Színjelölés A huzalok Ukrajnában, Oroszországban, Fehéroroszországban, Szingapúrban, Kazahsztánban, Kínában, Hongkongban és az Európai Unió országaiban megegyeznek: földi vezeték - zöld és sárga
Manapság a szekrényekben úgy tudom tilos,helyette az L1-L2-L3-N-PE ill a szimbóluma jelölés az elfogadott.
A rézsínek táblázatában a festett sínekre nagyobb áramerősséget enged meg a szabvány,mint a festetlenre.Sosem kaptam rá elfogadható magyarázatot hogy miért.
Akkor milyen színnel is festik ha nem lehet festeni? :)
"A Philips , Telefunken stb 10 éve kinai ! megvették ."
Ez valahogy úgy mehet Kínában, hogy a gyár nappali műszakjában minden munkás mögött ott áll egy ellenőr, akit a Philps tanfolyamán tanítottak csattanós tockost adni.
Délután a minőség-ellenőrök hazamennek és az éjszakai műszak elkezdi gyártani (ellenőrök nélkül) az 500 órát (sem) kibíró Emos izzókat :)
Ha jól látom, akkor ez tulajdonképpen egyfajta potméter, tehát a csúszka mozgása közben változnia kellene a vezetéken mért ellenállás értékének.
Leggyakoribb az érintkezési hiba, amikor a csúszka nem ér hozzá egyik pici fém csíkhoz sem, vagy hozzáér, de a kosz miatt nem tökéletes az elektronos érintkezés.
Ha nem itt van a gond, akkor második gyanúsítottam egy forrasztás elválása lehet: az egyik piros vezeték a csúszkához megy, a másik pedig a szén ellenállás réteg (ívelt fekete izé) végéhez megy.
Lehetnek más hibák is (pl francia vagy olasz autónál a csúszka érintkezési pontja valószínűleg elkophat), de először ezt a kettőt nézném meg.
Tűzhely bekötési kérdésem lenne. Kaptam egy régi Elekthermax (4 lapos, grilles, nem légkeverős) tűzhelyet. a kapocslécen csak 6 bekötési pont van. 1-2-3-on ott van az átkötés (ezek szerint 1 fázisról ment, nálam is így menne) a 6. a föld, de nem tudom, hogy a nulla az a 4, vagy 5. kapocs?
amit találtam a neten, azoknál 7 pont van a kapocslécen, és 1 fázisnál a 2-3-4-et köti össze az átkötéssel.
Nekem szarvasi ufólámpám van, direkt olyat vettem amiből ki tud szökni a meleg (a legyek meg ugyanitt be). Nem döglött még meg semelyik, pedig a legolcsóbb 2700K°-s tescós és égetve vannak naponta több órán át már több mint 2 éve. De nem filamentek.
Teljesen zárt ufód van?
A 40w-os lámpatested a 40w-os izzólámpa hőterhelését jelzi. De mint írtam, annál magának az izzószálnak tökmindegy, hogy hány fok van. Nálad viszont megsül az elektronika, mert azonos fényteljesítmény mellett több hőt termel mint ami neki egészséges, betorlódik a meleg.
Ahogy nézegetem, kb 2W=10W / filamentszállal lehet számolgatni
A lmpa a fehér vezetékig tart, a sorkapcsot ha adják hozzá ha nem, nem vagy köteles használni. Vagy minden nélkül, doboz nélkül, stb.
Ez egy fémtestű szerkezet, illene földelni. Persze jöhet a kötekedés, ez nem is lámpa, csak egy kicsike fém keret, le is van festve, nem is nagy, csak tartja az üveg izzót a kartonban, a fémkilincsekhez sem húzunk vezetéket, miért földelnék valamit a mennyezeten...
Nos elárulom, volt ezeken anno földelő csavar, rugós alátéttel. Hogy rátekergetsz vagy szemes saru, azt már nem mondta meg neked akkor sem a gyártó. Még 15+éve, mikor nem árasztott el a kínai szemét mindent, és több "becsülete" volt a CE jelölésnek.
A másik, bár akkoriban ritka volt a "wago", de a sorkapcsot ráfogatták egy kis fém lemezkére, és kapot tegy ilyen teflonos anyagú eléggé szívós és vastag műanyag "nadrágot", amit a csavarok felől visszahúzva kellett bekötni. Határeset, de feltehetően akkoriban ezt simán elfogadták bármely európai országban.
Iltve volt ebből olyan is, ahol egy kis pattintós (esetleg önmetsző csavarral is összezárható) szintén hőálló "mini kötődobozban" volt a sorkapocs, ezek már az akkori prémium, eléggé drága gyártmányok voltak.
"a zárt (nem fésűs) műanyag kábelcsatornában futó egyszeres szigetelésű vezeték ... az elfogadható-e kettős szigetelésnek?"
Még a fésűs vezetékcsatorna is elfogadható második szigetelésnek ÉS mechanikai védelemnek.
"Itt elegendő-e az, hogy a kábelcsatornából a lámpa fölött kilépő vezetékre végig védőcsövet húzok,"
Mindenféle trükkös megfogalmazás helyett: SEHOL SEM látszódhat szabadon egyszeres szigetelésű vezeték, még fél centi hosszon sem.
"tulajdonképpen a szabadban van gyárilag, tehát nem egy zárt dobozba megy be"
Ha a trafó/lámpa/akármi bekötési pontja gyárilag nem burkolt, akkor azt a készüléket plusz burkolás/dobozolás nélkül tilos álmennyezet felett alkalmazni.
Lámpa esetén persze sötét lesz a bedobozolás után, de állítólag a szabvány ezt írja elő :)
A 350A a FET pl. kapcsolóüzemben megengedhető maximális áram impulzusának a csúcsa, és nem a tartós áram, ami ennek kicsike töredéke.
Eleve van egy Uds_max és egy Rds_on paraméter, a kettő megadja máris,mekkora a teoretikus elméleti max áram, ami bekapcsolt állapotban legfeljebb folyik(ez nem jelenti azt, hogy ennyit tartósan el is bír a félvezető!).
A lábak sosem fognak izzani, sokkal-sokkal előbb "robban fel" a műanyag tok.
20-30 ampert a led szallagok anyaga, maga a rugalmas nyák nem bir el tartósan, ami hordozza a ledeket.
Eleve nem érdemes szétszadizni, millió métert fűzni, mert azok a ledek, amik az elején vannak, ahol a rohadt nagy áramtól túl forró az egész szalag, seperc alatt kimennek majd a francba.
Szegmentálni kell, külön kisfeszültségű hozzávezetéssel, megfelelő keresztmetszetű minél rövidebb vezetékkel, és külön tápegységekkel.