Azt én is kizátrnak tartom, hogy a Start által kiadott rendelkezés érdekelné az ÖBB-t. Az, hogy az ÖBB mit kezd a CFR által elrendelt felárral, legyen az ő gondjuk. Legfeljebb majd a magyar vagy a román jv. pótdíjaz, ha Bécsből anélkül indul el az utas.
Ehhez hasonló volt, hogy az 1204/1205 komfort felárával sem nagyon tudott mit kezdeni a horvát jv.
Tül a Drezdai kiruccanáson...odafelé Hungária EC,visszafelé Metropol...összességében nem panaszkodhatok. Sajnos valamiért a 170-esre néhány hete rendszeresen jellemző a késés (nézzétek csak meg a Vlaky adatait) 20-30 perc már átlagosnak mondható. Nekünk is már Párkánynál volt 10, aztán Pozsonytól Prágáig 20,aztán Prága után sikerült csak faragni belőle 10-et. A Bmz termes kocsija még 2. osztályon is kényelmes volt viszont,nem éreztem, hogy 10 órát ültem!
Visszafelé a Metropol fekvőjében jöttem. Leszámítva, hogy a 6 ágyas full tele volt, és nagyon kicsi a hely, még levegőt venni se nagyon lehetett,egész jó volt. Nem volt késés,és jót lehetett aludni. A kaller kissé mufurc módon kötelezővé tette 7-kor mindenkinek a felkelést,de összességében pozitív volt az út...egyetlen tanulság: Télen nem érdemes utazni,mivel már 4 órakor töksötét van...jöhet majd áprilisban a zürichi út,remélhetőleg több látnivalóval és világossággal:))
Szerintem a karácsonyi szezon már lemegy így, a nyári menetrendig pedig vagy leboltolják a románokkal, hogy magyar-osztrák szakaszon ne kelljen fizetni (esetleg cserébe kerül bele 1 osztrák vagy magyar kocsi Bp-Bécs-Bp közt), vagy írnak egy levelet a románoknak, hogy az anyjukkal szórakozzanak, és felmondják a szerződést.
De szerintem sem az ÖBB sem a Start nem fogja behajtani az utason a 10-t a hugyszagú román ülőért. (Gondolom idén sem az új IC kocsijaikkal nyomulnak...) 25 a menetjegy Bécsbe oda-vissza, abszurdum lenne majdnem még ugyanennyit elkérni helyjegyért.
Amúgy ha a teljes szakaszra érvényes, akkor Budapest-Győr közé is, ami pedig egyértelműen érvénytelen, mert a vonat a közszolgáltatás része nálunk, azaz a minisztérium által meghatározott Start díjszabás van érvényben...
A Starthoz megérkezett a CFR által kiadott díjszabás, a vonat teljes szakaszára érvényes a plusz tizes felár. Innen kezdve nyilván rövid időn belül kimegy az utasok felé, és onnan már kérni fogja a jv.
Mi párommal idén voltunk Bulgáriában a nessebárral oda 4 órát késtünk vissza semmit. Nekünk a jegy 75000Ft volt 2 nek 2 személyes hálóban menettértiben. menetjegy kb 45000Ft volt a hálóhelyjegy 7500szorozva 4 el.
szerintem nem rossz a vonat bármi kell info kép irj van vonatrol utrol.
A FIP szadadjeggyel a Gatwick - London Viktória pu - között közlekedő "Gatwick Express" lehet díjmentesen utazni? alamint a FIP igazolvánnyal a családtag 50% - os kedvezménye igénybe vehető? http://www.gatwickexpress.com/
,,Idény nyáron, legalábbis az elő hetekben, akkora hiszti volt a helyjegyek körül, hogy az összes ágyat eladták. Nem hiszem, hogy lett volna olyan lehetőség, hogy a kocsikisérő jóindulatára lehetett volna apellálni.
Majd egyszer leírom, hogy milyen kalandosan jutottunk el nyaralni :(. Számomra voltak tanulságai..."
De ha T2-nek, azaz kétágyasnak adják el a fülkét (amiben természetesen 3 ágy van) akkor NEM rakhat be egy harmadik (azaz idegent) a fülkébe!
Mivel drágább helyfoglalást vásárol az utas, ezért jár neki az egész fülke!
