Sziasztok! Korábban már érdeklődtem a DRM rádiók dekódolásáról, hogy valami KF előtti jelet kikell vezetni - talán ez volt az, amit írogattak itt páran... Meg valami 12kHz konvertálás is volt :)
Picit töprengtem a dolgon, leszedtem a DReaM progit és pár kérdés meg is fogalmazódott bennem...
Ez a progi elvileg tud olyat, hogy LSB USB AM FM modulál egy jelet...
Ez a KF -es dolog amit annyira még nem értek, arról szól, hogy modulálatlanul kapom vissza a jelet és a hangkariba vezetve ő fogja modulálni / DRM -ből hanggá alakítani? Vagy rosszul jöttem rá?
Nekem van1 Sangean 606 -om, ha találnék valakit, aki jól tud barkácsolni, lehetne olyan kimenetet varázsolni a rádiómra, hogy PC segítségével DRM -et dekódoljak vagy akár SSB -t fogjak a DRM progival?
Ha valakinek van türelme emberi nyelven magyarázni nem csak rövidítésekkel meg számokkal írni a dologról, azt megköszönném, mert kiváncsi vagyok, de valahol el kell kezdenem a megértését a dolgoknak...
Köszi a segítségeteket az ajtócsengővel kapcsolatban. Esetleg valamilyen potival érdemes kírérletezni? (Kisbaba van, és az jó lenne, ha le lehetne halkítani teljesen, hogy aludni tudjon)
Van egy még jobb ötletem. Kulturáltan ragaszd le a hangszórónyílást valamilyen hangszigetelő anyaggal (filc vagy szivacs), és akkor bele sem kell nyúlni az elektronikába.
The following modification will allow the TW-4100A to transmit on the VHF band from 141-151 and on the UHF band from 420 to 450 MHz.
1. Disconnect the antenna, mic, and power cord.
2. Remove the top and bottom covers fromm the transceiver by following the procedure on page 28 of the Instruction Manual.
3. Locate the row of diodes on the control unit (top front). The diodes can be seen by lookng throught the cutout the chassis just behind the front pannel.
4. Using a sharp pair of wire cutters, cut diodes D6 (UHF) and D8 (VHF). Note that diodes D3, 4, 5, and 7 are already removed.
5. Reinstall the top and bottom covers.
6. Reset the microprocessor by turning on while pushing the M button.
Azajó a csengőben, ha üvölt. Egyébként egy, a hangszóróval sorbakötött ellenállás megoldja a problémádat, de hogy mekkora kell az attól függ, hogy mennyire akarod lecsendesíteni a szerkezetet. Kisérletezni lehet olyan 10-100 ohm-ig bármivel.
Ez csak egy ötlet, mert ha valaki csinált már ilyet, akkor jobb módszert is ajánlhat!!
Tisztelt hozzáértők! Remélem jó helyen érdeklődök a problémám miatt: Az alábbi ajtócsengő hangját szeretném valahogy "visszafogni", mert úgy szól, hogy megsüketülünk. Valamely alkatrész cseréjével megoldható ez a probléma? Ha igen, akkor előre is köszönöm a segítségeteket.
Lilulni a hegymászó feje szokott a Himalájában. A végcső először setét vörösen, majd később narancsosan világít. Van olyan, aminek a sötétvörös normál üzemi állapotja, de a hagyományos üvegballonos hamar megmekken. A grafitanódosak bírják jobban a hevítést.
Nálunk kihangolták az akkori kortársaim, ifjoncok az FT-t leszakadt antennára. Eredmény: két végcső egy-egy hatalmas kráterrel az oldalán - megolvadt az üveg, és beszívta a vákum. Szóval ha lilul az anód, akkor érdemes egy kis szünetet tartani. :-)
Ha SSB-re is dolgozik a végfok, figyelni kell az ALC szintjére is. Ezt jelölik a műszeren, ha beépített gyári. Ha ez nincs a megadott értékek közt, torz lesz a hangja.
De ahány rádió, annyi féle végfok, annyi féle műszer.
Attól függ, milyen műszered van hozzá. A legegyszerűbb a maximális antennaáramra hangolni. Közben figyelni kell a végcsövek anód (katód) áramát, ne lépjen túl a határon.
Mindíg kisebb meghajtással, max 1/4-ed szinten kell kezdeni. A két forgót felváltva kell hangolni a kimenő antennaáram maximumára. Mivel jelentősen befolyásolják egymást, többször kell megismételni. Ha már nem javul tovább, lehet növelni a meghajtást. Figyelve a cső áramaira is. Minél jobban megközelíted az optimumot, annál élesebben hangolnak a forgók. Nagyobb powernél még finomítani kell, de óvatosan már nagyon. Rövideket nyomva.
