Munkahelyem a Belvárosban van, sokat járok a Deák Ferenc utcában. Ott ősszel adtak át egy új irodaházat, a Deák Palace-t. Egy régi épület felújítása révén egyrészt megújult az épület kívül-belül, másrészt találtak a pincéjében darabját a régi pesti városfalnak. Láttátok, hallottatok róla? Több helyen is olvastam róla, igyekszem a linkeket összegyűjteni, tán már holnap. Persze olyan tartalmas elmzést, mint bendegúzé volt már többször is egyelőre ne várjatok.
Ráérsz még gondolkodni, én magam még nem láttam, tehát letörölve egy darabig nem lesz.
Régiek nincsenek, de asszem a régieket inkább a netre kéne felpakol(tat)ni. Lásd Totalcar. Azért ez a műsor - akár szereti valaki Ráday-t, akár nem - egyfelől kordokumentum, másfelől pedig roppant értékes archívum. Szerintem megérné a befektetett energiát. Bár mintha rémlene, hogy Ráday mostanában már olvas emaileket, de alapvetően nem egy netfüggő ember. Lehet, hogy kéne egy kicsit győzködni. A TV archívumára nem biztos, hogy érdemes várni. Amennyi pénzük van ilyen célra talán sosem lenne meg.
andrasgeroly:
Köszönöm a mailt (és az ajánlatot), végülis csak az elejéről maradt le egy csipetnyi (az előre beállított felvételek átka). Még gondolkozom rajta, rendben? :-)
PS: Régebbi adások is vannak?
Pár hete a Fernciek terének Kígyó utcai buszmegállójában egy horgany-pelikán lakik a bukszusok között. Nappal csillog a napfényben, este a fölé helyezett csillámgömbökről táncolja őt körbe a színes discofény. Akárki volt is az 5letgazda, nekem tetszik!
Szintén régebben kerestetek térképeket. (Elnézést a sok visszanyúlásért, de nem mindig jutok nyugodt körülmények között otthon géphez.)
"Budapest útmutatója térképpel. Tizennégy kerület 1938 Aczél Testvérek kiadása (80 fillér)" A térképen (kb. A2 méret, Törökvész - Pestújhely - Wekerle sarka - Etele tér négyszög) villamosvonalak, vill. h . é. v., autóbusz, földalatti vonalak vannak jelölve. a térkép eléggé hasadozott, szakadozott, de szkennelést még bír (kéne neki egy papírrestaurátor...), úgyhogy csak szóljon, akit valamely része érdekel.
A falamon lóg ezen kívül egy Budapest Székesfőváros Térképe 1912-ből. Bal oldalán van Észak (!), és ezen kívül is van rajta egy csomó érdekesség. Szkenneni ezt biztos, hogy nem tudom.
Van ezen kívül még egy keretezett Budapest térképem is. 1873-ból (Szintén balra Észak). Szkennelés ismét nem megy, de digitgéppel tudok róluk, belőlük küldeni, ha valakit valamely rész érdekel. Vannak rajtuk érdekességek...
Egyszer még régen volt szó a Nemzeti galéria kivilágításáról. Már akartam írni, hogy az a szín - rózsaszín - azért volt ott aznap, mert egy cég kibérelte a galáriát a születésnapi partijára, és meg tudták fizetni a spec. kiviágítást is. Nem dolgozom a cégnél, de ott voltam, és nem a mobilszolgáltató volt a hasonló színével, hanem egy ügyvédi iroda... A szín egyébként, mint ott megtudtam: magenta. Azóta többször is láttam a Galériát kivilágítva, és minden rendben van vele.
Az m2-n megy most egy műsor, Budapest élhetőségéről van szó, Konrád Györgygyel, Gesztivel, Rajkkal, meg Sütő András Balázzsal. Nem tudom, hogy nézi-e valaki. Én nézem, de úgy tünik, hogy a szereplők némelyikének (gondolok itt a két idősebb úriemberre) elég felhőben úszó elképzelései vannak Budapestről. A legjobb beszólás eddig az volt, hogy a rendszerváltás óta mennyi sok infrastruktúra épült ki Budapesten..
Az 1943. januárban kiadott Telefonkönyv 74. és 233. oldalán közöltek szerint: Budapesti autonom orthiodox izraelita hitközség VII. Dob u. 35. Ez megerősíti azt, amit kedves Emma látatlanban jelzett.
az kit erdekel.A Radayt mutatjak meg homo erectus koraban-kesz csoda, hogy kilatszott a szorpamacstol az arca egy-egy resze.
Komolyan, most idosebben jobban nez ki:))
volt olyan terv is a 80-as évek elejeközepén, hogy meghosszabítják odáig a libegőt, vagy beiktatnak egy másik vonalat a végállomástól a kilátóig és akkor már csak a lépcsőt kell megmászni.
a város legfinomabb stíriai metéljét vagy vargabélesét (mindig keverem a kettőt) lehetett ott kapni az én gyerekkoromban, és mindig sokan voltak az étteremben, nem tűnt úgy, mintha mindenki lustulna.
Egyik idős rokonom rettegett a libegőtől, ezért ha vele mentünk, akkor csakis vonattal, de onnan viszonylag egyenletes terepen lehetett átkelni a kilátó tövébe. Igaz, akkoriban még fittek voltunk és a szerpentinezés helyett inkább nyílegyenesen átvágtunk a kaptatón :)
hat igen a "nekem szabad" jo kifejezes.A busz meg jo otlet,de ha a BKV-n mulik csak otlet marad:ok inkabb mexuntetni szeretnenek par jaratot.Lam, a 90-est is osszevontak a 21-gyessel.
Amugy a Var is hemzseg a kocsiktol, pedig nem kene.
Szerintem elképzelhető sok olyan funkció, ahol még bonus is, vagy legalábbis érdekesség, vagy legalábbis belenyugodnak, hogy nem lehet autóval fölmenni. Talán még tartósan fizetőképesebb üzemeltető is, mint egy olcsó turistaszállás.
Az autóval nem csak jogilag, fizikailag sem igen megközelíthető turistaszállások közül a közelmúltból a szentgyörgy-hegyire emlékszem. (El nem tudom képzelni, hogyan hajtották fel a marhákat legelni egészen a hegytetőre.) Tele van a környéke szeméttel, de maga az épület takaros, és aránylag jó állapotban van. Különleges élmény lehet ott eltölteni társasággal két-három napot, bár az kétségtelenül nem az önmagát eltartani képes műfaj.
Ide azért az éttermi szállítók vagy a karbantartók fölmehetnek autóval, ugye? Ha nem, az nagyon megdrágítja az üzemeltetést, és úgyis a vendégek kocsijai lennének sokan.
Talán egy Normafa-Jánoshegy BKV autóbusz, korlátozott sebességgel és minimális kipuffogó-gáz kibocsátással megoldaná azok utazását, akik nem szívesen mennek a Libegővel. Még mindig kisebb forgalmat jelentene a busz. mint most a tiltás ellenére mindenhol és mindig megjelenő "nekem szabad" autósok. Tessék például megnézni, hogy a tilalom ellenére mennyi kocsi jár (engedéllyel?) a Margitszigeten. A Libegő elötti tértől pedig viszonylag kis költséggel lehetne szerpentinutat építeni, pihenőkkel a Kilátóig.