Ha jó minőségű a felület akor 2-3mm-nél nem kell több rés. Ytong válaszfalat nem illik amúgysem összevissza rakni. Én dryvit ragasztóval ragasztottam gipszkartont most a házamban, szinte mindenre 150 táblával, és erősebbre kötött mindt mondjuk a flexibilis csemperagasztó. No meg olcsóbb is (1500Ft/zsák).
A táblákat függőlegesen állítva tettük, és szintén függőlegesen 4 sorban kentük meg fánglival a táblát (kb 40cm). Utána egy nagyobb kb 15x30x5 cm-es fadarabbal ütögettük a helyére.
Az alkalmazási útmutató azt írja, hogy nagy pacnikra kell rakni a gipszkartont. Illetve fordítva, a gipszakartonra rakod a nagy (vastag) pacnit és úgy nyomod neki a falnak. Tehát lesz ott 1-2 cm légrés mögötte.
A kétoldali gipszkarton borítás nagyon megerősíti a falat, és könnyű lesz a festőnek a dolga. Kicsit olyan ágyuval verébre megoldás. A glettelés, hálózás, sima ügy, még vakolatkapirgálással is. Ha egy erősebb falat akarsz, akkor jöhet a karton, de nem szükséges. Leírom az én házamnál kapott friss árakat tájékoztatóul, ezek csak munkadíjak:
Dryvit glettelés hálóval 2 rétegben: 1000 Ft
Glettelés, festés: 1500Ft
Gipszkarton ragasztás: 1300Ft
Gipszkarton glettelés festés: 1000 Ft
A gipszkarton nm ára kb 400Ft, a ragsztó ára is hasonló, de az mindenképpen kell. Neked kell eldönteni, mennyit szánsz rá.
Végülis ilyen árakon alig van különbség (100Ft) és a gipszkartonos megoldás sokkal jobb, de kérdés, hogy te milyen árakkal tudod ezt megcsináltatni.
Én vettem hungarocell csiszolót (2500Ft) és mindent azzal csiszoltunk a házban. Igaz, hogy tönkre is ment, de ennyit megér. Szerintem simán viszi a kifolyt ragasztót, ill. az ytong fal egyenetlenségeit. Könnyű vele dolgozni, és nagyon látványos. Még a végén az aljzatbetonról a glettet is ezzel szedtük fel.
Mi a velemenyetek az ytong valaszfalra glett helyett gipszkarton megoldasrol? A fal egeszen egyenes, de a helyenkent kifolyt ragasztot le kelle csiszolni, majd uveghalo, gletteles 1x, 2x (3x). Egyszerubbnek tunik fogazott glettvassal gipszkartonra ragasztot huzni es nekinyomni a falnak...
Vegyél egy 50cm és 100cm (de ez lehet hosszabb is) hosszú vascsövet. A rövidebbet támaszd meg két oldalról zsalukővel, pakold tele földdel vagy valamivel ami megtartja. A betonacélt told a félméteres csőbe, majd húzd rá az 1 méteres csövet. Ennek végébe kapaszkodva hajlitsd meg a betonacélt.
Ha két helyen kell hajlítani, akkor a rövidebb csőbe ne húzd bele, hanem csak tedd a két zsalukő közé.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a 12-es betonvasat melegíthetem –e hajlításkor? Ugyanis a hajlítóm eléggé nyöszörög már a 10 vasnál is. Vagy valami ötlet a hajlításhoz?
Ti, hogy készítettétek a hajlítást?
Az én koszorúm is 15 cm széles. Az igaz, hogy 40cm magas (2ytong magas). 5 db 12-es hosszanti vas és 30cm-enként 8-as kengyel van benne. Ez tartja az E-gerendás födémet, meg a betoncserepet. Egy darab repedés nincs a koszorún. Nekem úgy jött ki, hogy a 30-as ytongon van kívül belül 5cm-es előfalazó elem. Ebben még 5cm-es EPS van a külső előfalazó belsején. És marad 15cm. Persze ma már nem így csinálnám, mert az ytongra felkerült még 8cm EPS. Így már felesleges az 5 cm belső EPS. Így 20cm-es lehetett volna a koszorú. :(
A prokoncept is ezt ajánlja a saját rendszerébe koszorúnak. A fémkengyel szerepe a vasak helyzetben tartása, statikailag nem hiszem, hogy jelent valami egyebet. A 15 cm tényleg nem sok, de az eredeti ytong áthidalókban is hasonló méretek vannak. Az biztos, hogy statikus mondja meg hogy elég-e, én csak egy ötletet adtam. Igaz, én ebből csináltam az egész házat. :-)
Ytong csak a fürdőben van a kádnál, a zuhanyfalnál ill. a geberit tartálynál.
az összekötő is polisztirol, méterenként 4 db van benne, és belefektethető a 12-es betonvas, mert a vályúk is megvannak hozzá. Alul felül ki van képezve. Az also vasakat le kell fektetni az ytongra, rátenni az elemeket, majd a felső vasakat belehelyezni. Dróttal fel lehet huzatni a vasakat a helyükre. A koszorú így 15x25cm lenne, középen 4 vagy 5 szál 12-es vassal. 30-as falat tekintve kívül 10 cm-es hőszigeteléssel, és jobb k értékkel mint maga az ytong falazat.
