Keresés

Részletes keresés

Boby10 Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12248

Köszi szépen! Mindenképpen úgy szeretném, hogy 3 ágyunk legyen.

Előzmény: áim (12247)
áim Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12247

A gyerekért nem kell fizetnetek, de ha nem váltasz neki jegyet, akkor helyjegyt sem vehetsz neki. Gyereke válogatja, hogy ki tudja-e pihenni magát, ha ketten vagytok arra a keskeny kis ágyra...

 

Arra készülj fel, hogy a vonat idén nyáron minden héten, amikor meg tudtam nézni, késett legalább 4-5-6 órát.

 

Idén mi vonatoztunk, és nem volt rossz ötlet egyáltalán, de a jövő évre inkább foglaltam repjegyet.

 

 

Vigyetek sok folyadékot, mert a kocsikísérők ugyan árulnak üdítőt, kávét, ilyesmiket, de csak arra nem szerencsés alapozni, mert egyrészt lehet, hogy drága (kocsinként eltérő az árképzés. Pl. a cseh kocsiban a kávé 2 EURO, a szlovákban csak 0,80 , viszont az utóbbi ihatatlanul rossz volt a drágább pedig kifejezetten finom), másrészt a mi kocsinkban a víz és az üdítők ki is fogytak!

A vízről eszembe jutott a mosdó. Hát... csodát nem vártam, de azért ebben a tekintetben fejlődhetne még a vasút! Odaúton a cseh kocsiban többé-kevésbé rendben volt a mellékhelyiség, volt papír, szappan, kéztörlő, viszont már a román-bolgár határ előtt kifogyott a víz.
Visszafelé a lengyel kocsiban olyan ocsmányul nézett ki, hogy inkább áthordtam a kislányokat a szomszédos szlovák vagonba (ami azért kalandos, mert a kicsik féltek átmenni az összekötő részen).
 
Na most úgy néz ki, amit eddig írtam, mint egy panaszáradat :). Pedig ezeket az apróságokat leszámítva tényleg minden rendben volt!

A kocsikísérők adnak lepedőt, párnát, plédet, aludni kényelmesen lehet.

A cseh kocsiban a folyosón, kb. 2-3 méterenként, a lengyel kocsiban minden fülkében van egy konnektor. A legérzékenyebb holmi, a
nagygyerek laptopja nem volt hajlandó töltődni, de a kevésbé érzékeny mobiltöltők gond nélkül használhatóak voltak.

A vonat gyönyörű helyeken megy keresztül, érdemes már útközben is fotózni!

A csomagok nagyjából elférnek a fenti tárolóban, illetve amíg ültök, addig lehet erre a célra használni a legfelső ágyat. Amikor mindenki feküdni szeretne, akkor a csomagok egy részét le kell rakni a földre, másképp nem hiszem, hogy el tudjátok pakolni.

 

 

Előzmény: Boby10 (12242)
Boby10 Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12246

Köszi szépen! Akkor a hálókocsijegy oda-vissza 54,6 vagy 2x54,6?

Előzmény: BahnScorper (12244)
BahnScorper Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12245

Én másfél hete jöttem vele vissza, és egy kicsivel kevesebb, mint 7,5 €-ért kaptam egy jókora grillezett sertésszeletet, hasábkrumplit, amit jól megszórtak reszelt sajttal, egy adag párolt mirelit zöldséget, egy tálka vegyes savanyúságot és három szelet pirítóst. Van rántott szelet és csirkemell is, egy kollégám pedig a múltkor Bukarestbe menet (vagy onnan jövet, de szintén a Dacia-n) vegyes sülteket evett egy kicsivel drágábban, de összességében ő sem panaszkodott.

 

Tavaly szintén ugyanezért az árért ettem ott másodmagammal hasonló adagot (csak nem volt pirítós meg párolt zöldség, de egy kicsivel több húst és krumplit adtak, savanyúnak meg csak nagyon finom csemege uborka volt), és akkor még egy pohár gyümölcstea is belefért a 15 €-ba. Odaúton reggel a kávét és a teát is 1 €-ért adták, és a személyzet mindig végigkínálta az ülőkocsikat.

 

A dolgozók alapvetően normálisak, még ha nem is mindegyik beszél nyelveket, de már azzal a pár román szóval is zöld ágra lehet vergődni, amit én tudok. A dohányzás az kocsinként változik, de arra azért ügyelnek, hogy legalább a kocsi egyik fele füstmentes maradjon. Vannak persze néha más negatívumok is, például ha a hangszóróból megy a mánele vagy amikor nincs fűtés, meg állítólag a forint elfogadásával is akadhatnak bajok. De a lényeg: finom, kiadós és nem is drága.

