Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zozzantoz Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61782

Valamit kell lépniük mert így vicc kategória lesz a visszahívás.

Előzmény: Octi19 (61778)
Gerx86 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61781

Helló.egy kis segítséget kérek.Egy 2004es Skoda Octavia II van.Még a nyáron volt fűtésem mert veletlenül feltekertem,de most hogy hűvösebb lett és kéne a meleg...nem fűt...biztit néztem,ott nincs hiba.digitális a fűtés vezérlés.lehet hogy kiment egy motor? Vagy gomba vagy fűtőradiátor?elvittem egy szerelőhöz de azt mondta h ő még hibás fűtést skodában nem látott.valakinek volt már ilyen?

stevie-13 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61780

Mo. Balkán ergo nem fontos célpiac

 

 

1) Magyarország az évi 70 ezer autójával elég fontos piac (pláne az volt az évi 200+ ezer autóval nem is olyan régen). Ha meg a potenciált nézzük, 10 milliós lakosságával M.o. valójában nem a kicsi, hanem a közepes méretű országok közé tartozik. A magyar GDP szintén nem alacsony világviszonylatban: simán benne vagyunk a leggazdagabb felső harmadban. Tehát van egy közepes méretű és a közepésnél jobb gazdasági teljesítményű ország: ez miért is ne lenne fontos piac?

 

2) Magyarországon működik a konszern egyik legfontosabb kutatóközpontja és gyára

 

3) a mindenkori magyar kormánnyal kialakított bensőséges viszony miatt Magyarország a legtöbb tekintetben "hazai" piacnak számít

 

4) a PoHu még a nehéz időkben is jó és főleg kiegyensúlyozott eredményeket produkál a konszern számára. Ha pékséged lenne, M.o. pont az a vevő lenne, aki ugyan minden reggel csak két kakaóscsigát vesz, de azt minden áldott nap szépen kifizeti, lehet rá számítani.

 

5) eleve nehéz Magyarországról beszélni a VW-csoporttal kapcsolatban: a kereskedelmet az osztrák Porsche cég látja el (csak rokoni a kapcsolat a Porsche autókkal). A autókereskedős Porsche a VW-csoport egyik legfontosabb kereskedelmi partnere, Ausztrián és M.o-n kívül legalább öt további európai országban ők "a" hivatalos importőrök.

 

 

a közvetlen megkeresések úgy hallottam szoktak működni.

 

 

Nem tudom, honnan van az információ. A topiktapasztalat az, hogy kedvesen válaszolnak a megkeresésre, és megadják a budapesti Skoda-vevőszolgálat emailjét.

Előzmény: pavarotti (61776)
paddyjoe Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61779
Urak! Az itt található 07' 1.9 Octavia(gondolom ez BXE) és Superb mennyire néz ki bevállalhatónak? (A rossz helyen van a kormány nem számít!:-))
tinyurl.com/onqlkj4
Köszi!
Octi19 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61778

Sajnos ma Magyarországon nem túl életszerű, de simán el tudom képzelni, hogy az importőrt kötelezik az adatszolgáltatásra és két kattintással megnézhetik, hogy az adott autó volt-e már szoftverfrissítésen, vagy nem... ha nem, akkor megtagadhatják a műszakit...
Persze az ECU lementése és visszaírása lehet egy opció...

Előzmény: Gianniz (61775)
pavarotti Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61777

Mr_Marell Neked szól az előző, nem stevie-nek:)

Előzmény: Mr_Marell (61765)
pavarotti Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61776

Ha a Porsche Buda és Pest sem tud segíteni, németül v. angolul levél a kintieknek alvázszámmal, hogy ezt szeretnéd, kérlek tájékoztassanak téged és vagy XY magyar szervizt (válassz egy szimpatikusat a márkaszervizek közül) a pontos alkatrész-szükségletről és - ha nem triviális - a beszerelés módjáról.

