Valamint helyköziben jól sejtem hogy nem túl gyakran látogatnak Szegedre az alábbi kocsik? HRE-973 (ennek volt egy reggeli csongrádi járata, de a térkép egy ideje mást mutat rajta), KBK-840, KBK-845 (talán ez régebben 13 órakor ment Makóra?), KNR-988, MCX-248.
,,Ha nem sikerül a DAKK-kal megegyezni valami vállalható megoldásról, akkor forduljatok az algyői önkormányzathoz, hogy tarthatatlan a helyzet és szerezzenek be egy önkormányzati kisbuszt, akár tanyagondnoki feladatra (amit aztán ingázásra is igénybe lehetne venni). Minél több helyre jut el szervezetten a panaszotok, annál valószínűbb, hogy lesz valami megoldás."
Az Algyői Önkormányzatnál már volt ilyesmiről szó, de mivel 20 km-re van a település a Rákócziteleptől ezért a pár emberért biztos nem vesznek ilyet. De még ha lenne is ilyen az sem megoldás, mert az is csak Algyőre járna be és itt a lényeg közvetlen buszjárat Szegedre az autópályán ami 2 esetben lenne csak lehetséges: ha járna ki külön a telepre egy járat vagy ha az általam említett Földeák-Szeged buszjárat az autópályáról betérne oda is.
Amúgy meg mikor a környéken megszűnt a komp közlekedés akkor a Szegedi Önkormányzat 3 hétig járatot egy magán céggel egy kis buszt reggel meg este ami a pályán járt, de nem a Belvárosba ment hanem csak Tápéra, ott is át kellett szállni ahhoz, hogy belehessen jutni a belvárosba csak ott nem helyközi hanem helyi járatra. Ingyen lehetett igénybe venni ezt a buszt, viszont a helyi járatra meg buszjegyet vagy bérletet kellett váltani ami még drágább volt még az Algyő-Ady Majornál is. Ezért nem vette igénybe senki sem és megszűnt. De hülyeség is volt erre a járatra pénzt pazarolni ahogy Ady Majorra is, sztem itt csak az lenne a megoldás, ha a maroslelei busz betérne ide.
Amúgy meg az NKH megvizsgálta a helyet, mert eredetileg úgy akartuk, hogy simán az autópálya mellett lévő kereszteződésben tolasson vissza ahol az Ady Majornak is van megállóhelye, de arra azt mondták, hogy közlekedés biztonsági szempontokból nem megfelelő, a busz nem tolathat. Viszont én magam is tudok 3 olyan járatról is ahol a forduláshoz nincs forduló szóval erős a gyanúm, hogy ez csak kifogás és ez egy örökre elfeledett téma marad.
ugye azt Te is tudod, hogy nem az orosházi Rákóczitelepről van szó? :)
Igen, mert nem orosházi kontextusban volt róla szó. :)
Ha nem sikerül a DAKK-kal megegyezni valami vállalható megoldásról, akkor forduljatok az algyői önkormányzathoz, hogy tarthatatlan a helyzet és szerezzenek be egy önkormányzati kisbuszt, akár tanyagondnoki feladatra (amit aztán ingázásra is igénybe lehetne venni). Minél több helyre jut el szervezetten a panaszotok, annál valószínűbb, hogy lesz valami megoldás.
Lobbanórotor, az egy dolog, hogy utána néztél, de ugye azt Te is tudod, hogy nem az orosházi Rákóczitelepről van szó? :)
Amúgy meg ez is felháborító dolog, hogy Algyőhöz tartozik ahova legnehezebb bejutni. Ha jó helyen nézted, akkor azt is láthattad, hogy Maroslele közelebb van és Maroslelén a pályára vezető utat Rákóczi utcának, egy tőle 3 km-re lévő szórvány települést pedig Rákóczitelepnek hívnak, mégis egy semmire kellő 20 km-re lévő faluhoz tartozik.
KZR-283:
Én is tudok egy olyan járatról, hogy kevesen használják, ez pedig egy Hódmezővásárhely-Maroslele (20 km) viszonylat ami nem megy el Makóig, hanem Maroslelén a központban, néha tolatva (amit a Rákóczitelepen nem engednek) vissza fordul. Volt mikor azon egyedül ültem és én se Maroslelei vagyok. Ez biztos nem pénz kidobás annyira mintha egy járatnak 500 métert ki kellene térnie +-ban. Amúgy meg itt egyértelműen arról van szó, hogy az Algyői Önkormányzat tesz az egész tanyavilágra, azzal vannak elfoglalva, hogy tankokat vegyenek meg kilátót építsenek. De az Algyő belterületén élők fel vannak háborodva az ellen, hogy nem tudják körbe buszozni a falut, mert 2 éve már ,,csak" 1 irányba megy a busz viszont az már a Mars térig.
A másik buktatója pedig a dolognak az, hogy a DAKK nem akarja a marosleleiket ezzel ,,terhelni" csak az a problémám, hogy míg a Rákóczitelepre illetve a közvetlenül érintett Tápai Rétre 3x megy (hétvégén 1x sem) megy csak busz 1 nap, addig Szegedről Maroslelére óránkéti csatlakozással Makón vagy Hmvhelyen keresztül ki lehet jutni.
Legalább annyit adhatnának, hogy a földeáki busz a tanyaközpontban legalább 1 nap 2x megálljon oda-vissza, úgy érzem, hogy aki közigazgatásilag Szegedhez tartozik annak joga van közvetlen csatlakozáshoz jutnia a városba mindezt hétvégén is!
