Keresés

Részletes keresés

leveling Creative Commons License 2011.07.09 0 0 12153

Nos Magyarország egy Budapest-centralizált ország, cargo szempontból nincs olyan ép elméjű ember, aki mondjuk Debrecent hozná ki, mint legelőnyösebb áruszállítási központot. 

csak nézd meg az autópálya vagy vasúthálózatot. ha kirakod az ország valamelyik szélére, akkor az áru 70-80-90%-nak plusz ~200km-t kell utaznia. Az jobb lenne? Abból kevesebb embernek lenne kára?

Egyébként meg uborkaszezon van, ezért most minden szarra ugrik a sajtó TV2. Egy hónapja meg a tököli reptér miatt panaszkodtak. Most felkapták a témát, mert lehet tömni a prolik fejét olyan hülyeségekkel, hogy lefújja a repülő a cserepeket a tetőről. Leszállás közben. Aha. Szeretnék róla videót látni a youtube-on.

Előzmény: iff (12149)
verigudlajf Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12152

Engem az foglalkoztat ebben a kérdésben - bár lehet, hogy más topicba tartozik -, hogy van-e tudományos kutatás/kísérlet/gondolkodás/bármi a zajártalom semlegesítésére. Valami láthatatlan, egészségre nem káros, vízszintesen az épületek fölé vezérelt "takarót" képzelek el. Vagy tetőre szerelhető eszközből kisugárzó "buborékra", ilyesmi. Bármi. Nem vagyok semmilyen tudománynak ismerője. Hallott valaki bármilyen kezdeményezésről?

 

Amúgy én is világ életemben légifolyosó alatt laktam. XVIII., XIV., IX. Ebből kettőnél még ráadásul pályaudvar mellett. Soha nem volt gondom a zajokkal. Elfogadom. Pont a repülés(repülőtér) és a vasút fejlesztését ellenezném? Ezeknek van jövője. 

BJ Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12151

már megint csúnyán mellélőttél: a buta németek egy évi 27 millió utas kapacitású hubot építenek Schönefeld helyén, 15-20 km-re a berlini belvárostól.

 

http://www.berlin-airport.de/EN/BER/FlughafenDerZukunft/Aus3Mach1/Zahlen_Daten_Fakten.html

 

és láss csodát, még cargo bázis is lesz!

 

http://www.berlin-airport.de/EN/GeschaeftskundenUndPartner/Cargo/BBICargo.html

Előzmény: iff (12149)
Gulliver utazik Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12150

Az világos, hogy szerinted Budapesten nincs helye repülőtérnek. Ezzel nem vagy egyedül: mások szerint buszmegállónak és a hatos villamosnak sincs helye a fővárosban.

Előzmény: iff (12149)
iff Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12149

Schönefeld City repülőtérként üzemel. És akkor mi van? Semmi esetre sem CARGO repülőtérként. Te tényleg elhitted a nyugdíjasházat 600 hektáron?

 

Itt mindenki marhára védi azt, amit egyszerűen nem lehet. Azt belátom, hogy komoly gazdasági érdekek fűződnek ahhoz, hogy ez a jelenlegi helyzet ne változzon, de miért egy csomó ember kárára. Ráadásul tuti, nem jó az országnak sem. Nem tudom a hazai forgalomból mekkora része koncentrálódik ide, de biztosan akkora a nagyságrend, mely semmivel nem indokolható, nem védhető.

 

A politika felelőssége, hogy ezen nem mert és mer változtatni, sőt egy valag pénzt pumpál ezen helyzet  beágyazására. Csak idő kérdése, mikorra válik kihajított lóvévá?

 

Konklúzió: Ferihegy rendel egy tanulmányt mely kihozza, hogy az országban ez a legjobb hely a fejlesztésekre, a még több forgalmat generáló CARGO bázisra. Teljesen meglepődtem ezen az eredményen! Azt vártam, hogy esetleg Debrecent nevezi meg. Na ez röhej, és ezen rágódik itt egy csomó ember, meg ír a sajtó.

 

Nem is merték nyilvánosságra hozni a tanulmányt!

