Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie wonder Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3262

én most kívánom majd eladni a 2003 szeptemberi 131 le-s limitedemet 136.000 km-el és még úgy nézem, hogy az ára valahol 3.3-3,6 m.Ft körül járhat

 

Ez teljesen realis, az szempontombol hozzatennem, hogy sajnos. Mert en ugye vevokent erdeklodnek, de ennyiert nem tartom jo vetelnek.

 

(Kulonbozo okok miatt par even belul mostanaban indulok negyedszer autovetelnek, de ahogy harom sajat es ket ceges Octavia utan sorozatban harom Laguna kovetkezett, most is a Renaultnak all a zaszlo. Egy ilyen negy eves, 130 ezer koruli futasteljesitmenyu dizel Laguna tipikus ara 1-1.2 millioval alacsonyabban van, mikozben felszereltsegben gazdagabb, passziv biztonsaga jobb.)

 

 

Előzmény: k robert (3261)
k robert Creative Commons License 2007.12.26 0 0 3261
Elöször is Kellemes Karácsonyt nektek!

Szili 76

Teljesen igazad van ebben a témában szerintem

én most kívánom majd eladni a 2003 szeptemberi 131 le-s limitedemet 136.000 km-el és még úgy nézem, hogy az ára valahol 3.3-3,6 m.Ft körül járhat igaz nem fekete meg ezüst a színe hanem bordó de hátha valakinek ez teszik, egyébbként a nagy kategóriában szerintem enek a legjobb talán az értéktartása sőt nem csak a nagy kategóriában, hanem a többiben is csak néhány olyan un. híres autó előzi meg a %-os értékveztést mint Toyota Yaris, Corolla, de ezek hirhedten értékálló autók, de mindent összegezve a superb-nek nincs mit szégyenkeznie nagyon jó az értéktartása / természetesen nem az első 1/2 évben /

esetleg ha valakit érdekel akkor dobjon egy mailt mert az enyém kb 2 hét múlva eladó lessz

üdv . Robi

ui.: na meg természetesen Boldog Új Évet
Előzmény: Törölt nick (3259)
bigjohni Creative Commons License 2007.12.25 0 0 3260
"Képzeld el, ha egy 12 millió körüli autód lett volna.... Ott mennyi lett volna a kilóméterenkénti értékcsökkenés.... Huuuu. Jobb nem kiszámolni..."
vagy a 12 millás autót eladni 1 hónaposan 2e kilométerrel.
Tökre nem életszerű, de szép szám jönne ki a végén. (kb 1000 Ft/km)
A következő téma legyen inkább a deszkaborítás
:)
Előzmény: Törölt nick (3259)
ryenn Creative Commons License 2007.12.25 0 0 3258
Bocsi,de ez nálam nem ez nem jött be. 10 hónap alatt 10 ezer km után - 1.8 millió bukás. Az 180 ft /km.
Ezt nevezzük érték álló autónak? Még szerencse, hogy a márkakereskedő egy másik Superbe beszámolta! igy csupán 1,2 millió a bukta!
Egyébként semmi bajom az autóval nagyon megy /chippelve/ keveset eszik, kényelmes stb...
Végig néztem a többi hasonló kategoríás kocsit. Még mindig a Superb adja a legtöbbet ennyi pénzért./ 6 millió körül a többi márka csak kissebb kategoriást tud biztosítani/
Tehát 6 körül a Skoda adja a legtöbbet!
Előzmény: Törölt nick (3256)
Bora1 Creative Commons License 2007.12.25 0 0 3257
Igen, vissza ültem a Mercedesbe. A Superb megtanította imádni ezt az esetlen kurvát :)
Sajnos eladni még nem tudtam, így kiadtam bérbe.
Előzmény: langsam (3255)
langsam Creative Commons License 2007.12.25 0 0 3255
Ha jól fordítom le amit írtál, akkor visszaültél a Mercibe és eladtad a Superbet ? Ha nem vagyok indiszkrét mennyiért ? Nem akarom eladni az enyémet, csak az értékvesztése érdekelne. Üdv.
Előzmény: Bora1 (3254)
Bora1 Creative Commons License 2007.12.25 0 0 3254
Ohhh Uram, ez kedves Öntől :)))))
Most, hogy vissza ültem az úri kurvába, nem nagyon van tapasztalatom a Superb-el. Ergo, nincs mit írnom. És mióta nem én ülök benne megint tetszik az autó :)
Előzmény: langsam (3237)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3253
Minden kedves Fórum tagnak nagyon kellemes, békés, meghitt Karácsonyi Ünnepeket és minden jót kívánok ezzel a régi, de csodaszép Superbbel.
Igazán hozhatna egy ilyet is a Jézuska.....
Üdv Mindenkinek.
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3252
Most látom csak hogy helyesen :-)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3251
Naivság lenne azt képzelni, hogy valahol elrejtve nincs benne a marketing is.
És a profi hozzászólásaid alapján a naívság az nem jellemző Rád... :)
Előzmény: stevie wonder (3247)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3250
Csak úgy érdeklődésképpen: Vitt már valaki garanciális szervízre Superbet úgy, hogy benne volt a Steinbauer ?
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3249
Köszi, a Mobil1 5-50 Rally-t nem akartam beleönteni, tudom hogy nem belevaló, csak példának hoztam fel. Egyébként hogy lement az ára...

