A háló mindenképpen jobb mint a fekvő. :) Van némiféle reggeli is (kávé,víz,croiassant -a víz már az elején) fekvőben csak víz van talán.
Szerintem ha már addig elmész legalább nézz körül. Akár egy Metropol-Metropol kombó. Azt még szendvicsen meg vízen is ki lehet bírni. Vagy menj csak Drezdáig, ott szépen körbe lehet sétálni 2-3-4 óra alatt és megnézni a folyóparton a szép részeket.
Sokan kérdeztek engem is, amikor én Budapaestről úgy utaztam Kiskőrösre az Avalával, hogy Bruck an der Leitha állomásig egykori Liszt EC, majd onnan Avala :))
Sajnos nem láttam választ,ami felől érdeklődtem (volna): tervezek jövő hétfő-keddre egy berlini kiruccanást. Ami érdekelne, hogy a Metropol mennyire sokat késik?Berlinből 10.45-kor indul vissza a Jesenius, és 9.10-re kell a Metropolnak bentlenni. Elvileg ok a 95 perc csatlakozni??
Melyik kocsit érdemes a Metropolon választani?A háló arra a napra 10E-val több,mint a 6-os fekvő...
Ez a szombat egy egyedi eset volt a régi indulási időponttal és az új szerelvénnyel. De mostantól már odaúton nem olyan vészes, mert hajnali 5-kor indulni elég riasztó tény (Nekem már a hajnali 6 is érdekes dolog volt, sokszor inkább kimentem előző nap Bécsbe... még ha ezt a Dacia megbízhatatlansága is erősen indokolta. De inkább ezentúl is ez lesz, mert a jó kis üres fülkében még lehetett aludni sokat, a rj-n ez már nem fog működni.). A visszaúton azonban még sokaknak jól jöhet a plusz egy óra Bécsben, illetve a rj 69-hez meg az ICE 27-hez továbbra is megmarad a csatlakozás - és akkor még a belföldi forgalomról sem beszéltünk (habár ez a szezonalitása miatt szerintem nem fog akkora szerepet kapni).
Egyébként szépen teli volt mind a négy ülőkocsi, és az étkezősök is örülhettek, annyian voltak náluk is... (az asztalokon meg halomban álltak az üres Ursus-os dobozok... :-) ) és még mindig köröket ver a román étkezőkocsi a railjet-ek fedélzeti vendéglátására.
Lehetne ez a 2 ÖBB vagonos erősítés rendszeres, mert 10.-én is volt fotósismerős aki már fel sem szállt a 346-ra, mivel ugye csak 2 CFR ülőhelyes vagonnal közlekedett Bukaresttől Bécsig (az életbelépett új menetrend szerint). Aki fel is szállt, mondta, hogy ezzel többet soha...
Szóval az a 2 ÖBB vagon MINŐSÉGI erősítés lehetne rendszeresen, ha már úgysem jár egész évben BPK-Ws között a Dacia...
- Beograd már a szerb éjszakai és START-os GOSA-kocsikkal és négy csabai B kocsival indult
- a Jeseniusban már csak négy darab német kocsi volt, helyette a vonat elején a Moravia szerelvénye is érkezett
- Dacia már az új összeállításban jött, de az elején volt erősítésnek két ÖBB-kocsi is... tovább pedig öt halbersz*rt pakoltak rá, és dupla Traxx vitte
Igen főleg ott, mert 19 óra környékén bejelentették szépen sorban az összes vonatra a nem közlekedik-et, azt hogy győrből mennek a nemzetköziek, hogy mivel lehet eljutni győrbe senki nem mondta meg...
Bruck/Leitha és Parndorf között korlátozottan, de már mehet a forgalom. A győri ER vonatok és a Pozsony-Ligetújfalu felé közlekedő vonatok utasait továbbra is busszal szállítják Bruck és Parndorf között. A Pozsony felé utazást Marchegg felé javasolja az ÖBB.
Tehát a távolsági vonatok már a megszokott útvonalon haladhatnak.
Ha indulás előtt lehet tudni, hogy átszállítás lesz, azt azért igazán bemondhatnák. Rá kell kérdezni az osztrákoknál, hogyan jutnak el a népek Münchenbe (ha egyáltalán eljutnak!) és ezt tudatni velük időben!