Előzmény: BJ (12148)
BJ Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12148

akkor most menj el a mea culpába:

 

http://www.berlin-airport.de/EN/BER/FlughafenDerZukunft/Aus3Mach1/zukunftschoenefeld.html

 

Over the next few years, Schoenefeld Airport will expand to become Berlin Brandenburg Airport, the new airport for the German capital.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Munich_Airport

 

Munich Airport (IATA: MUCICAO: EDDM) (German: Flughafen München), is located 28.5 km (17.7 mi) northeast[2] of Munich, Germany,

 

 

a többi mondanivalód is ennyire pontos?

Előzmény: iff (12147)
iff Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12147

Schönefeldet bezárták, pont azért mert akkora távolságra van a városközponttól, mint Ferihegy a deák tértől. Tempelhof az igazi. Gondolom nyugdíjasház épül a helyén.

 

München repülőtere 65 Km-re van a város szélétől. 

 

Távolabb, mintha Börgöndre telepítenék az alternatív repülőteret. (Csak példálózok, nem akarom azt mondani, hogy oda kell.)

Előzmény: BJ (12143)
BJ Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12146

nem nagyon lehet óvatosan elterelni mert akkor soha nem fog megtérülni az a beruházás amit az új repülőtérbe fektetnek.

Előzmény: uhb129b (12137)
BJ Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12143

BBI - az új berlini reptér a régi Schönefeldi reptér helyén/mellette épül, nagyjából olyan messze van Berlin belvárosától mint a Liszt Ferenc repülőtér a Deák tértől.

 

Münchenben a régi reptér 8 km-re volt a belvárostól, és amikor az újat építették a 80-as évek elején, gondolom nem találtak 30 km-nél közelebb megfelelő területet - így is le kellett rombolniuk egy 500 fős falut.

Előzmény: iff (12140)
viricsi Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12142

Apropó, a Délit nem kéne áthelyeztetni mondjuk Celldömölkre? ...és így tovább mindennel...:-)

Előzmény: iff (12140)
viricsi Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12141

"...De mondjuk kérdezd meg a Németeket, hogy miért telepítették el..."

 

Nagy összegben mernék fogadni, hogy nem a helyi betelepülők környezetvédelmi aggályoskodása miatt.

Előzmény: iff (12140)
iff Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12140

Igen! A Déli pályaudvart meg a Vérmezőre. Most mégis be kívánják zárni.

Tudod aki sokat tekinget vissza, az soha nem tud előre jutni, mert mindig pofára esik. Ez szakmai kérdés, itt érdemben senki nem mond semmit, csak visszafele mutogat. Te is.

 

De mondjuk kérdezd meg a Németeket, hogy miért telepítették el a münheni és berlini repülőtereket? (pl)

Előzmény: viricsi (12138)
iff Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12139

Tökölre - szerintem - semmi esetre sem.

Előzmény: uhb129b (12137)
viricsi Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12138

http://ferihegyirepuloter.network.hu/blog/ferihegyi_repuloter_klub_hirei/mert-kapott-europa-nostra-oroksegi-dijat-a-ferihegyi-regi-repter

 

"...A Magyar Kereskedelem- és Közlekedésügyi Minisztérium 1939. szeptemberében pályázatot írt ki a Pestszentlőrinc, Vecsés és Rákoskeresztúr határában a Ferihegy-puszta és a Szemeretelep közötti területen építendő közforgalmi repülőtér forgalmi épültének megoldására..."

 

Ugye tudsz olvasni? Ezt a repülőteret Ferihegy-pusztára építették.

Előzmény: iff (12136)
uhb129b Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12137

Szóval a logika és az ész azt mondja, hogy a forgalmat lassan óvatosan el kell terelni, és nem újabb fejlesztésekkel e helyen tovább erősíteni.

 

Hova? Tökölre?

 

Továbbá kinek a pénzéből?

Előzmény: iff (12136)
iff Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12136

Meg fogsz lepődni! Kb 200 Km-re lakom onnan. A vita eleje az elkészült tanulmány volt, mely megállapította, hogy milyen faja helyen van ez a repülőtér és csak ez fejleszthető. Erre reagáltam ahogyan lehetett olvasni. Bizonyára kevesen tudják, hogy hazánkban egyedül e repülőtérnek nincs zajövezeti kijelölése, és évente egyedi engedéllyel üzemelhet csak. Ezen felül van más egyéb dolog is, mely alkalmatlanná teszi e repülőteret egy ilyen lakott övezeti üzemeltetésre. Rettentően nagy hiba az eddigi kormányoktól, hogy nem álltak neki egy alternatív repülőtér kiépítésnek. E helyett most is csak azt olvasom, hogy kizárólag a 2 millió ember nyakán létezhet ilyen objektum. Hát ez nem igaz, csal az érdekviszonyokban nem egyenlő felek a kerületek, a Főváros. E repülőtér gyakorlatilag már City repülőtér mint HUB.

