Egy kis segítségre lenne szükségem, nemrég beszereztem az autót amit már régóta szerettem volna, scenic II 1.9 dci 120 Le. A problémám annyi, hogy szeretnék hozzá téligumit felnivel, most 205/55 R17 van rajta 4 lyukas felnivel, találtam 205/55 R16 os gumit felnivel, de a felninél a számok nekem sajnos nem tiszták, mi mit jelent, jó e nekem az aktuális felni, aminek az adatai: 6,5x16 4x100 ET 49 Tud nekem ebben valaki segíteni???
Köszi az infót, így próbáltam(tuk) mi is, de index helyzetben se le se föl nemtud mozdulni a kar, elvileg valamit módosítottak rajta, mert a régebbieken gyakran visszaugrott az index, most ezen az index jól mükszik úgylátszik, ellenben nem villant (2006októberi)
nem tudom ,h. a ti gépetek milyen, de az én 2004.01-es SCII-m tud egyszerre indexelni és közben villantani a reflektorral. (index bekapcsolva (ha épp nem veszi vissza) és közben magadfelé húzod az index kart) Gyönyörűen villant, akár többször is. Tegnap direkt kipróbáltam este, miattatok.
Valaki egyszer rég a fórumba azt írta, hogy 4év, 100.000km, magyrországi, első tulajnak jár a javítás. Nekem 3 hónapja (amikor a 2. ablakom is leszakadt) a Gordini-nél azt mondták, hogy itthoni autónál a Renault méltányosságból bármeddig cserél. Fogalmam sincs, mi az igazság, a 4. ablakom még müxik, ha az jövőre romlik el, kiderül. (január elején leszek 4)
Könnyebb leszívni, ha a jobb hátsó ülés alatti naaaagy fekete kupakot kinyitod, az úszót kiszereled, és akkor hozzáférsz az üzemanyaghoz. Még szárazra is törölheted a tartályt imho :)
üdv mindenkinek én még mindig csak ott tartok hogy a döci hidegen rázkodik belüröl melegen besimul én mint lajikus hogy tudom megállapitani hogy motortarto bak-e vagy egyszerüren hidegen hangosabb a kutyacsontot mondták a szerelök cseréltetem pedig jo volt?
Mi lassan egy hete hajtjuk az 1,6 16V Kaleidonkat. 7,5 év Twingo után és egy Focus mellett családi autó, és egy gyermekkel tökéletesnek tűnik. Teljesen más világ mint a Focus, ez maga a nyugalom szigete. Feltűnt azonban valami, amit nem értek: ha indexelek, nem tudok villantani a fénykürttel (reflektorral). Ez minden Scenicben így van? Elég sok autót vezettem már, de ilyennel még nem találkoztam. Ha pl. állok egy kereszteződésben kanyarodásra várva, akkor nem tudom villantással jelezni, ha el akarok engedni valakit. Eddig azt hittem, nem fog zavarni, majd megszokom, de tegnap este sötétben, esőben, egy számomra ismeretlen autópályaszakaszon indexeltem jobbra a lehajtó előtt és - miután kihalt volt előttem az út - fel akartam kapcsolni a reflektort, hogy jobban lássak, de nem ment. Pedig ott nagyon jól jött volna.... Ezután határoztam el, hogy rákérdezek nálatok, hogy ez Scenic/Renault sajátosság-e (bár a Twingon nem így volt).
Elég régen jelentkeztem utoljára... Akkortájt kicsit haragudtam a kocsimra, mert túl sokat kellett költenem rá ahhoz képest, hogy mennyi idős volt.
Megjavíttattam mindent, azóta 10 e km-t mentünk vele gond nélkül - de el kell /kellene/ adnom.
Ha ismerősi körben gondolkozik valaki a jelenlegi helyzetben is használt Grand vásárlásán, kérem szóljatok neki a kocsimról is.
Kocsi adatai: 2005 03 havi, magyarországi, második gazdája vagyok.
1.5 diesel, de még a 101 lovas, 5 sebességes. 72 e km, garantált, komoly típushibák javítva.
Külsőleg törésmentes, hologram szürke színű, dynamic felszereltségű - 3.szint a 4-ből-, sötét belsővel, üvegtetővel, gyári könnyűfém 16"-os felnivel, de manuális klímával.
