"Mondjuk én nem vennék ilyen tesztautót" Alapvetően én is így gondolom, viszont a vezetőségi autó nem ugyanaz mint a szalon elé kitámasztott tesztautó amivel boldog boldogtalan mehet egy kört, és csak az a lényeg hogy miközben füstöl a kerék nyúljon a bőr az arcán. Láttam már néhány, 20e km. körüli vezetőségi BMW-t, tök újnak nézett ki. /talán még az üléseket is levédték arra a pár hónapra, mert nagyon szép volt/ Én azért megnézném közelről is.
Az alsó képen lévő cégnek küldtem múltkor egy mailt és azt mondták mindegyik L&K gyári vezetőségi autó volt, de nem tudják ideadni nettóba csak a bruttó árban, ami nem rossz ár, olyan 600e a reg rá.Mondjuk én nem vennék ilyen tesztautót, nevezzük nevén a gyereket.
probálta-e már valaki a hátsó kalaptartót kiszedni? alapvetően az átnyékoló rolóhoz kellene hozzáférnem, merthogy megint nem lehet kihúzni, valahol akad. aki szedte már szét a környékét, pls. röviden vázolja, hogy csinálta.
Az osztrák vasutaknál teljesen megszokott az autószállítás főleg ebben az irányban (Bécs - Svájc). A legtöbb személyszállító vonat mögé van akasztva autószállító vagon. Én egy alkalommal Feldkirchben este 10-kor felraktam az autót a vonatra majd lefeküdtem a kétszemélyes hálófülkében és reggel fél 7-kor Bécsben lehajtottam és hazajöttem.
Összegezve: szerintem a márka szakszervízek a legolcsóbb, legképzetlenebb szerelőket veszik fel a minibálbér 101%ért, minden értelemes autószerelő saját műhelyt nyit, vagy maszeknál dolgozik normálisan, normális pénzért.
Ez tenyszeruen igy van. Sok markaszervizben annyira szuklatokoruek, hogy az (importor) draga penzen kikepzett mesterszereloket sem tartjak meg normalis fizetessel.
1. 4,5 liter olajat töltöttek bele 3,7 l helyett) a "szakemberek"(A user guide szerint túltölteni tilos!) 2. Levegőszűrő házáról az egyik rögzítő kapcsot elbaszta az igényes szerelő 3. A hátsó fékbetét cseréjét 15-20 ekm múlva tartották esedékesnek de 300 km után után az egyik betét vason volt 4. A longlife szervíz keretében 15000 km-en hagyták a computert 5. Lehet hogy már üldözési mánia, de 14500 km után alig van a max jelzés alatt az olajszint, ami longlife olajnál már rendellenes szerintem, pedig a szintből reklamáció után eresztettek, én meg egy cseppet sem töltöttem utána, bontatlan az erre a célra szánt olajam. Így aztán igencsak lecserélem az olajat 15000-nél.
Korábban egy másik skoda "szakszervízben" volt kalandom.
Kollégám off R.Clio autója 100 km-rel a "kötelező "szakszervíz" után megállt. R.assistance->Trélerrel be Nyíregyházára, -> hiba oka: a frissen cserélt gázolajszűrőt sikerült úgy beszerelni, hogy levegő jutott a rendszerbe befecskendezés és a szűrő között. Ja, a levegőszűrő csere itt is problémát okozott, ugyanis a egy alkatrész kimaradt amitől erősen zörgött (1180 Ft-ért pótolták is) (Kalydi művek -Debrecen, ide is csak mazoisták vigyék autójukat)
Összegezve: szerintem a márka szakszervízek a legolcsóbb, legképzetlenebb szerelőket veszik fel a minibálbér 101%ért, minden értelemes autószerelő saját műhelyt nyit, vagy maszeknál dolgozik normálisan, normális pénzért.
Az biztos, skoda márkaszervízbe nem viszem az autót, mert még a levegőszűrőt cserét sem lehet rájuk bízni.
MI a vélemény a használhatóság és a motorérzékenység terén ....ellentétben a benzinessel????
A hatarvonal nem a benzines-dizel, inkabb a turbos-szivo motorok kozott van. A turbos motorok egy csomo mindenre erzekenyek (lasd lentebb).
Igazan jol a benzines turbos autok mennek, a turbodizeleknek van egy kellemetlen karakterisztikaja: alul nem huznak, utana tolnak egy nagyot, majd mar le is forogtak.
A turbos benzinesek sem huznak alul, viszont a "nagy tolas" tenyleg sokaig tart.
A szivo benzinesek, plane a nagyobbak, alul is huznak, meg kozepen es felul is, de sehol nincs az a mellbevago meglodulas.
Viszont a dizelesek tenyleg literekkel kevesebbet fogyasztanak.
Igaz már többe kerül a gázoil....megéri keveset használva is??
