Eredetileg Kisinóc-Kóspallag-Törökmezőt akartam, de azt bármikor csinálhatok, és mindenki arra ment szinte a turistaháztól. Így én az ellenkező irányt lőttem be.
Kisinóci th.-nál a bélyegző rendben, a mellettem bélyegző idősebb úr kéktúra-atlasza jó régi volt!
Érsek-tisztásig a zengő madárcsicsert láncfűrészvisítás egészítette ki: több helyen is vágják a fát az erdészeti (Nagyirtáspusztára vezető) út mellett. Könnyen lehet, hogy a Z- néhány festett fája is megsínyli ezt, de én a betonon maradtam, mert erős dzsuva volt.
Az Érsek-tsztáson több túrázóval is találkoztam, akik a legkülönbözőbb irányokba spricceltek szét. Kivéve a szétdózerolt sarat, abba én mentem bele... OK, hogy az erdészeti járműveknek is menni kell valahol, de nem ér (szinte) járhatatlanná túrni egy utat. A S- bejárata sem látszik, az alsó út az, ha valaki itt keverne. A tisztástól olyan 50 m-re egy fán látszik jelzés, de nem elég erős. A tisztás útjelző tábláján rendben ott van az EET-kód.
Innen nagyon szép (és annyira nem is saras!) lejtő jött Kisirtáspusztáig, zúgó patakokkal és laza patakátkelésekkel. Pont elértem volna a kisvasutat, ha március 15-én megindították volna - de ápr. 4-ig az időjárás (gondolom, főleg a magas vízállás és árvízveszély) miatt nem mennek a vonatok.
Pecsétet nem volt esélyem szerezni (a Toboz kulcsosháznak gyönyörű van, ha épp ott vannak - de persze zárva volt), jött a Hosszú-völgy a faluig. Az első 2 km megtévesztően jó minőségű, aztán egyre sarasabb, és egyre több a vízátfolyás fentről. Sasszéztam szépeket. Gond még itt sincs, a tavaz első gombáit is megtaláltam egy rakás gyönyörű (és nem ehető) piros csészegomba formájában.
A probléma olyan 300 méterre a kisvasút végállomásától jelentkezik, ahogy a Börzsöny atlasz is írja: dupla gázló 50 méteren belül, és egyik patak nagyobb, mint a másik (meg csatlakozik hozzájuk a harmadik)! Az első simán megvan a gázlónál, a másodiknál 45 centit mér a botom, ez rossz vicc...
Hátra arc, patakág visszafelé átvágva, aztán a S- - val párhuzamos patakon kell átkelni. Egy torlasznál meglett, de azért kissé meredek volt... Mivel a Magas-Börzsönyben van még hó bőven (és az le is jut...), a következő hetekben, ha valaki erre jár, inkább maradjon végig a kisvasút pályáján!
Cipőcsere és pihenő után innen a csendes, tavaszillatú esőben már nincs esemény. A Börzsöny étteremben irgalmatlan a füst, cserébe van nagyon szép Börzsönyi Kéktúra bélyegző. A pultos lány készséges, számított is a kérésre.
Jó széles az Ipoly, de hát minden patak nagyon virgonc formáját futotta. Kellemes volt!
