Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

monobombola Creative Commons License 2017.02.19 0 0 30983

Nem általános?  Mentem egy helyre ahol közel tizenöten várakoztak. Kivétel nélkül mindenki a kütyüt bámulta. 

 

Persze érthető. Sok fontos embernek már nem a filofax a.. de. Mint lejjebb is írta kolléga alternatív megoldásnak nagyon hasznos lenne. Mert. Bár nevetségesnek tűnik már ma is van megoldás arra, hogy akár menet közbeni adatokat figyelemmel tudjon kísérni az ember egy néhány tízezer forintos eszközzel és a mobiljával. (fogyasztás, vízhőfok, fordulat...blabla..) Amire ugye egyébként semmi szükség nincs, de...

 

Előzmény: Landsmann_ (30981)
Csavargoo8 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 30982

Kösz a tippet, de ez nekem nem megoldás. Teljesen szétrohadt a cső, ketté is tört. Ráadásul a perem is szétrohadt és eltört ott, ahol a nyílás mellé fel kell csavarozni. A betöltő részt pedig bonyolult lenne  barkács módon megcsinálni számomra. Úgyhogy marad a vétel :(

Előzmény: Sea-ya (30968)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.17 0 0 30981

Nyilván nem általános, de vannak akik annyira a kütyük rabja, hogy ha kiesik a mobilnet, az akkora tragédia számukra mintha az ég a földdel összeszakadt volna, mert nem tudja meg a legújabb celeb , vagy ismerősei pletykáit a fércbúkon. :)

Előzmény: bt74 (30980)
bt74 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 30980

Azért ne legyünk már ennyire szélsőségesek :)

Persze természetesen én is hülyeségnek tartom, hogy mobiltelefonnal indítsuk a kocsit, pláne egy ilyen felsőkategóriásat, mint a mienk :D

De, ha ezzel nyithatnánk a lakást, ott marad alternatívaként a kulcs, 

átutalásnál is ottmarad alternatívaként, a net vagy beballagunk a bankba

parkolási díjnál is ottmarad alternatívaként a pénzbedobás

vásárlásnál a készpénz stb-stb

Tehát azért enyhe túlzás, hogy halott az ember nélküle.

 

Persze ezzel már jól elkanyarodtunk a témától, de legalább pörög a topik :)

 

 

Előzmény: Landsmann_ (30978)
ugyörgy Creative Commons License 2017.02.16 0 0 30979

Érdekes.... a nekem, használatra kiadott mobillal inkább telefonálni lehet, esetleg sms-t írni (sok idő). Más funkcióra nincs is szükségem. Saját mobilom meg nincs is :)

Előzmény: Landsmann_ (30978)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.16 0 0 30978

Én nem vagyok híve annak, hogy egy dolog kapcsoljon mindent. A példánál maradva a mobiltelefon. Ezzel indítjuk az autót, ezzel nyitjuk a lakásunkat, erről indítunk átutalást, parkolási díjat fizetünk, vásárolunk vele, stb. Gyakorlatilag ha az ember elhagyja, ellopják, tönkremegy, a gazdája halott ember. :) 

Előzmény: monobombola (30976)
bt74 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 30977

Hát, igen. Ebbe a témába nem akartam belebonyolódni, de én is így látom. Ezrével lopnak el berisztózott kocsikat is.......

 

Előzmény: monobombola (30976)
monobombola Creative Commons License 2017.02.16 0 0 30976

Igazából a kulcs, a riasztó csak a "tulajdonos" gondjait szaporítja, nem egy esetleges tolvajét. "Tűz" esetén pedig remény ha közel a kulcs. Még ha nem is a helyén. 

Csak remélem, hogy néhány év és felejtős lesz a kulcs. Ma már az ember az életét adja a telefonjáért, hát kapcsoljon az mindent. Bizonyára nem egy nagy dolog lenne. Esetleg a jövő. ☺

Előzmény: Landsmann_ (30972)
bt74 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 30975

Szereltem bele egy kapcsolót, amivel ki bírom kapcsolni. 

 

Előzmény: Landsmann_ (30974)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.16 0 0 30974

Hm. Belső világítással mit csinálsz, hogy ne merítse az akkut?

Előzmény: bt74 (30973)
bt74 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 30973

Igen, mindig bennehagyom a kulcsot. Sőt, ilyen párásodós időben a garázsban, műhelyben még az ajtókat is kinyitom, hogy szellőzzön. 

 

Előzmény: Landsmann_ (30972)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.15 0 0 30972

Napok alatt persze hogy lemerülni. Nem hinném hogy ki lehet kötni, mert a gyújtáskapcsoló mechanikusan reteszeli azt a kapcsoló részt ami neked éppen nem kéne. 

