Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pierr_Kardán Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61902

Olajhőmérő van, de vízhőmérő nincs a kocsidban? Milyen verzió?

 

Nekem O3-ban a vízhőmérő ott van a műszerfalon, az olajhőmérőt viszont a menüből kell kikeresni. Szoktam az olajhőmérsékletet nézegetni, sajnos 50 fok alatt nem mutatja a hőmérsékletét.

 

Ha elindulok, akkor a vízhőmérő 1-2 perc múlva fent van 90 fokon, de az olajhőmérő csak 4-5 perc múlva éri el az 50 fokot. Addig igyekszem kímélni a motort, ha tehetem.

Előzmény: VAG (61900)
skt15 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61901

200000 körül szoktam eladni őket korábban. Mostanában inkább 100000km alatt.

És mindig 0 km-től kezdve használom. De a lényeg, hogy mindig tudom mikor regenerál, legyen az sor4-es, vagy V6-os.

Előzmény: Törölt nick (61899)
VAG Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61900

Az enyém kiírja, szoktam is nézegetni. A vizet mondjuk nem, de az nem is annyira érdekel.

Előzmény: MZ/Y (61894)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61899

Mennyit futott a kocsid?

Előzmény: skt15 (61898)
skt15 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61898

"A jól működő részecskeszűrő észrevétlenűl regenerál"

 

Én 99%-ban tudom, hogy mikor regenerál, úgyhogy annyira nem észrevétlen. Sárga ikont még sosem láttam a műszerfalon.

Előzmény: Törölt nick (61897)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61897

Egy szervízbe az alvazszám alapján meg tudják mondani, de kell legyen egy sárga ikon a műszerfalon is, ha rateszed a gyujtást, akkor felgyúl, a motor beinditása után elalszik.

Nekem két részecskeszűrős PD TDI 2oo8-as Skodám van. Ezek 2 literesek, BMM motorkoddal, de 8 szelepesek, vagyis egy felfúrt BXE, nagyobb turbóval.

Pár dologra kell vigyázni:.

 

Olajcsere 15e km-nél, specialis olaj jár bele 5o7.oo és hamumentes (vagy kénmentes)

Van egy szelep, ami néha tönkremegy, de ez egy filléres alkatrész, ad hibakódot is- nekem kétszer cserélték

A városi üzemmódot a részecskeszűrős autó nagyon nem szereti

Néha ki kell mosatni egy speciális anyaggal

Kell keresni egy szakembert, aki ért hozzá

 

 

A jól működő részecskeszűrő észrevétlenűl regenerál és nem kell vele foglalkozni. 

Ha nem működik jól, akkor kigyúl az a sárga ikon és a MIL lámpa is. 

 

Előzmény: Törölt nick (61877)
Blackslac Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61896

Meg tudnád adni a hangszóró átmérőjét? Az OI és OII-be 16 cm-es első hangszórók voltak. Esetleg tudnál magáról az első ajtóról (leszedett kárpittal persze) egy nagyobb felbontású képet közreadni?

 

Az OII-be 6 db szegeccel vol trögzítve a gyári "gagyi", amikor cseréltem, kiemelőkeretet kellett vennem. (Azt már viszont lehetett csavarozni, mert hozzá lehetett belülről férni.)

 

Az ajtóborítást hogyan szedted le? Egyelőre csak felületesen néztem, így nem tudom, hogy mi alul középen az a pöcök :)

Előzmény: (M)Ákos (61883)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61895

A testverem a mult heten vett egy feher VW Tiguant, 2104 model azt hiszem, E5-ost 4x4-est, 2.o TDI CR 15o Lovast, keszletrol. Addblue tartalyos.

A valto DSG-s 7 sebesseges es olajos.

A kezeloszervek szinte ugyanazok mind a Skodaba, van benne parkoradar es hatul kamera, a fejegyegyseg pont olyan mind a Bolero. A kezifek elektronikus. Van rajta kanyarkovetos Bixenon es  faradsag figyelo rendszer. Az uleshuzat az nagyon gagyi. A kormany formaja pont olyan mind a Scoutban, csak nincs rajta a Scout jelveny az aljan es a multikormany funkciok gombosak nem tekerosek.

A csomagtarto eleg kicsi, de meglepoen nagy a labter a hatso ulesen. 