Előzmény: Siemens113 (12216)
BahnScorper Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12244

Fedvény: nem 78 € a hálókocsijegy összesen, - mert a 30 % kedvezményt nem számoltam bele - hanem csak 54,60 €.

Előzmény: BahnScorper (12243)
BahnScorper Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12243

Most a gyerekkorhatárt nem tudom fejből, hogy 4 vagy 6 év. Ha a gyereknek is kell fizetni, akkor oda-vissza 197,80 €, ha nem, akkor 169,50. A hálókocsi irányonként összesen 78 €, régebbi fajta magyar vagy cseh kocsi van benne, a tisztaságra a lehetőségekhez mérten igyekeznek odafigyelni, de attól még a kocsik öregek.

Előzmény: Boby10 (12242)
Boby10 Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12242

Sziasztok!

Jövő nyárra egy Bulgáriai nyaralást tervezünk, és az érdekelne, hogy a Nessebarral kb. mennyibe kerülne 2 felnőtt és egy 5 éves gyerek részére a jegy oda-vissza Békéscsaba és Burgasz között, hálókocsijeggyel együtt, illetve hogy milyen minőségű - tisztaságú - hálókocsik szoktak közlekedni a járaton. Köszi előre is!

BahnScorper Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12241

Gondolom, Bp.-Románia között meg még jobban tele van.

 

Péntek este a fekvőn a közepes alsó szintje volt a kihasználtság, hálókban voltak bőven, ülőn annyira nem tolongtak az emberek.

Előzmény: rutthin (12239)
paca664 Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12240

A helyjegyet a kalauzok, ki más?

Előzmény: Nandesz. (12238)
rutthin Creative Commons License 2011.12.19 0 0 12239

Na megvan a válasz! A Dacia EuroNight vonat, 10 Euróban határozta meg a CFR a kötelezően megváltandó helyjegy árát!

 

Ahhoz képest elég sok utas van rajta! Szombaton reggel mentem vele Ausztriába, és annak ellenére, hogy volt még 2 mentesítő ülőkocsi is a vonatban, jó 70%-osak voltak az ülőhelyes kocsik!

Ráadásul 1.osztály meg már nincs benne, szóval nem lesz a kedvelt éjszakai vonatom az biztos!

Gondolom, Bp.-Románia között meg még jobban tele van.

Előzmény: laszlovecsei (12211)
Nandesz. Creative Commons License 2011.12.18 0 0 12238

És ezt a 10 eurós helyjegyet ki fogja ellenőrizni?

Előzmény: paca664 (12231)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.18 0 0 12237

Ha jól néztem térképen, villamossal érdemes a Pirnaischer Platz nevű megállóig elmenni és onnan balra kanyarodva ott az óváros. És oda a 3 és 7 villamost néztem ki. Elvileg igazam van? Te merre mentél??

Köszi!!

Előzmény: DVB (12236)
DVB Creative Commons License 2011.12.18 0 0 12236

Szerintem olyan 25-30 perc séta az állomástól a folyópart és akkor már mindent láttál útközben. Voltam már párszor Drezdában, mindig csak gyalogosan, villamossal nem közlekedtem.

Előzmény: Törölt nick (12235)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.18 0 0 12235

Köszönöm az infókat.

Viszont Drezdában 8-as Tramot néztem ki az megy az állomástól a Theaterplatzig. GooGleMaps alapján kb2km-re van az óváros a pu-tól.

DVB Creative Commons License 2011.12.18 0 0 12234

Én Prágából jöttem vele, pár hete egy szerdai napon, akkor 3 fülkében volt megágyazva a többi üresnek tűnt. Attól függetlenül lehet hogy voltak bent. Amúgy lehet a hálókocsi kalauzokkal boltolni, ha fontos, hogy egyedül legyél, megkérdezed tőle (magyar) van-e üres fülke és ha van te szeretnél egyedül jönni végig. Ennek persze némi forintosított ára van...  Én is SPAR jegyet vettem, csak hálóba. Sok üres fülke volt, viszont nekem lett útitársam, mivel szintén SPAR jegyet vett.

 

A késés miatt meg ne izgulj, ennyit ritkán késnek a vonatok. Ha meg gázos a szitu menetközben, megszakíthatod az utat Prágában, Ústi nad Labemben is. Rengeteg B terv van :)))

 

Drezdában pedig az állomásról menetirány szerint (Berlinbe) jobbra indulj el a Prager strassán át - átmész a villamosvágányoknál (nem azokon ami közvetlen az állomás mellett van) tovább egyenesen és a régi kultúrpalotával szemben van az adventi vásár, továbbmenve pedig a Frauenkirche, Zwinger stb.

