Jartam mar tobbszor hasonlo cipoben. Amikor kifizetted, arrol jott egy e-mail, ott irja is, hogy meddig kell megerkeznie. En a helyedben varnek, hatha megerkezik a jelzett idopontig (10-bol nyolcszor meg is erkezett). Ha pedig nem, akkor csak siman inditasz egy claim-et, es visszakapod a penzt (a maradek 2 alkalommal ez volt a forgatokonyv).
Vásároltam egy terméket,kifizettem,majd két nap múlva kaptam egy emailt az Ebaytől hogy a terméket törölték,az eladó törölte a regisztrációját,nincs több teendőm,várjam a csomagot ha már kifizettem......Persze,gondolom fel is adta miután törölte a regjét....Hová lehet írni ilyen esetben,a felkínált lehetőségek egyike sem vonatkozik erre az esetre amit felajánlanak...
Furcsallottam is, hogy csak rendorsegi papirral lehet chargeback-et kezdemenyezni. Ezek szerint otthon sincs mindenki (marmint a banki illetekesek) tisztaban a folyamat meneteben. Kivancsi vagyok a tovabi fejlemenyekre.
- Kaptam egy e-mailt a PP-től, miszerint kivizsgálták az ügyet és megállapították, hogy nem történt illetéktelen cselekedet. Felhívtam őket és közölték, hogy ők a rendszerben azt látják, hogy a többivel megegyező IP címről történtek ezek a vásárlások, ezért nem térítenek meg semmit. Egyetlen esélyem: forduljak a bankhoz, és kezdeményezzek chargeback eljárást.
- Felhívtam a banki ügyfélszolgálatot, tényleg létezik chargeback (a banki ügyintéző meg azt mondta, hogy nincs ilyen). Chargeback elindítva (és nem kellett hozzá rendőrségi feljelentés), most a bank és a PP egyezkednek innentől kezdve.
Azt mondták nekem a bankban, hogy a bank ilyenkor nagyon keveset tehet. Rendőrségi feljelentést kellene tenni és annak birtokában a bank az ügyfél kérésére kivizsgálja az ügyet. A chargeback valami teljesen más történet, nem működik.
Tapasztalataim szerint reklamáció esetén nem érdemes írni sem az eBay-nak, sem pedig a PP-nak, azonnal telefonálni kell nekik. Az eBay 5 nap után mozdult rá az irományaimra, válaszukban írtak egy csomó biztonsági intézkedésről, és közölték, hogy hívjam fel őket. Csak telefonon kommunikálnak (ilyen ügyekben legalább is), nekem úgy tűnt, hogy adatbiztonsági okokból. Miután felhívtam őket és azonosítottak, közölték, hogy hívjam fel a PP-t és velük intézzem a visszatérítést. A PP az eddigi írásos megkereséseimet (konkrétan 3-at) mind visszadobta hiányos adatokra hivatkozva. Felhívtam őket, adatokat egyeztettünk, átirányítottak az európai központba, ahol újabb adategyeztetést követően megígérték, hogy pár napon belül visszautalják a teljes elveszettnek vélt összeget. Erre várok most.
A nemzetközi hívások ára elég húzós, viszont kb. 5000 forintért lehet venni egyhavi Skype előfizetést, amivel korlátlanul hívhatók az óceánon túli és az Egyesült Királyságbéli vonalas számok is. Összeségében kb. 60 percet telefonáltam az említett ügyfélszolgálatokkal.
Remélem hasznos infókat közöltem, ha valaki hasonló galibába kerülne.
Emlekeim szerint egyszer en is fizettem bankkartyaval az eBay-en, mert valami oknal fogva a PayPal nem ment. Viszont a visszaigazolo e-mailben ugyanugy le volt irva, hogy van vasarlovedelem (Buyer protection), tehat ezt is megnezheted. Elso korben azonban tenyleg erdemes a bankoddal felvenni a kapcsolatot a chargeback miatt minel elobb, mert annak is van egy hatarideje, hogy a terhelestol szamitott mennyi idon belul lehet benyujtani a kerelmet. Termeszetesen mindezek mellett sok sikert, es majd ird meg, hogy mi lett a tortenet vege!