Azt viszont nem értem, hogy ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor mindenki vinne a garanciális szervízbe 4-5-8 liter (motorja válogatja) olajat 2-2,5 ezer pénzért, és a márkaszervizek által 3-4szeres áron, 7-8ezer pénzért kínált olajat köszönettel nem kérné, és megtakarítana 20-30-40ezer forintot. A Superbel abból 2000 km-t lehetne autózni, az már tétel...

Ehhez képest az ismerőseim többsége szívja a fogát és garanciális időn belül fizet mint a katonatiszt. És lehet hogy én is nyuszi módjára fogok majd a szervíznél viselkedni...

Pedig jó iskolám volt: Saabnál kis szervíz 110ezer, nagy szervíz 230ezer pénz volt.
Semmi sem romlott el, mechanika minden jó, csak szűrők, olajak, szíjak....
Előzmény: stevie wonder (3246)
stevie wonder Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3247

Mi is az az R & D ? Kutatás-fejlesztés + reklám ?

 

Research and Development, Kutatas-fejlesztes, K+F :-)

 

A marketing nincs benne.

Előzmény: langsam (3244)
stevie wonder Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3246

Olajfogyasztása minden motornak van, kell hogy legyen

 

Ez a turbos motorokra igaz elsosorban. A legtobb motor olajfogyasztasa termeszetesen nem nulla, de alig merheto. Nalam meg egyetlen auto sem fogyasztott olajat, kiveve eletem elso ketutemu Wartburgjat.

 

A PDTDI Castrol szemre, folyásra ugyanolyan volt, mint a kedvenc olajam a Mobil1 5-50 Rally Formula, tehát rossz nem lehet

 

Szemre es folyasra a Danko Pista is nagyon hasonlit a Gere-fele Kopar-ra :-)

 

Sajnálom, hogy a Skoda nem a Mobilt preferálja.

A Fiat-csoport preferal (Selenia), a Renault is (Elf), a PSA is (Total). A VAG-csoport nem preferal. Van olyan markaszerviz is, akiknek a Mobil-lal van szerzodesuk.

 

A VAG csoportnak csak az fontos, hogy a motorhoz hasznalt kenoanyag rendelkezzen a VW (jo kis bevizsgalasi penzert mert) sajat jovahagyasaval. A Te autodra talan az 507.00 eloiras vonatkozik -- ez benne lesz a gepkonyvben.

 

Az altalad emlitett konkret olaj csak az 505.00 eloirasnak tesz eleget, PDTDI MOTORBAN TILOS HASZNALNI!

 

http://www.formula3000.hu/shop/product_info.php?cPath=42&products_id=129

Előzmény: langsam (3236)
bigjohni Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3245
Szerencsétlen véletlen, hogy a szervizben mol olajat használnak (valamiért útálom az egész céget, ezért nem vagyok hajlandó beletölteni) ezért mindíg viszem a Castrolt.
Soha nem volt gond, (talán azért mert soha nem volt gond) (mármint az autóval)
:)
Előzmény: langsam (3241)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3244
Mi is az az R & D ? Kutatás-fejlesztés + reklám ?
Előzmény: stevie wonder (3243)
stevie wonder Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3243

Ahogy hallottam, nem szeretik, ha valaki hozott olajat kéri beleönteni, ha meg az autóval motorikus gond van, megpróbálják a hozott olajra "kenni" a hibát.