- kiindulasnak szerezz meg par MFJ manualis RH tuner leirasat, bennuk le van riva mit hogyan kell hasznalni. ezek jellemzoen ket forgokondi kozepen induktivitas.
szerintem erre nincsen egyértelmű-pontokba szedhető- válasz.
Azt végfokozatja válogatja,és inkább ráérezni kell és lehet.
Ha azt kérdeznéd,hogy hogyan kell egy adott végfokhoz adott sávokra Collins szűrőt méretezni,azt pontról pontra le tudnám írni. De így nem. Talán majd más.
Azt kérném, hogy ha valaki lenne olyan szíves és pontokba szedve leírná, hogy egy egyszerű Collins szűrős, két forgókondenzátoros RH végfokot, hogyan kell kihangolni az antennára úgy, hogy abból a max.teljesítmény jöjjön ki. A múlt század 70-es éveiben a klubban még hangolgatta valaki előttem az FT-250-est, de már nem emlékszem, csak arra ,hogy először egy gombot nyomni kellett, akkor a műszer mutatott valamit (talán a katódáramot?), majd el kellett engedni, és akkor mást mutatott (talán az antenna áramot?) de többre nem emlékszem.
Arra még emlékszem, hogy többször vissza kellett térni az előző műveletre amíg a hangolás jó lett.
Varoson belul nekem a kezi cept gumiantennas jobban bevalt a pmrnel. Az a legjobb,ha mind2 van nalad,igy mindig kivalaszthatod az adott pozicio szamara elonyosebbet. :)
Először is köszönöm nektek a segítséget és az ötleteket ill. tanácsokat ALBRECHT ügyben !!!!!!!!!
Sajnos nem igazán jutottam előrébb, Xanti amit ajánlottál megcsináltam a kondit beforrasztottam a helyére és olyan csodát tett a dolog, hogy nem akartam hinni a szememnek! Amikor megnyomtam a ptt-gombot nem adásra kapcsolt a rédió hanem a frekit kezdte kergetni, vagyis elállítani, minden egyes lenyomás után ugrot a freki!:(((((
Próbáltam másikat beletenni (condit) de az sem igazán tudott rajta segíteni, esetleg annyit hogy az előzőekhez még plussssz néha alapra állította a rádiót!
(Úgy látszik csodákat tudok művelni????)
Sajnos fúrt antennás autót nem találtam, de kipróbáltuk az antennát az én autómon egy Grantal és egy RCI2970-es készülékkel, de ezekkel működött nem gerjedt egyik sem és jó messzire eltudtam szólni! ( Miiiiiiiiiiiiéééééééééééérrrrrrrrtttttt )
Nálam magyar oldalon is adott a google szállitót lm1881n-re.Csak a sima kapcsolást nézd.1=hsincout 3=vsincout 2=compositsyncin 5,7-es láb üresen marad.Egyébként a kimenetek, ha jol látom ttl szintüek.
Ok, akkor megis van esely, ez jo hir:-) Csak LM1881 -et tudok beszerezni (es olcson) Mi lehet a lenyegi kulonbseg az N-essel szemben?
Az altalam belinkelt kapcsolasnal az LM-et kiegesziti egy NAND +AND kapuzassal. Ott nekem nem egyertelmu, hogy az LM kimeneterol levo HS/VS-t kapuzza, vagy a composit jelet a kimeneti Vsync-el?
Nos amit találtál kapcsolást az pont atz csinálja ami neked kell ugyhogy nyerö a lm1881n-es.Egyébként a kompozit-szinkronost hajdanában UNIX-os gépekkel használtak (CP/M).Ez a kapcsolás elméletileg a kompozitbol szedi szét a két szinkrontjelet.
Nos, RGB+S jon a programrol. Ennek megfelelo monitorok vannak a gepekben, de van olyan is amelyikben hagyomanyos monitorok vannak. Igyhat atalakitot kell venni/csinalni. Gondoltam megprobalom..
- ha szeretsz barkacsolni es a orrasodnak jo/szep a komposit szinkron jele akkor probalkozz az LM1881 es tarsaival... - majd szamolj be mennyire ikerult ;)
Ezt erdemes kiprobalni? http://www.epanorama.net/documents/vga2rgb/vgamonitor.html (How can I build a circuit which converts composite sync signal to HSYNC and VSYNC ?)