Az szerintem legyen az osztrákok gondja, hogyan pótolják a saját területükön bekövetkezett forgalmi zavar miatt a müncheni vonatot. Nálunk meg miért ne mondanák be müncheninek? Tré Dzset, osztrák csúcstechnika, majd útközben ráérnek kommunikálni az utasoknak, mi lesz a végső megoldás. Át kell-e szállni Bécsben, és ha igen, mire.
Arra egyébiránt kiváncsi leszek, hogy a 15.10-es rj 68 utasai eljutnak-e Münchenbe még ma, ha igen, hogyan. Mert az ÖBB kereső szerint Bécsből rendben elmegy majd egy pót 68-as, a Budapestről induló pedig odáig megy csak. Mondjuk nagyobb összeget mernék tenni rá, hogy ezek a nagytudásúak a Keletiben majd a 15.10-es vonatot is bemondják majd müncheninek...
A 120-as vonalon közlekedő, romániába átlépő IC-k belföldi erősítése egyre aggasztóbb képet mutat, a Pannonia IC továbbra is gyorsvonati B és A kocsikat kap, a Kőrösben A kocsi jár másodosztályként, az Isteren Bpm-ek és Apmz van. Tiszta lutri, hogy melyik IC-be jut IC kocsi, és melyikben kell pótjegy váltása mellett sittes gyorsvonati vagonokban utazni.
Az első Lőkösházára közlekedő Viharsarok IC (ez van a Zaránd helyett) 3 kocsis volt vasárnap, két cseh vagon és egy magyar 1.o. Kíváncsi leszek, ebbe mi jut majd pluszba hétköznapokra, főleg csütörtök-péntek táján, mert a Zarándon anno Szolnokig álltam, pedig 5 kocsi volt akkor...
Keletiben nagyot alkottak utastájékoztatás címszó alatt. A 13.10-es müncheni jet gondolom a terelés miatt fordított szerelvénnyel megy, így az automata hangos fordítva mondta volna a kocsiszámokat. Emiatt élőszavas tájékoztatás volt, és innen indul a döbbenet! Bemondja, hogy ... Hegyeshalmon át... Hegyeshalomig csak.... Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom állomásokon áll meg. Aztán levegőt vesz, és elmondja, hogy az osztrák vasút tájékoztatása szerint a vonat Sopronon át közlekedik, Mosonmagyaróvárt és Hegyeshalmot nem érintve.... Miért kell két egymással ellentétes tájékoztatást adni 20 másodpercen belül? Miért nem lehet rögtön azt mondani rögtön, hogy Hegyeshalom helyett Sopronon át, Móvárt és Hegyest nem érintve?
És miért kell ezt még 4x ugyanígy, rosszul, és félrevezetően elmondani, ami helyett mondjuk be lehetne mondani azt, hogy kb. 2 óra késésre számítsanak az utasok Bécsig? Kabaré!
A rendelkezésemre álló információk szerint az Ister biztonságos vonat, az elmúlt egy évben semmilyen negatív jelzés nem érkezett hozzánk. Ráadásul vasárnaptól rendőri kísérés is van rajta a magyar szakaszon.
Mi igénybe vettük nemrég a Szatmárnémeti-Bukarest vonatot, Brassóigvannak rajta sokan, meg reggel Ploiestitől..... A párom aludt, én is el-elszundítottam, mindenünk megvolt..... De van rajta háló/kusett is.
A segítségeteket szeretném kérni. Pénteken utazom Budapestről Székelyudvarhelyre, vonattal Segesvárig és onnan autóval. Két lehetséges opció jött szóba: 13:10-kor a Keletiből a Marossal Teius-ig (Tövis), ahova 22:29-re ér a vonat. Van 57 percem átszállni, majd 1742-es Szatmárnémeti - Bukarest gyorssal Segesvárra (01.23-ra). Másik lehetőség az Ister 19:10 ---> 06:06 közvetlenül. Először is biztonságos az Ister? Lehet rajta aludni vagy felejtsem el? Másrészt Tövisről tud-e valaki valamit, biztonságos-e késő este és a román gyorsvonat milyen lehet biztonsági szempontból?
Szerintetek bele merjek vágni egy Budapest-Berlin-Bpest Metropol-Jesenius párosba?Elvileg 9.10-kor van a Metropol Berlinben és 10.45-kor indul a Jesenius,ha pedig Südkreuzon szállok le, 110 percem van elérni vissza...elvileg nem lesz nagy tél a hétvégén majd,szóval bevállalható vajon??Vagy a Metropol is késős vonat??