben lesz, így házon belül megy minden cső. Az egyetlen cső ami visszamenne a pincébe a garázshoz vezető cső lenne. Ezt sajnos nem tudom nagyobb bontás nélkül megoldani. Emiatt javasolták, hogy a garázs csöveit egyszerűen dugjam át a jelenlegi fűtéscsövön keresztül le a pincébe, viszont itt van egy kanyar a csőben, ami miatt állítólag ez nem megoldás. Az lenne a kérdésem, hogy létezik-e flexibilis fűtéscső, amit át tudok dugni egy kb 2 collos csövön akkor is ha van benne egy 90 fokos kanyar. A masik kerdesem, hogy mi lenne akkor, ha egyszerűen a 2 collos cső maga lenne az átvezetés, azaz a vekonyabb csövet csatlakoztatom a lakasban a vastagabbra, majd a pinceben vissza a vekonyra. ez működő megoldás lehet?

Köszönöm

 

Tamas

joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81128

"Egyszerű a problémám."

 

Lenne, ha...nem lenne egy gázkazánon töltő-ürítő csap ÉS biztonsági szelep IS ...  :-)

 

 

Előzmény: BBONE (81124)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81127

Szerintetek milyen lenne az a megoldás ház alatt  garázs van és a födém hideg ugye ami a lakás padloja  ha allurol tekernék padlófütést a födémre utána tennék rá 5 centi nikecellt érne valamit átt langyitaná azt a 15cm es födémet????

C20NE Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81126

A tágulási tartályod rendben van? Ellenőrizd a nyomást benne és a membrán épségét.

Előzmény: BBONE (81124)
topikolos Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81125

Teveztem venni egy hajdú STA200C2-t, de az legalább két hét, mire megjön, és lassan fűteni kellene...

Előzmény: joevagyok68 (81123)
BBONE Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81124

Sziasztok mindenki!

 

Tudnátok segíteni?

 

Egyszerű a problémám.

 Van egy gázkazános cirkófűtésem, ahol a leeresztő csapnál csöpög a víz.

A csap egy új 2.5 bar-os rugós szelepű. A régi is csöpögött, éppen ezért vettem bele az újat, de ahogy feltöltöm kb 1.4-es nyomásra ugyanúgy csöpög. Nem értem miért? Pedig még be sincs kapcsolva. Akkor folyni is fog?

Én úgy tudom hogy 2.5 bar alatti nyomáson még csöpögni sem szabadna, mert ami elfolyt víz azt mindig pótolni kell majd. A radiátorokat meg naponta légteleníteni.

 

Köszi  !                                                                                 Péter

joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81123

Igen
Igen

Igen

Esetleg nincs egy 200 literes bojlered, amit "pufferként" tudnál használni ?

Vagy venni egy puffert...és abból fűteni a padlót.

Előzmény: topikolos (81120)
topikolos Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81122

De, idén még van egy kör abból is, de úgy gondoltam, hogy elég lesz az a hőmérséklet oda is. Vagy csinálok egy leágazást a keverőszelep előtt.

Ha beteszek egy iszapleválasztót, az eléggé megtisztítja, hogy bemehessen a víz a keverőszelepbe, vagy így hamar elkoszolódhat a szelep?

Előzmény: C20NE (81121)
C20NE Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81121

Nincs radiátor csak a padlófűtés van?

Előzmény: topikolos (81120)
topikolos Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81120

Sziasztok!

 

Csak pusztán keverőszelep segítségével (hőcserélő nélkül) megoldható egy padlófűtés alacsony hőfokú vízzel ellátása egy normál gázkazánnal?

Pl. egy ilyen szelep esetén a 20-43C fok a beállítható előremenő hőmérséklettartomány jelöli?

Ha csak ezt használom, sokat fog kapcsolgatni a kazán, ha a visszatérő hőmérséklete megközelíti a beállított előremenőét?

Terveztem egy indirekt tartályt hőcserélőkét használni, de az most olyan körülményesnek tűnik, hogy erre a télre ha lehet, megoldanám a fent leírt módon...

Köszi.

joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81119

"1/2"-os műanyag cső"

 

Az milyen méretű is pontosan ? :-)

És mekkora az "belül" ? És mekkora likak vannak az idomokon ?

 

Előzmény: ördöghal (81117)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 81118

Több dolgot nem értek..

 

DE a legfontosabb !

Vegyes kazános "körben" ez a csapzárogatósdi életveszélyes is lehet ! Nem kéne erőltetni !

Arra ott a rugós visszacsapó...

Szerintem..

 

- jelenleg van gáz/gázkazán a rendszerben ?

- miért akarod szétválasztani a két rendszert ?

- milyen az a "lemezes" radiátor ? MIért is akarod azokat cserélni ? Csúnya ?

 

Ezt se értem..

"Tehát a hőcserélő köpenyterével melegíteném a csőteret. Ez egyfajta tartalék megoldás lenne arra az esetre ha valami történne a gázkazánnal"

 

 

 

 

Előzmény: Immi_82 (81116)
ördöghal Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81117

A nagyobb átmérőjű gerincvezeték nem jelent gondot (maximum esztétikailag), Az új kazán majd visszaveszi a szivattyú fordulatot, mert ekkora csőnek nagyon kicsi az ellenállása. Ha 1/2"-al kötöd be (cseréled) a 2 új radiátort, akkor ott a csőhossztól függően csökkenhet a teljesítmény kicsivel. Nagy gond nincs, a többi radiátor szelepén fojtasz egy picit és OK. Arról nem beszélve, hogy a 3/4-es acélcső ellenállása nagyjából a 1/2"-os műanyag csőnek felel meg. Szóval lehet, hogy érdemben nem is változik semmi.

