van esetleg valaki, aki biztosat tud az A380-asról? azt hallottam, hogy holnap leszáll egy nálunk, de akkora a csend és sehol nem írják, hogy kételkedek már az egészben.
Ez jó, szépen összeszedett sztori a történet elejétől kezdve... :S
Ám azért 2004 óta EU-tagok vagyunk, azóta felteszem nehezebb az ilyen manőver. A MOL-t sem Chavez-i manőverrel államosították, hanem kifizették, gondolom nem véletlenül.
"...EU-tagként - ha nem vagyunk naívak, ez akkor is jelent bizonyos korlátokat..."
Ugyan-ugyan, tényleg ne legyél naív, ez a "csapat" , mint láttuk-látjuk, bármit megcsinál. A számlát pedig jó birka módjára megint mi, az adófizetők fogjuk állni. :-(
Bár az államosítás itt nyilván erősen idézőjelesen értendő, azért EU-tagként - ha nem vagyunk naívak, ez akkor is jelent bizonyos korlátokat - az ilyesmi feltehetően pénzért államosítást jelent. :)
Igaz, erről is szólnak hírek, hogy a leánycéget egyben kezelik...
Mos mér, Kína mingyár az első legnagyobb gazdaság, telik nekik rögtön 6 reptérre. :))))
Szóval igen, kérdőjelek, kérdőjelek... pedig nem blikkes, tényleg belsős informátorok szerint valóban előrehaladott tárgyalások folynak kínaiakkal reptér-ügyben... Nem értem.
a spanyolok tényleg nem akarnak repterezni, viszont a teljes Hochtief Airports csoportot (6 db reptér) egyben akarják eladni - így kevésbé valószínű hogy a kínaiak benyomulnának
inkább valami kevésbé megfontolt nyugati pénzügyi befektetőt tudok elképzelni
Tök vicces egyébként. Mindenki azt leste, hogy na államosítás, stb. Erre tessék. :)
Ugyanakkor eszembe jutott (nyilván nem csak nekem): most már nincs állami rész a reptérben. Eladni könnyebb majd... És arról ugye szintén vannak hírek, hogy a spanyolok nem akarnak repterezni, miután begömböcködték a Hochtief-et... A kínai-"veszély" így még nem hárult el, ki tudja, lehet, hogy okosba' megoldják.
Mindenesetre óriási sztori ez az elmúlt néhány nap. :))
Közben az is kiderült, hogy kik azok a misztikus kínaiak, akiknek még a nevét sem szabad leírni, de megépítik itt nekünk a gyorsvasutat Pekingtől a reptérg... :-)
A magánbefektetőnek kötelessége megvenni az állam 25 százalékos plusz egy szavazatot érő részesedését. Az eladásról azért most döntött a kormány, mert az állam 2005-ös privatizációs szerződésbe kikötött eladási opciója jövő szombatig él, utána a vételár már nem lenne garantált. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a teljes visszavásárlásra nincs esély, mert az üzemeltető Hochtief Csoport szakmai vagy pénzügyi befektetőt keres hat reptérből álló portfóliójára. Tovább »
No ja, ahogy nézem, be is kajálták néhányan (lásd lentebb) ezen a topikon is a népnemzeti dumát, meg, hogy milyen jó, ha az állam veszi vissza (miért is???), meg hogy a munkavállalóknak az jó lesz (miért is???).....
Pénz beszél, a kutya meg ugat.
Ez is egy magyar közmondás. Nem is kell "nemzeti" bla-bla hozzá.....
azért tették át, mert a schengen/non-schengen megosztással továbbra is sokkal leterheltebb volt az A-oldal, mint a B. ez azt jelentette, hogy néha az A-oldalon már becsekkolt utasokat átirányították a B-re, hogy ott essenek át az utasbiztonsági ellenőrzésen.
azzal, hogy a MALÉV járatok a B-ről indulnak és párat meg átraktak az A-ra, jobban eloszlanak az utasok a két checkpoint között. nem mellesleg pedig az A-oldali c/int így este 8-tól már le lehet zárni, hiszen azután csak a B-ről indulnak (MALÉV) gépek.
(bár ez utóbbi lehet, hogy nincs mindig így, mindenesetre tegnap ez történt).
Pardon...bár én azon sem lennék meglepve, ha a szerkesztő elgépelt volna valamit, vagy valakik feltörték a szerverüket, aztán belecsempészték. Bár ez naívitás. Inkább a visszakozásba kéne reménykedni.
Várjuk ki a végét, remélem kacsa. Attól hogy ha esetleg mégis eladja az állam, attól még a német-spanyol cég is ki akar szállni, tehát úgy 62% menne a kínaiakna, ha azt is megveszik. Ez azért túlzás lenne, akkor inkább Demján és Csányi összefoghatna és megvehetnék, hogy legalább magyar tulajdonú legyen.