Most az vetődött fel bennem, hogy otthon a garázsban mindig a kocsiban hagyod  a kulcsot? Én még a riasztót is bekapcsolom, a kulcs meg egy szekrényfiókban van, pedig elég jó  a közbiztonság nálunk. 

Előzmény: bt74 (30971)
bt74 Creative Commons License 2017.02.15 0 0 30971

Amikor beállok az udvarba vagy a garázsba, akkor ki kell vennem a kulcsot és visszarakni. Van hogy több napig is áll, szerintem annyi idő alatt le is szívná az akkut a rádió.

Kikötni sem lehet valahogy?

 

Előzmény: Landsmann_ (30967)
Sea-ya Creative Commons License 2017.02.15 0 0 30970

Papirja szerint majdnem mindenre hasznalhato, kiveve pe, pp, teflon. Tapasztalat szerint kikemenyedve dizelallo 

Előzmény: Landsmann_ (30969)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.15 0 0 30969

Biztos hogy benzinálló az a gyurma?

Előzmény: Sea-ya (30968)
Sea-ya Creative Commons License 2017.02.15 0 0 30968

Tavaj nyartol kerestem,  mert kellett volna az egyik lyukas  betolto cso helyett. Igergettek is az egyik boltban, de allandoan csak igergettek a 13e forintos  utangyarottat, es telen mar nem varhattam tovabb. Vegul a meglevo 'lukacsos' lett vasig lecsiszolva.  2 komponensu epoxi gyurmaval kipotolva a lyukas reszeken, majd alaposan lekezelve. Nem szep, de mukodik, es alulrol ritkan nezegetem. 😎 A lidliben ha van, akkor kb 800ft egy ilyen rud, mashol sem sokkal tobb, de jo ha van belole par a spejzban. 😆

Előzmény: Csavargoo8 (30966)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.15 0 0 30967

Ez a funkció nem kapcsolható ki. De nem igazán értem mi a probléma ezzel. Ha megáll az ember, akkor úgyis kiveszi a kulcsot. Vagy te megállsz és órákig ülsz benne? A rádió kikapcsolható, az óra fogyasztása meg elhanyagolható. 

Előzmény: bt74 (30965)
Csavargoo8 Creative Commons License 2017.02.15 0 0 30966

Sziasztok!

 

Olvastam, hogy több embernek szétrohadt a benzin betöltő csöve. Én is így jártam. Tudtok valami jó tippet adni, honnan tudok ilyent olcsóbban venni, mint a gyári 30.000-ért? Utángyártott vagy bontott érdekelne. Utángyártottat találtam 18-ért, de még azt is sokallom 2db fél méteres acélcsőért.

bt74 Creative Commons License 2017.02.15 0 0 30965

Egy hozzászólással lejjebb ott van a kérdés.

Konkrétan az érdekel, hogy hogyan tudom megoldani, hogy ne keljen mindig kivenni és visszarakni a slusszkulcsot, ha megállok a kocsival?

 

 

Előzmény: Landsmann_ (30956)
AndrewBlase Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30964

Igen, rájöttem, hogy hülye voltam, amikor nem néztem utána, melyik biztosíték mit is véd, a feliratot is csak elsőre néztem, mert sokan a rádiót javasolták, mint bekötési pont.

 

***

 

Más. (Nem csak Neked szól.) Egy ideje foglalkoztat egy gondolat. Az megoldható, vagy valaki megcsinálta már, hogy az ablakmosó szivattyúja hamarabb induljon, mint a lapátok (illetve a lapátok induljanak később, mint a szivattyú)?

A múltkor belefutottam itt egy olyan megoldásba, hogy a hátsó ablaktörlő át lett alakítva szakaszos működésűre, és onnan (is) jött a gondolat, hogy de jó volna, ha az ablaktörlők nem szárazon súrolnák a  port/mocskot a szélvédőn.

 

Szeretném apró ötletekkel, lépésekkel tökéletesebbé, komfortosabbá tenni a kis Suzit, így kapott már tükörfűtést, ködfényszórót, tolató kamerát is, és tervben van az említett ülés fűtés/ajtó világítás, stb beépítése is.

Előzmény: Landsmann_ (30963)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30963

Azt a 15 A-es IG biztosítékot inkább hagyd. Az az autó lelkéhez tartozik, úgymint: ventilátor relé, kombinált műszer, motorvezérlő, üzemagyag-szivattyú relé, generátor, lambda szondák, gyújtótekercsek, gyújtáselektronika, indításgátló, szervókormány vezérlő, plusz a dízeleknél még sok egyéb. Szóval ezt a biztit inkább hagyd. Tapasztalatom szerint a kamerák eléggé zavarják a rádivételt és ez a tápkábelen keresztül jut be a rádióba, nem rádiófrekvenciásan. Így aztán ha a komplett járművezérlésre kötötted, csoda hogy két hétig is nem volt semmi baj. 

