A kedvenc vonalam, és a kedvenc utazási módom (abszolút biztonságos), amikor csak elég pénzem van rá, ilyenben utazom - csúcsforgalmon kívül (pl. februárban) azonban még ülőben is lehet feküdni. Nem Itáliába, de Svájcba két bőrönddel és egy hátizsákkal szoktam utazni, és mindig elfértem, annyi a hely a folyosó felett illetve az ágyak alatt. Jó utat! Egy tanács: vigyen magával egy felfújható párnát, mert nagyon kicsi az, amit a vonaton adnak.
1. ezt miből gondolod, hogy rendszeresen ennyit késne? Szlovákián belül max. Pozsonyban kap 5-10 percet, ha éppen gépet kell cserélni, most már Garamkövesden sem kap plusz perceket. egyébként melyik Hungárira gondolsz, a párosra, vagy a páratlanra?
2. a fekvő magyar. Drezdában már fekvő pozicióban van, reggel meg szerintem Budapestig lehet heverni, elvileg Vác környékén kéne újra ülővé alakítani.
Sziasztok!Egy pici segítséget szeretnék kérni,remélem lesz aki tud nekem segíteni...
1, Nem tudjátok mi az oka hogy a Hungária Szlovákiában rendszeresen 40-100 perc késéseket szed össze?
2, A Metropollal utazok Drezdából Pestre kedden és a fekvőkocsi az magyar? Mikortól teszik át fekvőbe és reggel mikortól lesz újra ülőkocsi? Bocs,de még nem utraztam csak hálóban ezért nem tudom,hogy működik a fekvőhelyes foglalás.
Hello, a tapasztaltaktol szeretnem kerdezni, hogy az OBB 4 fekvohelyes fulkeiben mennyi hely van a poggyasznak. Ha minden utasnak van egy jokora borondje, ami igy karacsony korul eleg valoszinu, elfernek a csomagtarton? Egyaltalan hol van a csomagtarto, ha egyszer mindket oldalon fekvohelyek vannak? Bocs a tudatlansagert, de most eloszor fogok ilyen fulkeben utazni (W. Meidling-Firenze). A biztonsaggal kapcsolatban mennyire aggodjak? (Egyedul utazo no vagyok, noi fulkeben foglaltam fekvohelyet.) Olvastam olyanokat, hogy a belulrol bezart fulket is viszonylag egyszeruen ki lehet nyitni kivulrol. Ez igaz vagy csak urban legend? Egyaltalan felszallhatnak az ilyen vagonba masok is, vagy csak az, akinek oda szol a jegye, ugy ertem, mennyire jelllemzo a joves-menes, ami altalaban az ulohelyes kocsikban van? A '90-es evekben parszor utaztam a most megszunt Venezian, de akkor meg tanultam, es MAV-os anyukam utan jart a szabadjegy, eszem agaban sem volt fekvohelyre penzt kiadni, viszont nem volt valami megnyugtato, hogy allandoan jarkaltak a folyoson, nyitogattak a fulkeket.
Kihagytad, hogy nagyon jó az étkezőkocsija, és bár Bécs felé minket nem érint, a hálókocsija is. Amúgy a többi stimmel, bár az első osztály talán nem olyan gáz.
Ez nagyon érdekes. Andó Gergő igazán kinyomozhatná.
Nekem az jutott eszembe, hogy mivel az ÖBB rengeteg pénzt kér a Dacia közlekedéséért a CFR-től, a magyar fél meg a Munteniát sittes személyvonati menetvonalra tette, a román lehet, úgy gondolta, hogy ha a drága pénzért járó vonatát valaki használni akarja, akkor fizessen. Ugyanakkor semmi nem utalt eddig arra, hogy a vonat ne lenne része a közszolgáltatásnak.
A háló mindenképpen jobb mint a fekvő. :) Van némiféle reggeli is (kávé,víz,croiassant -a víz már az elején) fekvőben csak víz van talán.
Szerintem ha már addig elmész legalább nézz körül. Akár egy Metropol-Metropol kombó. Azt még szendvicsen meg vízen is ki lehet bírni. Vagy menj csak Drezdáig, ott szépen körbe lehet sétálni 2-3-4 óra alatt és megnézni a folyóparton a szép részeket.
Sokan kérdeztek engem is, amikor én Budapaestről úgy utaztam Kiskőrösre az Avalával, hogy Bruck an der Leitha állomásig egykori Liszt EC, majd onnan Avala :))
Sajnos nem láttam választ,ami felől érdeklődtem (volna): tervezek jövő hétfő-keddre egy berlini kiruccanást. Ami érdekelne, hogy a Metropol mennyire sokat késik?Berlinből 10.45-kor indul vissza a Jesenius, és 9.10-re kell a Metropolnak bentlenni. Elvileg ok a 95 perc csatlakozni??
Melyik kocsit érdemes a Metropolon választani?A háló arra a napra 10E-val több,mint a 6-os fekvő...
Ez a szombat egy egyedi eset volt a régi indulási időponttal és az új szerelvénnyel. De mostantól már odaúton nem olyan vészes, mert hajnali 5-kor indulni elég riasztó tény (Nekem már a hajnali 6 is érdekes dolog volt, sokszor inkább kimentem előző nap Bécsbe... még ha ezt a Dacia megbízhatatlansága is erősen indokolta. De inkább ezentúl is ez lesz, mert a jó kis üres fülkében még lehetett aludni sokat, a rj-n ez már nem fog működni.). A visszaúton azonban még sokaknak jól jöhet a plusz egy óra Bécsben, illetve a rj 69-hez meg az ICE 27-hez továbbra is megmarad a csatlakozás - és akkor még a belföldi forgalomról sem beszéltünk (habár ez a szezonalitása miatt szerintem nem fog akkora szerepet kapni).
Egyébként szépen teli volt mind a négy ülőkocsi, és az étkezősök is örülhettek, annyian voltak náluk is... (az asztalokon meg halomban álltak az üres Ursus-os dobozok... :-) ) és még mindig köröket ver a román étkezőkocsi a railjet-ek fedélzeti vendéglátására.
Lehetne ez a 2 ÖBB vagonos erősítés rendszeres, mert 10.-én is volt fotósismerős aki már fel sem szállt a 346-ra, mivel ugye csak 2 CFR ülőhelyes vagonnal közlekedett Bukaresttől Bécsig (az életbelépett új menetrend szerint). Aki fel is szállt, mondta, hogy ezzel többet soha...
Szóval az a 2 ÖBB vagon MINŐSÉGI erősítés lehetne rendszeresen, ha már úgysem jár egész évben BPK-Ws között a Dacia...
- Beograd már a szerb éjszakai és START-os GOSA-kocsikkal és négy csabai B kocsival indult
- a Jeseniusban már csak négy darab német kocsi volt, helyette a vonat elején a Moravia szerelvénye is érkezett
- Dacia már az új összeállításban jött, de az elején volt erősítésnek két ÖBB-kocsi is... tovább pedig öt halbersz*rt pakoltak rá, és dupla Traxx vitte
Igen főleg ott, mert 19 óra környékén bejelentették szépen sorban az összes vonatra a nem közlekedik-et, azt hogy győrből mennek a nemzetköziek, hogy mivel lehet eljutni győrbe senki nem mondta meg...