 

Nehezen tudom elképzelni hogy ne kapj érdemi választ - bár Mo. Balkán ergo nem fontos célpiac, a közvetlen megkeresések úgy hallottam szoktak működni.

Előzmény: stevie-13 (61767)
Gianniz Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61775

A műszakinak mi köze van a VW szoftver frissítettségéhez? Konkrétan nem is mérnek NoX értéket, tehát semmit nem tudnak kimutatni.

 

A műszakin átmegy még a dízel gőzmozdony is.

Előzmény: MZ/Y (61771)
Gianniz Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61774

Magyarországon nem mérnek műszakin NoX kibocsátást, tehát az autó megfelel mindennek most is. Ergo kurvára önkéntes alapon lehet csak frissítgetni rajta bármit is, azzal az indokkkal, hogy az óperencián túl, nem felel meg valaminek.

 

Másik lehetőség, chiptuningos le tudja menteni, és vissza tudja is tudja írni az eredetit, de akkor már eleve érdemes egy optimalizáltabbat:) és az autó még erősebb lesz:)

Előzmény: Törölt nick (61769)
Paragon1985 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61773

Off: A francokat, Mielet kell venni. Ha nincs rá keret, akkor most a Gorenje az ár/érték bajnok. Mondjuk a D7565J hőszivattyús.    Persze csak azért mondom, mert én is ezt vettem :D   

Előzmény: MZ/Y (61772)
MZ/Y Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61772

off

Szabad venni whirlpool szárítógépet, vagy nagyon jól mesélsz az elhulló darabok javításából? :)

on

Előzmény: WHIRLPOOLDOKTOR70/5407070 (61764)
MZ/Y Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61771

Kivéve, ha műszakin megtosszák, aki elmulasztja a "javítást". Egyébként nagyon hülye helyzet, mert a tulaj nem tehet róla, viszont globális szinten nem mindegy, mit pöfög a pár millió autó.

 

Lehet, az lesz a megoldás, hogy módosítás nélkül visszasorolják 4-es kategóriába (azt csak hozza tán), a tulaj meg úgy hajtja be a vw-n a többlet adót, ahogy akarja.

Előzmény: Zozzantoz (61770)
Zozzantoz Creative Commons License 2015.10.14 0 0 61770

Ja hogy a tulaj dönthet, ez nem volt bekalkulálva:)

Előzmény: Törölt nick (61769)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61769

dizelgate

 

A szomszédomnak van egy A4-es 2.oTDI-je  DSG-s 2o12-es, magyar rendszámos, a POHU-tól vette.

Kapott egy hivatalos levelet a múlt héten, amibe leírják, hogy be fogják hivatni egy motor frissitésre valamikor a tavaszal és finoman felajánlják, hogy beszámítják az autót jó áron, ha vesz egy 2o15-ös E6-os A4-est.  Ötletes.:) 

A szomszéd azt állítja, hogy azért vette a kocsit, mert erős a motorja és nem fog elmenni. 

Kapot valaki ilyen levelet?

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61768

De az amit belinkeltem egy elég jól kigondolt megoldásnak tűnik, az ára is az.

 

Ha jól emlékszem extraként 2oo8-ban az O2-es kombira 69 euróba fájt az erősített felfüggesztés és fém motorburkolat is benne volt, ami egy 45 kilós cucc. 

Mind a négy rugó más volt. 

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (61767)
stevie-13 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61767

Pont igy volt megoldva az erositett felfuggesztese a O2-es kombimnak gyarilag, 25mm emelte meg a kocsiszekrenyt.

 

 

Biztos, hogy más volt a rugó és a lengéscsillapító karakterisztikája is.

 

És ez az, ami megdrágítja a projektet.

 

Az autó futóműve egy nagyon pontosan kicentizett rendszer, olyan nincs, hogy egy paramétert jelentősen megváltoztatunk, a többi meg változatlan marad.

