Az elektronika mindig alkalmazkodik a vezetési stílusodhoz....ha úgy indulsz el, hogy nem pörgeted és így is haladsz vele km-ket, akkor aszerint fogja vezérelni a motort...ha nyomod neki, akkor aszerint....öntanuló elektronika van benne, nem vmi fejlett, de az aktuális vezetési stílushoz, sebességhez, pedálálláshoz mérten adagolja a naftát....
Lehetséges, mert mostanában kevesebbet jártam hosszabb úton, és városban nem szoktam 3000 fölé forgatni, mert mi a francnak? Csak azt nem értem, hogy ez az "ellustulás" pontosan mit is jelent. Elfelejti az elektronika, hogy mikor mennyi üzemanyagot kell adagolni, vagy mi a szösz? Mindenesetre kösz a választ! Nem mondom, hogy nem hihető a dolog, mert mostanában városban is kiforgatom kettesben 4000-ig, hogy lássam, hogyan viselkedik, és azóta nem tapasztalok ilyesmit.
Könnyen lehet, hogy ellustult, főleg ha csak rövid városi utakra használod...javaslom, tankolj bele vmi prémium adalékolt benzint és menj vele egy sportos kört, jól húzasd ki 2-3-4-ben, hajtsd meg a pályán 140 felett 10-20 km-t...kicsit ki kell égetni...hátha ez segít....általában szokott...
Ma elvittem a Fabiát szervizbe, mert az utóbbi időben egyre gyakrabban tapasztalom, hogy 3000 és 4000 közötti fordulatszámokon néha nem húz a motor. Persze, 3000 alatt se nagyon, de ezen nem csodálkozom. Általában 3000 körül kezd el rendesebben húzni, de utána gyakran játssza el azt, hogy ahogy tovább nő a fordulatszám, egy kicsit húz, aztán csak alig, aztán megint egy kicsit, és így tovább. Persze ma, amikor az egyik szervizes kipróbálta, úgy húzott, mint a parancsolat. Tehát nem tudtam produkálni a hibát. Azt mondta a srác, hogy egyrészt ezt okozhatja a gyenge minőségű benzin, másrészt a nagy melegben elég sok autónál jeleztek hasonló problémákat. Ezen kívül azt is mondta, hogy amíg nincs semmi hibajelzés a műszerfalon, addig sok mindent nem tudnak kideríteni arról, hogy mi okozza ezt. Így hát nem is hagytam ott, mert elég drágán dolgoznak, ahogy elnéztem az árlistát. Azt gondoltam, hogy inkább itt teszem fel a kérdést: Van valakinek valami ötlete, hogy mi okozhatja ezt? Mert én valahogy nem akarom elhinni a benzin-mesét, már csak azért sem, mert csak elég jól meghatározott fordulatszámoknál jelentkezik a probléma. Ráadásul egy Esso kútnál szoktam tankolni mostanában, és a srác is azt mondta, hogy az Esso kútnál elég jó a benzin - bár az igaz, hogy konkrétan egy másik kutat említett. De még ha nem is lenne olyan jó a benzin ott, ahol én szoktam tankolni, akkor sem érteném, hogy miért csak ezeknél a fordulatszámoknál okozna ez problémát, és ezeknél is miért csak néha.
Akkor jó vételt csinálhattál, hisezn az egyik legstrapabíróbb motor...normál használattal, rendszeresen karbantartva 4-500e km-t gond nélkül elmegy....és hozzá alig fogyaszt....
én a kocsit magánszemélytől vettem.nincsen lelakva.teljesen normálos állapotban van.a kormány,a váltó és a pedálok pedig nem annyira kopottak mint az Octaviámban amiben benne van 190000km.
Amikor az enyémet kerestem, sok 100E körülit láttam, de jó részének erősen kopott volt a kormánykerék bal fent, ahol a legtöbbször fogják. Szerintem ilyenkor esetleg erősen fényes lehet, de nem kopott. Volt, amelyiken a minta szinte eltűnt ott. Az enyémben most 60E felett is még csak enyhén fényes az egész, de nem kopott. Pedig én is mindíg ott fogom, és jobbára csak félkézzel vezetek.
