Nem általános? Mentem egy helyre ahol közel tizenöten várakoztak. Kivétel nélkül mindenki a kütyüt bámulta.
Persze érthető. Sok fontos embernek már nem a filofax a.. de. Mint lejjebb is írta kolléga alternatív megoldásnak nagyon hasznos lenne. Mert. Bár nevetségesnek tűnik már ma is van megoldás arra, hogy akár menet közbeni adatokat figyelemmel tudjon kísérni az ember egy néhány tízezer forintos eszközzel és a mobiljával. (fogyasztás, vízhőfok, fordulat...blabla..) Amire ugye egyébként semmi szükség nincs, de...
Kösz a tippet, de ez nekem nem megoldás. Teljesen szétrohadt a cső, ketté is tört. Ráadásul a perem is szétrohadt és eltört ott, ahol a nyílás mellé fel kell csavarozni. A betöltő részt pedig bonyolult lenne barkács módon megcsinálni számomra. Úgyhogy marad a vétel :(
Nyilván nem általános, de vannak akik annyira a kütyük rabja, hogy ha kiesik a mobilnet, az akkora tragédia számukra mintha az ég a földdel összeszakadt volna, mert nem tudja meg a legújabb celeb , vagy ismerősei pletykáit a fércbúkon. :)
Érdekes.... a nekem, használatra kiadott mobillal inkább telefonálni lehet, esetleg sms-t írni (sok idő). Más funkcióra nincs is szükségem. Saját mobilom meg nincs is :)
Én nem vagyok híve annak, hogy egy dolog kapcsoljon mindent. A példánál maradva a mobiltelefon. Ezzel indítjuk az autót, ezzel nyitjuk a lakásunkat, erről indítunk átutalást, parkolási díjat fizetünk, vásárolunk vele, stb. Gyakorlatilag ha az ember elhagyja, ellopják, tönkremegy, a gazdája halott ember. :)
Igazából a kulcs, a riasztó csak a "tulajdonos" gondjait szaporítja, nem egy esetleges tolvajét. "Tűz" esetén pedig remény ha közel a kulcs. Még ha nem is a helyén.
Csak remélem, hogy néhány év és felejtős lesz a kulcs. Ma már az ember az életét adja a telefonjáért, hát kapcsoljon az mindent. Bizonyára nem egy nagy dolog lenne. Esetleg a jövő. ☺
Napok alatt persze hogy lemerülni. Nem hinném hogy ki lehet kötni, mert a gyújtáskapcsoló mechanikusan reteszeli azt a kapcsoló részt ami neked éppen nem kéne.
Most az vetődött fel bennem, hogy otthon a garázsban mindig a kocsiban hagyod a kulcsot? Én még a riasztót is bekapcsolom, a kulcs meg egy szekrényfiókban van, pedig elég jó a közbiztonság nálunk.
Amikor beállok az udvarba vagy a garázsba, akkor ki kell vennem a kulcsot és visszarakni. Van hogy több napig is áll, szerintem annyi idő alatt le is szívná az akkut a rádió.
Tavaj nyartol kerestem, mert kellett volna az egyik lyukas betolto cso helyett. Igergettek is az egyik boltban, de allandoan csak igergettek a 13e forintos utangyarottat, es telen mar nem varhattam tovabb. Vegul a meglevo 'lukacsos' lett vasig lecsiszolva. 2 komponensu epoxi gyurmaval kipotolva a lyukas reszeken, majd alaposan lekezelve. Nem szep, de mukodik, es alulrol ritkan nezegetem. 😎 A lidliben ha van, akkor kb 800ft egy ilyen rud, mashol sem sokkal tobb, de jo ha van belole par a spejzban. 😆
Ez a funkció nem kapcsolható ki. De nem igazán értem mi a probléma ezzel. Ha megáll az ember, akkor úgyis kiveszi a kulcsot. Vagy te megállsz és órákig ülsz benne? A rádió kikapcsolható, az óra fogyasztása meg elhanyagolható.
Olvastam, hogy több embernek szétrohadt a benzin betöltő csöve. Én is így jártam. Tudtok valami jó tippet adni, honnan tudok ilyent olcsóbban venni, mint a gyári 30.000-ért? Utángyártott vagy bontott érdekelne. Utángyártottat találtam 18-ért, de még azt is sokallom 2db fél méteres acélcsőért.
Igen, rájöttem, hogy hülye voltam, amikor nem néztem utána, melyik biztosíték mit is véd, a feliratot is csak elsőre néztem, mert sokan a rádiót javasolták, mint bekötési pont.
***
Más. (Nem csak Neked szól.) Egy ideje foglalkoztat egy gondolat. Az megoldható, vagy valaki megcsinálta már, hogy az ablakmosó szivattyúja hamarabb induljon, mint a lapátok (illetve a lapátok induljanak később, mint a szivattyú)?
