"de senki nem várja meg azt a fél percet, míg odaér"
Éppen néhány napja volt itt téma, hogy érdekes módon nekem kb két másodperc alatt odaér a kb 8 méterre lévő villanybojlerből. Persze én nem vagyok annyira magasan képzett, mint a profi vízszerelők, ezért nálam nincs korszerű cirkulációs rendszer sem, pedig azzal nyerhetnék akár további 0,26 másodpercet is.
Persze ha igazi keményvonalas szaki vagy, akkor gyártasz magadnak egy áramrelét 16 amperre: szétkapod egy kis relé/mágneskapcsoló tekercsét és pl 2 mm2-es drótból tekersz a helyére annyi menetet, hogy 16 átfolyó amper esetén biztonsággal behúzzon.
ÓÓÓ baszki, most meg kiderül hogy kombikazánt sem láttál még...
Az a gond a gázos melegítéssel, hogy megnyitod a csapot elkezd folyni a víz, átvált a kazán, beindul a keringető, begyújt a gyújtó, elindul az égés és a melegítés, mindeközben eltelt 20 másodperc és még nincs melegvíz a kifolyónál. Namost, ha csak 5 másodpercre kell megnyitnod akkor még a folyamat sem zajlott le már elzárnád.
Átfolyósnál meg megnyitod és tádááám melegvíz folyik.
Hát így, de mostmár tényleg kereshetnél a problémádra megoldást...
Az alap probléma, hogy mindenki meleg vízben szeretne kezet mosni, de senki nem várja meg azt a fél percet, míg odaér :) Régen bezzeg a panelben! :)
Van, aki reménykedik, de az sem vár annyit, hogy megérkezzen a víz.. Az öt másodperc valóban hasraütés volt, azt akartam mondani, hogy rövid idejű nyitás zárás. ;)
Sajnos csak a villanyszereléshez konyítok, elektronikához nem, pedig jó lenne sokszor, a sok fakezűt elnézve :)
"A fűtőszál is túlhevül 200C ig --élettartam leesik!"
A vízkő miatt leromlott hűtésű fűtőszál akár sok száz fokosra is felmelegszik. Sokan láttak már kilyukadt/kiolvadt oldalú fűtőszálat, márpedig a vas ilyen mértékű meglágyulása nem 200 fokon történik, hanem SOKKAL magasabb hőmérsékleten. A vörös izzás kb 500 fok felett kezdődik, de a csekély erővel (nem kovács-kalapács :) történő deformálódáshoz ennél is magasabb hőmérséklet kell.
Ha tudtam volna, hogy képzett villanyszerelő és csőszerelő is vagy és tele van a pincéd az oda szükséges alkatrészekkel, akkor nem 50 ezret írtam volna.
Ha értesz az elektronikához is, akkor meg tudod csinálni magadnak az automata dugalj-átkapcsolót is és azért sem kell szakembernek fizetned mondjuk 20e Ft-ot.
"A gázkazánban beszart az elektronikus gázszelep. Gondolom befolyásolta a nyitás-zárás szám az élettartamát az öt másodperces kézmosásokkal,"
Azt írtad, hogy idegesítően lassan ér oda a víz a csaphoz. Most meg már mindössze öt másodperces kazán-üzemelés elegendő egy melegvizes kézmosáshoz?
Vajon miért érzem úgy, hogy te nem is a problémádra keresel megoldást, hanem engem akarsz a valóságosnál hülyébbnek beállítani? ;)
"a a mérő előtt történik a nulla szakadás, vagy arra is, ha bárhol házon belül ?"
Előfordulhat akár olyan vezetékezés is, ahol egyetlen konnektorba bekötött nullvezető meglazulása is okozhatja készülékek tönkremenetelét. Ma már szerencsére nem divat a dugaljak nulláinak láncolása, miközben a dugaljak több fázisra vannak szétosztva, de régebben ez nem volt ritkaság.
Mondjuk még ma is felmerül olyan igény, hogy a sarokban a három dugaljban három különböző fázis legyen, de ma már legalább a nullákat is külön-külön szokás odavinni (legalábbis többnyire :)
Levezetnéd az 50.000Ft-ot? Napi 4,5liter, 1,5l/ perc. Nem nevezném soknak a fogyasztását, főleg, hogy napelem van. Maga a vízmelegítő 13000Ft, fittingek volt 1500Ft, flexi cső volt itthon hozzá.
A gázkazánban beszart az elektronikus gázszelep. Gondolom befolyásolta a nyitás-zárás szám az élettartamát az öt másodperces kézmosásokkal, éveken át. Ja és a kondis kazán ventilátor is indul olyankor. Az sem olcsó, ha beszarik. Biztosan van tervezett élettartama.
Gáz is fogy. Ok, az elenyésző. De tök fölöslegesen, mert attól még hideg a víz kézmosáskor. Viszont a víz számlában jelentkezik bőven.
Lehet a perlátor is ludas, (5l/perces van a konyhai csapon) hogy nem folyik ki gyorsan a csőből a hideg víz, de a vízszámla így is magas.