Az elem méterára olyan 2000 Ft körüli szigeteléstől függően Munkában azonban elég sokat meg lehet spórolni, és önmagát zsaluzza is.
most költöztem be a felépült házamba, mely prokoncept elemekből épült, de olvasgatok más topikokat is, így ezt is. Szóba került a koszorú probléma, erre javasolnám nektek a prokoncept elemet. van mindenféle falvastagságban, 15cm betonmaggal, és a két oldalt összekötő polisztirolban benne vannak a koszorúvasaknak előkészített hely, így nem kell a vasakat kengyelekbe drótozni. simán bírja a betonnyomást, és pl. a 30cm-es elemnél már 10cm külső hőszigetelés is be van építve. Nem kellene a zsaluzással sem szenvedni.
Tehát akkor az első sor alá nem jó a pórusbeton ragasztó, hanem mindenképp hagyományos habarcs kell? Majd megpróbálok valamelyik közeli építkezésről beszerezni ilyet, mert egy sorért nincs kedvem megvenni egy teljes zsákot :D
Az első sor lerakása után jobb ha vársz 1 napot, különben a következő sort ha rárakod és püfölöd, akkor kimozdul az alsó. És az első sort falazóhabarcsra kell tenni, 1-3 cm habarcsvastagság megengedett.
Ilyen kis falmezőnél szerintem annyit rakj, amíg egyenes marad a fal :) 7,5-es elemnél nem lesz egyszerű. Ha van rá időd, akkor 3-4 sort tegyél fel egy nap.
Még egy kérdés eszembe jutott: Az első sor lerakása, és beszintezése után van valamilyen pihentetési idő, vagy rakhatom rá a többi sort egyből? Van valamilyen korlát, hogy egyszerre mennyi sort lehet lerakni?
Igazából nem az számít,hogy mennyire keményedik meg, hanem mennyire köti össze a két ytonglapot. A tiszta cement is kemény lesz, de ragasztésra alkalmatlan. Én vagy ytong vagy polisztirol ragasztót használnák.
Sziasztok!
Én készítettem próbaragasztást, jó erősnek tűnik. Sima csemperagasztó 800ft-os. Letörni még nem próbáltam de már most látszik hogy nagyságrendekkel erősebb, mint az ytong ragasztó.
Elég az L alakú profil 3 soronkénti használata, megfelelő ragasztó esetén, az ilyen rövid falazatnál. A friss falat tilos ékelni, az ékelés helyett használj púrhabot a ragasztó megkötése után.
Szervusztok! Régi (1971-es) társasházi lakásunkban a két nagyszoba közötti válaszfalon van egy négyszárnyas ajtó. Ezt szeretném megszüntetni, a nyílást befalazni. Eredetileg 6-os válaszfaltéglával van építve, de a tüzéptelepen rábeszéltek arra, hogy 7,5-es Ytong előfalazólappal falazzam fel a nyílást. (Volt a telepen 6-os Porotherm válaszfaltégla is, de 10-ből 9 törött, vagy repedt volt, ezért nem azt vettem.)
A befalazandó nyílás 2 méter széles, és 1,9 m magas. Elolvastam az Ytong weblapján a silabuszt, hogy hogyan kell ezzel az anyaggal dolgozni.
Kérdésem: a 2-2,5mm-es lágyacél huzalt azt ilyen kis méretnél is be kell építeni, ugye? Kell neki hornyot vésni az Ytong elem tetejébe, vagy csak simán rögzítem a téglafalba, és ráfektetem az Ytongra?
Az L-alakú idomot, amivel az Ytongot a meglévő falhoz rögzítem, azt csak a falazat tetején kell használni?
A falazat tetején az ékelést hogyan kell végezni? Az ék benne marad véglegesen, vagy csak a megkötés idejére kell benne hagyni?
Léccel összefogatom őket felülről, +a sarkokat összekötöm 45fokban még.
Szerintem ha szépen körbehaladva engedem a betont és inkább a födémre folyatva és innen behúzva, akkor szerintem annak a kb. 6-7cm-es lapnak ki kell bírnia a beton súlyát.
a koszorú zsaluelemeit mindenképpen alaposan meg kell támasztani, még ha előfalazóból rakod akkor is! a betonnak nagyon nagy nyomása van kifelé ezt nem bírja megfogni még a ragasztott ytong lap sem, hiszen csak 5 cm-en fekszik fel. ha egyszer kidűlt a koszorú zsaluzata kezdheted előről az egészet!
Jóval kevesebb beton van benne. Szinte csak a betonacélt veszi körül, úgy tudom, legalábbis a válaszfaláthidalónál így van. Nem tudom, miért ajánlja a gyár, ha lesz hőszigetelés a homlokzaton, akkor csökkenthető a hőhíd, talán emiatt. Nekem ytongos szakember mondta, hogy a Ptá vagy Pmá áthidalót ajánlja az U-zsalu helyett.
Ebben mi lehet akkor a trükk, hisz ebben is beton van. És én úgy láttam, hogy ytong anyag veszi körül. És akkor a gyárt miért ajánlja az U-zsaluelemet áthidalónak?