Előzmény: Törölt nick (61766)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61766

Valami ilyesmi kell neked.

http://www.spaccer.com/en_PR/makes-and-models/skoda/octavia-combi.html

http://www.spaccer.com/en_PR/system/installation.html

De lehet gyartatni egy egyszeru aluminium gyurut, odaillo profillal es beszerelni a rugó tetejére. Egyszeruen feljebb emeli a kocsiszekrenyt a vastagsagaval.

 

Ha megrendeled es kifizeted elkuldik gyorspostaval. 

Pont igy volt megoldva az erositett felfuggesztese a O2-es kombimnak gyarilag, 25mm emelte meg a kocsiszekrenyt. 

Előzmény: Mr_Marell (61765)
Mr_Marell Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61765

Octi19, srudolf1, stevie-13

 

Köszönöm a visszajelzéseteket. A kőműves munka volt ami nekem is elsőnek eszembe jutott de ez ellen 2 dolog szól esetünkben. Egyrészt ez egy társasház ahol bizonyos szomszédoknak ez nem érdeke és nem igazán járulnak hozzá, a másik pedig, hogy a tér szűkössége miatt nehezen megoldható, hogy korrekt módon meghosszabbítva a lejárót kialakítani. (Költségét egyébként  120-150KHUF -ra taksálom speciáálisabb, időjárási viszontagságokat jobban tűrő betonnal) Szóval ebből az jönne ki , hogy a hosszú távú megoldás egy magasabb autó lenne…..  én meg egy Octavia fan vagyok…. szóval ezért kezdtem tájékozódni  az emelés megvalósíthatóságát illetően. A Porsche pest és Budánál jártam eddig személyesen, de nem igazán tudtak/(akartak) felvilágosítást adni… Szóval kutatok tovább…..:-)

Persze ilyenkor szóba jön a kocsi csere is. A használt autó kínálatban pedig elég ritka az emelt....Nincs valakinek esetleg egy emelt eladó Octaviája (O3, 2012<, 1,4 TSI) ?  

 

Előzmény: Octi19 (61744)
WHIRLPOOLDOKTOR70/5407070 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61764

Az Xesek gondolom felújítottak vagy újrahasznosítottak :)

Előzmény: Octi19 (61760)
racka_pw Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61763

Köszi az infót, akkor inkább biztosra megyek mert ha nem jó az alkatrész, a postázgatással csak elmegy a pénz, amit megspóroltam!

Előzmény: Octi19 (61762)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61762

Inkább vegyél bele cikkszámos eredetit! Kérjél alvázszám alapján ajánlatot Donitól az alkatrészes web-shopjából! Az biztosan jó és belevaló! ...szerintem nem is lesz annyival drágább de nem kell parázni sem a kompatibilitás sem a minőség miatt!

Előzmény: racka_pw (61761)
racka_pw Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61761
Előzmény: Octi19 (61760)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61760

Az ETKA szerint a vezérlés készlet cikkszáma a BES motorhoz: 06A 198 119 a vízpumpa cikkszáma sajnos nem ennyire egyértelmű összesen 4 cikkszámot hoz az ETKA de nincs megjegyzés, hogy mi szerint kell melyiket használni.

A cikkszámok: 06B 121 011 E, EX, L és LX.

Előzmény: racka_pw (61759)
racka_pw Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61759

Üdv mindenkinek!

Vezérműszíj + vízpumpa csere előtt állok. Ez már a második, mióta nálam van az autó és az elsőnél volt egy kis gubanc, ugyanis a szerelő olyan alkatrészt rendelt, ami nem volt megfelelő, ezt persze cserélte is, csak nem írtam fel a pontos típust. Azóta találtam egy bejáratott webshopot, ahonnan elég olcsón tudok rendelni, cserébe ha nem megfelelő az alkatrész, akkor pár napba telik a csere, ezért igyekszem utána járni a dolgoknak, mielőtt vásárlok.

Most is rákerestem és a webshop által felhozott termékek között nem nagyon látok különbséget, persze szűkösek az infók. A kérdésem csupán az lenne, hogy az autót többféle vezérléssel szerelték-e, és ha igen, akkor bontás nélkül van-e esély a típus megállapítására?