Előzmény: AndrewBlase (30962)
AndrewBlase Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30962

Túl sok kábel cafog már arrafelé.

Igazából egy kettes (+2USB) elosztó van dugva a szivargyújtóba, és oda volt bedugva eredetileg a kamera. De a téli időszakban kellett/kell a két hely az ülésfűtéseknek. De idővel azokat is el akarnám tüntetni, "beépített" ülésfűtést tervezek a helyükre.

 

Szóval, egész egyszerűen csak meg akarom szüntetni a kábelrengeteget.

 

Előzmény: Landsmann_ (30961)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30961

Nekem is a szivargyújtóba van dugva. Abban addig van áram amíg ki nem veszem a kulcsot. Ott miért nem jó? Ha nem akarod lefoglalni az aljzatot, létezik elosztó is. Én is úgy oldottam meg. Egy kábeles 3-as elosztó, ami a két ülés közötti váltóbox jobb oldalára van ragasztva. Abba van dugva a kamera, meg egy hőmérő/akkufeszültség mérő kombó. A tescogazdaságos ülésfűtéshez meg egy elosztó van az eredeti aljzatba dugva, mert ez a 3-as elosztós azt már nem bírja el. De kötheted a dugaszoló aljzatra is hátulról, akkor a csatlakozó aljzat nincs lefoglalva a kamera számára. 

Előzmény: AndrewBlase (30960)
AndrewBlase Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30960

Lényegében egy áramátalakító. Az akksi 12V-ját (14V-ot) alakítja át a kütyük által emészthető stabil 5V-ra. Ha direkt az akkumulátorra van kötve, akkor megvédi azt a túlzott lemerüléstől.

 

De én egy ilyen kis szerkezet segítségével a biztosítéktáblára kötöttem, mert nem kell az állandó áramellátás. Nekem bőven elég, ha menet közben rögzít a kamera.

Előzmény: Landsmann_ (30959)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30959

Mi az a hardwire kit, mi célt szolgál? Nézegettem videókat róla, de semmi extra funkciót nem láttam benne. 

Előzmény: AndrewBlase (30958)
AndrewBlase Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30958

A kicsi kocsiba vettem az ősszel egy Dashcam-ot, ami pár héttel ezelőttig a szivar gyújtóról üzemelt. Aztán megérkezett a Hardwire Kit, és így közvetlen a biztosíték-tábláról tudtam megtáplálni, felszabadítva ezzel az aljzatot. Elsőre a rádió biztijére kötöttem, de ott az a furcsaság állt elő, hogy indítózáskor újraindította a kamerát, leállításkor pedig áram alatt hagyta, hiába vettem ki a kulcsot. (Természetesen a rádió kikapcsolt.) Aztán olvastam, hogy mintha arra más is lenne kötve, pl az ajtócsipogó, az óra.

Így átraktam egy másik tetszőlegesen kiválasztott 15A-es helyre (IG). Két hétig nem is volt semmi probléma. Aztán ma, ahogy közlekedtem a városban, 1×csak megállt alattam a verda. Éppen egy kőrforgalomban.  Nem is tudtam elindítani. :((( Mintha nem kapott volna üzemanyagot.
Hazahuzattam magam. Itthon kezdtem el gondolkodni. Ahogy jöttünk hazafele, előjött a kameránál az ismétlődő elindulás/leállás. Gondoltam, áramellátási probléma lehet. Kiment volna a biztosítékja?

Végülis, arra jutottam, hogy a Hardwire Kit-et ismét átrakom máshova.


És láss csodát, azóta megint üzemel a kocsi! Csak tudnám, hogy mi a fészkes franc baja volt/lett. 2 hétig minden probléma nélkül üzemelt, most meg egyik pillanatról a másikra bemondta az unalmast.  :F

Remélem az ablakmosó/törlő üzemelésébe már nem fog bekavarni ez a ketyere!  :N

ugyörgy Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30957

így van. A zőőőd Wagonom V.9 04 besorolást kapott. (2001 március)

Előzmény: r.jozee (30953)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30956

Mi is a kérdés?

Előzmény: bt74 (30955)
bt74 Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30955

A swiften is volt hasonló, az csak csipogott nyitott ajtónál, az is tök idegesítő volt. Azon egy nyomógomb szerűség volt a gyujtáskapcsolón, leszereltem róla és kész. Ezt is megnéztem, de ezen nincs külön, ha jól látom.

 

Előzmény: bt74 (30954)
bt74 Creative Commons License 2017.02.14 0 0 30954

Amikor leállítom a kocsit, slusszkulcsot visszafordítom, a magnó és az óra bekapcsolva marad, amíg a kulcsot ki nem veszem és visszadugom. Ezt a funkciót ki lehet monyákolni belőle? 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!