 

Ehhez semmi kozuk. Bele kell onteniuk az altalad hozott olajat, amennyiben az teljesiti a motornak megfelelo VW jovahagyast. Ennek a tenyet a szervizkonyvben is rogziteniuk kell.

 

Ami a vezeto olajmarkakat illeti, a Castrol es a Mobil mindenkeppen kozottuk van, egyutt a francia Total-csoporttal, aShell-lel es a BP-csaladdal. Ezek a cegek koltik a legtobbet R&D-re.

Előzmény: langsam (3241)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3242
És a műfaborítás ? :)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3241
Garanciaidő alatt sajnos olyan olajat érdemes beletenni, amit a márkaszervíz preferál. Ahogy hallottam, nem szeretik, ha valaki hozott olajat kéri beleönteni, ha meg az autóval motorikus gond van, megpróbálják a hozott olajra "kenni" a hibát.
Szóval elég sokáig meg van kötve az ember keze az új autónál az olajfajta terén, ezért mondtam, hogy a Mobilnak jobban örültem volna. Bár a Saabnál a Mobil legjobbnak mondott olaja mellett szállt el a turbóm, persze tudom hogy ezer és egy oka lehetett annak is. De természetesen a Castrol sem rossz. Csak elmélkedés.
Előzmény: bigjohni (3240)
bigjohni Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3240
"Amikor valaki dicsekszik nekem, hogy két olajcsere periódus között a nívópálcán az olajszint 1 mm-t sem csökkent, akkor vagy lódít....."
Előző autóm (OI 1,6 GLX) 15e alatt 1mm-t sem fogyasztott, és a színe is normális maradt. Külömbség csak az hogy benzines volt és eggyel kevesebb turbó volt rajta (konkrétan 1 sem)

"De hogy a Castrol mint vezető olajmárka, hát nem tudom mit szólna hozzá a Mobil..... Sajnálom, hogy a Skoda nem a Mobilt preferálja."
Mindenki azt tehet bele amit akar, vagy amit jónak talál és akkor cseréli amikor akarja.

"Azt meg külön rossznak tartom, hogy egy motor, vagy egy olaj két szervízperiódus között nem bírja ki olaj utántöltése nélkül."

Van sokkal rosszabb is. (meg jobb is)
Előzmény: langsam (3236)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3239
Akkor megnyugodtam, 65-70ezer km/év az már komoly futásteljesítmény, én max a felét, ha megyek. Üdv.
Előzmény: Törölt nick (3238)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3237
Szervusz Bora1 ! Hiányoztál ! Ezt nem is én írtam le... Üdv.
Előzmény: Bora1 (3234)
langsam Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3236
Amikor valaki dicsekszik nekem, hogy két olajcsere periódus között a nívópálcán az olajszint 1 mm-t sem csökkent, akkor vagy lódít, vagy motorjavításnak néz elébe. Olajfogyasztása minden motornak van, kell hogy legyen, ha nem változik az olajszint, akkor az valahonnan pótlódik, felhígul az olaj, erre mondtam, hogy általában hűtővízből, valamilyen hibából eredően. Természetesen tudom hogy a motor nem hűtővízzzel megy... :)

A PDTDI Castrol szemre, folyásra ugyanolyan volt, mint a kedvenc olajam a Mobil1 5-50 Rally Formula, tehát rossz nem lehet, ráadásul Te is megnyugtattál, hogy vagy ugyanaz az olaj, vagy még jobb is lehet. Különböző olajokat én sem szoktam keverni, de itt lehet hogy vértestvérek üdvözlik egymást a motorban...

De hogy a Castrol mint vezető olajmárka, hát nem tudom mit szólna hozzá a Mobil..... Sajnálom, hogy a Skoda nem a Mobilt preferálja.

