Sziasztok,
egy jóbarátom szeretne venni egy járóképes, de sérült Multiplát (karoszéria, lengőkar, fejlégzsák, ilyesmik). Tudtok ajánlani Pesten Fiatos szerelőt, aki megnézné vagy el lehetne vinni hozzá? Esetleg márkaszervizbe kéne vinni? Ha igen, melyikbe?
Na jó, eddig vártam a válaszodra, most ennek hiányában kisajátítom a topicot és csak a magam megörvendeztetésére írogatok beléje.
(Kedves naplóm, he-he :-) Szóval feléledt a jármű iránti érdeklődésem. A nagy elutasítottsága ellen szól - melyet gyaníthatóan a megjelenése okoz -, hogy motorikusan megbízható. Legalábbis erről számolt be egy Multipla tulaj ill. egy Brava-t hajtó rokon. A motor ugyanaz és szervízt csak a kötelező olajcserénél láttak. Lényegi hibát egyiköjük sem jelzett.
Jó, a gép valóban csúnya, de volt már nekem Citroen Kacsám is.
Na vettél Multiplát? (Kár, hogy a topicnyitás után ide sem szagoltál :(
Pedig érdekelne a tapasztalatod - már ha van - ugyanis itt mindenki csak arról ír, hogy "elhoztam egy hétre" meg, hogy hajtottam egy ideig. Aminek ugye van egy olyan olvasata, hogy azért megvenni senkinek sem volt bátorsága. Legyél te az élő cáfolat és mesélj!
2,5 körül? Felejtsd el, 3 alatt nincsenek, a 3 milliós meg nagyon fapados, egy jó kis ELX klímával pillanatok alatt 3,5 fölé kerül. Azért sok szerencsét!
Nézegetem a Multiplákat. Akár egy bögyös, faros nő. Nem tükrözi a tömegízlést, de aki próbálta már, az tudja csak értékelni az adottságait.
Olvastam a Totalcar-teszt tapasztalatait, nos a szerző a szívemből szólt.
Két és fél körül körülnézek a használt piacon.
Pontosan nem tudom, a motort melyik tipusból vették, de szvsz a FIAT motorokkal semmivel sincs több gond, mint bármely más tipussal. Én már 6 éve hajtok egy FIRE motoros kisautót (és elég dinamikusan közlekedem) de a motorral még soha nem volt problémám.
A dinamikusság alatt persze nem azt kell érteni, hogy üveghangon húzatom mint állat, hanem egy normális lendületes-előzgetős városi autózást.
Ami a FIAT-ok megbízhatóságát megkérdőjelezi, az inkább az a szemlélet, hogy a FIAT-ok (Alfák, Lanciák) viszonylag olcsó gépek, ezért a "taposós kisgyerekek" is könnyebben hozzájutnak, akik jól meghajtják, aztán viszik a piacra, míg egy VW élete nagyrészt másképp telik el..
Ha egy FIAT megkapja a normális (átlagos) gondoskodást (vezszíj+csapágy csere 80eKm, olajcsere adott intervallumban, stb) akkor napi használat mellett is bármikor bepakolhatod a családot, és elindulhatsz vele a tengerpartra minden előzetes "nézegetés" nélkül.
Azért már elég jó technilógiákkal és anyagokkal dolgoznak.
Egyébként én a VW-vel szívtam (gyári szerelés volt szar) aztán még meg is fejelték a márkaszervízben egy olyan beszólással, hogy "nem kötelező VW-t tartani" úh. én azóta olaszpárti vagyok.
Anyagilag is jobban jártam, és az autó szolgáltatásaival is.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy szvsz az ne tartson vissza, hogy a digók nem az örökkévalóságnak gyártanak autót:
1. Ma már mindegyik autógyár a fogyasztói társadalomnak gyártja a gépeket
2. Az olaszok alaphelyzetben semmivel sem rosszabbak másoknál (a kocsi előélete azért számít ha használtan veszed) alkatrészárakban pedig sokkal jobbak mint a japán, vagy a német márkák.
Én vagy 2 hétig hajtottam egy Multiplát (csereautóként kaptam az S.P.Q.R.-től, 105JTD). Hát megy mint az állat, a 175 erőlködés nélkül jött ki belőle (nem tudom ekkor mit fogyasztott). Hihetetlen furcsa volt beülni a BRAVO után. Nagy, kényelmes, mindenhol kilátsz belőle. A csomagtartója az egyetlen gond: ha 5-6-an ültük benne, ekkor annyi ember csomagja sehova nem fér el. 4 emberrel kényelmes, mert ekkor 3 elől ül, 1 hátul, s a hátsó 2 széket (minden hátsó szék külön kivehető, kis bőrönd formára hajtogatható, fogantyúja is van) kivéva nagy hely van. Én pl. asztaloshoz jártam vele elkészített garderob szekrényeket szállítottam. A hátsó üléssort kivéve az 180cm magas szekrény befért, és az ajtót is be lehetett csukni! Állati nagy! De zavart pl. az, hogy a műszerfal kimondottan gagyi, egy csomó kapcsolót és konzol alkatrészt találsz a BRAVA-BRAVO-ból, a hátsó ablakmosó pedig pont olyan szar, mint a BRAVO-nál: csak félig spriccel fel a vízsugár, nem lehet normálisan beállítani. Ami viszont tuti: elektromosan emelhető ülés, elektromosan behajtható visszapillantó, parkolásnál könnyen belátható minden oldal.
Sziasztok.
Hát én nem vagyok Multipla tulaj, de azért valamennyit hozzá tudok szólni:
Chokito, ronda és finom...
Nemrég egy hétvégére elhoztam egy Multiplát. (1.6 SX, 103LE) Nagyon praktikus és jól gyorsul. A belső teret könnyű megszokni, sok a hely a lábaknak elöl-oldalt. Az ülések variálhatók, a középső háttámlákon hátul asztalok vannak. Ezenkívül még sok praktikus extra szolgálja a kényelmet. Furcsállottam, hogy derékig kilátsszom az autóból, meg mindenki megnézi. Bemutatóautó lévén az árat is jócskán leengedték, de amikor hazavittem a feleségem leordította a hajamat, hogy mit keresek itt ezzel a Micky egérrel...
Nos hétfőn reggel fájó szívvel, de visszavittem.
Azóta eladták, beszéltem a kereskadővel..
T.
Nekem is tetszik a Multipla, állítólag jól vatiálható (ki is vehető) a hátsó sor székenként. Optikailag kicsit delfin az eleje, de kit érdekel. Mondjuk a motor megbízhatósága engem is érdekelne. Ha igaz a közvélekedés, akkor a Fiat nem az örökkévalóságnak készíti az autókat.
Én is érdeklődve várom a Multipla tulajok hozzászólását!
Terveznék venni egy Multiplat és kiváncsi vagyok azokknak a véleményére, akiknek már van: Jó? Kényelmes? Hatan hogyan tudják használni? Gyereket ültetnek előre? Csomagtér elégséges?
Fogyasztás, szervíz?
Szóval az általában fontos dolgokra lennék kiváncsi. Két hasonló topic indult már 6-7 személyes autó dolgában de ott nem nagyon vannak konkrét tapasztalatokról hozzászólások.