Srácok, nem kapcsol ki az agyam Saab témában. . folyton arra gondolok, 9-5 aero-t kellett volna vásárolnom. Nem tudom ennek az autónak lesz e olyan nimbusza később... Minden részletet mérlegelnem kellett volna.
Persze az autó tetszik, de nem érzem azt feelinget mintha az autózás hőskorának egy darabja lenne, talán ez még változhat... :)
Nekem volt 68 lóerös up!-om, de ha rágondolok, hogy hazafelé át kellett volna húzni vele egy bármekkora utánfutót a Pack-i autópálya-szakaszon. Brrrrrrrrr.
igazából a 9-3 OG meg a 9-5 Aero vonalai talán egy kicsit jobban lenyűgöznek, de azért fogom tudni szeretni. :) A kicsi ezüst kormánnyal szerintem a komfortérzetem is megoldódhat. :)
Meglehetősen lassan melegszik be ez a motor egyébként.
Egy biztos: ártani nem árt, véd a hőtől, rezonanciától.
De mennyit használ?? Autók tíz, vagy százezreibe rakták az ECU-t közvetlenül a motor közelébe, mondjuk a fsz. házhoz, pár méter kábelt spórolva. Van rosszabb is, közvetlenül az első kerék elé, van ott víz, van sólé, bombázzák a műa. burkolatot a kődarabok. Mégsem kell minden harmadikon ECU-t cserélni..
Nem érzem azt a bizsergető izgalmat amit 9-5 és OG 9-3 esetében.
Tegnap kicsit mentem vele, csak magamra kellett húznom a kormányt, mert különben ütközik a kezem a térdemmel... most azon tűnődőm, vehettem volna a 9-5 Aero-t is, abban sem fértem volna el ennél kevésbé.
Gondoltam majd odaadom neki egy Land Rover talin (hisz’ hozzá került az importőrség) de ez már nem fog összejönni. A LR-t átpozicionálják luxus gyártónak, így nem jelenhetnek meg off-road rendezvényeken. Így múlik el egy világ dicsősége :-(
Már a végefelé egyszer beszélgetteünk Andrew-val (Prest) valami autószalonon a BNV-n (akkor még valaki próbálkozott ilyesmivel). Mondta, hogy a költség/hatékonyságot nézve nem lenne jelentősen drágább, ha mindenkinek adnának a bejáratnál egy Saabot. :-)
Érdekes, hogy a szakmában a Saab mennyire alulreprezentált volt.
Anno a legnagyobb szakmai összeröffenést jelentő Autótechnika rendezvényeken (Széchenyi Egyetem, Győr) figyeltem éveken át a Saabok arányát. Kevés volt, a hazai részaránynál jóval kevesebbet lehetett látni. (legalábbis: láttam)
Hasonlóan érzek a Saab-okkal kapcsolatban, mint te, de nekem a motorokkal soha nem volt komoly bajom, bár szerelni azt kellett őket. De egy jó TMK csapat mellett, ha már ismered a sajátodat, nem szokott vele gond lenni. A TMK csapat és az alkatrészek megtalálásával viszont manapság már lehetnek gondok, de ez nem a konstrukció hibája.
Annak idején azt mondtuk, hogy a Saab olyan, mint egy szerető, a Volvo mint egy feleség. Mindenki eldöntheti, hogy hogyan mire vágyik.
Ezt a kis, jelentéktelen :-) darabot az érdi emelkedőn hagytam el a 99 Turbóról. De még akkor is elgurult a szerelő udvaráig. Ilyen egy jó szerető: nem mindig felhőtlen a kapcsolat, de a problémák megoldása után már alig várod, hogy újra együtt legyetek.
Csak azok a motor problémák... mért nem tudták ezt anno mechanikailag megoldani?
Lehet megoldották volna, a B204 elpusztíthatatlan nem ? Illetve nekem azt mondták, hogy a pápaszemesnél már javítottak bizonyos dolgokon.
Nekem is pont addig tetszik egyébként, tegnap néztünk YT videókat barátnőmmel, és csak csodáltuk az akkori formaterveket. Neki a viggen tetszik a legjobban, azt hitte azt fogok venni. :D
Gyönyörű autó a Saab 9000-esek vége, illetve a 9-5-ös úgy 2007-ig. Akkor elrontották a formát.
Elegáns, stílusos autók kívül-belül, de sajnos a motorjaik problémásak voltak, nem méltóak egy prémium gyártóhoz. Ebben a Volvo győzött.
Egy BMW-be már be se ülnék a vevőköre és a stílus miatt. Ha a kínaiknak bejön a hódfog meg az óriás orrlyuk, akkor vigyék oda a gyárat.
Mondjuk motorproblémák vannak ám a BMW-nél is, ami sok pénzzel megoldható, meg a VW-nél is, elfelejtettek vezérlést meg EGR hűtőt gyártani, csalószoftverrel trükköznek.
Őszintén sajnálom, hogy már nincs Saab gyár, nincs szerviz, nincs támogatás, mert szívesen vennék egyet, erős motorral, mert úgy érzem, illenek hozzám a fenti autók stílusban.
Csak azok a motor problémák... mért nem tudták ezt anno mechanikailag megoldani? Nem szívesen költ az ember olyan autóra, amiből utána nem látja viszont a pénze részét sem.