Azt meg külön rossznak tartom, hogy egy motor, vagy egy olaj két szervízperiódus között nem bírja ki olaj utántöltése nélkül. Komikus, amikor egy új autó átadásánál valakinek vagy a kezébe nyomnak 1 liter olajat, vagy szóban nyomatékosan felhívják rá a figyelmet (pld.nekem) vagy a gépkönyv kiabálja, hogy figyeld a szintet, mert hazavághatod a gépet. Én kifejezetten élvezem a foglalkozást a géppel, de több ismerősömnek a motorháztető kinyitása is nagy kihívás.
Fiat szervizes ismerősöm mesélte, hogy az olajszinttel az új autóság miatt nem foglalkozó tulajok minimum alatti szintekkel, roston félig átsült motorokkal mennek be a szervízbe garanciális olajcserére, és ha nincs is rögtön motorgenerál, a garancia idő végére garantáltan kikészül a motor, és akkor a motorjavítás/felújítás már fizetősen ugye kinek szolgál a hasznára....
De szerinte a többi márkánál is hasonló a helyzet.....

Szóval itt valami nem stimmel, ahogy Kállai mondja a Tanuban.

Üdv.
Előzmény: stevie wonder (3233)
Bora1 Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3234
Legutóbb, mikor a Superbemmel találkoztam 7-8000 között volt a futása, és éppen olajért jajveszékelt. Filóztam én is, hogy mi a gitárt löttyintsek bele, de végül maradtam a márkaszerviznél vásárolt olajnál. Asszem olyan 6-7ezer pénzbe került.
Egy fél doboznyit löttyintettem bele, annyi elég is volt. Most számításaim szerint olyan 12ezer lehet benne, és mivel kíváncsivá tettetek meg is fogom kérdezni az embert, hogy bele öntötte-e a maradékot.
stevie wonder Creative Commons License 2007.12.24 0 0 3233

az a gond, ha egy motornak "nincs" olajfogyasztása, mert akkor a motor máshonnan pld. hűtővízből pótolja...

 

Ez nem igy van. A legtobb motor sem olajat, sem hutofolyadekot nem fogyaszt, kizárólag az uzemanyagot :-)

 

Vannak olyan motorok, ahol az olajfogyasztas a motorkonstrukcio resze (ilyen pl az Opel ECOTEC motorcsaladja -- ott a lehuzogyuruk anyaga kifejezetten lagy, hogy hideguzemben se karositsak a henger falat, csokkentve a kopasokat: viszont pont emiatt nem is 100% hatekonyak, nem huzzak le a teljes olajfilmet a hengerfalrol, a kenoanyag egy resze "bennég" az égéstérben), es vannak olyan motorok, ahol inkabb illesztesi problemak miatt szokik az olaj, ilyen a VAG csoport 1.4 16V benzines motorjainak nehany rosszul sikerult evjarata.

 

A turbos motoroknal termeszetes némi olajfogyas, hiszen a kenoolaj ott a turbina csapagyait is keni. De a turbo miatt nem fogyhat a hutofolyadek :-)

 

 

pont a long-lifes Castrol miért állít elő kizárólag PDTDI motorokhoz való olajat is ?

 

Egyaltalan nem biztos, hogy a ket olaj nem ugyanaz :-) Leszamitva a csomagolast persze. A motorolajos topikba rendszeresen ir Rendes Béla (ez az igazi neve), a Castrol magyarorszagi kozpontjanak egyik mernoke (SLX-350 a nickje), de erre a kerdesre o sem valaszol :-)

 

Egyebkent a longlife olajok nem jobbak, mint a sima PDTDI-olajok, eppen ezert elkepzelheto, hogy a Castrol (mint vezeto vilagmarka) PDTDI olaja eppenseggel jobb vedelmet jelent a motornak, mint a longlife-valtozat!

 

 

A PDTDI 2000 baros befecskendezési nyomása nem hozhat magával nagyobb égési csúcsnyomást, hogy ezzel együtt kicsit több motorolaj fogyjon ?

 

 

Ezek nem osszetartozo fogalmak :-)

 

A magas homerseklet annyiban jarulhat hozza az olajfogyashoz, hogy elviekben magas homersekleten a folyadekok, igy az olaj is viszkozusabbak, es be tudnak kuszni az egesterbe (vagy a hengerfal es a dugattyu lehuzogyuruje kozotti resben, vagy a turbina tomitesein keresztul).

 

De ez aligha igaz a PDTDI motorokra: a gyari ajanlasban siman ott vannak az elvileg legvekonyabb xW-30-as motorolajok. (A Renault peldaul kifejezetten tiltja a 30-as melegoldali viszkozitasu olajok hasznalatat a dCi motorokba!)

