Ahogy téged ismerlek, még por se sok lehet abban a motortérben, nemhogy retek.
Mellesleg a SI motortér eléggé le van burkolva, nem nagyon vannak benne érzékeny részek mosás szempontjából. Ennek ellenére nagynyomással nem mennék neki, viszont igény szerint a műanyagelemeket le lehet mosni, elég sokat dob rajta.
Köszi a tippet! :) Lecsukva fogom tartani a motorháztetőt.
Egyébként meg csak azért szerettem volna lecsutakolni,mert ha eladom majd,akkor úgy legyen eladva,hogy ott is szép legyen,ne csak külsőleg,és belősleg.De ez akkor hanyagolva lesz.
A PD elemek kábelezése (vagy egy részük? praktizáló szakemberek megmondják) a szelepfedél alatt fut, ezáltal ki vannak téve a motorolaj káros hatásainak. A Castrolban van egy olyan adalék, ami ezt a kábelburkolatott hivatott védeni.
Állítólag.
Legalábbis,, ezt valami nálam hozzáértőbb műszaki jóember mondta a múltkor, még az is lehet, hogy igaz. Tételezzük fel, hogy vannak itt olyan emberek akik értenek ehez, aztán majd megerősítik vagy megcáfolják.
Most a mi autóinkban is Castrol Edge van, ettől teljesen függetlenül. Előtte volt már ÖMV Bixxol is, amivel meg kell mondjam jobban meg voltam elégedve, a motor azzal csendesebb volt, és talán mintha a fogyas is kedvezőbb lett volna, de ez utóbbit az amúgy igen csekély étvágyú 1.9-esnél nehéz lenne biztosra állítani, inkább csak érzésre mondom.
Csukd la a géptetőd, akkor nem látszik, hogy hiányzik a kupak, és akkor nem csúnya ;)
Motort szerintem se mosass. Eladásnál is sokkal jobban jársz, mert ha túl tiszta az egész, akkor még azt hiheti az egyszeri vásárló, egyébként teljesen meg is értem, hogy valami gond van, folyik itt-ott valami, és ezt akarod eltüntetni.
Ezt a motormosás dolgot még sosem értettem, ok, mondjuk offroad móka után rendben, de egyébként normál használatú autónál miért kellene.
A Shell matrica ragasztása elengedett,és elfújta a szél,úgyhogy már nincs ott.
Viszont a motort fedő burkolatról eltűnt az egyik kis kupakom,és most olyan csúnya úgy. :(
Hol lehetne,vagy kik foglalkoznak motortér tisztítással?Lassan közeleg a csere ideje(kb 1 év még :p ),és szeretném ha majd az egész autó kivül belül ragyog,így a motor tér is.
Ha 5 év van meghatározva akkor bizony cserélnem kell azt is. :( Jó lenne ezt tudni,de majd más nem akkor megtudakolom a márkaszervizben,úgyis mennem kellene egy téli átvizsgálásra.
Nekem egyszer fennakadt tolatásnál az autó egy végtelenül kedvesen kifordult kockakövön, le is tépte a jobb oldalon a műanyag tálcát ahogy kell. Szakszervízben, gyári alkatrésszel (nemtom van-e más) volt valami 12 ezer körül ha jól emlékszem, de elsőre nem lehetett felrakni, mert a majdnem első széria S2 alján kicsit más a plasztik mint az újabbaknál, és kellett még hozzá valami pótelem némi kis pótpénzért (ezt akár elsőre is tudhatták volna).
Mizu skacok?Megy még mindenkinél a típus?Egyébként a Superb szó jelentése az angolban egyedülálló,kiváló,a franciában magabiztos a jelentése. :p
Érdeklődnék,hogy a vezérműszíj cserénél van-e megadva idő intervallum amin belül cserélni kell,vagy csak a 120.000km az a "korlátozás" amikor a cserét meg kell ejteni?Csak mert sehol sem találok időre való utalást,még a szervizfüzetben sem. :(
Sajnos olyan már történt topiktárssal is...
Márkaszervizben a műanyag alsó borítás 10-20 eFt, ha jól emlékszem.
A másik fórumban vezetem a találkozóra jelentkezők listáját, mert -elvileg-azt minden típus gazdája szokta olvasni (többé-kevésbé).
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015819