 

Jó utat és nyugalom!

Előzmény: Törölt nick (12230)
paca664 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 12233

16.09-kor indult Belgrádba, ez kb. 180 perc.

Előzmény: Törölt nick (12227)
paca664 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 12232

Nem feltétlenül 3 euró, a Kálmánra például 5.

Előzmény: zjakabfi (12229)
paca664 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 12231

Nem kell nagyon nyomozni mert magad is rájöttél az imént. Igen, az ÖBB csak üzleti vonatként fogadta be a Daciát, a CFR fizet az ausztriai közlekedtetésért mint a katonatiszt. Magyarországon mindkét formában maradt közszolgáltatás.

Előzmény: Nandesz. (12214)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12230

Még annyiban szeretném a segítségetek kérni, hogy a Metropol fekvőhelyes mennyire szokott zsúfolt lenni?  Ha én hatágyasba foglaltam 1 helyet,akkor elvileg tuti, hogy a maradék 5 hely is ki van adva? Keddi nap jövök vele.vagy azért megeshet hogy nem?

Köszi!

zjakabfi Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12229

Budapest-Bécs irányban az Elvira jelzi, hogy nem közelező a helyjegy.

Visszafele semmit nem ír róla, de nehezen hiszem, sosem volt ott mostanában pótdíjköteles.

A 10 EUR pedig abszurd, tudtommal a helyjegy 3 EUR Európában ezekben  a  vonat által érintett országokban.

Bp. bérlettel is használható a vonat, ez sem az a kategória, ami helyjegykötelességet jelezne nemzetközi forgalomban.

De hát persze ettől még sok minden lehet.

 

 

 

Előzmény: Nandesz. (12214)
gw Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12228
Csehországban gázolt az Avala, azért ilyen nem minden nap történik.
Előzmény: Törölt nick (12227)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12227

Még hogy pontosak a vonatok Szlovákiában...ma a páratlan Avala 5 órát késett!!! És az összes Prága-Budapest vonat legalább 1 órát.Mi történt?? Lehet hogy ott ragadok Drezdában?? Az ember már 2,5 órás csatlakozásra sem mehet biztosra??Vagy elvileg elérem?

morago Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12226

Koszonom a megnyugtato valaszt es a jo tanacsot.

Előzmény: lendva1 (12225)
lendva1 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12225

A kedvenc vonalam, és a kedvenc utazási módom (abszolút biztonságos), amikor csak elég pénzem van rá, ilyenben utazom - csúcsforgalmon kívül (pl. februárban) azonban még ülőben is lehet feküdni. Nem Itáliába, de Svájcba két bőrönddel és egy hátizsákkal szoktam utazni, és mindig elfértem, annyi a hely a folyosó felett illetve az ágyak alatt. Jó utat! Egy tanács: vigyen magával egy felfújható párnát, mert nagyon kicsi az, amit a vonaton adnak.

Előzmény: morago (12217)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12224

A Vlaky adatai szerint a 170-es ami kifelé megy Németbe, rendszeresen késik...pedig lesz jó 2 órám Drezdában várost nézni.

Küszi az infókat!

gw Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12223

1. ezt miből gondolod, hogy rendszeresen ennyit késne? Szlovákián belül max. Pozsonyban kap 5-10 percet, ha éppen gépet kell cserélni, most már Garamkövesden sem kap plusz perceket. egyébként melyik Hungárira gondolsz, a párosra, vagy a páratlanra?

2. a fekvő magyar. Drezdában már fekvő pozicióban van, reggel meg szerintem Budapestig lehet heverni, elvileg Vác környékén kéne újra ülővé alakítani.

Előzmény: Törölt nick (12222)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12222

Sziasztok!Egy pici segítséget szeretnék kérni,remélem lesz aki tud nekem segíteni...

1, Nem tudjátok mi az oka hogy a Hungária Szlovákiában rendszeresen 40-100 perc késéseket szed össze?

2, A Metropollal utazok Drezdából Pestre kedden és a fekvőkocsi az magyar? Mikortól teszik át fekvőbe és reggel mikortól lesz újra ülőkocsi? Bocs,de még nem utraztam csak hálóban ezért nem tudom,hogy működik a fekvőhelyes foglalás.

Nandesz. Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12221
Jó a kaja, nagyon finom sajtos rántottát ettem a jómúltkor. Árak sem voltak magasak. Persze lehet, h személyzetfüggő a dolog.
Előzmény: Siemens113 (12216)
morago Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12220

Koszi mindkettotoknek a kepeket.

1116 038 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 12219

Szia!

 

Ilyen Bcmz(61-es széria) közlekedik az említett vonatban:

 

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bcmz-5990-0.php

Előzmény: morago (12217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!