 

 

Nézni kellene az olajat is magát. A korábbi Mercimnél a motorolaj szennyezettségét is vizsgálta az elektronika, olajmintán keresztüli átvilágítással az olajban lebegő részecskék sűrűségét is figyelte és ezt is felhasználta az olajperiódus meghatározásánál. Mint az 5-ös BMW-nél is.

 

Na, pont ezt a draga, es a legkisebb uzemzavar eseten megbizhatatlanna valo technologiat valtja ki a VAG rendszere, ami ugyan "butabb," de osszessegeben megbizhatobb. Ja, es emiatt kell a referencia-olajat hasznalni ;-)

 

 

De mivel ezt is a Castrol gyártja, szerinte pont ehhez a motorhoz, nem hiszem, hogy bajt csináltam volna vele.

 

 

Nagy bajt termeszetesen nem csinaltal, de a motorodban levo olaj most mar nem a referencia, igy a kompjuter nem fogja tudni pontosan megmondani, mikor jott el a kovetkezo csere ideje.

 

Olajokat keverni a mai vilagban egyebkent is kockazatos. A korszeru, szintetikus olajok ketharmadat (!) teszik ki a kulonbozo adalekok: ezek vegyi anyagok, amik egy "koktelon" belul biztosan neutralisan viselkednek, de egy masik olaj adalekaival kialakulhatnak kontrollalhatatlan kemiai reakciok, amelyek nyoman egy-egy adalek kedvezo hatasa semlegesedhet, esetleg meg is fordulhat.

 

Szintetikus olajokat nem keverunk egymassal!

Előzmény: langsam (3232)
langsam Creative Commons License 2007.12.23 0 0 3232
1. A 2,5 dl olajat mindig saját garázsban sík talajon, hideg motorral nívópálcán nézve mértem, tehát ennyi tényleg elfogyott, de tudom hogy nem baj, az a gond, ha egy motornak "nincs" olajfogyasztása, mert akkor a motor máshonnan pld. hűtővízből pótolja...

2. Értem, de akkor pont a long-lifes Castrol miért állít elő kizárólag PDTDI motorokhoz való olajat is ?

3. Oké, de a nem-melegedés azért általános diesel sajátosság. A PDTDI 2000 baros befecskendezési nyomása nem hozhat magával nagyobb égési csúcsnyomást, hogy ezzel együtt kicsit több motorolaj fogyjon ? Nem ezért van (szó,ami szó) olyan csúnya zajos hangja ?

4. Ha csak az indításból és a motorterhelésekből sakkozgat a kompjúter, az elég szomorú. Nézni kellene az olajat is magát. A korábbi Mercimnél a motorolaj szennyezettségét is vizsgálta az elektronika, olajmintán keresztüli átvilágítással az olajban lebegő részecskék sűrűségét is figyelte és ezt is felhasználta az olajperiódus meghatározásánál. Mint az 5-ös BMW-nél is.

Én már a vett olajból 2,5 decit utántöltöttem, de most persze elbizonytalanodtam.
De mivel ezt is a Castrol gyártja, szerinte pont ehhez a motorhoz, nem hiszem, hogy bajt csináltam volna vele. Nagy csere-bere nem lehet, mert a szervízben úgyis betöltik a szerintük jó olajat, én meg számításaim szerint max 7,5 decit töltök összesen utána.
Üdv.
Előzmény: stevie wonder (3231)
stevie wonder Creative Commons License 2007.12.23 0 0 3231

Szerinte a gyár csak úgy tudja a rugalmas 25-30ezer km körüli szervízperiódust tartani, hogy direkt túl viszkózus olajat ír elő, amelyet az amúgy is magas hőfokon járó PDTDI motorok folyamatosan esznek (1 l/10ezer km minimum, de van akinek 7ezer km-re 1 liter) így a tulaj kénytelen olajat utána önteni, és a szervíz periódus végére már az olaj 2/3-a lecserőlődött.

 

 

Jesszus pepi! Te miert utkozol folyton idiotakba? :-)

 

1) 250 gramm olajfogyasztas nem merheto, az nagyjabol a meresi hibahatar. Eleg, ha az ut tuloldalara parkolsz, es -- esetleg -- mar meg is van a hianyzo mennyiseg. (Minden ut a szele fele lejt, hogy az esovizet elvezesse, igy a karterban is maskepp all be az olaj.)

