Voltam a START-nál a Reitter F. u-ban. A csávónak sok köze nem volt a dologhoz. A gépben megnézte az árát az üvegfejűnek és 920 Ft jött ki 2 db-nak. A Homasitában este megvettem 420 Ft-ért. Én fehér fényűt vettem, de a belső világításban csak derengést láttam, ezért vissza tettem a régi izzókat. A helyzetjelzőben jó, mert a tükör teríti a fényt. Van náluk szofita is annak az árát nem néztem, de a leértékeltek között piros szofitát láttam 400 körül. A fehérnek se hiszem, hogy magasabb az ára sokkal, de a fénye se lesz komoly.
Én most megyek a START-hoz led izzókért. Ők a forgalmazók. Nekem a helyzetjelzőt kell gyakrabban cserélni. Lehet, hogy az érintkezésed nem tökéletes. A lemezeken próbálj feszíteni! Attól is kiéghet, ha lötyög és olyan, mintha kapcsolgatnád.
A 22000 km-es szervíz intervallum teljesen normális egy olyan autónál amit inkább városban, rövid utakra használnak. Az enyém anno 27e km-enként jelezete a szervízt, de sokat használtam autópályán igaz nem gyenge tempóval. Én a 27e km alatt kétszer öntöttem bele olajat kb. 10e km-enként 1-1 litert.
Én 15000-nél járok szervízbe és 10000 körül kell utána tölteni kb. 3 dl olajat. Attól függ mennyire van hajtva a gép, mint az is, hogy a rugalmas szervíz mikor jelez. Ne csodálkozz rajta a téli hidegindításokkor és gondolom tolod is neki rendesen. Különben, ha nem taxiznék, akkor se vállalnám be a 30000-es szervízt, mert az olaj 2x többe kerül, és kérdés, hogy az olajszűrő a végén mit szűr ki az olajból. ( Durva hasonlatnak egy A4-es rejzlap van a házba behajtogatva. :-) Tudom nagyon korszerűek a mai olajok, de a diesel még mindig kormolja rendesen. Azért vagyok ilyen okos, mert az elején komolyan utána kérdeztem a dolognak.
A 30e (vagy amire állítják) csak a max. érték! Csökkentheti egy csomó dolog pl. a vezetési stílus, hidegindítások stb. Véletlenül nem az időkorlát járt le?
Az olaj fogyasztása egyébként beállt - ha lehet így fogalmazni-, egyszer kért egy "beöntést" kb. 10-15 ezernél, ha jól emlékszem, azóta - legalábbis eddig - nem fogyott jelentősen az olajszintből.
Ma vittem szervízbe a gépet, és megemlítettem a munkafelvevőnek ezeket a dolgokat. Mondtam, hogy 60e alatt szerintem ne kopjon el a kormánya egy 5,5 milliós autónak, úgyhogy cseréljék gariban. Mondta, hogy a behúzókat gond nélkül cserélik, a kormánynak utána kell, hogy nézzen. Hívott, mondta, hogy azt is cserélik...
Azért az hozzá tartozik, hogy jó és régi kapcsolatot ápolok a szervízvezetővel és közvetett úton a tulajdonossal is. Ja és a cég, ahol dolgozom több mint 10 autót vett már itt.
Én egyoldalúan kijelentem a Márkaszervízemnek, hogy "megkopott" a kormányom és ők garanciálisan rendelnek egyet, vagy ez egy "szigorúbb" eljárási folyamat a Márkaszervíz részéről?
Igen gyári. Olyan mint az RS Octavia-é, csak nincs benne az kis szürke betét.
Közben találtam egy képet a KoBé oldalán. Ilyen, csak nem lyukacsos a bőr rajta. A kis bőr csomaghoz tartozik, amikor nem az itthon bebőrözött kormányt adják. Persze nem multikormány, mint a Zzoollyy-é. (Tegnap ültem a autójában. Már nagyon korrektül gyönyörű lett, kívűl, belül)
Az ajtóbehuzó felhólyagosodott. Nem tudom milyenre cserélik.