Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hentes papa Creative Commons License 2016.03.12 0 0 214

8bar-t tud biztosan.

Lehet, hogy tud többet is, de ahol láttam 8-ra volt állítva a nyomáskapcsoló.

Előzmény: mk123 (213)
mk123 Creative Commons License 2016.03.12 0 0 213

Üdv mindenkit. Tudna e valaki infót adni a Zil kompresszor max nyomásáról.

Hentes papa Creative Commons License 2016.03.07 0 0 212

Autó/teherautó alkatrész bolt.

De lehet, hogy más típus csapágya is jó bele.

Mérd le és a méret alapján kerestesd be az adatbázisukban.

Főtengelyt motorfelújító szakműhelyben szoktak köszörülni.

Előzmény: zotya88 (211)
zotya88 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 211

 Tiszteletem az Uraknak !

 

 

 

Ilyen kompresszort hoztak hozzám javításra . Ha jól tudom akkor ez Zil teherautó kompresszora .  igazából nagyon jó lenne ha lenne  ( hajtókarcsapágyas )  Mert amúgy a szelepek , a gyűrűk , a henger minden makulátlan . Csak hát olaj nélkül nem szeret a csapágy menni :)    Kérdésem az hogy hol tudnák ehhez a szörnyeteghez csapágyakat venni illetve fel is kéne köszörülni a főtengelyt.   Válaszokat előre is köszönöm ! 

Hentes papa Creative Commons License 2016.03.05 0 0 210

Elég nagy a szórás a méretek között.

Jobb ötletem nekem sincs, mint beballagni a boltba.

Esetleg keresel olyan céget ami kompresszorfelújítással foglalkozik

és ha normálisak megadják, hogy ők honnan szerzik be az alkatrészt.

Esetleg rajtuk keresztül megveszed a gyűrűket.

De ha megvannak a méretek fel lehet hívni autóalkatrész kereskedőket. (pl Bárdiató, Unix, stb)

Rákeresnek az adatbázisban, hogy valamelyik autó/motor gyűrűje passzol-e bele.

 

Előzmény: Zsal (209)
Zsal Creative Commons License 2016.03.05 0 0 209

Na akkor szétszedtem. Nem volt egyszerű, de nem azért mert túl van bonyolítva, sokkal inkább azért mert látszik, hogy régen más volt a tervezési szemlélet. Öröm volt látni, hogy régen "örök" életre tervezték a gépeket. Persze a mai piacgazdaság szemléletmódja alapján ez már kivitelezhetetlen, csak mégis ezt muszáj megjegyezni.

 

A hengerfejben a szelepek tökéletesek, sem sérülés, sem más egyéb hibára utaló nyomot nem véltem felfedezni. Viszont a dugattyú gyűrűkkel már más a helyzet. A felső kompressziógyűrű már egy kis mozdítás alkalmával eltört. Feltételezem, hogy repedt lehetett, mivel annyira minimális volt az erőhatás (szinte csak hozzá értem) máris elpattant. A másik kompressziógyűrű és az olajlehúzó simán lejöttek, nem volt probléma.

A henger fala sérülésmentes, patika állapotú. Alapos vizsgálat után sem láttam hibát a henger felületén.A dugattyú csapszeg kifogástalan, és a hajtókar csapágyazása is rendben van.

 

Ha már szétszedtem úgy döntöttem, hogy megnézem a villanymotor állapotát. (Imi villanymotor hajtja) Már a kompresszor levétele után, nem tudtam nem észrevenni a tengely kotyogását. Széthúztam és szembesültem a valósággal. A ventilátor oldalán lévő csapágy olyan szinten volt rozsdás, hogy nem hittem a szememnek. Elképesztő, hogy ennek ellenére működött a motor. Ami még durvább, hogy innét mint egy fertőzés terjedt végig  rozsda, és az egész forgórészen észre vehető. Tényleg a forgórész "magjáról" miként lehet eltüntetni? Csiszolni gondolom nem nagyon lehet.

A kompresszor felöli dupla soros önbeálló csapágy viszonylag jó állapotnak örvend. Gondolom ehhez nagyban hozzájárul, hogy a kompresszor olajzása biztosítja a csapágy kenését.

 

Pár mérési eredmény.

 

Henger.

 

1. 49.8mm

2. 49.8mm

3. 50.0mm

4. 49.9mm

5. 49.8mm

 

Dugattyú.

