olvastam a forumon,hogy a győrfi transál meloztál régen!!faterom is a győrfinél nyomult vagy 4 évet!!Scania volt amiket késöbb cserélt magnumokra!!nagyon jó menő cég volt és nagyon nehezen lehetet bejutni!!jó kis csapat volt!!a gépek nagyon királyak voltak!!ennyit akartam csak szia
Én egyszer az A40-en mentem kamionnal. Teherautóval elözni tilosban egy lengyel ponyvás Sprinter elkezdett előzni. Már majdnem egyvonalba került az én autóm elejével amikor meglátta a leállósávban guruló rendőrségi VW T4-st. Egyből elkezdett lassítani és visszasorolt mögém de már késő volt. A rendőr bekapcsolta a LED-es fényhídat, hogy kövessen és a következő autópályakijárón már együtt gurultak ki.
Az az igazság, hogy ezekbe a dolgokba nekem semmi beleszólásom sincs. Én csak autót vezetni vagyok a cégnél, sajnos nem én döntöm el mit. A Master is messzi van az ideálistól, pakolás szempontjából szerintem a 3.5-es furgonok legeslegalja. 110 centis oldalajtó, fülkében van 2 vagy 3 kis lyuk ahova elrakhatod a cuccaid, de végülis meg lehet vele mindent oldani. Még ha nem is a legkényelmesebb módon. Én is szívesebben járnék Sprinterrel vagy Dailyvel, de ez van...vagy lesz :)
Én már két és féléve szenvedek vele.Esküszöm,a miénk a világ legrosszabb 3.0-ás Ducatoja.Minden új tipusban vannak selejtes darabok.Amúgy nagyon jó kis autók.
Ha télleg ducato multijet lesz az ujj autó, akkor már most magold be az összes fiat szervízt amerre jársz, mert csak rosszat hallani róla. Egyik ismerősöm is olyannal nemzetközizett, kutyaólas ponyvás..
csak szídta, majdnem minden úton 1x szervízben volt vele...
Qrva nehéz a nemzetközizés,az otthon alvásnak nincs párja.Van egy réteg aki élvezi,sokan csak a megélhetés miatt csinálják.Érdekes,mert én még nem voltam Angliában,Spanyolban,meg Skandinániában sem.Régen itthon is kétszer volt fizetés,havonta.A heti fizetés jobban megtanitja az embert a pénz beosztására.Megkeresni is nehéz,meg megtartani is.Az angliai viszonyokról,nem sok jót hallottam,az utóbbi időkben.Kanadai blog.A jobb oldali Archívum résznél,a továbbal kezdődik.Sok fórumtárs olvasta,sok nem.
Azért van a SOLVIT.egyébként pont a német mintára volt a régi lázlapos menetlevél.Rajtuk kivül a kutyát sem érdekelte,Az osztrák a lauft cetlivel volt elfoglalva,hogy mindjárt bedobja a kukába.Ha gond van a német rendőri intézkedéssel,lehet panaszt tenni.Csak szerencse kérdése,hogy ne egy GESTAPO-st fogj ki.Vannak nagy náci vámosok,rendőrök,meg igen buta hülyék is.Egyszer egy konténer bontásánál meg akartak szivatni,de nem hagytam magam.A következő kolégánál 15 000€ bírság lett,mert aláírt egy hülyeséget,mivel a náci vámos elszámolta magát.Aláírásnál oda kell irni,hogy nem tudtam elolvasni,hogy mit írattak alá.
Az igaz. 3 hete talán, kivettek, mondom neki beszéljünk inkább angolul mert németül kleine beszélni. Volt velük egy 20 év körüli lány, ő vette fel az adataim, de őse volt a helyzet magaslatán. Személyimből/lakcímkártyámról/útlevelemből (az útlevélben talán ott van angolul is, mi micsoda) kiírta az irányítószámom, lakhelyem, és mikor a városhoz ért megkérdezte milyen városban lakok. Mondom neki épp az előbb írta le, Budapest az Magyarország fővárosa, olyan mint Berlin Németországban.
Tudod milyen a sváb: ami németül van írva, azt érti csak :)) Pont ezért jó nekem a német papír, mert nincs sorszámozva :) Tudsz egy kis kreatívsággal visszamenőlegesen is szabályos lenni :))
Road, Értem én, de az a cső egy -esetemben- Masterban nem fér el.
590227, Pont azon az oldalon írja valaki amit lentebb belinkeltél, hogy neki a hátlapon vezetett lázlapot nem fogadta el a német és megvágta 150 euróra.
Egy olyan kis harmónika csővel van felvezetve a kutya ólba a meleg levegő.Möglich fotólyán is lehet látni olyan csövet.Amit én láttam az ülés alatt volt a ketyere és a cső az ülés mellett (jobb oldalon) volt felvezetve,ott egy lukon keresztül.
És nem mondod, hogy így nyomtatott formában is elfogadja? Akkor végképp nem értem miért nem jó neki a magyar változat. Ugye ez elvileg egy 30oldalas (1 oldal/nap) könyv, tehát nem tudsz belőle kiszedni, utólag se tudod módosítani, de ha így nyomtatva is elfogadja akkor az egésznek semmi értelme. Én ugyanezt csinálom mint Te, csak épp a magyar menetlevéllel.