Nem lennék biztos a 100e km-ben...ezt a motort tipikusan a cégautóként használták, mert keveset fogyaszt....de leeht, hogy tényleg annyi van benne, de nem lennék meglepődve 200-250e feletti futásról sem...6 év alatt 100 elég kevés, főleg egy újkori drága beszerzési árral....
Vannak helyek, ahol pontosan megmondják neked a valós futásteljesítményt....
Köszöntem! Elvileg a leírás "Multifunkciós kijelző"-t ír, "Bord Computer". Gondolom, ez az lehet, amit az előbb leírtál... Egyébként extra opcióként miket ajánlanátok? Családi autónak tervezzük :) Én gondoltam a csomagtérhálóra, kikapcsolható oldallégzsákra, légterelőre... Hmm, igen, és a kikapcsolható oldallégzsák utólag beszerhető Ambiante felszereltségi szintben? :))
Nekem Combi Cool van, a Classic légkondis kiadása, ebben van fedélzeti, de a nem az órák közötti, hanem az óra aljában lévő egyszerűbb, amiből az ablaktörlőn lévő gommbal léptetve jönnek az infók. Van egy hosszútávú számlálója, ami 2000v. nagyobb állás után nulláz magától, meg egy rövidtávú, ami fél óra, v. 1 után nulláz.De te is nullázhatod. Persze a rendes napi-, és összszámláló mellett. A két távon méri az átlagsebességet, az út idejét, pillanatnyi és átlagfogyit, és a még megtehető kilómétert a tankban lévő naftából. Óra és külső hőfokmérő. Ez némelyikbe extraként került bele,meg kell nézni. Az enyém még kulcsfejben lévő távirányítóval is rendelkezik, de ezt sem tudom, hogy a Coolé, vagy extra.
Szerintem "kilómétert" biztosan nem, egyébként alighanem felszereltségtől függ. Van olyan, amelyikben fedélzeti computer is van. Az enyém Classic, az nem mutatja ezeket. Csak néhány figyelmeztető lámpa van ott, ha jól emlékszem, pl. az, amelyik arra figyelmeztet, hogy már fogytán van az üzemanyag.
Még csak tervezem a Fabia Combi vásárlást, jókat hallottam róla. Egy dolgot viszont nem tudok. A műszerfalon alapból milyen infók jelennek meg a fordulatszámmérő és kilóméteróra között? Mutatja a külsö hőmérsékletet, vagy a még megtehető kilómétert?
Nekem egy Octávia rádiós-magnóm "fekszik" otthon a szekrényben, korábban az volt a Fábiámban. (MS-303 azt hiszem) Ehhez kell egy 1xxx Ft-os takaróléc, mert a Fábia rádiója magasabb.
Ha komolyabb az ingadozás, én először megnézném a folytószelepet és kipucolnám. Kollégám Felíciája hasonlót produkált, neki menet közben időnként le is állt. A SOF-os leírás alapján otthon kipucolta, azóta megszűnt ez a problémája.
Még a Használtautókatalógusban is leírják ezt. Én is at hittem, amikor megvettem, hogy jól bevásároltam, de kiderült, hogy ez általános. Ha el akarok indulni kis gázzal, főleg hidegen, néha le is fullad. Még nem csináltam meg a folytószelep-tisztítást, meg a kartergázcső kipucolását, az állítólag segít. Amikor kicseréltem a gyári Champion-Skoda gyertyákat iridiumhegyű Densokra, azzal is simult a járása, (meg érezhetően jobban húzott, bár előírás szerint már csereérettek voltak a gyertyák). Most, egy év múlva megint egyre jobban csinálja, gondolom, esedékes lenne már a tisztítás.
Amikor hátulra beépítettem a hangszórókat ( Cool felszereltség), nem találtam csatikat a burkolat alatt, ahol az aljzatnak lenni kellene, de pozitív-negatív szálat odahúzni nem nagy dolog.