 

Szóval a logika és az ész azt mondja, hogy a forgalmat lassan óvatosan el kell terelni, és nem újabb fejlesztésekkel e helyen tovább erősíteni. Miután egyik félnél sem vagyok érdekelt, így nyugodtam mondhatom, hogy szakmai álláspontom, melyet egyetlen gazdasági érdekcsoporthoz való tartozásom nem befolyásol. Mind mondtam, Vecsés egyáltalán nem tiltakozik, mert a lakosság többsége ott dolgozik és a helyi adóbevételek sem kicsik. Tőlük nem várható objektív megközelítés. No meg a repülőtér tulajdonosaitól, üzemeltetőitől sem. 

Előzmény: VerszivO (12133)
BJ Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12135

elkezdték bontani a transzferfolyosót

uhb129b Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12134

Borzalmas, hogy emberek valami olyan gazdasági tevékenységet folytatnak Budapesten, aminek környezeti hatásai vannak. Mennyivel jobb volna, ha mondjuk mindenki csak meditálna egész nap. Akkor milyen jó kis csönd lenne ebben a városban... :-)

Előzmény: Ízirájder (12122)
VerszivO Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12133

Ha elmondanad a korulmenyeket, es a problemakat. Pl. teged miert zavar? Ha igen, miert eppen most? Tudhato miota laksz ott?

Előzmény: iff (12131)
malazs Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12132

Nem haragszom. Viszont az embereket igen jól ismerem. Tudod két fillérért a kecskét is....

Barátom lakik kőbányán, jó párszor aludtam nála, nekem nem volt gondom, igaz anno gyerekként vasút mellett is laktunk, érdekes módon mi nem tiltakoztunk a MÁV ellen, nem kértünk kártérítést. Simán viselhető volt és nem zavart. Aki évek óta ilyen helyen lakik az simán alkalmazkodik. Ez itt teljesn másról szól.

Előzmény: iff (12131)
iff Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12131

Ne haragudj de látszik, hogy sem a körülményeket, sem a problémát nem ismered, ellenben bátran nyilatkozol. 

Előzmény: malazs (12128)
malazs Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12130

Nem tudom Liszt Ferenc környékén mennyien játszották el az anno zártkertbe lakóház építést, majd kértek rá fennmaradási engedélyt és később lakóingatlanná minősítést?! Ezt egy időben itt Debrecen környékén elég sokan megtették. Ilyenkor mi is van?! Azért mrt egy hivatal jóindulatú volt, nem akart anno krt okozni a "tisztességes" állampolgárnak. Azért fizessen más kártérítést ugyanazon "tisztességes" polgárnak?! Ezt most nem feltétlen BUD-ra értem, de nem tartom kizártnak hogy jó pár ilyen eset ott is van.

Előzmény: giornalista (12129)
giornalista Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12129

alig pár olyan család lehet, akiknek az évtizedek alatt a fejükre építették a repteret.

 

a többiek akkor miért tetszettek odaköltözni, kérdem tisztelettel? mire számítottak vajon?

 

egyébként ez az emelet ráépítéses dolog nálunk telekkerítéssel zajlott le, pont úgy, ahogy írod... hogy miért 9 évvel azután került erre sor, hogy ideköltöztünk, azt a fene sem tudja :)

Előzmény: malazs (12128)
malazs Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12128

OK. Hozzászólok. Bár én nagyon nem értek hozzá, csak józan paraszti ésszel mondom akkor.

 

Mióta van a reptér?

Mikor költöztek oda azok akiket most ez zavar?

Miért nem zavarja őket ha némi pénzt kapnak? Ugye még véletlen sem erről szól a dolog....?

