A nyari napfordulo kornyeken tervezek egy utat az eszaki Sarkkor fole...
Szeretnem a Finn barataimat is meglatogatni, de mivel ok nem annyira eszakon laknak, igy felmerul a dolog, hogy esetleg valami extra kiterot kell tennem eszakabbra..
Talaltam egy vasuti terkepet, ezek alapjan probalok celpontot talalni...
A telepulesnek ahol leszallok illene legalabb a sarkkoron vagy attol eszakra lennie, esetleg MAX 1 fokkal delebbre
A kiindulasi pont Nemetorszag lenne...
Igazabol mivel a leheto legolcsobban kellene osszehozni, reszben hajnaldo lennek repulni is, de most a legolcsobb eljutas Berlinbol Helsinkibe ebben az idoszakban 130 EUR es meg Berlinbe is fel kell jutnom delrol illetve Helsinki sem eppen a sarkkor...
Idokozben a mellekelt terkepen latom, hogy Svedorszagban egesz jol fel lehet jutni eszakra, talaltam is mar Stuttgartbol egy jo 39 oras eljutasi lehetoseget Riskgränsenbe.... Esetleg IR-t vennek (26 ev felett) talan bele tudnam suriteni az utakat...
Jol latom, hogy itt fenn eszakon nem sok kapcsolat van FIN es Svedorszag kozott? (szaggatott vonalat latok)
InterRaillel hogyan lehetne ezt jol kihozni?
Svedorszagban es Daniaban kell valami extra potdijat fizetni es ha igen, mennyit?
Hogy van ez kompokkal pl?
Lehet, hogy visszafele Finnorszagon keresztul jonnek, es onnan komppal ismet Nemetorszag... Picit durva a terv elsore, de ha valaki tud valamit arakrol, azt megkoszonem :))
A két-három nap Magyarországra is igaz, sőt volt már olyan is, hogy teljes két nap sem telt el a rendelés és a kézbeítés között. Persze kivétel mindig lehet, de ez az én tapasztalatom.
Ugyanakkor kb. hét éve külföldre már csak úgy engedi a postai kézbesítéses jegyrendelést a rendszer, hogy egy héttel előtte meg kell rendelni a jegyet - azzal, hogy ez a foglalás utolsó lépésénél derül ki (az elmúlt időszakban nem próbáltam, de gondolom, még most is így van).
Szóval, ha március 15-én akarsz indulni, akkor mindenképpen rendeld meg most.
A levél nem ajánlva jön, de meg szokott érkezni :) - az ajánlottal sem érnél többet, mert annak annyi előnye van, hogy bizonyíthatóan veszik el (illetve úgy sem, mert az ajánlott levelet lehet zárt postaládába kézbesíteni mindenféle átvételi aláírás nélkül).
Van valakinek arra tapasztalata vagy infója, hogy a DB honlapon online vásárolt jegy mennyi idő alatt ér ide postán? 2-3 napot írnak, de külföldre nyilván több. Március 15.-i indulást még be lehet vállalni? Ajánlva küldik, vagy csak bedobják a postaládába?
Romániába megyek 2 hét múlva és én is csak kártyás személyit viszek,lehet ebből valami gubanc??
Ti ismeritek a ro mánok gyakorlatilag egyetlen távolsági kocsiját,ezt a B11 21 86-ot?Mennyire kibírható ezen a Bp-Brassó út? Pl. egy MÁV Bpmz-vel összehasonlítva.Ezek tényleg 2008-as aradi kocsik??
Ha a "pontos" szinonimája a "szőrszálhasogatós", akkor legyen.:-)
Semmi gond, sokan keverik, mert sokaknak EU=Schengen=személyi igazolvány, holott nem minden EU-s állam tagja a Schengeni Egyezménynek, és nem minden schengeni állam tagja az EU-nak. És ehhez jönnek még a személyi igazolvány használatáról szóló államközi egyezmények, amelyeknek sem az EU-hoz, sem Schengenhez nincs közük.
1. "A masik iranyban, ha mar bent lennenek Schengenben, nem kellene semmilyen dokumentum,"
Hogy a fenébe ne kellene dokumentum, igazolni bárnikor kellhet magát a polgárnak, a SZIG, útlevél nem csak a határátlépéshez kell.
2. "Mivel azonban EU nem muszaj, hogy utlevel legyen lehet szemelyi is."
A magyar személyi igazolvány államközi megállapodások alapján több EU-n kivüli országban is útiokmánynak minősül, igy a három nem EU-s szomszédunk közül Horvátországban és Szerbiában.
Egyelore Szerbia meg nem EU-tag igy ott mindenkeppen kell :)
A masik iranyban, ha mar bent lennenek Schengenben, nem kellene semmilyen dokumentum, de igy van utlevel vizsgalat. Mivel azonban EU nem muszaj, hogy utlevel legyen lehet szemelyi is.
Számomra nem tiszta ez a "Nemzetközi forgalomban nincs ICE felár" téma. Emlékeim szerint mindig volt ICE és ICE nélküli City Star, és pl. Linz és München között is más volt a Railjet és az ÖBB EC tarifa 2009-ben.
Sőt, van olyan nemzetközi jegyem, ami DB területen csak regionális vonatokon volt érvényes (C termékosztály)
Retúr, vagy egyúti kéne? Simán lehet, hogy igazat mondott a pénztáros.
Emmerichen keresztül tényleg 160 euró, egy útra, retúrban ennek a duplája, Németországban FIP 50%-ot használva.
Ennek alternatívái:
Budapest-München retúr kötöttségek nélkül 125 euró (München-City), Münchentől Amszterdamig a közvetlen éjszakai vonatra van 39 eurótól vonathoz kötött jegy, vagy nappali eljutással szintén van 39 eurótól Europa-Spezial 2. osztályra.
Másik lehetőség, hogy München és Budapest között is vonathoz kötött jegyeket használtok, ezek 29 eurótól kaphatóak másod, 45 eurótól első osztályra.
Harmadik lehetőségként A Német-Holland határig City-Star jegy (199 euró az ICE-s változat Ausztrián át) (nem vonathoz kötött), onnan rendes jegy, ami 26 euró.
Azaz teljesen flexibilis jegyekkel is kijön 250 euróból a retúr, vagy kisebb szerencsével vonathoz kötött jegyekkel 80-90 euróból az egy út.
Neked meg elkerülte a figyelmedet a számológép? Már ne haragudj. A kérdésedben ott a válasz: 700km/15h = 46,66 km/h az átlagsebesség. De bármely szakaszra kiszámolhatod ugyanígy, ilyen egyszerű.
Hosszú hétvége lévén az átlagosnál nagyobb lehet a kihasználtság, tehát vedd meg a jegyed minél előbb, ennyi a titok. Kötelező a helybiztosítás, ezért joggal számíthatsz rá hogy végéig lesz helyed. Legrosszabb eseteben melletted is fognak ülni, na bumm.
Elkerülte a filgyelmeteket,vagy csak nem volt olyan,aki segíteni tudna: szóval Brassói kiruccanást tervezek márc.15-i hosszú hétvégére.Kifelé a Hargita IC-vel mennék. Csak az érdekelne,mennyi kb. a vonatok átlagsebessége Romániában ,mennyire zsúfolt a Hargita IC kifelé menet.Csak mert míg pl. a Bp-Zürich táv 11 óra,addig a 700 km-re lévő Brassó 15 óra...