 

MZ/Y Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61894

Mint ahogy a pontos olajhőmérséklet is csak zavarná az egyszeri júzert, ne játszunk az idegeivel, elég neki akkor idegeskednie, ha valahol külföldön, a hegyre menet jön a túlmelegedés? :)

 

Bár úgy rémlik, Stevie szerint jó ez így, nekem szimpatikusabb lenne a valós visszajelzés. Akit nem érdekel a dolog, úgysem zavarná, ha a zöld tartomány tetején járna, akit meg igen, még időben kezdhetné keresni, mi a rák van.

Előzmény: Octi19 (61891)
skt15 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61893

Az első 2 mondatodat gondold végig mégegyszer.

Előzmény: stevie-13 (61892)
stevie-13 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61892

álatalában napi 2x30 at megyek, ebből 20 kmer pálya.

 

Akkor nem nagyon fog regenerálni. Az autópályás használat simán kiégeti regenerációs ciklus nélkül is. Én most szinte csak pályázom, és nem is érzékeltem, hogy bármikor regenerálna....

Előzmény: Törölt nick (61877)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61891

Gyanítom, hogy más okai vannak. Sokkal inkább az az oka, hogy az átlag júzert nem akarták zavarni ilyen aprósággal, hiszen ha éppen nem tudta befejezni a regenerálást akkor majd másnap befejezi, mert amint bemelegszik az autó ismét el is kezdi. ...és nem is kell neki 20km, az már csak akkor kell amikor szinte teljesen eldugult és már szól, hogy akkor most tényleg csinálja végig a paraszt, mert tönkremegy az autója.

Előzmény: Draganovic (61884)
Octi19 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61890

Azért menj biztosra, a UNIX azért hozza hozzá, mert létezik hozzá, de itthon nagyon ritkák voltak, mert amellett, hogy drága, még a PD motorokkal sokkal kevesebb volt az élettartama, mint a CR dízelekkel. (ott sokkal egyszerűbben és biztosabban megoldható a regeneráláshoz szükséges utó-befecskendezés)
A németeknél nagyon sok volt, mert adókedvezmény volt rá ha volt az autóban, de itt ilyen nem volt!

A hirdetésbe sokan sok mindent beleírnak, még az elvileg hozzáértők is, de legegyszerűbben úgy mehetsz biztosra, ha felhívod a legközelebbi márkakereskedést és az alvázszám alapján utánanéznek. Simán megmondják, hogy van-e az autóban, vagy nincs. Elméletileg a PR kódokból is kiolvasható lenne, de ebben nem vagyok biztos. Ha megvan a szervizfüzet, vagy a csomagtartóban lévő matricán még olvashatók ezek a kódok, akkor ezen az oldalon dekódolhatod: http://www.octinfo.com/index_hu.php?p=vag_hu

Itt látható a matricáról némi segédlet és éppen a rugalmas szervizperiódust jelölő kódot magyarázzák.

Előzmény: Törölt nick (61881)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61889

na pont ezen agyaltam én is, hogy honnan lehet megtudni mikor van action, mert akkor nem állítanám le, de ezexerint igaz a mondás:  boldogok a lelki szegények, mert fogalmuk sincs mi a dpf és nem aggódnak miatta:-)) 

 

Előzmény: Draganovic (61884)
(M)Ákos Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61888

A szegecseket is le lehet fúrni :)

Miért szeretnél hangszórót cserélni?

Előzmény: Pierr_Kardán (61885)
Draganovic Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61887

Mindegyik Octaviaban szegecselve van megoldva.

Előzmény: Pierr_Kardán (61885)
Draganovic Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61886

Ezek olyan dolgok pl mint az izzo csere amelyik auton nem lehet az autopalya szelen 5 vagy 10 perc alatt kicserelni barmelyik izzot azt a markat es tipust es gyartot kemeny buntetesre itelnem!

Előzmény: Draganovic (61884)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61885

Köszi, de az enyém a normál fapados hangszórós kivitel. Mit jelent az, hogy oda van szegecselve? Nem bontható a hangszóró rögzítése?

 

Remélem, hogy a normál verzió nem szegecselt, annál van valószínűsége a cserének (a Cantont elhiszem, hogy örök darabnak gondolják).

Előzmény: (M)Ákos (61883)
Draganovic Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61884

Ettol tudok kiakadni.

 

Egy kibaszott jelzest nem tudnak vagy uzenetet beleirni ,hogy figyelj parasz most regeneralok meg mennyel 20 km ert ha tudsz mert kulonben nem tudom befejezni es az nem tesz jot!