Nagyon köszönöm a tippet, a chargeback eljárásról még nem hallottam, feltétlen utánanézek. Egyenlőre az a gondom, hogy az ebay már immáron három napja nem válaszol a megkeresésemre.
Nagyon ritkán vásárolok az ebay-ról. Egyszer régen regisztráltam valami apróság vásárlása miatt az ebay-ra is és a PP-re is, azóta nem használtam egyiket sem, most megint kellett valami apróság és már adott volt a meglévő regisztráció. Annak ellenére, hogy regisztráltam a PP-re soha nem néztem utána a használatának, egyszerűbbnek tűnt ilyenkor bankkártyával fizetnem.
Amit meg esetleg tehetsz, az a bankodnal chargeback (visszaterhelesi eljaras) igenylese. Ez egy kicsit korulmenyesebb, mintha PayPal-lal vasaroltal volna, de jo esellyel viszontlathatod a penzedet. A pontos meneterol meg kell kerdezni a szamlavezeto penzintezeted. Nem bantasbol kerdezem, hanem inkabb kivancsisagbol, de, ha regebb ota eBay-ezel, akkor miert nem hasznalsz PayPal-t? Aki fizet vele, annak ingyenes, es (altalaban) egyszerubben, es gyorsabban vissza lehet igenyelni a penzed, ha barmilyen problema (nem engedelyezett felhasznalas, meg nem erkezo vagy nem mukodo/nem olyan termek) adodik.
Nem értem, miért fizetsz rendes kártyával. A netkártya mellett van más lehetőség is, pl. a Paypal. Az ebay nem biztosít valamilyen védelmet a vevőknek ilyen esetre? Vásárláskor a pénz a vevő számlájáról az eladó számlájára megy, manapság már igen rövid idő alatt.
Hát igen, eddig tudtam, hogy van netkártya lehetőség, mostmár értem is az értelmét.
Szerintetek van esély arra, hogy valamit is visszalátok az összegből?
Amikor az ebay felületen fizetek (bankkártyával), akkor az a pénz közvetlenül hova megy? És ez a folyamat vajon mennyi ideig tart?
Négy tranzakció történt nagyon rövid idő alatt, utána az ebay észrevette a csínyt, és küldött is róla egy e-mailt.
Olyan érzésem van, hogy a hackerek a saját maguk által létrehozott fake termékeket vásárolták meg a profilom alól csupán a pénzre utazva (merthogy új címet nem hoztak létre, minden tételt a saját címemre rendeltek, így aztán a vásárlásnak a termékek szempontjából semmi értelme).
Nagyon vigyázzatok az ebay bankkártyás vásárláskor, mert a felületen a "Jegyezze meg a bankártya adatait" opció automatikusan kipipálva. Pár napja valaki járt a fiókomban, és vásárolt nekem 4x kb. 20.000 forint értékben. Most szenvedhetek a visszafizetési / behajtási macerával... Változtassatok jelszavat minél gyakrabban!
https://www.posta.hu/vam Van a piros betüs rész az müködik mostanában. Ha a csomagon rajta van a telefon számod akkor SMS küldenek a postások ha nincs akkor levelet ,én SMS kaptam a levél is megjött úgy 4-5 napra az SMS után de addigra már rég elküldtem e-mailba az adatokat amiket kértek.Én nem tartom valószinünek hogy a sok feltorlodott csomagból a tiédet egy kérésre kikeresik és hamarabb lesz elvámolva mint a vele egy idöben érkezettek.
Refundot kértek egy termékemre,a Paypal minuszba is vitte a számlám(pendingel).
Időközben megegyeztem a vevővel,részleges visszafizetésről,az ebay-en be is írtam a pénzt,okéztam,de ezt írja:"Unfortunately, the refund that you sent didn't go through. To get more details or try again, go To PayPal."
Mi a gyíkom lehet a Paypal-al? Esetleg,hogy most a számlám mínuszban van,azért nem tudja kifizetni a manust?