"Nem tudom, hány ember él Rákóczitelepen, de szerintem nem annyi, hogy megérje egy meglévő autópályás járat kitérítése. "
Zöldmezőn hány ember él? Mégis nem csak hétköznap de hétvégén is van közvetlen busz Szegedre. Számtalanszor utaztam már végig, és Szatymaz után az Autópályánál a fent lévő 5 emberből 4 már leszáll, azok is azért mert a pályán lévő benzinkúthoz mennek dolgozni. A maradék 1 ember pedig vagy a pálya után lévő megállónál száll, vagy pedig a hindu templomig jön szép fehér csuhában... :)
Nem hiszem, hogy pont Te Pestről tudod megítélni reálisan, hogy Csongrád megyében mi az amire szükség van és mi az amire nem. Szegedtől messzebb levő tanyavilágokból is van hétköznap és hétvégén is közvetlen csatlakozási lehetőség a városba, sőt van olyan hely ahol a forduló sincs kiépítve, pontosan a sárban fordul meg a busz. Először utána kellene nézni a dolgoknak, majd úgy írni hozzászólást.
Valóban kevesen élünk itt, de azért vannak a megyében olyan járatok is amik köztudott, hogy feleslegesek mégis járnak. Ennek a járatnak meg csak pár száz métert kellene pluszban megtennie. Amúgy nem mellesleg én az Ady Majorról hajlandó vagyok lemondani, ha ez a szegedi járat megáll a telepen. Az Ady Major amúgy a házam előtt megy el, de inkább biciklizek egy nap 20 km-t oda-vissza, mert ez a járat számomra használhatatlan és a vicc kategóriába esik. Például ez az Ady Major járat sem gazdaságos, gazdaságosabb lenne ha megszűnne és helyette megállna a szegedi busz. Amúgy meg viszonylag új járat, mert 4 éve létezik, eleve a Rákóczi- telepi buszmegállót belevéve kellett volna forgalomba helyezni, akkor nem lennének a prűd marosleleiek akik 5 perccel több menetidőt nem bírnak ki. Csak kezdjük ott, hogy nekik Vhely és Makó felé is viszonylag jó csatlakozási lehetőségeik vannak míg a Rákóczi telepre egy nap összesen 3x jár busz, hétvégente meg 1x sem.
Tudnék mit írni, csak felesleges. Nem tudom, hány ember él Rákóczitelepen, de szerintem nem annyi, hogy megérje egy meglévő autópályás járat kitérítése.
Bocsánat, hogy nem a témához szólok hozzá, de nem találtam jobb lehetőséget az interneten.
Azt szeretném megkérdezni, hogy erről esetleg tud-e valaki valamit? 2011. szeptember óta a Volán (DAKK) közlekedtet egy buszjáratot az M43-as autópályán Szeged és Maroslele között ami Maroslele után elmegy Földeákig. Gyorsjáratról van szó, Budapesti körút és Maroslele széle (benzinkút, Vásárhelyi út) között nem áll meg sehol, Maroslele után se áll meg lakott területen kívül (1 helyet leszámítva).
Viszont van egy szórvány település a Móra Ferenc híd után közvetlen ahol mi, a helyi lakosság szeretnék, ha megállna. 19-es lehajtó, Rákóczi-telepnek hívják. A kezdeményezés létre jötte óta tudjuk, hogy itt csak akkor állhat meg, ha lehajt az autópályáról és itt valahol megfordul és visszahajt. A DAKK-ot meg is kerestük ami azt mondta, hogy ide csak akkor térhet be a busz, ha az autópálya mellé valahová épül egy buszforduló.
Ezután megkerestük a területileg illetékes azaz Algyői Önkormányzatot, hogy jó lenne, ha megegyezne a DAKK-kal és építenének ide buszfordulót. Azóta csak pletykákat halottunk, az algyői polgármester ha beszél is buszjáratról csak az algyői körjáratokat említi.
Nekünk nagyon jó lenne ez a buszjárat ha legalább naponta 2x megállna itt oda-vissza, mert jelenleg ezt a részt csak az Algyő-Ady Mayor buszjárat érinti ami egy nagyon rossz minőségű úton csak Algyőre visz, ott még Szegedig át is kell szállni az algyői buszra, mindezzel 35 km-t kerülve. Ráadásul leghamarabb 8:30-ra lehet beérni, nekem meg van mikor 7:15-re vagy hamarabb bent kell lennem.
Ez a buszjárat hanalban is illetve reggel is megy és elég lenne cirka 10 km-t buszozni és időben bent lennénk. Délután vissza felé is jobb a menetrendi kiosztása mint az Ady Mayornak.
Úgy vettem észre, hogy a marosleleiek illetve a földeákiak részéről nagy lenne az ellenállás, holott nekik másik 2 irányból is van buszjáratuk.
Kinek mi a véleménye erről? Tud valaki esetleg érdemi infókkal szolgálni erről, hogy mik a fejlemények?
Érdekes, tényleg DAKK-osnak írja ezt a járatot a menetrendi kereső. Kicsit elnézték a dél-alföldi járatokat, mert viszonylag sok ilyennel lehet találkozni. Mondjuk ezt logikával többé-kevésbé ki lehet sakkozni, hogy ex-hajdús, mert még DAKK-földéről aznap nem ér föl kocsi.