Ára: érdeklődésre - jó lenne, ha csak 1 milliót buknék rajta egy év alatt. Egyszerűen elkeserítő, mennyire lement az ára! Sokan csak azt nézik, mennyi a használtautón és azt nem is gondolják, hogy pl. az olcsón kínált "megkímélt, kevesett futott, elsőgazdás stb" fehér Grandok között ott vannak a korábbi Debreceni taxik is, amikről minden elmondható, csak az nem , hogy megkíméltek, kevesett futottak, stb.
Mi lassan egy hónapja vagyunk tulajdonosai egy gyönyörűségnek! Kaleido 1,6-os 110 LE-s Omaha beige.
Egyszerűen imádjuk a férjemmel. Én is már elég sok autót vezettem de ezt imádom vezetni. Nagyon jó, hogy kicsit magasabban ülök mint egy normál autóban, de mésgem "kamion"ban vezetek. Szóval fantasztikus a kis járgány. Illetve Louis-ka mivel LIU a rendszám :)
Viszont lenne kérdésem is. Elvileg nem kell mennünk majd csak egy év múlva átvizsgálásra. Mi újság azzal az olajcserével amit szoktak mondani, hogy xezer km után meg kell tenni?
A benzines verziüókat meddig kell kímélni? Nekünk 1000 km-t mondtak a márkakerben.
Szia :) Hát nem. Viszont ha a kedv a kérdés, próbáld meg a Klebert, az is nagyon jó. Nekem régen a Megane-jaimon csak az volt. AMióta viszont céges kocsim van kötelező a Michelin :) Na nem borultam ki ettől... :))
Nagy valószínűséggel nem tudsz leszívni belőle. Egyrészt sok mai autó betöltőcsövében -pont a leszívást/lopást meggátlandó- van egy szűkítő. Másrészt tekervényes többnyire maga a betöltő cső is. Ne erőltess bele semmit, mert beleszorulhat.
A benzinesbe nem lehet dízelt tölteni, mert a dízel pisztolya vastagabb. Fordítva -mint a Te példád is mutatja- sajnos lehet.
Köszönöm a megnyugtató válaszokat. Óvatos leszek természetesen. Viszont megpróbáltam lenyomni egy slagot szegénynek a torkán, de egy fél métert sikerült mindössze belenyomni. Valami ötlet valakinek, hogyan érhetném el a tankot??
Valaki azt mondta, hogy elméletileg más a bemenet a dízeleknél és normális esetben nem lehetne bedugni a benzines pisztolyt a dízelbe. Gondolom ez az újabb autóknál és modernizált kutaknál érvényes, de szerintem tök jó ötlet, mert mint látható, bárkivel előfordulhat és nem kis bosszúság.
Érdekes, mostanában sokan tankolnak el. Tegnap a kollégám öntötte meg a Superb-t 38 liter benzinnel. Nem szerette a PDTDI. megállt. 42E-ért már menőképes. Összes vonatkozó szűrő csere, tanköblítés.
Az én véleményem is az, hogy sűrűn töltsél gázolajat rá, ilyen mennyiségűt szerintem simán elvisel. Óvatosan járjál vele, és ne rémülj meg, ha leállítás után visszapuffog.
Köszönöm az útmutatót,sorry,hogy nem reagáltam. Michelinnel vettem át az autót,szívem szerint most is azt vennék rá,de nincs "kedvem". Az írásod alapján tuti,hogy nem egy pékségben dolgozol...
Aszonták a kereskedésben,hogy ha lesz a GS-ben egy olyan 3000 km,akkor érdemes lecserélni benne az olajat meg a szűrőket. Ez gondolom ártani nem árthat,de kell??? Vagy csak egy kis bevételhez szeretnének jutni??? :)) Köszi a tanácsokat.
háááát,így még mindig jobban jártál mintha a liter arányok fordítva lettek volna. :)) Nyugi,tényleg nem lesz gáz,de azért tankolgassatok rá sűrűn még gázolajat. Amikor megjelent a Peugeot 607 egy cimborám szintén kölcsönkapta, ugyanígy tankolta mellé,csak Ő a HDI-t vágta TELE V-Power Racinggal. Hát,kibírta nevetés nélkül... :))) Ott viszont autómentő,meg amit akarsz. Nálad azért nem ilyen kemény a szitu.