A Népstadiontól induló busz tele volt, úgy látszik, vasárnap korán is felkelnek emberek. Gyöngyösig aludtam, így végül is frissen és kipihenten szálltam le Galyatetőn, ahol a büfében ismét kedves volt, bélyegzőt egyből kaptam a kávé-tea-palacsinta reggeli mellé. Jóllakva indultam neki a kéknek a hóban, szerencsére már jól letaposott volt, így gyorsan haladtam a napsütésben. Mátraszentlászlón a műküdő mini sípályát ki kellett kerülnöm - most már tudom azt is, milyen látvány, ha valaki rövidgatyában síel - s sétáltam át Mátraszentistvánra, ahol a 3 Patak Panzióban pecsételtem, kihozták nekem a teraszra a bélyegzőt. Nem pihentem, mentem tovább, a villanyoszlopon lévő bélyegző is meg van. Kiérve a faluból emelkedőbe váltott az út - balra a sípályán sokan síeltek - s indultam neki Ágasvárnak. Itt csaltam, nem a kéket, hanem a kék3szög jelzést választottam a turistaház felé, s nem bántam meg. Egyrászt jól elfáradtam, mire felértem, de a panorámáért megérte. Lefelé neccesebb volt a havon-jegen, de szerencsésen lezúdúltam a házhoz. Itt a reggeli buszon velem együtt utazó iskolások csapata zajongott. Rendeltem egy zsindelyes féle feles birspálinkát - pöpec - , majd üdítőt, illetve vettem a házi csokoládéból. A pálinkafelhozatal egyébként is parádés, bélyegző rendben. Kint a ház előtt egy kéktúrázó család családfőjével váltottunk pár szót, majd nekivágtam verebély felé. Az eddigi hó hirtelen eltűnt, jelentős sár fogadott, ami kitartott az út végéig. Ezen a részen inkább a lábam elé figyeltem, hogy minél kevésbé legyek saras, s negyed háromra már a vasútállomásnál voltam. A fémbélyegző a ledózerolt állomás mellett a fán rendben van, itt pecsételtem. A kocsmai bélyegzőt így nem néztem meg, bár láthatóan jól telt az ünnep a helyi arcoknak, az utcán is söröztek vagy hatan-nyolcan. Hamar kiértem a buszmegállóba, igen frappáns ez az espresso fantázianevű buszmegálló. Itt jól mutathattam azon autósoknak, akik azt látták, hogy egy fekete ruhás egyén szteppel a buszmegálló kijárt nyomvonalában megállt esővízben, de így legalább a sarat a cipőmről nagyrészt le tudtam szedni. Megebédeltem éppen, mire jött a pesti busz. 5-re itthon is voltam.
Vasárnapra tervezek vagy egy Galyatető-Mátraverebély, vagy egy Mátraverebély-Bableves csárda OKT szakaszt, ha esetleg valaki nem tudna mit kezdeni magával vasárnap és csatlakozna, az szóljon, egyeztetünk.
Az volt a helyzet, hogy novemberben amikor arra Kékeztünk betértünk a helyre forralt borozni. Majd amikor tovább indultunk akartunk pecsételni az oszlopnál de a pecsétnek csak a foggantyúja volt meg. Ezután visszamentünk a vendéglőbe pecsétet kérni, és akkor mondta a tulaj, hogy Kéktúrás pecsétjük nincs, csak céges, de kérdezte, hogy mi van egy kéktúrás pecséten, mert csináltat szivesen egyet. És ekkor néztem meg neki az MTSZ elérhetőségét a füzetben, hogy szabályosan el tudja intézni azt.
Nézd meg a tuhu-n, elég pontos eredményt fog adni. A Kohász út biztosan alaposan fel van mérve (3 műszert cipeltünk végig :)), ha jól emlékszem a Partizán úton is legalább egy műszer volt Tamásnál.
Szolgálati közlemény: a kektura.eu oldal a tárhelyszolgáltató haldoklása miatt jelenleg nem elérhető, átmeneti megoldás ma estig lesz, semmi nem veszett el (3 példányban van mentés mindenről). Csak ha valaki kereste volna...
Tegnap szert tettem egy olyan b.földvári kistérségi tündéres ig.füzetre. Nagyon szép. :) remélem, egyszer tényleg meg tudom csinálni azt a jó kis meandert. :) Van róla körülbelüli adat, hogy mennyi az aszfalt? Mazochistáknak csak július-augusztusban ajánlott. :D
van egy ország közepe kistérség térkép, de azon emlékeim szerint nem szerepel a dabasi rész. jobban jársz ha nyomtatsz a tuhuból magadnak a T3D kimenet elég szép.
A tuhu szerint ott az S egy nagy csigavonalat csinál: Dabas-Hernád-Újhartyán-Kakucs-Inárcs-Ócsa. Csak a térkép alapján néztem. A térképen a vasútállomástól indul, majd végigmegy Dabason.
Mikor legutóbb Dabason jártam, feltűnt egy S sáv jelzés a vasútállomásnál a sorompónál. Tud esetleg valaki erről valamit: pl. triviálisan: honnan hová vezet?