Utánanéztem neten, és az info-k alapján miszlikbe szedtem a karbit. Majd átmosás és a furatok átjárhatóságának ellenőrzését követően összeraktam. A besajtolt golyó is a helyén van rendben, oda nem nyúltam.
Van kompresszió, így van, mert az ac szállít benzint. Nem is tűnik kopottnak a motor, kell erő átpörgetni.
50 cm3-es APE-nál történt, hogy a benzinből kiváló adalékok (zselatinszerű felületi réteg) miatt nem volt alapjárat, mert az alapjárat innen szívta volna fel a benzint. Miután ezt a problémát elhárítottuk, akkor meg fulladozott gázadásra. Na ez a fulladozás volt főtengelyszimering miatt.
"de hiányzik belöle valami" no ezzel most elgondolkodtadsz. Egy darabig járni fog rajta a fejem...
Jön a tavasz és profil tisztitást végeztem a műhelyben , így eladásra ajánlok 2 db kereket: 1db első felni, festett új aggyal és küllőkkel 7000ft, 1db hátsó kerék gumival új szabadon futóval 13000ft, mind két kerék szépen fut!
A képeket az INDAFOTÓN tudod megnézni! Tel.: 30-3492565
Haladás történt az ügyben: a gyújtást rendbe tettük, igaz kicsit nagyobb lett az előgyújtás, mert az excenter kisebbet nem engedett beállítani. Az AC-pumpa is rendben felkerült, mert sikerült a beletörött darabot kiszedni. Igaz némi problémát az okozott, hogy a korábbi Solexeken ezeknek a csavaroknak a menetemelkedése nem 0,7mm (mint az Impex Solex-é), hanem 0,75. Egyébként az internet szerint a gép korai S4600-as.
Viszont a motor most sem indult. A benzinszűrő szépen benedvesedett, jelezve, hogy nyom az AC-pumpa, és kerékpörgetésre a visszafolyó ágon is látszott a benzin. Viszont a gyertya teljesen száraz maradt. Próbáltuk a karbiban levő benzinszűrő nélkül is az indítást, eredménytelenül. Maradt a porlasztó, amit időközben kitisztítottam darabokra szedve, de érdemi hibát (tömődést) nem találtam. A járatok az öntvényben is teljesen rendben vannak.
Hátfőn kiderül majd, hogy indul-e. Ha nem indul sokadik kisérletre sem, és a gyertya továbbra is száraz marad, s netán csak akkor indul, ha naftát kap a gyertyanyíláson át, akkor már csak egy ötletem marad: a főtengelyszimering rossz, és nem alakul ki akkora depresszió a motorban, hogy szívjon a karbiból. Egyébként a kompressziója egész jónak tűnik.
Időközben magától megoldódott a dugulás, mert kiázott a cső a denaturált szeszben.
Volt dugulás a tankban is. Ott nem vacakoltunk, benyomtuk a fémcső csatlakozásánál a teljesen eldugult szűrőt, majd ez távozott a beömlőnyíláson. :-) Szerintem évtizedekig nem használták a gépet.
A benzinpumpa ezekután sem nyomott: hozzá nem értők szedték szét, és a felső átlátszó golyót el is vesztették belőle. Ez úgy látszik, általános, mert egy másik Solexnél is ez volt a probléma. Pótoltam golyóstollpatronból vett golyóval, és azonnal nyomta is a benzint.
Viszont a bal alsó csavar tőben beletörött az üzemanyagpumpa felrakásakor (fáradttörés...) Erre van esetleg ötletetek. Hátulról talán ki tudjuk fogóval terkerni, mert ott kilóg. Szerencsére nem a felső törött bele, mert az zsákfurat. Ha nem sikerül, akkor pontozás és óvatos fúrás 1,5...2-es fúróval. Ha nem hajtja ki a csavart hátrafelé, akkor marad a telibe fúrás és M6-os metszése (ez utóbbit persze már nem szívesen tenném meg).
Az alaplapon pedig úgy meghúzták a megszakítóüllő két rögzítőcsavarját, hogy alig tudtam megoldani. Azt gondolták, hogy ott állítódik el az előgyújtás, és biztosan még jobban utánahúzták. Pedig a kalapács műanyag lábacskája fogy el, ha száraz a kenőfilc...
Tekercs jó, kimértem, meg összerántja a kezet a nagyfesz. Ha továbbra sem indul, akkor jön a karbi és a felső benzinszűrő.
Egy eléggé elhanyagolt solex rendbe hozatalában segédkezem. A fém benzincső a tank és az ac-pumpa között masszívan eltömődött - jó sokáig állhatott mozdulatlanul... Milyen megoldással érdemes próbálkozni?
Jelenleg szeszben ázik a cső, de nem várok jelentős javulást ettől a "passzív" megoldástól. Arra gondoltam, hogy fékbowden sodronyának egy szálát próbálom bevezetni és mozgatni áztatás közben.
Másik gondolatom, hogy vízbe rakom a fémcsövet és felforralom a vizet, hátha az olajdugó csökkenő viszkozitása megteszi a hatását, miközben pvc-csővel belefújok.
Az elmúlt évben örömmel olvastam problémákról és a megoldásokról!
20 évig porosodott a motorom a garázsban,de az elmult évben a FÓRUM segítségével...és persze a sokak által tisztelt Pap Mihály barátunk fantasztikus segítőkészsége kapcsán...újra rákaptam a motorozásra!