2,5 körül? Felejtsd el, 3 alatt nincsenek, a 3 milliós meg nagyon fapados, egy jó kis ELX klímával pillanatok alatt 3,5 fölé kerül. Azért sok szerencsét!
Nézegetem a Multiplákat. Akár egy bögyös, faros nő. Nem tükrözi a tömegízlést, de aki próbálta már, az tudja csak értékelni az adottságait.
Olvastam a Totalcar-teszt tapasztalatait, nos a szerző a szívemből szólt.
Két és fél körül körülnézek a használt piacon.
Pontosan nem tudom, a motort melyik tipusból vették, de szvsz a FIAT motorokkal semmivel sincs több gond, mint bármely más tipussal. Én már 6 éve hajtok egy FIRE motoros kisautót (és elég dinamikusan közlekedem) de a motorral még soha nem volt problémám.
A dinamikusság alatt persze nem azt kell érteni, hogy üveghangon húzatom mint állat, hanem egy normális lendületes-előzgetős városi autózást.
Ami a FIAT-ok megbízhatóságát megkérdőjelezi, az inkább az a szemlélet, hogy a FIAT-ok (Alfák, Lanciák) viszonylag olcsó gépek, ezért a "taposós kisgyerekek" is könnyebben hozzájutnak, akik jól meghajtják, aztán viszik a piacra, míg egy VW élete nagyrészt másképp telik el..
Ha egy FIAT megkapja a normális (átlagos) gondoskodást (vezszíj+csapágy csere 80eKm, olajcsere adott intervallumban, stb) akkor napi használat mellett is bármikor bepakolhatod a családot, és elindulhatsz vele a tengerpartra minden előzetes "nézegetés" nélkül.
Azért már elég jó technilógiákkal és anyagokkal dolgoznak.
Egyébként én a VW-vel szívtam (gyári szerelés volt szar) aztán még meg is fejelték a márkaszervízben egy olyan beszólással, hogy "nem kötelező VW-t tartani" úh. én azóta olaszpárti vagyok.
Anyagilag is jobban jártam, és az autó szolgáltatásaival is.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy szvsz az ne tartson vissza, hogy a digók nem az örökkévalóságnak gyártanak autót:
1. Ma már mindegyik autógyár a fogyasztói társadalomnak gyártja a gépeket
2. Az olaszok alaphelyzetben semmivel sem rosszabbak másoknál (a kocsi előélete azért számít ha használtan veszed) alkatrészárakban pedig sokkal jobbak mint a japán, vagy a német márkák.
Én vagy 2 hétig hajtottam egy Multiplát (csereautóként kaptam az S.P.Q.R.-től, 105JTD). Hát megy mint az állat, a 175 erőlködés nélkül jött ki belőle (nem tudom ekkor mit fogyasztott). Hihetetlen furcsa volt beülni a BRAVO után. Nagy, kényelmes, mindenhol kilátsz belőle. A csomagtartója az egyetlen gond: ha 5-6-an ültük benne, ekkor annyi ember csomagja sehova nem fér el. 4 emberrel kényelmes, mert ekkor 3 elől ül, 1 hátul, s a hátsó 2 széket (minden hátsó szék külön kivehető, kis bőrönd formára hajtogatható, fogantyúja is van) kivéva nagy hely van. Én pl. asztaloshoz jártam vele elkészített garderob szekrényeket szállítottam. A hátsó üléssort kivéve az 180cm magas szekrény befért, és az ajtót is be lehetett csukni! Állati nagy! De zavart pl. az, hogy a műszerfal kimondottan gagyi, egy csomó kapcsolót és konzol alkatrészt találsz a BRAVA-BRAVO-ból, a hátsó ablakmosó pedig pont olyan szar, mint a BRAVO-nál: csak félig spriccel fel a vízsugár, nem lehet normálisan beállítani. Ami viszont tuti: elektromosan emelhető ülés, elektromosan behajtható visszapillantó, parkolásnál könnyen belátható minden oldal.
Sziasztok.
Hát én nem vagyok Multipla tulaj, de azért valamennyit hozzá tudok szólni:
Chokito, ronda és finom...
Nemrég egy hétvégére elhoztam egy Multiplát. (1.6 SX, 103LE) Nagyon praktikus és jól gyorsul. A belső teret könnyű megszokni, sok a hely a lábaknak elöl-oldalt. Az ülések variálhatók, a középső háttámlákon hátul asztalok vannak. Ezenkívül még sok praktikus extra szolgálja a kényelmet. Furcsállottam, hogy derékig kilátsszom az autóból, meg mindenki megnézi. Bemutatóautó lévén az árat is jócskán leengedték, de amikor hazavittem a feleségem leordította a hajamat, hogy mit keresek itt ezzel a Micky egérrel...
Nos hétfőn reggel fájó szívvel, de visszavittem.
Azóta eladták, beszéltem a kereskadővel..
T.
Nekem is tetszik a Multipla, állítólag jól vatiálható (ki is vehető) a hátsó sor székenként. Optikailag kicsit delfin az eleje, de kit érdekel. Mondjuk a motor megbízhatósága engem is érdekelne. Ha igaz a közvélekedés, akkor a Fiat nem az örökkévalóságnak készíti az autókat.
Én is érdeklődve várom a Multipla tulajok hozzászólását!
Terveznék venni egy Multiplat és kiváncsi vagyok azokknak a véleményére, akiknek már van: Jó? Kényelmes? Hatan hogyan tudják használni? Gyereket ültetnek előre? Csomagtér elégséges?
Fogyasztás, szervíz?
Szóval az általában fontos dolgokra lennék kiváncsi. Két hasonló topic indult már 6-7 személyes autó dolgában de ott nem nagyon vannak konkrét tapasztalatokról hozzászólások.