Engedjétek meg, hogy megosszam Veletek mérhetetlen mérgemet és elkeseredettségemet.
Tegnap leparkoltam Budapesten a Dózsa György úton, és mire visszamentem az autóhoz teljesen meg volt húzva az oldala, az első ajtótól (végig az oldalán) a hátsó-oldaló lökhárítóig.
Mondanom se kell, hogy az illető nem vállalta tettét, semmilyen papírt vagy elérhetőséget nem hagyott a helyszínen.
Nagyon csúnya a sérülés, mivel amellett, hogy nagyon hosszú még nagyon széles kiterjedésű is a súrolás.
Minimum valamilyen terepjárónak, vagy kisteherautónak kellett lennie, mert tényleg annyira széles és olyan magasságban van, hogy más nem nagyon lehetett.
A súroláson, vagy nem tudom minek nevezzem azt a szörnyűséget, ami a majdem vadiúj Superbemen tátong még az első ajóra egy "kellemes" kis horpadás is jutott, ami arra utal, hogy valaki "nagyon nem tudott vezetni".
Új információm van a ledekről. A Villányi úton van egy xenonos bolt és ott mindenféle ilyen izzókat árulnak. Drágán, de tartósat. A kis üvegfejű 1200 Ft a féklámpa izzó 2500 Ft körül. Azt mondják, hogy a kínai gyártmány csak néhány hétig bírja. Nekem bent van, majd szólok, ha kipurcant. Régebben olvastam itt a fórumban csak nem találom, hogy valaki az autójába ilyen lámpákat rakott. Tőle kellene megkérdezni, hogy hol szerezte be őket.
Voltam a START-nál a Reitter F. u-ban. A csávónak sok köze nem volt a dologhoz. A gépben megnézte az árát az üvegfejűnek és 920 Ft jött ki 2 db-nak. A Homasitában este megvettem 420 Ft-ért. Én fehér fényűt vettem, de a belső világításban csak derengést láttam, ezért vissza tettem a régi izzókat. A helyzetjelzőben jó, mert a tükör teríti a fényt. Van náluk szofita is annak az árát nem néztem, de a leértékeltek között piros szofitát láttam 400 körül. A fehérnek se hiszem, hogy magasabb az ára sokkal, de a fénye se lesz komoly.
Én most megyek a START-hoz led izzókért. Ők a forgalmazók. Nekem a helyzetjelzőt kell gyakrabban cserélni. Lehet, hogy az érintkezésed nem tökéletes. A lemezeken próbálj feszíteni! Attól is kiéghet, ha lötyög és olyan, mintha kapcsolgatnád.
A 22000 km-es szervíz intervallum teljesen normális egy olyan autónál amit inkább városban, rövid utakra használnak. Az enyém anno 27e km-enként jelezete a szervízt, de sokat használtam autópályán igaz nem gyenge tempóval. Én a 27e km alatt kétszer öntöttem bele olajat kb. 10e km-enként 1-1 litert.
Én 15000-nél járok szervízbe és 10000 körül kell utána tölteni kb. 3 dl olajat. Attól függ mennyire van hajtva a gép, mint az is, hogy a rugalmas szervíz mikor jelez. Ne csodálkozz rajta a téli hidegindításokkor és gondolom tolod is neki rendesen. Különben, ha nem taxiznék, akkor se vállalnám be a 30000-es szervízt, mert az olaj 2x többe kerül, és kérdés, hogy az olajszűrő a végén mit szűr ki az olajból. ( Durva hasonlatnak egy A4-es rejzlap van a házba behajtogatva. :-) Tudom nagyon korszerűek a mai olajok, de a diesel még mindig kormolja rendesen. Azért vagyok ilyen okos, mert az elején komolyan utána kérdeztem a dolognak.
A 30e (vagy amire állítják) csak a max. érték! Csökkentheti egy csomó dolog pl. a vezetési stílus, hidegindítások stb. Véletlenül nem az időkorlát járt le?
Az olaj fogyasztása egyébként beállt - ha lehet így fogalmazni-, egyszer kért egy "beöntést" kb. 10-15 ezernél, ha jól emlékszem, azóta - legalábbis eddig - nem fogyott jelentősen az olajszintből.