Ide szeretnénk gyűjteni minden hasznos(nak látszó) információt, tapasztalatot, kérdést, ami szükséges lehet a görögországi 246 kilométeres ultrafutóverseny teljesítésében. http://hu.wikipedia.org/wiki/Spartathlon
Valaki forráskérőt tett az év ultrafutója címre. Bizony a szövetség honlapján nem találtam meg a listát, csak egy előzetes felhívást, hogy tessék javasolni.
és vegyük észre, Ádám gyógyulóban van legalábbis enyhébbek a tünetei:
mostanában nem írja le, hogy (Napoleonnak) 100 kilométeren kétszeres ifjúsági világbajnoknak gondolná magát
Szerintem a 202 kilométer szép eredmény ha hozzátesszük, hogy Ádámnak milyen nehéz két éve volt. Egy nagyon komoly sérülésből kellett felépülnie. Az, hogy ez ilyen jellegű hír lett, elsősorban az index-et minősíti és nem Ádámot. A magyar sajtó nagyon szereti ha kulcsrakész anyagot kap mert nem igazán szeret dolgozni. Ádám egy kész anyagot csinált nekik és az index meg kirakta. Szilvi versenyéről is vélhetőleg lenne anyag ha Szilvi vagy az edzője vagy a menedzsere ezzel a kérdéssel foglalkozna. Ákibácsi: én nagyra tartom a sárvári 200+ kilométered és sosem feledem, hogy mekkora szívás volt abban az időben futni. Szép volt. :-)
Te nem vadászol szponzorokra, Ádám pedig igen. Nyilván nagyobb az esélye, hogy talál valami szponzort magának, ha megjelenik a sajtóban. A cikkek tartalma más más kérdés.
Szerintem alapvetően minden media megjelenés jó a sportunknak ami nem negativ és nem távolodik el a tényektől túlzottan a szenzáció kedvéért. Belülről az persze nekünk nem tetszhe,t ha nem a teljesitménnyel arányos a megejelés nagysága. Ez a média meg olyan dolog, aki akar nyomuljon ilyen téren és adja el magát, tetteit a mediának, akit nem érdekel meg csak fusson, ettől még nem kevesebb amit csinál, aki ért hozzá tudja, illetve alapvetően magunkért csináljuk.
Akibacsi, mi eddig is figyeltünk, amúgy meg ki a fene az a sportgeza :-)
Már régen is sokat vitatkoztunk erről, hogy érdemes-e keresni a celebmédia figyelmét. Akit érdekel a dolog, az amúgy sem onnét tájékozódik, akit nem, azt meg csak még jobban félrevezeti.
Sziasztok
komáromi 6h top 5 közel a félidőhöz:
Mózsik József 32 km
Máró Csaba 30
Pálfi János 30
Boros Miklós 30
Koncz Levente 30
nőknél Schnid Adrien vezet.
Együtt a mezőny, jó meleg van...
Gratulálok Ádámnak a fantasztikus eredményhez és a világraszóló sikerhez!!!
- A 2008-as BéBu-t Jaroslaw Janicki nyerte, Zahorán Ádám második lett. (vagy a lengyelek nem emberek?)
- a 202.9 km-es eredmény valóban szép. Igaz, hogy Sárváron ez az első három helyre sem lett volna elég, elég sokan futottak már 200 km felett (idén is és úgy egyébként), ami 'világbajnoki kvalifikációs szint'. (WOW!!!, C szint) (a pályák persze nem összehasonlíthatóak)
- ha rákeresek a sportgézán az 'Ultrabalaton' vagy 'Lubics Szilvia' nevekre, akkor az idei évről miért nincs találat, De Zahorán Ádám fantasztikus futásáról sikerült beszámolni...
Üdvözlettel,
akibacsi
a 2006-os Sárvári 24 órás OB győztese (ja, hogy csak második lettem Román Attila után, hoppá...), aki világbajnoki kvalifikációs szintet futott (ja, alig 200 km felett, éppen C szintet) több órás esőben, rendkívüli időjárási körülmények között...