( pár éve rögtön kussba lett mindenki mikor kapott némi anyagi ellentételezést, ekkor már rögtön nem volt zavaró)

 

Csak egy példa:

Építesz egy 3 szintes házat egy újonnan kiparcellázott részre, a meletted lévő telket megveszi valaki, és 2 méterre a te házadtól épít egy 1 szintes házat. Majd 1-2 év múlva elkezd hőbörögni hogy bontsál már vissza min 1 szintet, mert a nap nem süt be hozzá és megy mindenféle környezetvédelmi hatósághoz meg jogvédő szervezetekhez. Neked erre se időd, se energiád. Megállapodtok hogy adsz 200 ezret neki kárpótlásul, ok évekig csend, majd eladja másnak a házát, és kezdődik minden előről. Vagy 10 év múlva eszébe jut hogy nincs pénze, akkor honnan is szerezzen, ekkor eszébe jut hogy bakker még mndig nem látja a napot miattad.

 

Csak mellékesen: Amennyiben az általad felvázolt szerint kiteszik a cargo-t máshová, az ott élőket nem fogja zavarni? Idővel ugyanaz kezdődik, csak egy másik helyszínen. Továbbá ok nem lesz cargo, de egy utasszállító mennyivel másabb mint egy A300, stb cargo gép? Amennyiben növekszik az utasforgalom, azok a gépek nem lesznek zavaróak csak a cargo?!

 

Más repterekre lényegesen jobban ráépült a város, sokkal nagyobb forgalmú repterek, de tudomásul kell venni azt ha valaki ott akar élni, ez bizony a velejárója. A másik lehetőség hogy nem ott kell házat vagy lakást venni. Bárhová építesz repteret a világon, annak a környéke bizony lakottá fog válni egy idő után. Talán az olyan reptér lehet kivétel mint pl Male.

 

Gondolom ha te ennyire értesz hozzá akkor ezzel is tisztába vagy?!

Előzmény: iff (12127)
iff Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12127

A tartalomhoz szólj, vagy maradj csendben. Nem a Szabó úr vagyok, csak gondolkodó lény. Talán értek is hozzá! Bizonyára ez fel sem merült.

Előzmény: malazs (12126)
malazs Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12126

Lehet Szabó Sándor Halásztlekről átköltözött?!  :))))

 

Remélem nem költözik Debrecenbe a Kerekestelepre vagy Szepesre :)))))

Előzmény: Ízirájder (12122)
iff Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12125

Ez egy nagyon jó szöveg, csak nem igaz! Milyen információd van arról, hogy mondjuk Kőbányán azért kapnak 50%-al olcsóbban telket, mert ott megy el a siklópálya? Miből gondolod, hogy a 200 lakásos panelt 50%-os áron kapták, mert ott megy el a siklópálya? Vecsés nem igen tiltakozik, mert a lakosság 80%-a ott dolgozik és a település szinte egyetlen megélhetési forrása (nem is rossz) a repülőtérre épült ipar. Ez egy divatos érvelés, csak semmi alapja.

 

De vannak más ok is. Nem hiszem, hogy a cárgónak a fővárosban a helye. Ez egy célzott marketing fogás. Ennek a környező repülőterek valamelyikén lenne a jó pozíciója.

Előzmény: ZOOO B737 (12124)
ZOOO B737 Creative Commons License 2011.07.08 0 0 12124

Bezzeg amikor fél - sőt sokszor szinte negyed - áron kapták meg a telkeket, akkor nem volt probléma a zaj! Ha annyira zavarja őket, miért nem adják el olyanoknak, akik viszont élnek-halnak a repülésért, és nagyon is szívesen hallgatnák akár még éjjel is a gépek hangját és néznék őket?!

       A másik: mit tennének akkor, ha akár csak akkora lenne a forgalom, mint mondjuk Schwechat-on? JFK-ról már nem is beszélve! És az a csúnya-gonosz turbulencia megint károkat okoz? Amikor kint vagyunk spotterkedni, hogy van az, hogy semmit sem érzünk belőle, pedig a patakparton aztán igazán alacsonyan jönnek be a gépek?! ( A kerítésnél kb. 50 méter magasan ) Lehet, hogy néha meg kéne javítani azt a tetőt, mint bármely más háznál, és akkor nem esne le a cserép róla !!! A karbantartás néha csodákra képes !!!

Ez - szerintem - megint arra megy ki, hogy a B.A-t megfejhessék, mert az előző ,,kártérítést" már felélték, és kéne a pénz...! Felháborító !!!

Előzmény: Ízirájder (12122)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.07 0 0 12123

Miért nem 15-20 éve tíltakoztak? A TU-134 - TU-154-esek idejében nem volt zaj?

Előzmény: Ízirájder (12122)
Ízirájder Creative Commons License 2011.07.07 0 0 12122

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!