Bocs az OFF-ért, de elég nagy a zavar ez ügyben....szeretnék utánfutót venni. Ha olyat veszek, amin van érvényes műszaki, akkor elég az eredetvizsgát megcsinálni, vagy mindenképp műszakiztatni is kell?
az Antipollution fault-ot adja rendületlen de kiolvasva még nem volt...... az igazság az hogy a budaörsi peugeot szervizes kapcsolat elköltözött a szervízzel együtt . Más ismerősöm meg nincs itt aki ki tudná olvasni.
Higítja az olajat ugyanis a plusz gázolaj amit a kipufogó ütembe befecskendez megszakított regen esetén lecsorog a hengerfalon és keveredik az olajjal. Ez egy általános probléma a dpf-el szerelt autókon ezáltal az olaj szint megnövekszik mintha túl töltenéd, és romlik az olaj kenő képessége is.
Nekem a mondeon ezért lett kiütve, mert állandóan regeneralt.
Amit most akarunk venni 1.6-os hdi meg pont az a motorkód amibe még nincs szerencsére. :)
Volt-e már a FAP-részecskeszűrő cserélve,vagy tisztítva?Mikor volt a gép diagon ahol a fap telítettségét nézték?Előfordulhat,hogy tele van és állandóan regenerálási üzemben van és ezért megy a venti szinte állandóan.
Nem is olyan régen egy Citron volt ilyen jelenség ,annak is fap ütés lett a vége..... tele volt.
Értem, gondolom egy tisztítást érdemes eszközölni rajta. Szedte már ki itt valaki? Nem okoz az semmi problémát, nem? Már csak azért mert más motorokon nem alkalmazzák...
A tízezres olajcsere nem probléma az 1.4-en is akkor szoktuk cserélni.
Én egy 2005-ös facelift utáni kombi 1.6hdi-t (110 paci, fap) vezetek (kb 25000 km-t mentem vele mióta nálam van), fogyasztás átlag kompjuter szerint 5.4 mióta nálam van, sok városozással 6 litert ír ki, (de valójában 7 liter környékén van) de városon kívűl 100-110-nél 4-5 körüli fogyasztást jelez.
Szerelőm szerint ha rendben van cserélve az olaj, nem kell félni az eltömődéstől, én 10000-ként cserélem gyári szabványra.
Adódott egy kihagyhatatlannak tűnő ajánlat. Áron alul hozzá jutnánk egy 2006-os 5 ajtós 1.6-os 110 lovas fap nélküli 307-hez. Jelenleg egy 2003-as 1.4 hdi-t hajtunk ezt cserélnénk le.
Fogyasztás akinek ilyen 1.6-os van, hogyan alakul? Gondolom a nagyobb motor+hosszabb váltó végett kevesebb lesz a fogyasztás vele, mert hosszú utakon használjuk.
Olvastam a turbo olak szűrő cső eltömődésről, ettől mennyire kell félni? Érdemes eltávolítani, vagy van valamiféle megoldás rá?
a lényeg, hogy amin a fólia van, le kell húzni a középen lévő részről. Én úgy csináltam, hogy egy hajlított végű csipeszt, ami jó merev, bedugtam a szalagkábel mellett, elfordítottam, és lehúztam. Kellett hozzá erő, de nem kellett tépni.
Az asszony szerint ez "női járgány", szerintem meg "pont letojom", de ami tény, az tény, rühellem más kezébe adni, többek között az ilyenek miatt is, hogy neki nem számít, mint az ökör, esik neki, nem vigyáz rá, stbstb. Nem "mai gyerek", de én tökre szeretem. Viszont a puzzle-zást az alaktrészekkel, inkább szakira bízom, de néha kiderül (mint most is) hogy nagy hiba.
Munkába menet beugrom, megnézem mi a szitu, ezt meg megcsinálom inkább én. Köszi :)
Szia. Ha alumínium, akkor próbálj egy lakatos műhelyt keresni, akik tudnak alut hegeszteni. Szerintem meg tudják mondani, hogy fel lehet-e hegeszteni és új mentet vágni bele. Ha lemez, akkor ahogy én tudom, akkor csere, mert ott nincsen anyag.
Az elektronikának lehetséges, hogy elég egy reset, mert lehetséges, hogy amikor leállították a motort, nem vártak addig, amíg a fedcomp teljesen leáll. A reset annyit tesz, hogy le kell venni az akkusarut, csak annak van egy folyamata. Vezetőablak le, motortér kinyit, motor leáll, várni kb. 3-4 percet, majd ezután levenni a sarut. Pár perc (vagy a munka végeztével) akkusaru fel, kb 2-3 perc várakozás, majd indítás. A várakozás azért kell, hogy a fedcomp leálljon vagy visszarakás után felépüljön, mint egy számítógépnél. Volt egy cikk is régebben, hogy egy Peugeotnál megbolondult az elektronika, mert az apuka leállította az autót, a kisfia pedig elkezdte a kormánykapcsolókat tekergetni, kapcsolgatni, utána meg minden megbolondult. Az ok az volt, hogy a motor leállítása után a fedcomp (vagy BSI) elkezdett leállni, de mivel a kormánykapcsolókról jöttek a mindenféle jelek, az elektronika beadta az unalmast. Egy reset megoldotta a problémát. Egy próbát megér, nem kerül semmibe.
Papalac, köszönöm a címet, megérdeklődöm holnap reggel.
Opel123, az állapot a következő, ezt megpróbálták, de elbasztikulizták, így most akkora lyuk tátong kb rajta, mint a fejem, szerintük javítókészletes megoldás már nem opció. Plussz valami elektronikai szélvihart is generáltak, mert mármeg hirtelen világít az összes lámpa a kijelzőn, tegnapelőtt leadtam, még minden frankó volt.
Nem a legjobbak az érzéseim a végeredményt érintően, de hogy soha többet be nem tolom ide, az tuti.
Sziasztok! Kicsit elakadtam a szerelésben... :( A Comm2000-res ESP-s kormánykapcsoló index karjába vettem szallagkábelt, zsír újat. A karból a gombot eltávolítottam, világítás kapcsoló műanyag le, rézkarika is lent, meg még a szárról az a nehezen lejövő műanyag is, amiben a rugós pöckök vannak. Szóval ott les rám a nyák, meg kiáll a rúd. Innen tovább hogyan haladhatnék? Köszönöm, szép estét! :)
Új vagyok a fórumon, és láttam, hogy jobb, ha megadom az autó paramétereit!
Nos egy 2004-es 307 1.6 HDi-ről lenne szó.
A kérdésem annyi lenne, hogy mielőtt még tényleg szerelőhöz kellene vinnem, megtudja mondani valaki azt, hogy miért lehet az, hogy ahogy beindítom a motort, utána kb. 40-50 mp-ként beindul a hűtőventilátor is, valamint nem megy a hőfokjelző 80 fok fölé?
Nemrég volt egy balesetem amikor az autó hátulját a szalagkorlátnak odacsaptam, ha ez számít bármit is.
Nem vitaként írom, mert nincs semmi probléma azzal, hogy szakszervizbe jársz, csak a tények miatt fűzném hozzá, hogy a bárhol vásárolt utángyártott alkatrészre is kapsz minimum 1 év garit, ha szakszerű a beszerelés. (számlával igazolt)
Tehát az, hogy ezt neked is biztosítják, nem extra, hanem kötelező.