Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sihuhu Creative Commons License 2014.02.21 0 0 2017
Előzmény: Csimpi1973 (2012)
Sihuhu Creative Commons License 2014.02.21 0 0 2016

Na tessék, ezt például nem találtam az általam szétszedett karbiban. Ez egy újabb hiányosság lehet, ami miatt nem indult a Solex.

Előzmény: trotilex3800 (2013)
tw400 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2015

Köszönöm a választ. Lehet ,hogy megoldódik a gondom.

Előzmény: trotilex3800 (2013)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2014

Hali Csimpi!

 

Milyen levegő szűrőt keresel?

 

Üdv!

 

Előzmény: Csimpi1973 (2012)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2013

Hali!

 

Igen egy benzin álló O gyürű 9x1 mm-es!

 

Üdv!

Előzmény: tw400 (2011)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2012

Sziasztok levegő szűrő-re volna szükségem ha valakinek volna eladó vagy megtudná mondani hol tudok beszerezni megköszönném.

Csimpi

tw400 Creative Commons License 2014.02.20 0 0 2011

Sziasztok! A mellékelt képen a nyíllal jelölt helyre kell valamiféle tömítés?

Sihuhu Creative Commons License 2014.02.10 0 0 2010

Utánanéztem neten, és az info-k alapján miszlikbe szedtem a karbit. Majd átmosás és a furatok átjárhatóságának ellenőrzését követően összeraktam. A besajtolt golyó is a helyén van rendben, oda nem nyúltam.

 

Van kompresszió, így van, mert az ac szállít benzint. Nem is tűnik kopottnak a motor, kell erő átpörgetni. 

 

50 cm3-es APE-nál történt, hogy a benzinből kiváló adalékok (zselatinszerű felületi réteg) miatt nem volt alapjárat, mert az alapjárat innen szívta volna fel a benzint. Miután ezt a problémát elhárítottuk, akkor meg fulladozott gázadásra. Na ez a fulladozás volt főtengelyszimering miatt.  

 

"de hiányzik belöle valami" no ezzel most elgondolkodtadsz. Egy darabig járni fog rajta a fejem...

Előzmény: m.norbert (2009)
m.norbert Creative Commons License 2014.02.09 0 0 2009

szia

 

prolasztónál lesz a gond, engem egy hétig szivatott, nézd meg alaposan, de hiányzik belöle valami, nem akarom lelőni a poént :)

 

ha nem lenne benne kompresszió, akkor benzint se nyomná az ac rendesen. (szimeringre gondolok) de érdemes lemérni kompressziót.

Előzmény: Sihuhu (2004)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 2008

 

 

 

Csak sikerült felbűvészkedni a képeket!

trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 2007

trotilex3800 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 2006

 

 

 

Hali Tisztelt Solexosok!

 

Jön a tavasz és profil tisztitást végeztem a műhelyben , így eladásra ajánlok 2 db kereket: 1db első felni, festett új aggyal és küllőkkel 7000ft, 1db hátsó kerék gumival új szabadon futóval 13000ft, mind két kerék szépen fut!

 

A képeket az INDAFOTÓN tudod megnézni!    Tel.: 30-3492565

 

Üdv. 

Sihuhu Creative Commons License 2014.02.05 0 0 2005

Kormány alatt a vázon, a típustáblán.

Előzmény: sz.gico (2002)
Sihuhu Creative Commons License 2014.02.05 0 0 2004

Haladás történt az ügyben: a gyújtást rendbe tettük, igaz kicsit nagyobb lett az előgyújtás, mert az excenter kisebbet nem engedett beállítani. Az AC-pumpa is rendben felkerült, mert sikerült a beletörött darabot kiszedni. Igaz némi problémát az okozott, hogy a korábbi Solexeken ezeknek a csavaroknak a menetemelkedése nem 0,7mm (mint az Impex Solex-é), hanem 0,75. Egyébként az internet szerint a gép korai S4600-as.

 

Viszont a motor most sem indult. A benzinszűrő szépen benedvesedett, jelezve, hogy nyom az AC-pumpa, és kerékpörgetésre a visszafolyó ágon is látszott a benzin. Viszont a gyertya teljesen száraz maradt. Próbáltuk a karbiban levő benzinszűrő nélkül is az indítást, eredménytelenül. Maradt a porlasztó, amit időközben kitisztítottam darabokra szedve, de érdemi hibát (tömődést) nem találtam. A járatok az öntvényben is teljesen rendben vannak.

 

Hátfőn kiderül majd, hogy indul-e. Ha nem indul sokadik kisérletre sem, és a gyertya továbbra is száraz marad, s netán csak akkor indul, ha naftát kap a gyertyanyíláson át, akkor már csak egy ötletem marad: a főtengelyszimering rossz, és nem alakul ki akkora depresszió a motorban, hogy szívjon a karbiból. Egyébként a kompressziója egész jónak tűnik.

Előzmény: Sihuhu (2001)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 2003

És hol a motor?!

Előzmény: sz.gico (2002)
sz.gico Creative Commons License 2014.01.31 0 0 2002

Sziasztok!

 

Szakértsétek meg kérlek, hogy mennyit ér ez a típusú segédmotor. ill. hol tudom megnézni a gyártási évét? :)

 

Köszönöm!

Gico

Sihuhu Creative Commons License 2014.01.29 0 0 2001

Köszi az info-t.

 

Időközben magától megoldódott a dugulás, mert kiázott a cső a denaturált szeszben.

 

Volt dugulás a tankban is. Ott nem vacakoltunk, benyomtuk a fémcső csatlakozásánál a teljesen eldugult szűrőt, majd ez távozott a beömlőnyíláson.  :-) Szerintem évtizedekig nem használták a gépet.