Előzmény: Jonesy84 (81112)
Immi_82 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81116

Sziasztok!

 

Meglévő nyitott vegyes tüzelésű kazán mellé szeretnék gázkazánt beüzemelni. Mivel abszolút nem értek hozzá egyenlőre ismerősöktől és a neten próbáltam infót begyűjteni.

Az alábbi megoldáson gondolkodok, a segítségeteket szeretném kérni hogy szerintetek így működőképes-e a rendszer és hol lehet a hiba?

A ház egy hagyományos 80'-as évek elején épült kockaház (~90 m2, szilikát), nincs leszigetelve a fal (csak a padlás) és a nyílászárók sem új típusúak. Régi típusúak a radiátorok (öntöttvas és lemezes), amelyekből most csak a lemezeseket akarom (tudom) kicserélni (2-3 db) lapradiátorra. Az egész beruházásra kb 5-600 ezret tudok rászánni.

Egyenlőre zárt turbós kazánban gondolkodok (a kondenzációsnál több helyen is írták hogy inkább padlófűtéses rendszerre ajánlott, valamint a jelenlegi radiátoraimhoz kevés lehet az előremenő hőfok - lehet ez így nem teljesen helyénvaló-) meg persze az ára is magas számomra.

 

Tehát így nézne ki a rendszer: http://kepfeltoltes.hu/view/151004/futes_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

És így üzemeltetném:

- Ha a vegyestüzelésű kazánt akarom használni, akkor azt bekötöm egy hőcserélő köpenyterébe, ilyenkor a gázkazánt kizárom. Ahhoz hogy így működjön a rendszer kell 2 db keringtető szivattyú: egy a hőcserélő és a radiátorok közé és egy a vegyestüz kazán és a hőcserélő közé bekötve. Tehát a hőcserélő köpenyterével melegíteném a csőteret. Ez egyfajta tartalék megoldás lenne arra az esetre ha valami történne a gázkazánnal

- Ha a gázkazánt akarom használni, akkor kizárom a vegyestüzelésű kazánt (a gázkazán szerelvényeit kinyitom). A gázkazánt a hőcserélő és a radiátorok közé kötném be, annyi különbséggel, hogy a hőcserélő után tennék egy-egy db elzáró szerelvényt, hogy feleslegesen a gázkazánnal ne "melegítsem" a hőcserélőt. Az előbb említett keringető szivattyút kikapcsolnám, gondolom elég ha csak a gázkazán saját szivattyúja működik.

Egyéb ötletek: pl. iszapleválasztó beépítése

Előre is köszi a segítséget!
Üdv

joevagyok68 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81115

Szerintem vegyel/tegyel be rugos visszacsapot !

Szerintem olcsobb mint egy zonaszelep

Es azt is pont arra talaltak ki, amire neked kell...

szerintem

Előzmény: Törölt nick (81111)
Wattocsak Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81114

Röviden.

Nem lesz baja a szivattyúnak, de lehet olyan zónaszelepet kapni amiben van végállás kapcsoló.

Előzmény: Törölt nick (81111)
Lacivill Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81113

nem lehet, hogy 6 perc az?

Előzmény: Törölt nick (81111)
Jonesy84 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81112

Sziasztok

Most vettünk egy két szintes családi házat, amiben van egy vegyes tüzelésű és egy gáz kazán is. Az alsó szinten egy 2 collos csőpár fut végig amiről leágaznak a radiátorok 3/4-es csövekkel. Most 3 helységet újítunk fel amiben a radiátorokat is ki akarjuk cserélni lemez radiátorokra és a nyáron szeretnék még beépíttetni egy puffer tartályt is. Kérdés az, hogy most az nem okozna gondot, hogy az új radiátorokat csak egy 1/2 colos csővel kötnénk be a többi pedig maradna 3/4-es? A második pedig, hogy gondolva a jövőre, ha megadná magát a mostani álló gázkazán és ezt már akkor kondenzációs kazánra cserélnénk ( ha jól tudom jövő tavasztól talán már csak azt árusíthatják), működne-e úgy, hogy maradna a mostani 2 colos "gerinc" vezeték vagy azt is cserélni kellene akkor vékonyabbra?

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81111

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy puffer tartályomból felgravitál a melegviz és a keringetö szivattyú után a radiátorok irányába rakni  egy motoros zóna szelepet de az lenne a kérdésem hogy ha a szobatermosztát inditja a keringetést egyszere nyit a zóna szelep meg indul a keringető mig a zónaszelep 6 másodperc alatt nyit ki addig a keringető nem tudja nyomni a vizet lehet baja ennyitől a keringetőnek?  Vagy vegyek olyan zónaszelepet amibe van + végálláskapcsoló hogyha kinyit a zónaszelep csak utána inditja a keringetőt? Köszi a válaszokat!!

ördöghal Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81110

Hát ez tuti nem prémium :)
Félek, hogy ha megbontom azt a csupa vízköves sz..rt, akkor sose rakom többet össze. A csaptelep maga amúgy hibátlan, a szelepfészkek is rendben vannak, csak sajnos a szivárgás miatt el kellett zárnom a sarokszelepet és így nincs melegvíz (mosókonyha, nem létszükséglet, de néha jó lenne a melegvíz a csapnál).

Előzmény: morgen66 (81109)
morgen66 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 81109

Fix forrasztott kivitel,sajnos nem cserélhető.

Prémium kategóriás csaptelepeknél előfordulhat hogy cserélhető ,a csapot ki kell szerelni a mosdóból,mosogatóból, és megnézni hogy kitekerhető-e a bekötőcső.

Előzmény: ördöghal (81108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!