A múltkor belefutottam itt egy olyan megoldásba, hogy a hátsó ablaktörlő át lett alakítva szakaszos működésűre, és onnan (is) jött a gondolat, hogy de jó volna, ha az ablaktörlők nem szárazon súrolnák a port/mocskot a szélvédőn.
Szeretném apró ötletekkel, lépésekkel tökéletesebbé, komfortosabbá tenni a kis Suzit, így kapott már tükörfűtést, ködfényszórót, tolató kamerát is, és tervben van az említett ülés fűtés/ajtó világítás, stb beépítése is.
Azt a 15 A-es IG biztosítékot inkább hagyd. Az az autó lelkéhez tartozik, úgymint: ventilátor relé, kombinált műszer, motorvezérlő, üzemagyag-szivattyú relé, generátor, lambda szondák, gyújtótekercsek, gyújtáselektronika, indításgátló, szervókormány vezérlő, plusz a dízeleknél még sok egyéb. Szóval ezt a biztit inkább hagyd. Tapasztalatom szerint a kamerák eléggé zavarják a rádivételt és ez a tápkábelen keresztül jut be a rádióba, nem rádiófrekvenciásan. Így aztán ha a komplett járművezérlésre kötötted, csoda hogy két hétig is nem volt semmi baj.
Igazából egy kettes (+2USB) elosztó van dugva a szivargyújtóba, és oda volt bedugva eredetileg a kamera. De a téli időszakban kellett/kell a két hely az ülésfűtéseknek. De idővel azokat is el akarnám tüntetni, "beépített" ülésfűtést tervezek a helyükre.
Szóval, egész egyszerűen csak meg akarom szüntetni a kábelrengeteget.
Nekem is a szivargyújtóba van dugva. Abban addig van áram amíg ki nem veszem a kulcsot. Ott miért nem jó? Ha nem akarod lefoglalni az aljzatot, létezik elosztó is. Én is úgy oldottam meg. Egy kábeles 3-as elosztó, ami a két ülés közötti váltóbox jobb oldalára van ragasztva. Abba van dugva a kamera, meg egy hőmérő/akkufeszültség mérő kombó. A tescogazdaságos ülésfűtéshez meg egy elosztó van az eredeti aljzatba dugva, mert ez a 3-as elosztós azt már nem bírja el. De kötheted a dugaszoló aljzatra is hátulról, akkor a csatlakozó aljzat nincs lefoglalva a kamera számára.
Lényegében egy áramátalakító. Az akksi 12V-ját (14V-ot) alakítja át a kütyük által emészthető stabil 5V-ra. Ha direkt az akkumulátorra van kötve, akkor megvédi azt a túlzott lemerüléstől.
De én egy ilyen kis szerkezet segítségével a biztosítéktáblára kötöttem, mert nem kell az állandó áramellátás. Nekem bőven elég, ha menet közben rögzít a kamera.
A kicsi kocsiba vettem az ősszel egy Dashcam-ot, ami pár héttel ezelőttig a szivar gyújtóról üzemelt. Aztán megérkezett a Hardwire Kit, és így közvetlen a biztosíték-tábláról tudtam megtáplálni, felszabadítva ezzel az aljzatot. Elsőre a rádió biztijére kötöttem, de ott az a furcsaság állt elő, hogy indítózáskor újraindította a kamerát, leállításkor pedig áram alatt hagyta, hiába vettem ki a kulcsot. (Természetesen a rádió kikapcsolt.) Aztán olvastam, hogy mintha arra más is lenne kötve, pl az ajtócsipogó, az óra.
Így átraktam egy másik tetszőlegesen kiválasztott 15A-es helyre (IG). Két hétig nem is volt semmi probléma. Aztán ma, ahogy közlekedtem a városban, 1×csak megállt alattam a verda. Éppen egy kőrforgalomban. Nem is tudtam elindítani. :((( Mintha nem kapott volna üzemanyagot. Hazahuzattam magam. Itthon kezdtem el gondolkodni. Ahogy jöttünk hazafele, előjött a kameránál az ismétlődő elindulás/leállás. Gondoltam, áramellátási probléma lehet. Kiment volna a biztosítékja?
Végülis, arra jutottam, hogy a Hardwire Kit-et ismét átrakom máshova.
És láss csodát, azóta megint üzemel a kocsi! Csak tudnám, hogy mi a fészkes franc baja volt/lett. 2 hétig minden probléma nélkül üzemelt, most meg egyik pillanatról a másikra bemondta az unalmast. :F
Remélem az ablakmosó/törlő üzemelésébe már nem fog bekavarni ez a ketyere! :N
A swiften is volt hasonló, az csak csipogott nyitott ajtónál, az is tök idegesítő volt. Azon egy nyomógomb szerűség volt a gyujtáskapcsolón, leszereltem róla és kész. Ezt is megnéztem, de ezen nincs külön, ha jól látom.
Amikor leállítom a kocsit, slusszkulcsot visszafordítom, a magnó és az óra bekapcsolva marad, amíg a kulcsot ki nem veszem és visszadugom. Ezt a funkciót ki lehet monyákolni belőle?