Octavia 2, 1,6 MPI, 2005/12, motorkód BSE kezdetű.

A válaszokat előre is köszönöm!

meibez6 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61758

Nézz utána annak is, hogy mikor cseréltek utoljára fékfolyadékot a kocsin! ; -)

Előzmény: SZ.LUI (61754)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61757

A szervizig hátralevő idő és km lekérhető a vezérlőből. Ülj be az autóba, add rá a gyújtást (az ajtó legyen csukva és hideg időben a figyelmeztető elhallgatását is várd meg) és nyomd meg a napi számláló nullázó gombját és tartsd lenyomva. Először nullázódik, de ha továbbra is nyomva tartod akkor vissza áll az előző állásra és kijelzi (kijelző típusától függően más és más módon) a még megtehető távolságot és a hátralévő napok számát.

 

Ha nem márkaszervizbe viszed, de szeretnél továbbra is rugalmas periódusban maradni (min15000 és max 30000km használattól függően és max 2 év, már ha eddig abban volt), akkor az csak diagnosztikai kábellel nullázható! Ha rögzített periódusban akarod használni (fixen 15000km és max 1 év) akkor az a műszerfalon is nullázható és akkor automatikusan át is áll erre, ha eddig nem ebben lett volna, akkor is!

 

A nyekergés több helyről is jöhet, nyekereghet az ajtótömítés és akár a lengéscsillapító is!

A vezérlés csereperiódusa a leírással ellentétesen 90 ezer km. A márkaszervizekben is így szokták, de illik megnézni, hogy megcsinálták-e. Egyébként ilyenkor az összes görgőt és a vízpumpát is cserélni szokták nem csak a szíjat mint ahogy az instrukcióban szerepel!
A generátorszíj ha már nagyon mélyre ül a bordákban és nagyon "hegyesre" vannak kopva a bordái, vagy ha vizesen már nyekereg, akkor cserére érett!
Az olajnál nagyon fontos, hogy a megfelelő VW jóváhagyással rendelkező olaj legyen, pláne a flexibilis intervallum esetén!

A szűrők esetén olaj levegő és pollen esetén minimum a MANN Filter legyen, de ha lehet akkor gyári cikkszámos! Vezérlésnél is illik maradni a cikkszámosnál, de ha szerelővel csináltatod, akkor bízd rá a beszerzést, hisz csak akkor vállal rá garanciát és ha valami van akkor elkerülöd, hogy az alkatrészessel egymásra mutogassanak...

Előzmény: SZ.LUI (61754)
Gianniz Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61756

Ha Bp-i környéki vagy, akkor vidd el egy hozzáértőhöz, pl. Doni, aki nem a legolcsóbb, viszont profin ért hozzá, és bármit megcsinál, de csak, ha szükséges.

 

A nyekergés nem komoly, VAG autóknál jellemző, meg kell nézni a futóművet. 130.000-nél a szilentcsere esedékes lehet, ami egyébként nem drága. 

Előzmény: SZ.LUI (61752)
Gianniz Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61755

A műszerfalon az olajcserét jelzi ki, ha esedékes. Fix 15.000 KM, vagy változó, ha céges nyilván utóbbi.

 

Olyan nincs, hogy akkor most nagyszervíz és minden csere. A vezérlést kell KM után, ami lehet 90.000-, de 200.000 Km is, motorszám és alvázszám alapján lehet meghatározni, de a szervíznek is tudnia kell.

 

A többit, fékbetét, tárcsa, aksi, stb. állapot alapján kell cserélni, nem KM után. 

Előzmény: SZ.LUI (61754)
SZ.LUI Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61754

Gianniz!

 

Gondolom kijelzi a műszerfal a közelgő szervízesedékességet. 

Előzmény: Gianniz (61751)
SZ.LUI Creative Commons License 2015.10.13 0 0 61753

Köszi szépen. Ezt nem találtam.

Előzmény: Octi19 (61750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!