 

2012-es kozepkategorias autom van tele minden uzenettel jelzessel,kiirva ,rajzban a Navira vetitve a masik kijelzore is minden kiveve azt a kibaszott dolgot hogy mikor regeneral az auto.

 

Ez tenyleg kiveri nalam a biztositekot.

 

Mondjuk en heti 800km-ert megyeknalam valoszinu nem gond ez a kerdes ,de jozsi bacsi meg Teri nenei meg meg sokan akik surun varosoznak sokat segithetne.

 

Ahiper szuper autoipar ennyit nem tud megtenni,vagy csak egy kis jelzes kis lampacska hogy eppen regeneral a gep annyi nem is muszaj kiirni a muszerfalra esetleg vagy a Navira kirajzoli eleg lenne egy kis halvany LED lampacska pl a visszapillanto tukorbe es az halvanyan egne mikor regeneral!

 

Biztos hogy ez direkt van.

Hogy a paraszt minnel elobb eltomitse a szurot.

Előzmény: Törölt nick (61877)
(M)Ákos Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61883

Ja, a hangszóró. Jelenleg van egy ilyen képem, írd meg, mi érdekel pontosan.

Azt láttam, hogy oda van szegecselve, és a gumiszáj a hangszóró része.

Ez a Canton-hoz járó (szériánál elvileg jobb) hangszóró.

Még nem raktam vissza az ajtópanelt, tudok mérni, ilyesmi.

Előzmény: Pierr_Kardán (61878)
(M)Ákos Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61882

http://www.aliexpress.com/item/5M-Roll-300LEDs-Super-Bright-5630SMD-DC12V-60led-m-IP65-Epoxy-Resin-Waterproof-Neutral-White-4000/32268239503.html

Ezt a LED szalagot vettem, persze nem 3M a ragacs, "kicsivel" kevesebbet fogyaszt (39 Ohm-os ellenállások vannak rajta 28 helyett).

A fényerőt nem tudom mihez viszonyítani, kb. most volt dolgom először ilyennel. Konyhapult világításnak (normál igényekkel) éppen elmegy.

A szín rendben, 12V-on inkább 4500K, kisebb feszültségen kisebb, ami most pont jó nekem a kocsiba.

Az 5 méteres szalagon találtam elszórva 4 db hideg fehér ledet, meg egyébként se teljesen egyforma fényerővel világítanak. De nem téma, csak belenézve látszik.

Melegedés (letekerve) gyakorlatilag nem érzékelhető.

Elő van készítve egy 1,8 m-es darab pultvilágításnak, 7812 stab. IC-vel meghajtva. Ez a darab 0,63A-t vesz fel. Szóval akkor 4,2W/méter valós.

 

Szerintem, ha berakod a szalagot (jó ötlet), akkor az 5W izzókat ki is veheted. Akkor nem lesz gond.

 

Vettem valami durván erős (ipari) 2 oldalast, azzal tervezem felrakni a szalag darabkáimat.

A behúzónak a legalján lesz, szerintem pont ott nem markolja senki.

Ha mégis lejön, majd odaragad mással :D

Előzmény: Pierr_Kardán (61878)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61881

Abból gyanaxom, hogy a hirdetésben benne volt, illetve az unix webshop hozza, szerény 498e ft ért,  magyar, első gazdás.

idős orvos tulaj, nem ér röhögni:-)

 

 

Előzmény: Octi19 (61879)
Draganovic Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61880

Sziasztok 

 

Az asszony 1.9 PDTDI O2-ben lemerult az aksi egy hetig ugy allt ,fel lett toltve vissza lett rakva es beindult csak ugye a szervo meg az ABS lampa ilyenkor egve marad mig nem mennek vele egy jo 5 vagy 10 metert ,mondtam is az asszonynak,hogy ha ezek a lampak egve maradnak ne aggodjon menyjen vele 10 metert azt ujratanulja es elalszanak.

 

Erre tegnap csak beinditotta ,megnezte beindul e ,a szervo ESP vilagitott rendje modja szerint,oke es leallitotta es ott hagyta!

 

Azt hittem eleg egyertelmu ha beinditok egy autot akkor megyek vele,hat nonek nem az na mindegy...

 

A kerdes a kovetkezo ha holnap menni akar vele a  szervo es az ESP par meter utan ugyan ugy kitorlodik vagy ez mar okozott valami galibat ,hogy beinditotta de nem ment vele es laallitotta ugy hogy a kijelzon a visszajelzo lampak egve maradtak?