 

1. 49.3mm

2. 49.2mm

3. 49.4mm

4. 49.4mm

5. 49.2mm

 

A gyűrűk vastagsága 3mm.

 

Itt van viszont a legnagyobb probléma. Van valakinek ötlete, hogy ezekhez a paraméterekhez megfelelő gyűrűket honnét tudok beszerezni? Mert még csak a dugattyú átmérőjének megfelelő szélességű lenne, de ebben a vastagságban (3mm) nem igen találtam még csak hasonlót sem. Mit lehet tenni?

 

Ami bennem felmerült, hogy esetleg a dugattyúval beballagok egy robogós szaküzletbe, és az eladó segítségét kérve annak megfelelően nézek bele egy új dugattyút gyűrűkkel együtt. Ez megoldás lehet?

 

Vagy ez nagyon nagy kapufa?

 

Megfúratni nem igazán szeretném, az csak mint végső megoldás jöhet szóba.

 

Minden építő jellegű megoldás érdekel, kérem aki tud segítsen.

 

Köszönettel,

 

Zsal

 

Előzmény: Hentes papa (203)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.04 0 0 208

*Az a lényeg, hogy amit kell el tudjon látni levegővel el tudja látni.

Előzmény: Hentes papa (207)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.04 0 0 207

Most elméletileg 864ford/perc, papírforma szerint 1000 lenne a maximum.

A légszállítást úgy a legegyszerűbb mérni, hogy kiszámolod a tartály térfogatát, majd leméred mennyi idő alatt tölti föl.

Ez nem 100%-os mérés, mert a tartályt is csak nagyjából mértem és a manométer is csalhat kicsit de saját célra van így

+-pár százalék belefér.

Az a lényeg, hogy amit kell el tudjon látni levegővel.

 

A motor 5,5kW 1440ford/perc,

Szíjtárcsák átm: 210mm és 350mm két darab 17-es szíj van rajta.

Előzmény: dr.Stefan76 (206)
dr.Stefan76 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 206

Nagyon Koszonom!

 

most kb mennyin forog ? a motor 2850-es ?

a nyomooldalt mivel tudtad megmerni ?

Előzmény: Hentes papa (204)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.04 0 0 205

A képen még a 7,5kW-os van rajta.

Előzmény: Hentes papa (204)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.04 0 0 204

Azt nem tudom, hogy mi a márkája, de akitől vettem az azt mondta, hogy orosz.

Kb 1,5éve használom. Takarítás, festés, levegős gépek. Eddig teszi a dolgát.

Már pontosan nem emlékszem, hogy mennyiért vettem de 80 fölött volt az biztos.

A nyomóoldalon 1086liter/ percet mértem, de elvileg lehetne nagyobb fordulatszámon is hajtani.

Dugattyúkról nem tudok mondani semmit. Még nem vettem le a hengert egyszer sem.

Talán még annyi, hogy nekem azt mondták, hogy 4kW-os motor már jó lenne hozzá,

de nem mertem ilyen kicsit venni rá. Volt itthon egy 7,5kW-os, majd ez le lett cserélve egy 5,5kW-osra.

Ezzel szépen megy, könnyen indul.

Előzmény: dr.Stefan76 (202)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.04 0 0 203

Szerintem ha az összefogató csavarokat kiszeded, szét lehet húzni a motort a sűrítőtől.

 

Előzmény: Zsal (201)
dr.Stefan76 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 202

nah vegre , latok valakinel ilyet ! szeretnek infokat rola !

 

Legyszives mond el , ez az a Diprov nevezetu orosz Kompresszor ? ?

 

Lattam hogy van az interneten a hirdetesek kozott elado, UJ -nak mondott, eleg jo arnak tunik a 90 ezer ft..?..

 

Te mennyire vagy megelegedve vele ?  es miota hasznalod ?  mennyit nyom Liter/min ??  mekkora dugatyuk vannak benne {kb.? mm.}

 

Ha leszelszives valaszolni nagyon megkoszonom, mert komolyan erdekel engem is egy ilyen.

Előzmény: Hentes papa (195)
Zsal Creative Commons License 2016.03.04 0 0 201

Ez nem az enyém a neten találtam a képet, de a motor + kompresszor teljesen megegyezik.

 

Előzmény: Hentes papa (200)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.03 0 0 200

Ennyire nem ismerem azt a típust ami neked van.

Ha lenne róla kép talán többet tudnék mondani.

Előzmény: Zsal (199)
Zsal Creative Commons License 2016.03.03 0 0 199

Na kipróbáltam továbbra is remeg. Talány. 

