Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Valakinek van merő véletlenségből a lenti linken látható fesszabályozókhoz bármilyen rajz, leírás. Konkrétan az alján lévő ellenállások? értékeire volnék kíváncsi.
Most, hogy időlegesen kiutáltak a hondások, lécci gondolkozz el azon, milyen jól állna 4 príma OZ magnézium felni a Volvódon! 15", 5x108. Nem sok pénzért...
Elszoruló szívvel, néhány könnycseppet elmorzsolva kell tudatnom, hogy ésszerűsségi okokból kénytelen voltam megválni GSA-mtól. ;-(
Nagyjából ismeritek a történetet, nem volt az autóval semmi baj, csak a körítésével, és harmadik Citroënemként rá esett a választás, hogy mennie kell. Persze nem mindenáron. Illetve inkább úgy mondanám, hogy nem bárkinek. De talán ezt is tudjátok.
És itt az öröm az ürömben, hogy az autó nem "került messzire" (fizikailag igen), de gondos gazda kezébe került, aki érti, ismeri, óvja, szereti. :-)
Remélem, hogy neki megadja mindazt, amit nekem nem tudott!
Ingyen elvihető GSA Pallasból való műanyag idomok és pár szőnyeg. Ha nem kell senkinek megy a levesbe Kerepes,Kistarcsa,Szilas, Gödöllő, Dunakeszi. Vác-ra el tudom vinni:
Aki ebben az országban GS-t vagy GSA-t szeretne vásárolni szerintem azt ismerjük! Megnézik az emberek, hogy: Hú meg háá! De jó! De belevágni senki sem mer. Így egymást közt... Nem is csodálom! :D
Van még ilyen, egyelőre nem kurruózum. Mikor nekem kellett (azt hittem, hogy gyorsan), akkor Tákótól kaptam, de (mint utóbb kiderült ráértem volna a saját bontósomból kibányászni).
Hát igen, mert a sok szántóföldi paréj nem érti meg, miért kell jó olaj a léghűtéses autóba...
A himbán is ott a masszív olajkoksz. Gondolom szivárgott a vezérműkerék alatt, vagy teknőnél, szelepfedélnél, öntötték bele az olcsó szart, szűrő már nem is kellett, szóval gondos gazda igényes technikával.
Ha drága/beszerezhetetlen ez a kacat, meg lehet próbálni feltöltőhegesztéssel is. Az már csak a technológia miatt is keményebb anyagot eredményez – csak a veztengely meg ne bánja. De az nem olcsó. Bár figyelj... Én egy értelmesebb bányalakatossal is hegesztetnék rá pár (3) milliméternyit, leköszörülném és egy nem olyan fasza motorban kipróbálnám. Szerintem (a fizika) bírnia kell, ha leesik egy, azonnal észrevehető, mert csattogó lesz a szelephang, de az autó használható marad, a darabka meg ott lesz a szelepfedél pereménél. Naoszt nem vált be... Egy gyakorlott hegesztő megmondja, hogy szabad csinálni, hogy tartós legyen.
Az enyémben is nagyon kopott volt. Talán nem ennyire. Kapott egy jobb bontottat. Szerintem a nem jó olaj használatától tud ilyet csinálni. És mivel ide elég lenne a jelen lévő olaj (nem siklócsapágy), így az az elméletem, hogy hígabb olajjal jobb a kenés, mint a sűrűbbel. Legalábbis ha nem pislog az olajnyomás-lámpa már a sűrűbbel is.