 

Koszonom

Octi19 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61879

...és miből gyanakszol arra, hogy van benne DPF? Nyugat-Európából behozott autó? Magyarországon nem volt divat a PD motoros autókhoz a DPF.

Előzmény: Törölt nick (61877)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61878

Egyszerűen ráragasztod a szilikon borítású LED szalagot az ajtóbehúzó hátoldalára? Nem jön az le túl könnyen onnan amikor megragadják az ajtóbehúzót??

 

Én azt tervezem, hogy a csomagtartóba kétoldalt teszek 12 - 15 LED-et, mert ahhoz,hogy ne pontszerűen világítson, kell a legalább 20 - 25 cm hosszú LED szalag oldalanként. Van 5630-as és 5050-es LED szalagom is, mindkettő 60 LED per méteres (5 cm-enként, vagyis 3 LED-enként vághatóak). Az 5630-asnak jobban tetszik a színe, az hidegfehér, míg az 5050-est természetesfehérnek adták, de eléggé sárgás...

 

A piros nyíllal jelölt tálcatartó vállak alsó felületére gondoltam ragasztani, az áramellátást meg úgy tervezem, hogy egyszerűen párhuzamosan rákötöm a csomagtartóvilágításra mindkét oldalon.

 

 

 

Remélem, hogy nem emelkedik meg annyira az áramfelvétel, hogy az autó elektronikája tiltakozni kezdjen. Te kimérted a 60 cm-es szalag áramfelvételét korlátozó ellenállás nélkül? Érdekelne, hogy mennyit vesz fel.

 

Lehetne egy más jellegű kérésem? Ha már úgyis szétkaptad az első ajtókat, akkor fényképezd le nekem légy szíves a hangszóró környékét, mert valószínűleg belevágok egy hangszórócserébe.

Előzmény: (M)Ákos (61870)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61877

Sziasztok. Vettem egy BXE motorkódú octavia 2 őt, ha jól gyanaxom akkor ebben van részecskeszűrő.

Eddig nem volt tapasztalatom ilyen modern diesel autóval, igy fogalmam sincs ezzel van e valami teendő a tulajnak. Valamit olvastam, hogy havonta kéne egy 100 kmert menni egyben hogy regenerálni tudjon,  honnan lehet tudni hogy mikor akar regenerálni? mi van ha épp akkor nem akar mikor épp 100 kmert megyek egyben?

 

álatalában napi 2x30 at megyek, ebből 20 kmer pálya.

Gerx86 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61876

Helló.egy kis segítséget kérek.Egy 2004es Skoda Octavia II van.Még a nyáron volt fűtésem mert veletlenül feltekertem,de most hogy hűvösebb lett és kéne a meleg...nem fűt...biztit néztem,ott nincs hiba.digitális a fűtés vezérlés.lehet hogy kiment egy motor? Vagy gomba vagy fűtőradiátor?elvittem egy szerelőhöz de azt mondta h ő még hibás fűtést skodában nem látott.valakinek volt már ilyen??

mjet-gergo Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61875

Kedves ibax!

Nem szeretnélek elkeseríteni, de nem tudok egységesen pozitív véleményt mondani a száraz 7-es DSG-ről. Amellett, hogy nagyon gyorsan, észrevétlenül vált és remek városi és országúti fogyasztásokat lehet vele produkálni, megvannak a maga problémái. Nálam 70 000 km-nél sajnos cserélni kellett a kettőskuplungot, mert D2-ben, 15 km/h-s sebességnél, főként kanyarodás közben vibrációt tapasztaltam. Ez eleinte csak ritkán, főleg meleg motornál jelentkezett, majd állandósult.

 

A csere óta egyébként minden oké. Ha viszont nekem kellett volna kifizetnem a javítás költségeit, az biztosan fájt volna.

 

Üdv,

 

Gergő 

Előzmény: ibax (61871)
ibax Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61874

helló, erre gondolok konkrétan, az első két képen látni a megszáradt sárpöttyöket, ami gondolom lentről érkezett... a harmadik képen látszódik a szabadon lévő rész is...  a garázs betonfelülete látszódik a fehér festékfoltokkal, a szabadon lévő rész mérete kb akkora, mint egy megtermett férfitenyér!

 

 

 

 

 

Előzmény: (M)Ákos (61867)
(M)Ákos Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61873

Nekem ilyen az alja, nem nagyon látok le a motor mellett.

Előzmény: ibax (61868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!