Arra befizetek. A Start oldalán egy árva szó nincsen arról, hogy helyjegyköteles lenne a vonat, arról meg végképp nem, hogy ilyen büntető jellegű tarifa van érvényben. Akkor pont a jegyvizsgálókat tájékoztatták volna?
Idény nyáron, legalábbis az elő hetekben, akkora hiszti volt a helyjegyek körül, hogy az összes ágyat eladták. Nem hiszem, hogy lett volna olyan lehetőség, hogy a kocsikisérő jóindulatára lehetett volna apellálni.
Majd egyszer leírom, hogy milyen kalandosan jutottunk el nyaralni :(. Számomra voltak tanulságai...
Háromágyas fülkében egy ágy 18,20 €-ba kerül. Kétágyas fülkében 27,30-ba. A végösszeg tehát egy fülkére vetítve ugyanannyi, ha mindkét illetve mindhárom ágyat megveszed. Elvileg azonban ha a gyereknek a kora miatt nem kell jegy, akkor ahhoz nem foglalhat el külön ágyat. De a kísérőbe talán szorul annyi jóindulat, hogy ilyen helyzetben úgy ágyaz meg, hogy a harmadik ágy is le legyen hajtva.
Lehet, hogy azóta valami változott (vagy simán rosszul mondták), de idén nyáron azt az információt adták, hogy ha nem vesszünk annyi jegyet, mint ahány férőhely van, akkor nem fizethetjük ki az összes helyjegyet, hanem beraknak más utast is.
A gyerekért nem kell fizetnetek, de ha nem váltasz neki jegyet, akkor helyjegyt sem vehetsz neki. Gyereke válogatja, hogy ki tudja-e pihenni magát, ha ketten vagytok arra a keskeny kis ágyra...
Arra készülj fel, hogy a vonat idén nyáron minden héten, amikor meg tudtam nézni, késett legalább 4-5-6 órát.
Idén mi vonatoztunk, és nem volt rossz ötlet egyáltalán, de a jövő évre inkább foglaltam repjegyet.
Vigyetek sok folyadékot, mert a kocsikísérők ugyan árulnak üdítőt, kávét, ilyesmiket, de csak arra nem szerencsés alapozni, mert egyrészt lehet, hogy drága (kocsinként eltérő az árképzés. Pl. a cseh kocsiban a kávé 2 EURO, a szlovákban csak 0,80 , viszont az utóbbi ihatatlanul rossz volt a drágább pedig kifejezetten finom), másrészt a mi kocsinkban a víz és az üdítők ki is fogytak!
A vízről eszembe jutott a mosdó. Hát... csodát nem vártam, de azért ebben a tekintetben fejlődhetne még a vasút! Odaúton a cseh kocsiban többé-kevésbé rendben volt a mellékhelyiség, volt papír, szappan, kéztörlő, viszont már a román-bolgár határ előtt kifogyott a víz. Visszafelé a lengyel kocsiban olyan ocsmányul nézett ki, hogy inkább áthordtam a kislányokat a szomszédos szlovák vagonba (ami azért kalandos, mert a kicsik féltek átmenni az összekötő részen). Na most úgy néz ki, amit eddig írtam, mint egy panaszáradat :). Pedig ezeket az apróságokat leszámítva tényleg minden rendben volt!
A kocsikísérők adnak lepedőt, párnát, plédet, aludni kényelmesen lehet.
A cseh kocsiban a folyosón, kb. 2-3 méterenként, a lengyel kocsiban minden fülkében van egy konnektor. A legérzékenyebb holmi, a nagygyerek laptopja nem volt hajlandó töltődni, de a kevésbé érzékeny mobiltöltők gond nélkül használhatóak voltak.
A vonat gyönyörű helyeken megy keresztül, érdemes már útközben is fotózni!
A csomagok nagyjából elférnek a fenti tárolóban, illetve amíg ültök, addig lehet erre a célra használni a legfelső ágyat. Amikor mindenki feküdni szeretne, akkor a csomagok egy részét le kell rakni a földre, másképp nem hiszem, hogy el tudjátok pakolni.
Én másfél hete jöttem vele vissza, és egy kicsivel kevesebb, mint 7,5 €-ért kaptam egy jókora grillezett sertésszeletet, hasábkrumplit, amit jól megszórtak reszelt sajttal, egy adag párolt mirelit zöldséget, egy tálka vegyes savanyúságot és három szelet pirítóst. Van rántott szelet és csirkemell is, egy kollégám pedig a múltkor Bukarestbe menet (vagy onnan jövet, de szintén a Dacia-n) vegyes sülteket evett egy kicsivel drágábban, de összességében ő sem panaszkodott.