 

Más. 

 

Hétvégén szétszedem de bevallom őszintén tartok tőle. Pontosabban a közvetlen hajtás ami nekem idegen, nem tudom elképzelni miként csatlakozik a motor a forgattyús tengelyhez. 

Csak szét kell húzni? 

Előzmény: Zsal (198)
Zsal Creative Commons License 2016.03.03 0 0 198

Megvan az új manométer. Hazamegyek és kipróbálom. Ha ezzel is remeg akkor nagy a gyanúm, hogy a szívás-sűrítéssel lesz gond, azaz valószínűleg a szelepek sem túl jók már. 

 

Meglátjuk...

Előzmény: Hentes papa (197)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.03 0 0 197

Kösz!

Igaz azóta a motor le lett cserélve egy kisebbre. (5,5kW)

Nyomóoldalon 1100liter körül nyom percenként.

 

Nekem nem szokott remegni, bár az enyém olajcsillapítású, de ugyanúgy a nyomáskapcsolóba van beletekerve.

Előzmény: Zsal (196)
Zsal Creative Commons License 2016.03.03 0 0 196

Ejj de komoly darab! Gratulálok hozzá. Egy igazi remekmű. Gondolom teljesítmény is párosul hozzá rendesen. :)

 

Ugye a Te manométered nem "remeg"? Pedig nálad is hasonló helyre van installálva...

 

Ma hoznak neklem egy zsír új manométert, azzal is kipróbálom.

 

Előzmény: Hentes papa (195)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.02 0 0 195

Hááát.... most nem jut így eszembe semmi ami miatt remeghetne a mutató.

Hacsak a manométerben szét nem akadt valami...

 

Nekem is egy Condor MDR 3-as van a kompresszoron. Igaz az enyém saját építésű:

A kis Einhell a méretarány miatt van a képen.(Haveré csak azzal festettük le a tartályt.)

Előzmény: Zsal (194)
Zsal Creative Commons License 2016.03.02 0 0 194

Condor típusú nyomáskapcsoló. Találtam képet a neten, pirossal jelöltem, hová van kötve.

 

Előzmény: Zsal (192)
Zsal Creative Commons License 2016.03.02 0 0 193

Nem vagyok benne biztos, mert eddig nem ez volt jellemző.

Előzmény: dr.Stefan76 (191)
Zsal Creative Commons License 2016.03.02 0 0 192

A manométer a nyomáskapcsoló kialakított helyére van bekötve, nem a nyomóágban van.

 

Képet leghamarabb hétvégén tudok készíteni.

 

Üdv,

 

Zsal

Előzmény: Hentes papa (190)
dr.Stefan76 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 191

nyilvan a razodas miatt ugral a tu.

Előzmény: Zsal (189)
Hentes papa Creative Commons License 2016.03.01 0 0 190

Hova van rakva a manométer a kompresszoron?

Ha a töltővezetékre akkor ez normális.

Kép esetleg?

Előzmény: Zsal (189)
Zsal Creative Commons License 2016.03.01 0 0 189

Még egy nagyon fontos dolog lemaradt. Az miért fordulhat elő, hogy levegő termelés alatt a manométer úgy jár mint a motolla? Értem ezalatt, hogy nem egyenletesen megy a mutató felfelé hanem ugrál! Kb. fél bárokat ugrik fel és le olyan sebességgel, hogy alig látni a mutatót. Viszonylag új óra és eddig szépen fokozatosan emelkedett az érték. Szelep gond lehet? Olyan mintha szívna és fújna is egyszerre... 

Előzmény: Hentes papa (187)
Zsal Creative Commons License 2016.03.01 0 0 188

Okés! 

Előzmény: Hentes papa (187)
Hentes papa Creative Commons License 2016.02.29 0 0 187

Rendben.  Képek is jöhetnek.

Előzmény: Zsal (186)
Zsal Creative Commons License 2016.02.29 0 0 186

Akkor indul a felújítási projekt. Jövök majd a végeredménnyel, és ha esetleg közben kérdés merülne fel akkor is. :) 

Előzmény: Hentes papa (185)
Hentes papa Creative Commons License 2016.02.29 0 0 185

Pontosabban a dugó és a henger állapotától.

A fúrásnál egy bizonyos mérettel nagyobbra ,,fúrják" a hengert,

így előfordulhat, hogy ha sokat kell kiszedni belőle nagyobb dugó is kell majd bele.

Előzmény: Hentes papa (184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!