Itt kérdőjelezném meg a magyar oktatók felkészültségét,mert alapjában hülyék mindenhez.Miért a DAS-tól kell megtudni,egy rendeletet.A SOLVIT fogalmát is meg kell tanulni,minden állampolgárnak.SOLVIT
Lázlapot eleinte nem húztam kint sem, de egy autohof-os ebédkor csak egy korombeli fószer asztalánál találtam helyet, odaültem hozzá, és kaja közben elbeszélgettünk. Épp aznap küldték meg a manyuszt 60 €-val, mert nem volt aznapra elindítva a Tageskontrollblatt-ja. Én csak értetlenül néztem, és kint a furgonban megmutatta, mit-hogyan-mikor kéne írni és vonalakat húzni. Itthon rákerestem a neten a témára, és valóban kérheti a német a 2,8-3,5 közöttiektől ezt a papírt. Kinyomtattam egy adagot, bent figyelnek az autóban. Subennél kitöltöm, és elkezdem húzni, szépen szabályosan. Nekem Fuldáig ( 450 km ) elég szokott lenni a 4,5 óra, a le- és felrakodás idejére húzok egy kis egyéb munkát meg 1 óra pihenőt, hátra arc, és a következő 4,5 óra leteltével ismét osztrákban vagyok. Aznapra lezárom a lapot, csak a németeknél kell vezetni, így beírom a maradék órák helyére, hogy : Suben/Grenze/Austria. Ha meg nem férek bele a 4,5+4,5+1 órába, akkor az előző napra írom az odautat egy új papírra, majd egész éjjel ott pihentem a lerakón, és papír szerint másnap hazafelé jövet ismét rendben vagyok az időkkel. A régi lapot eldobom, még véletlenül se találják meg :)) Eddig egyszer állítottak meg, nem is kérték a tageskontrollblattot, hanem szó nélkül odaadtam az egész köteget ( kb 30-40 lap, 1 lapon 4 nap :)), meg sem nézte, csak az autó és az én papírjaimat mustrálgatta.
Nem tudok jó megoldást a vezetési időkre.Amikor álmos vagyok mennem kell,amikor meg mennék,állnom kell.Alapjában minket csak sújtanak a rendeletek létrehozói,akiknek még jogsijuk sincs,de minket a kutya sem kérdez meg,hogy nekünk mi lenne a jó.
Ugyanilyen kis tégla volt az enyém is. Namost egy ekkora átmérőjű csövet elég érdekes lenne a sarokban elvezetni. A Masterban a kabátom alig fér el az akasztón, sokszor az ajtóval is odacsukom. Az ülés és az ajtó burkolata közt szinte semmi sincs.
Még nem vagyok túl a tüdőgyulladáson.A német lázlapról még nem nyilatkoztál.Nekem nem kell,meg már menetlevél sem kell.Én elől nem tudok aludni,szinte kinzásnak érzem,az elől alvást.Ezt az állófűtés témát sem értem,mert Németországban kötelező a megléte,azoknak akik több mint 8 órát távol vannak a telephelytől.
A Dailyben nekem is volt. Ott a vezetőülés és a dupla ülés közé volt beszerelve, de onnan pl. elképzelni sem tudom, hogy vezetnék fel. Na majd kiderül mi lesz belőle, egyelőre még megvan a Master...ha nagyon gáz lesz legfeljebb keresek másik melóhelyet. Nem ez lenne az első alkalom :)
Most 5 éve,hogy kiszálltam,egy betegség miatt.Szerintem sokan hazudnak,a hajtós mágnesesek keresnek 400 000 körül,inkább lefele mennek a fizetések.Vagy lopsz,vagy csempészel(cigit),meg nyugdij sem lessz.Én mindenki figyelmébe ajánlom a betegséggel kombinált, életjáradékos biztositásokat.Egy félév melót nekem sem fizettek ki,meg bejelentve sem voltam,ugrott 3 évem.Amikor dolgoztam havi 400 órákat,mondjuk elszámoltak 310-et.Ez a nyugdíjnál semmit nem számit,de ha csak 4 órás vagy,csak a fele időd megy.Ez igazságos?Gyakorlatilag,egy három-négy hetes útért,kapnak egy nyugati különélési pénzt se.Inkább nem folytatom,mert nem normális,hogy egy magyarnak külföldön keljen megélhetést keresni,mert itthon csak nyomorogni lehet.Sosem helyeseltem a külföldi letelepedést,pedig sok ajánlatom volt.Már megbántam,hogy maradtam.Csak magánvéleményem van.Az ADR vizsgát is az elsők közt szereztem meg.Hiába dolgoztunk ADR-s autókon,új vizsgát kellett volna tenni.Nevetséges.Az a barom is aki kitalálta a parkirozóban eltöltendő hétvégi 2 napos pihenőidőt,annak sem kivánok mást,mint egy meleg nyári napon a húgyos,büdös parkirozókban töltsön pár hétvégét,a család nélkül.Viszont az étcsokoládé fontosságáról,az elalvás ellen,nem sokat írnak a kamionos fórumokon.A táplálkozás,az egészség megőrzéséről sem.Nem a kávé,a cigi,meg az alkohol a megoldás.Sokan,még menet közben is vedelnek.
Nekem a Sprinterben a jobb1 alatt van a kályha, és a lábtérbe fújja a meleget. A kályha melege egy csővel van kivezetve az ülés alóli rekeszből. Tetőfülkésnél szerintem ez a cső van fölvezetve a boxba. ( Majd beteszek pár képet a Sprinter állófűtéséről. )