Tavaly szintén ugyanezért az árért ettem ott másodmagammal hasonló adagot (csak nem volt pirítós meg párolt zöldség, de egy kicsivel több húst és krumplit adtak, savanyúnak meg csak nagyon finom csemege uborka volt), és akkor még egy pohár gyümölcstea is belefért a 15 €-ba. Odaúton reggel a kávét és a teát is 1 €-ért adták, és a személyzet mindig végigkínálta az ülőkocsikat.
A dolgozók alapvetően normálisak, még ha nem is mindegyik beszél nyelveket, de már azzal a pár román szóval is zöld ágra lehet vergődni, amit én tudok. A dohányzás az kocsinként változik, de arra azért ügyelnek, hogy legalább a kocsi egyik fele füstmentes maradjon. Vannak persze néha más negatívumok is, például ha a hangszóróból megy a mánele vagy amikor nincs fűtés, meg állítólag a forint elfogadásával is akadhatnak bajok. De a lényeg: finom, kiadós és nem is drága.
Most a gyerekkorhatárt nem tudom fejből, hogy 4 vagy 6 év. Ha a gyereknek is kell fizetni, akkor oda-vissza 197,80 €, ha nem, akkor 169,50. A hálókocsi irányonként összesen 78 €, régebbi fajta magyar vagy cseh kocsi van benne, a tisztaságra a lehetőségekhez mérten igyekeznek odafigyelni, de attól még a kocsik öregek.
Jövő nyárra egy Bulgáriai nyaralást tervezünk, és az érdekelne, hogy a Nessebarral kb. mennyibe kerülne 2 felnőtt és egy 5 éves gyerek részére a jegy oda-vissza Békéscsaba és Burgasz között, hálókocsijeggyel együtt, illetve hogy milyen minőségű - tisztaságú - hálókocsik szoktak közlekedni a járaton. Köszi előre is!
Na megvan a válasz! A Dacia EuroNight vonat, 10 Euróban határozta meg a CFR a kötelezően megváltandó helyjegy árát!
Ahhoz képest elég sok utas van rajta! Szombaton reggel mentem vele Ausztriába, és annak ellenére, hogy volt még 2 mentesítő ülőkocsi is a vonatban, jó 70%-osak voltak az ülőhelyes kocsik!
Ráadásul 1.osztály meg már nincs benne, szóval nem lesz a kedvelt éjszakai vonatom az biztos!
Gondolom, Bp.-Románia között meg még jobban tele van.
Ha jól néztem térképen, villamossal érdemes a Pirnaischer Platz nevű megállóig elmenni és onnan balra kanyarodva ott az óváros. És oda a 3 és 7 villamost néztem ki. Elvileg igazam van? Te merre mentél??
Szerintem olyan 25-30 perc séta az állomástól a folyópart és akkor már mindent láttál útközben. Voltam már párszor Drezdában, mindig csak gyalogosan, villamossal nem közlekedtem.
Én Prágából jöttem vele, pár hete egy szerdai napon, akkor 3 fülkében volt megágyazva a többi üresnek tűnt. Attól függetlenül lehet hogy voltak bent. Amúgy lehet a hálókocsi kalauzokkal boltolni, ha fontos, hogy egyedül legyél, megkérdezed tőle (magyar) van-e üres fülke és ha van te szeretnél egyedül jönni végig. Ennek persze némi forintosított ára van... Én is SPAR jegyet vettem, csak hálóba. Sok üres fülke volt, viszont nekem lett útitársam, mivel szintén SPAR jegyet vett.
A késés miatt meg ne izgulj, ennyit ritkán késnek a vonatok. Ha meg gázos a szitu menetközben, megszakíthatod az utat Prágában, Ústi nad Labemben is. Rengeteg B terv van :)))
Drezdában pedig az állomásról menetirány szerint (Berlinbe) jobbra indulj el a Prager strassán át - átmész a villamosvágányoknál (nem azokon ami közvetlen az állomás mellett van) tovább egyenesen és a régi kultúrpalotával szemben van az adventi vásár, továbbmenve pedig a Frauenkirche, Zwinger stb.