Na majd szólok is sportgézáéknak, hogy figyeljenek rám.
Végh Attival szervezünk buszt. Kedvező az ajánlat, üzianyag és pályamatrica, a költség, bérleti díj nincs. 8főre van lehetőség. Eddig 4fő jelezte szándékát. Többiek?
Üdv mindenkinek! Szerintem a szervezök és a segitök is mindent megtettek értünk értettlen emberek mindig is voltak és lesznek is!Én személy szerint jól éreztem magam köszi mindent, remélem jövöre is ott leszek!!!!
Semmi baj. A beszámolód még "frissiben" készült. Nyilván erősen az élmény hatása alatt voltál. Remélem azóta már szépülnek az emlékek és találkozunk még az UB-n.
A versenyről nem csak negatív dolgokat írtam. Szégyellem, hogy elfelejtkeztem Rólad, köszönöm és hálás vagyok, hogy elvittél Akarattyára. Annak idején a sárvári versenyeken is jól esett a segítséged és szurkolásod.
Szerintem nem az a jó irány, hogy a dugókás embert, aki egész nap ott aszalódik ugyanabban a melegben, további nehezítőeszközökkel szereljük fel (ezek a feltűnő parókák pl. igen melegek). Én azt látom az előrelépés irányának és eddig is arra törekedtem, hogy a befutóutat tartsuk tisztán, hogy a dugókás ember és a futó messziről kölcsönösen lássák egymást (ha a dugókás látja a futót, akkor már az ő dolga is maga felé terelni és figyelni rá, mert neki tisztább a feje, a futó agya meg pl. azon jár, hogy mit fog csinálni a ponton és milyen sorrendben).
Tudom hogy összetett. Annyit kell vállalni, ami megy a külső és belső nehézségek figyelembe vételével. Jobb szerintem 200 elégedett, mint 2000 féligelégedett versenyző. Nagyon sok minden nem a szervezésen műlik, ez is teljesen így van. Sajnos otthon komoly korlátokba ütközik a rendező. (pl nem lehet 200 segítőt összeverbuválni itthon, ez evidens). Ami rajtatok műlik azt kell erősíteni, ami nem rajtatok, azon kár erőlködni. Viszont hírlevélbe ki lehet küldeni a szabályokat, annak megszegésének szankcióit jóelőre, a frissítők pontos helyét kialakításuk, minden egyéb infót (lehet hogy eddig is így volt, akkor bocs). A technikai értekezleten ismét el kell mondani, a frissítő ponton megin csak a fő szabályokat. Nem hiszem, hogy a futók linkebbek lennének a montisoknál, csak a gyeplőt húzzák másképp itt és ott. Egy monti versenyen van, hogy több mint ezer cangást kell egyszerre terelgetni a rajtnál. Erre van hogy egy, jó esetben 3 bíró van. Előkészítve megszoktuk tudni oldani. Szalag, kordon, hangosbemondó, kommünikék, síp, ilyesmik. Simán megoldjátok szerintem jövőre, max ki lesz osztva pár bünti a sportszerűtlenebbeknek.
Én pl csapatnevezéseknél kérném, hogy delegáljon a csapat egy volunteert a rendezéshez a verseny idejére (adnék némi nevezési kedvezményt) . Az egyéni és a csapat frissítőzónát elkülöníteném, ilyesmik.
Ha az első helyem Zánka váltópont lett volna, lehet más lenne a véleményem. Enélkül úgy gondolom, hogy az UB-ban van még tartalék. Vállalható (?) kisebb-nagyobb anyagi ráfordítással akár 20-30 %-al több résztvevőt is elbírhat.
Olipapa javaslatának örültem, egyszer elmegyek egy monti versenyre, hogy élőben is lássam a működését.
Bármely javaslat akármilyen hülyének hangzik elsőre, hasznos lehet. Sokszor fel lehet használni ezeket, esetleg nem arra, nem ott, és nem úgy.