 

2) A "sima" PDTDI motorolajok kozott es a long life valtozatok kozott nincs mas elteres, mint hogy a long life olajok osszes merheto parameteret meghatarozza a VAG. Ez nem egy "jobb" olaj, hanem egy olyan, aminek a parameterei eppen megfelelnek a VAG referencianak -- az elhasznalodast szamolgato kompjuter ugyanis csak igy, a referencia ertekekre bazirozva tudja megsaccolni, mikor kell legkozelebb olajat cserelni.

 

3) A PDTDI motorokban uzem kozben nem all elo magas homerseklet, ez teljes felreertes. Minden muszaki magyarazat helyett: a PD TDI-s motoru autokban kiegeszito futest alkalmaznak, mert kulonben a hutofolyadek nem melegszik fel annyira, hogy gyors futesre legyen kepes az utasterben.

 

4) A rugalmas szervizperiodus valoban rugalmas. A 30 ezer kilometert csak a hosszabb tavu utakon, kozepes sebesseggel terhelt autokkal eri el, de szelsoseges esetben kepes a gyari "nem-rugalmas" 15 ezer elott is szervizbe kuldeni. (Varosban, minusz huszban, utanfutot vontatva rovid utakon.) Alapvetoen a hideginditasok szamat, a kulso homersekletet, es a belso jeladok informacioi segitsegevel a motor terheleset jegyzi fel, ezekbol sakkozza ki, hogy mikor faradt el az olaj.

 

5) A fentiek ismereteben vidd vissza az olajat. Szabadon eldontheted, hogy a "szakember" fejere boritod-e, vagy inkabb a penzt kered vissza.

 

Ha inkabb betoltod, akkor a kovetkezo olajcsered ideje -- fuggetlenul a kompjuter uzenetetol -- a 15 ezredik kilometer utan lesz esedekes.

Előzmény: langsam (3226)
langsam Creative Commons License 2007.12.23 0 0 3230
Köszi szépen, jó tudni, pont ilyenekre akartam rákérdezni.
Már több mint 30 autóm volt életemben (nem dicsekvés, szerényebb árfekvésüek voltak, sokfélét kiakartam próbálni) A legjobb fogyasztása a Superbnek volt, második helyezett egy 1,3-as Suzuki volt, legnagyobbként pedig (tökéletesen beállítva !) 25,2-t evett egy kis mohó.
Mindegyiknek volt valami szerelési trükkje, amit rossz esetben a saját bőrömön tanultam meg.
Csak egy horror példa Svéd márkánál:
1. Műszerfal alsó borítólemez leszerel 2. Kesztyűtartó leszerel 3. Lábtéri és kesztyűtartó világítás kiköt 4. Kesztyűtartó klímacső kiköt 5. Műszerfal alatti belső szellőzőház kibont (!) 5. Pollenszűrőt kijátszani. Ugyanaz vissza, az ugye 10 pont, ha 11-iknek nem számoljuk, hogy a sebtapasszal kézfej szükségképpen ellát.
Nulla hely, nulla láthatóság. Jó móka, először egész délelőttös elfoglaltság, csak később tudtam lejjebb szorítani a szintidőt.
Ezért (és ugye a garancia miatt) kérdezek előtte inkább.
Köszi szépen. Üdv.
Előzmény: Törölt nick (3229)
langsam Creative Commons License 2007.12.23 0 0 3228
Köszönöm.
Előzmény: bigjohni (3227)
bigjohni Creative Commons License 2007.12.23 0 0 3227
" Mert én sem hiszem el, hogy egy olaj normálisan rugalmas vezetési stilusban használt motorban kibírna 100 %-os védő és szűrő képességgel 30ezer km-t, és akkor még nem beszéltünk az olajszűrőről."
Jövőheti aktuális téma: műfaborítás
:)

"2. Más. Hol is van a Superben a pollenszűrő és hogyan kell kicserélni ?"
Az akku mellett (ha szemben állsz, bal oldalon) le kell venni a szigetelőgumi oda eső részét, utána fel lehet hajlítani a műanygot. (kb.10perc)

"3. A levegőszűrő cserének van trükkje, vagy normál műszaki érzékkel cserélhető ?"
Cserélhető, én ki "szoktam" venni az egész házat. (kb. 20perc)
Előzmény: langsam (3226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!