Szamold ki magadnak. Dragabban veszed, dragabban tartod fenn, de olcsobban eteted es dragabban adod el. Az en szamitasaim szerint uj auto eseten evi min. 25-30 ezer kornyeken eri meg dizelt valasztani, hasznaltnal ez valamivel kevesebb, 20-25 ezer.
Hosszu tavon a benzin es a gazolaj ugyanannyiba kerul.
Azt is hallom nem szabad ilyen kiélezett Pdtdi-ket venni,,,mi az igazság???
Ennyire nagy a hibalehetőség??
Maga a motorkonstrukcio, a blokk es tarsai tartosak. A motor lelke viszont a PD (Pumpe Düse, pumpadüzni, fejszivattyu, adagolofuvoka, injektor pumpa, pumpafúvóka, adagolo-porlaszto -- ez mind ugyanaz, most gyujtottem oket a Guglirol). Ez egy meglehetosen preciz szerkezet, es amig jo, addig jo, de az elettartama nem eri el a blokket. A torok alkatreszgyartok ilyen preciz cuccot nemigen tudnak gyartani, marad az eredeti gyari alkatresz hasznalata, es az nem olcso.
Az adagolorendszer a "tobbsegi" CR (Common Rail, kozos csoves) is erzekeny alkatresz, es draga a csereje/javitasa.
Mennyire igaz,és menniyre érdemes betartani,a használat utáni rövid járatást a kompresszió miatt???
A kompressziohoz semmi koze a dolognak, de a rovid jaratas egyebkent tenyleg fontos, legalabbis terheles utan.
A turbinakerek mindig a motor fordulatszamaval aranyos sebesseggel porog. Magas motorfordulatszam eseten a turbinakerek fordulata oriasi lehet. A turbinakereket tucsapagyak tartjak, ezeknek a keneset is a motorolaj latja el. A sebesen forgo turbinakerek hosszu ido alatt lassul le. Ha sebesen forog a turbinakerek, a motort pedig leallitjak, leall a motorolaj keringese is. Ilyenkor a turbinakerek tucsapagya kenes nelkul marad. Villamgyorsan elegeti az ott ragadt olajat, aminek az egestermeke reszben ott marad, majd gyakorlatilag kenes nelkul fut tovabb, es ez erosen koptato hatasu, jelentosen csokkenti az elettartamat.
Ha megallas utan alapjaraton forgatod még a motort, akkor van ideje a turbinakereknek lelassulni, mikozben a kenese is megmarad.
A hazai gázoil jó vagy nem Superb-hez....
Markas kutaknal kell tankolni, es akkor jo.
Egy szervizes azt mondta korábban nekem,h csak kizárólag 2003 második félévtől szabad Superb-t venni ?????
Az elso szeriak majdnem minden uj modell eseteben problemasak. A Superbnel azonban nem tudok kulonosebb gondokrol.
Ami igazán sok az a komplett kuplungszerkezet 225 e FT
Ezt valoszinuleg lenyegesen olcsobban is be lehet szerezni.
Nekem azt javasolták, hogy Bécsben tegyem fel az autót a vonatra és Svájcban (5 óra) szálljak le vele és menjek Genfbe majd vissza.
Jó nak tünik utána járok.
Nem tudom az arakat, de szerintem horror lesz :-( Itt ugye masfel tonna, kulonleges aru fuvarozasarol van szo (nem lehet sima vagonba tenni, a berakodasahoz kulonleges gepezet es szemelyzet kell, es nem lehet mast a tetejere tenni :-9
De az igazi baj, hogy a kialliatas kozeleben nem lehet parkolni, csak szazezermillio frankert, tehat a kiallitasra ugyis taxival fogtok kimenni.
Emberek! Debrecenben a Balmazújvárosi úton lévő Skoda márkaszervízbe csak az vigye az autóját aki tönre akarja tenni. AUTOHORROR ami ott megy. Előzmény 2299 hozzászólásban.
Sziasztok! Ilyenkor hidegben at ékszíj csikorogni szokott. Nem csúszik, hanem a tárcsán ahogy fut. A külső felületére tettem krétaport és időlegesen megszünt. Utána újra kezdődött. Gondolom a középső vezető görgő lehet a ludas a dologban. 20000 km-el ezelőtt voltak cserélve a szijjak. Tavaly télen is hallottam , és a melegebb időben megszünt. Van valakinek hasonló tapasztalata és esetleg lehet vele valamit csinálni?
Apám szerint pénteken kéne indulni délben, ott aludni -vagyis inkább Fo.-ban- szombat kiállítás, vasárnap visszaút kis kitérőkkel nézelődés céljából.
Mivel én még soha nem jártam arrafelé, nekem tetszene ez a program.
A megyünk, megnézzük, jövünk szerintem halálos, azt tuti nem vállalom be.
Ha van alternativ javaslat, akkor beszéljünk róla.
Szóba jöhet esetleg egy mikrobuszos utazás is, ha van rá igény, akkor több felé oszlik az üzemanyag és kevesebb ember fárad el a vezetésben (bár nekem és apámnak sem jelent gondot a vezetés).