... És egy ötletnek nem kell az egészt versenyt megváltania. Ha egy apró részletkérdést old meg, az is nyereség.
Például azon is gondolkodom, hogy a dugókás embert hogyan lehetne könnyebben megtalálni a tömegben egy váltóponton. Pl.: kirívó sapka/kalap/paróka, hátizsákra szerelt fej fölé nyúló tábla, stb. Egy próba után derülne ki, jó dolog, vagy az egész hülyeség. (Ha lett volna ilyenünk, Balázst nem zavarom el a szegélykőről.)
Idén a meleg volt a főellenség, ez a résztvevőket szortírozta. Pontőrként a széltől jobban félek. Az nem kis fejtörést okozna.
Azért ennél sokkal összetettebb kérdés. Itt alapvetően nem azzal van a probléma, hogy jönnek versenyzők esznek, isznak mennek tovább. A versenyzőknek vannak váltótársaik, akik adott részen nem futnak (mondjuk 9 fő) na ők addig unatkoznak, várakoznak a ponton.
A kifeszített szalagnak szimbolikus ereje van, sokaknak ez kevés. Érdemes lenne eljönnöd egy pl. Dörgicsei pontra, csak úgy, nézelődni, tömeg kontroll és ! Önkontroll nélkül hogyan viselkedik. Nyilván megvan az idealizált megoldás, egyelőre távolinak tűnik, de évről-évre jobb a helyzet. Biztonságosan 8-15 fő kellene egy pontra. (Egyszerre 25 pont van nyitva) Aki tereli a járműveket valaki tereli a futókat, áll a sorompónál, stb, stb.. Befutórész, váltórész, megkülönböztetett asztal. 5 db kordon fér fel egy közepes méretű 1 t-s teherautóra. (megjegyzem 3.5 t feletti járművel nem lehet hétvégén a déli parton közlekedni) Nagyjából 1 teherautó kell 1 ponthoz, és akkor a pont nem egy partysátorban van.
Amíg az első évben 2 teherautóval meglehett oldani az összes pont nyitását zárását, addig ebben az évben egy teherautóval 3 pontot lehetett egyszerre (súly, eszközméretek miatt) kiszolgálni (és ebben nincs kordon).
A megoldás részben a "helyi erők" fokozottabb bevonásában rejlik, de azért azt látni kell, hogy itt a helyiek mentalitása nem nyugat-európai. Ámulva figyelem a statisztikát, hogy az UTMB-n Trient lakosságának 70 %-a vesz részt valamilyan módon az UTMB-n, addig pitiáner harcnak tűnik, hogy a mezőny elhaladása előtt negyed órával a Vonyarci vasútátkelőhelyen miért nincs ott a polgárőr. Ja mert "aznap 3 rendezvényük van" és inkább mégsem jönnek. Félóránként nem egy ilyen eset fordul elő... Persze, szerencsére vannak már igen jó tapasztalataink, ahol várnak,segítenek, szeretnek és ragaszkodnak, hogy jövőre is ott legyünk.
Ez egy hosszú folyamat, és hosszú út volt amíg idáig eljutottunk. A kritikus tömeggel természetesen mi is tisztában vagyunk... Egy ilyen rendezvény megrendezéséhez tömeg kell. A biztonságos megrendezéshez pedig több szabály, következetes szankciók kellenek, de leginkább humán és anyagi forrás. Hogy a biztonságos megrendezésnek meglesznek a feltételei ez még kérdés, de egy biztos csak akkor lesz jövőre UB, ha a "feltételek" adottak...
Emellett persze sajnálatos, hogy egy ponton a 150-200 fős frissítőszemélyzet egyik tagja nem 4 levest tett ki zárás után, vagy egy másik akinek jelezték, hogy megmelegedett a víz és nincs hideg... a boltban tud venni hideget (ha akar). Sajnálatos, de életszerű...
Mint mondtam törekvéseink vannak, de mi sem vagyunk tökéletesek...