Nekem a butaság elleni általános harcban (és a csalók + gonoszok szívatásában) van érdekeltségem. Persze tudom, hogy nem én vagyok a tökéletes megoldás, de amíg nincs ló, addig a szamár is legyen jó :)
...mondjuk kb márciustól lóg a levegőben egy hatalmas munka, ha az összejön, annak egyesek nagyon örülni fognak itt (is).
Hát figyelj, nem bíztam benne én sem, ez a tv-shopos típus, 3,5kw, de kézmosásra, pohár-tányér mosogatásra tökéletes a hideg vízhez képest. Nem kádat akarok tölteni vele.
Azért raktam be, mert nincs cirkulációs vezeték, így mire a tárolótól odaér a víz, rég elzártad a csapot. Nem beszélve arról, hogy a gázkazánt is túráztatja teljesen feleslegesen a sok kapcsolás, közben még meleg víz sincs a csapnál.
"a mosogatógép tápjáról tudom venni az áramot az átfolyós konyhai vízmelegítőnek"
Amelyik átfolyós vízmelegítő megelégszik mindössze 16 amperrel, az többnyire nem sokat ér: a belőle kijövő víz vagy nem elég meleg, vagy épphogy csak "pisikél" a csapból.
Persze úgy is lehet valaki elégedett/boldog, hogy az igényeit csökkenti :)
Létezik olyan master/slave megoldás, amelynél amíg a "főnök" dugaljba dugott készülék üzemel, addig a másik/többi dugaljban nincs feszültség. Olyat is lehet csinálni, hogy több dugalj közül bármelyik dolgozik (tehát nincs főnök, csak időben első), addig az összes többi sztrájkol.
Lehet ezt watthoz is illeszteni, tehát pl a ha a "főnök" dugaljba csak egy mobiltöltőt teszel akkor a másik/többi még használható, de hajszárító esetén már elnémulnak.
Sőt lehet még tovább is bonyolítani a dolgot, akár egészen addig, amikor pl a mosógép dugalj "keres magának" egy szabad fázist a főelosztóban, amelyiken még elfér 10 amper plusz terhelés.
Az a baj, hogy ezekre nem tudok laikus által is egyből használható olcsó megoldást, ezek egyedileg készülnek, többnyire komolya elektronos szaktudás segítségével.
Teljesen normalis jelenseg, tobben leirtak mar az okat (gyakorlatilag hoszigeteled a futoelemet - ami tulfut - viszont a ho sokkal lassabban adodik at a viznek. mivel a thermosztat is vizkovesedik - kvazi hoszigetelve lesz - ezert fals mereseket produkal, ami miatt egyszeruen tovabb fog futeni a futoszal -> megemelkedett fogyasztas)
Persze ha valaki eleg hangosan kiabal hogy mindenki hulye akkor tobben hajlamosak elhinni, pedig nem biztos hogy kellene.
Nekem ésszerű magyarázat, hogy a mosogatógép tápjáról tudom venni az áramot az átfolyós konyhai vízmelegítőnek, és a gyerek meg az asszony el fogja felejteni, hogy ne nyissa ki a meleg vizet, ha megy a mosogatógép. Új kábelt meg nem akarok behúzni ezért, gondoltam hátha van rá automatizált megoldás.
Ez érthető. A fűtőszál és a hőérzékelő közel van egymáshoz. Ha beborítja az egészet az üledék, akkor a hőérzékelő a jobban felmelegedett térrészben érzékeli a meleget, és lekapcsol a szabályozó, miközben a tartály nagyobb részében lévő víz nem olyan meleg.
Mivel el kell, hogy fogadjam az energiamegmaradás törvényét, nem vitáznék tovább, de eszembe jutott még egy tapasztalat, ami talán segít a magyarázatban: SOHA nem állítom el a hőfokszabályzót (jelöléssel van ellátva) és amikor tisztítás után újra indítom a bojlert, mindig FORRÓBB vizet kapok. Nem mértem meg a változást, de én olyan +5 °C-ra saccolom.
Közel 20 éve vezetem a fogyasztási statisztikámat, amiben benne vannak azok a hónapok is, (nyáriak!), amikor NEM vízkőtelenítek, ráadásul a bejövő vízhőfok minden júliusban közel azonos.
A környezeti hőmérséklet teljesen változatlan a helyiségben, télen-nyáron.
A használati paraméterek szinte alig változnak, mivel ketten élünk a háztartásban.
De mindegy, feladom, mivel születtek itt engem igazoló okfejtések is...
Ha a szakadás a földelőszonda előtt van akkor nincs óriási baj, mert a szondán keresztül lesz nullája szegénynek, még ha nem is valami szuper.
Nálunk a cégnél az óra előtt volt a szonda, és az órát kötötte be trehányul a szerelő, nem húzta meg a csavarokat a nulla csokijában.
El is szállt egy rakás cuccunk.
Otthon viszont kirakták az órámat a ház elé, szonda nélkül. A PEN szétválasztás is az óra után van, ott igyekeztem alaposan eljárni hogy rendben legyenek a kötések.