 

A benzinpumpa ezekután sem nyomott: hozzá nem értők szedték szét, és a felső átlátszó golyót el is vesztették belőle. Ez úgy látszik, általános, mert egy másik Solexnél is ez volt a probléma. Pótoltam golyóstollpatronból vett golyóval, és azonnal nyomta is a benzint.

 

Viszont a bal alsó csavar tőben beletörött az üzemanyagpumpa felrakásakor (fáradttörés...) Erre van esetleg ötletetek. Hátulról talán ki tudjuk fogóval terkerni, mert ott kilóg. Szerencsére nem a felső törött bele, mert az zsákfurat. Ha nem sikerül, akkor pontozás és óvatos fúrás 1,5...2-es fúróval. Ha nem hajtja ki a csavart hátrafelé, akkor marad a telibe fúrás és M6-os metszése (ez utóbbit persze már nem szívesen tenném meg).

 

Az alaplapon pedig úgy meghúzták a megszakítóüllő két rögzítőcsavarját, hogy alig tudtam megoldani. Azt gondolták, hogy ott állítódik el az előgyújtás, és biztosan még jobban utánahúzták. Pedig a kalapács műanyag lábacskája fogy el, ha száraz a kenőfilc...

 

Tekercs jó, kimértem, meg összerántja a kezet a nagyfesz. Ha továbbra sem indul, akkor jön a karbi és a felső benzinszűrő.

 

Előzmény: trotilex3800 (2000)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 2000

Hali Sihuhu!

 

Elöször is BUÉK!

 

Egyébként az üza.cső tisztítását mindig leforrasztott végű bowdnel végeztem! A bowden 1-ik végét vagy leforrasztod v

én pld. réz hüvelyt forrasztottam rá, ezt fogtam be furóba és sodrat irányba lassan forgatva végig toltam a csövön kb- 2-3

perc alatt kivan tisztitva a cső!  

A müa. cső nem javasolt mert igen tűz veszélyes a leömlő csonk miatt!

 

Jó munkát! 

Előzmény: Sihuhu (1994)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 1999

szia nem én csináltam így vetem nekem mükszik 

Előzmény: Sihuhu (1998)
Sihuhu Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1998

Ahány ház, annyi szokás...   :-)

Előzmény: Csimpi1973 (1996)
Sihuhu Creative Commons License 2014.01.27 0 0 1997

Inkább ne, mert akkor az azt jelenti, hogy valami baj van vele.  :-)

Előzmény: cv.cam/s (1995)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 1996

Szia amit most vettem blockot ott nekem az alúmínium cső sima mezei benzinslaggal van pótolva pont ilyen dugulás miatt.Üdv: Csimpi

Előzmény: Sihuhu (1994)
cv.cam/s Creative Commons License 2014.01.25 0 0 1995

hello (zs.)sihuhu;

 "micsoda precizit'as,kivancsian varom a tavaszt amikor az eny'em is kezedbe kerulhet.."

 tovabbi sikert,udv.,;laszlo     /sajnos 5letem sincs../

Előzmény: Sihuhu (1994)
Sihuhu Creative Commons License 2014.01.24 0 0 1994

Egy eléggé elhanyagolt solex rendbe hozatalában segédkezem. A fém benzincső a tank és az ac-pumpa között masszívan eltömődött - jó sokáig állhatott mozdulatlanul... Milyen megoldással érdemes próbálkozni?

 

Jelenleg szeszben ázik a cső, de nem várok jelentős javulást ettől a "passzív" megoldástól. Arra gondoltam, hogy fékbowden sodronyának egy szálát próbálom bevezetni és mozgatni áztatás közben.

 

Másik gondolatom, hogy vízbe rakom a fémcsövet és felforralom a vizet, hátha az olajdugó csökkenő viszkozitása megteszi a hatását, miközben pvc-csővel belefújok. 

 

Milyen más megoldással érdemes még próbálkozni?

kerekréti Creative Commons License 2014.01.13 0 0 1993

BÚÉK Minden Fórumozónak !

 

Az elmúlt évben örömmel olvastam problémákról és a megoldásokról!

 

20 évig porosodott a motorom a garázsban,de az elmult évben a FÓRUM segítségével...és persze a sokak által tisztelt Pap Mihály barátunk fantasztikus segítőkészsége kapcsán...újra rákaptam a motorozásra!

 

Széles utat !    Üdvözlök Mindenkit!...kerekréti

 

trotilex3800 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 1992

 

 

Hali BUÉK!

 

Én csak a Solex blokk manipulálásáról beszéltem amikor a gyorsításról volt szó!

 

Üdv.

Előzmény: somaság (1991)
somaság Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1991

Csak ötlet volt a fúrás. Autóknál, motoroknál használható.

 

Elvetve!

Milyen gyorsítás megoldásokra gondolsz?

 

Hogyan lehet a roki szekéren lévő fogaskereket levenni és cserélni? Elég egy csapágylehúzó és sajtolás, vissza megoldás?

Előzmény: trotilex3800 (1989)
m.norbert Creative Commons License 2013.12.18 0 0 1990

Üdv

 

van kettő gyári gumim eladó egyik vadi új, másik 80%, illetve kettő új komplett kerekem.

trotilex3800 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 1989

Hali!

 

Csak kérdezem, hogy mit akarsz elérni a furással? Nehéz tatálni olyat akinek a 40-es hengerhez van dugó öntö mintája!

 

Ha gyorsítani akarod a gépet több más és olcsóbb módja is van! Egyébként a fúrás dugóval gyürüvel csapszeggel cca. 15000ft környéke!

 

Üdv.

Előzmény: somaság (1987)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2013.12.15 0 0 1988

Ezt feletsd el szerintem.

Előzmény: somaság (1987)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!